HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Sıkça Sorulan Sorulara Cevaplar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Sıkça Sorulan Sorulara Cevaplar
Konu Konu: Kıble’nin Değiştirilmesi- 2/142-145 CEVAB (Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

 

6-

VAHİY SAVUNMASI

KUR'AN DIŞI VAHYİN İMKANSIZLIĞI

MEHMET YAŞAR SOYALAN

6- Kıble'nin değiştirilmesi ile ilgili Ayetlerin Kur'an dışı vahye delil olduğu İDDİASI :

Bakara 142-145 :

142 İnsanlardan bazı beyinsizler: "Onları, üzerinde bulundukları kıbleden çeviren nedir?" diyecekler. De ki: "Doğu da batı da Allâh'ındır. O, dilediğini doğru yola iletir."

143 Böylece sizi orta bir ümmet yaptık ki, insanlara şâhid olasınız. Elçi de size şâhid olsun. Biz, Elçi'ye uyanı, ökçesi üzerinde geriye dönenden ayıralım diye, eskiden yöneldiğin Ka'be'yi kıble yaptık. Bu, Allâh'ın yol gösterdiği kimselerden başkasına elbette ağır gelir. Allâh sizin imanınızı zayi edecek değildir. Şüphesiz Allâh, insanlara şefkatli, merhametlidir.

144 (Ey Muhammed), biz senin yüzünün göğe doğru çevrilip durduğunu (gökten haber beklediğini) görüyoruz. (Merak etme) elbette seni, hoşlanacağın bir kıbleye döndüreceğiz. (Bundan böyle) yüzünü Mescid-i Harâm tarafına çevir. Nerede olursanız, yüzlerinizi o yöne çevirin. Kitap verilenler, bunun Rableri tarafından bir gerçek olduğunu bilirler. Allâh onların yaptıklarından habersiz değildir.

145 Sen Kitap verilenlere her türlü âyeti(21) getirsen yine onlar senin kıblene uymazlar; sen de onların kıblesine uyacak değilsin. Onlar birbirlerinin kıblesine de uymazlar. Sana gelen ilimden sonra onların keyiflerine uyarsan, o takdirde sen, mutlaka zâlimlerden olursun. 21 Mu'cizeyi, delîli.

Kıble'nin değişmesini konu edinen bu Ayetlerin, Allah'ın Rasûlü'ne Kur'an'dan başka vahiyler verildiğinin delili olduğu İDDİA edilmiş ve değişmeden önceki mekanın kıble yapılmasının, yani Mescid-i Akasa'nın kıble olarak belirlenmesinin Kur'an dışı vahiy yoluyla olduğu İDDİA edilmiştir. bu İDDİA, Kur'an dışı vahyi savunan hemen bütün kaynaklarda dile getirilmektedir. 

bu konu, gerek ifade ediliş biçimi ile gerekse, ileri sürülen argümanlar açısından insanı GÜLÜMSETEN ilginçlikler yanında ÇELİŞKİLERLE de doludur.

örneğin, '' katade'den nakledilen rivayete göre, Hz.Peygamber, Mekke döneminde Kudüs'e yönelerek namaz kılmıştır. İbn Cüreyc ise, O'nun önceleri Kabe'ye, daha sonra Kudüs'e yönelerek namaz kıldığını söylemiştir. bu iki rivayet çerçevesinde, Ensar'ın de hicretten önce iki veya üç yıl boyunca Kudüs'e doğru namaz kıldığı belirtilmiştir. İbn Abbas'tan nakledilen bir rivayete göre ise, -bu rivayet, daha önce aktardığımız iki görüşü telif eder mahiyettedir. Hz.Peygamber, KA'BE'yi önüne alarak Kudüs'e doğru namaz kılmıştır.Mekke dönemiyle ilgili rivayetlerin ÇEŞİTLİLİĞİNE karşın hicretten sonra belli bir süre Kudüs'ün kıble olduğu hususunda görüş birliği vardır.'' denilmiştir.


bu rivayetlerde görüldüğü gibi, bu anlayışın öncüleri, öncelikle kendi anlayışlarındaki açmazı örtmek için, '' Hz.Peygamber ve arkadaşları Mekke'de iken de namazlarını hem Kabe'yi hem de Kudüs'ü kıble edinerek kılıyorlardı '' yani '' Kabe'yi kendileri ile Kudüs arasına alıyorlardı '' diyerek, ta başından beri Kudüs'teki mescidin kıble edinildiğini söylemeye çalışıyorlardı. FARKLI RİVAYET'lere rağmen kendi anlayışlarını bir hakikat olarak sunmaya devam ediyorlardı. ancak FİL ve KUREYŞ surelerinin indiği bir ortamda, Müslümanların Kabe'yi bırakıp Kudüs'e yönelmelerinin fiziki olarak imkansız olduğunu göz önünde bulundurmuyorlardı. çünkü Mekki döneme ait çok sayıdaki Ayet'te, Kabe'nin önemi vurgulanıyordu. Kabe'nin kıble edinilmediği bir ortamda, üstelik müşrikler O'nu kıble edinmeye devam ederken; Kabe'nin öneminin vurgulanmasının , hatta ona yemin edilmesinin ne önemi ve anlamı olabilirdi ki!... eğer o dönemde Müslümanlar, Kabe'yi bırakıp Kudüs'e yönelselerdi, bunun tartışması bir şekilde yapılırdı. bu tartışmalar hem rivayetlere hem de Kur'an Ayetlerine yansırdı. ancak böyle bir tartışmayı ve yansımalarını hiçbirinde GÖRMÜYORUZ. bu ÇELİŞKİYİ yok etmek için, '' Müslümanlar, Kudüs'le aralarına Kabe'yi alıyorlardı. '' İDDİASI aslında tam bir KOMEDİDİR. çünkü azıcık düşünüldüğünde, bu yorumun da açmazı kapatmayıp daha da büyüttüğü görülecektir.
çünkü Mekke'de Kabe'ye yönelinen her yön kıble olmaktaydı. Müslümanların özellikle, Kabe'nin SADECE BATI TARAFINDA namaz kıldıklarına dair ortada herhangi bir belge olmadığı gibi, Müslümanlar da sadece BATI yönünde İKAMET etmiyorlardı. böyle bir şey İDDİA edilmiş olsaydı bile, çok sağlıklı olmadığı hemen anlaşılırdı. çünkü : '' öküz altında buzağı arayan '' müşrikler, '' niçin Kabe'nin sadece bir yerinde namaz kılıyorsunuz? '' diyerek Müslümanların bu davranışlarını polemik konusu yaparlardı. halbuki böyle bir polemiğe rastlamıyoruz.
ayrıca daha önemlisi,.....................

ayrıca daha önemlisi, Müslümanlar Ka'be dışında namaz kılmıyorlar mıydı? veya hep Ka'be'nin batısında mı ikamet ediyorlardı. Ka'be'nin dışında farklı yönlerde oturanlar, hem Ka'be'yi hem de hem de Kudüs'ü aynı hizaya getirme işini nasıl yapıyorlardı? hiç Ka'be'nin doğu yönüne yolculuk etmiyorlar mıydı? veya Medine'den gelip biat ederek, tekrar Medine'ye giden Müslümanlar nereye yöneliyorlardı? mutlaka Müslümanlardan biri veya birkaçı Ka'be'nin doğusunda bulunmuş veya ikamet etmiş, dolayısıyla vakti geldiğinde de namazını kılmış olmalıdır. bu durumda , bu kimseler Ka'be'ye sırtını dönerek mi namazlarını kılmışlardır? böyle bir şeyin imkansızlığı her şeyiyle ortadadır. örneğin daha önce Habeşistan'a hicret eden Müslümanlar veya Şam tarafına yolculuk yapanlar KIBLE olarak nereye yöneliyorlardı. Kudüs'e yöneldiklerine dair herhangi bir bilgiye rastlamıyoruz. bu nedenle böyle bir şey söz konusu değildir. Müslümanlar, Medine'ye hicret edinceye kadar Ka'be'ye yönelerek namazlarını kılıyorlardı. o halde kıblenin değişmesi denilen hadise nedir?
Allah'ın Râsulü ve Mü'minler büyük bir sıkıntı çektikleri, Mekke'den Medine'ye hicret ettiklerinde , Kur'an Ayetlerinin sürekli Ehl-i Kitab'a vurgu yapmasının; bu bağlamda Medine'deki Yahudi ve Hristiyan topluluklarla yeni bir başlangıç yapma isteğinin de etkisiyle, güven oluşturmak amacıyla namazlarında Kudüs'e yönelmeye karar vermiş olabilirler. Medine sözleşmesi'nde bu yakınlaşmanın izlerini görüyoruz.

bu kararlarında, Müşriklerin katı tutumlarının, onların Mekke'den uzaklaşmalarında ve yeni bir başlangıç yapmalarında mutlaka etkisi olmuştur. Mekkelilere karşı bir tepki hareketi de olabilir.

ancak biraz zaman geçtikten sonra ve hem Medine'deki yahudilerin tavrını gördükten, hem de Mekke ile ilişkilerini daha sağduyulu bir şekilde değerlendirmeye başladıktan sonra, Kudüs'e yönelmek, '' yüzünü göğe doğru çevirip duruyorsun '' ifadesinden de anlıyoruz ki Peygamberimizin de içine sinmemektedir. ancak konu ile ilgili herhangi bir vahiy de olmadığı için bir karar verememektedir. sonuçta iki mekan da ilahi iradenin sembolüdür. birisi Hz.İbrahim'in getirdiği dinin merkezi, diğeri de Hz.Musa'nın getirdiği dinin merkezidir. herhangi bir vahiy olmadan bu konuda bir tercihte bulunamamaktadır.

bu Ayetler aslında, Hz.Peygamber'e, Kur'an dışında bir vahiy gelmediğinin en önemli delillerinden biridir. MADEM, İDDİA EDİLDİĞİ GİBİ KUDÜS, daha önce Kur'an dışı bir vahiyle kıble edinildi, o zaman daha sonra NİÇİN AYNI TÜR BİR VAHİYLE Kıblenin merkezi değiştirilmedi? Râsul niçin yüzünü gökyüzüne dikerek Allah'tan konu ile ilgili bir vahiy gelmesi beklentisi içine girdi. bu olay bile böyle bir vahiy türünün mevcud olmadığının açık göstergesidir.

gelen Ayet, Allah'ın Râsulü'nün tereddüdünü gideriyor ve kıblenin eskiden olduğu gibi Mescid-i Haram olduğunu ifade ediyor. KUR'AN DIŞI VAHİY, BUNUN NERESİNDEDİR ?




__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 

Üzgünüm, Cevap Yazamazsınız.
Konu Kapatılmış.

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats