Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 02 mart 2007 Yer: Belgium Gönderilenler: 81
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamun aleykum benim sut konusuyla ilgili cok onemli bir sorunum var. ben baba annemin sutunu emmisim yani babamla amcalarimla halalarimla ayni sutu emmisiz. ve ben amcamin kiziyla nisanliyim neredeyse evlenme zamanimiz gelmisken bunu ogrendik bazi insanlar bu konuyu gundeme getirdi bizde cok ararstirdik. ve hemen hemen butun kaynaklar bizim evliligimizin haram oldugunu soyluyorlar. sebebide ben nenemi emdigim icin amcamla sut kardesi oluyormusum bu yuzdende amcamin kizida benim sut yigenim oluyormus. ama ben bu konuda kur'an-i kerimede basburdum ve nisa suresi ayet 23 de sutle ilgili sadece bunlarin oldugunu gordum size sut analariniz ve sut kiz kardesleriniz haram kilindi. hal boyleyken mutevatir olmayan ancak sahih kabul edilen bir hadiste nesepce haram olanlar sutlede haramdir yazmakta. zaten butun bu evlilik haram diyenlerin tek kaynagi bu hadis. sizden ricam bu isi en iyi bilenler bu yaziyi okursaniz Allah(cc) rizasi icin bana cevap yazin. selam ve dua ile .... LUTFEN BANA CEVAP VEREN ARKADASLAR. BENIM BU KONUDA TEK BASIMA AKIL YURUTEREK KARAR VERMEM ARTIK COK ZOR CUNKU HEMEN HERKES BU DURUMU OGRENDI. BU YUZDENDE ILERDE KIMSENIN BIZE KOTU GOZLERLE BAKMAMASI ICIN O KISILERI BU ISIN HARAM OLMADIGA IKNA ETMEK GEREKIYOR. BU YUZDENDE BANA BU KONUDA FETVA VERECEK HOCALAR YADA DIN ADAMLARI GEREKIYOR. EGER ONLARDAN BIRIYSENIZ YADA TANIYORSANIZ LUTFEN BENIMLE IRTIBATA GECIN. BU OLAY BIR AILEYEI NEREDEYSE PARAMPARCA ETTI.
*******
selamun aleykum ben belcika'da yasiyorum. ve sukurler olsun dinimi
elimden geldigince yasamaya calisan birisiyim. yaklasik iki bucuk yil
once amcamin kiziyla severek nisanlandik. ve dugune iki ay kala
ogrendik ki ben baba annemin sutunu emmisim yani kizin babasiyla kendi
babamla ayni sutu emmisim bu sebeblede benim amcamin kiziyla
eeevlenmemim haram oldugu soyleniyor. cunku o artik benim sut kardesim
kizi oluyormus(amcamin) bu sebeplede ben onun sut amcasi oluyormusum.
bu soyleyen inanilmayacak kadar cok hoca var bunlar ararsinda muftuler
ve diyanet isleri baskanligida var. ama su meselede var ki kur'an-i
kerimin ilgili ayeti olan nisa 23 te bu konu yok evlenmesi haram olan
kadinlar aciklanmis ve sutle ilgili sadece sut anneniz ve sut kiz
kardesiniz size haram kilindi yaziyor. biz ikimiz kattiyen ayni sutu
emmedik. yani o benim sut annemde degil sut kiz kardesimde degil.
ustelik kur'an'da bir cok ayet varki Allah(cc) ben kitabi tamamlanmis,
ayrintilanmis, eksiksiz ve icinde beser sozu olmayan bir sekilde
indirdim. ustelik kitabinida kiyamete kadar kendisinin korudugunuda
soyluyor yine kitabinda. hal boyleyken neden imamlar bizi yakmaya
calisiyor. sunnet ve hadiste tabiki onemli ama kur'anda olmayan bir
husus degil ki bu. kur'anda gayet acik ve net yaziyor kimler haram. ve
icinde benim durumum yokken bir hadis ornek alinarak kur'anin helal
ettigi bir evliligi neden haram ediyorlar. bu yzden butun ailem perisan
oldu babam bana karsi cephe aldi. bu evliligi yapamazsin diyor kendini
cehenneme atmana izin vermem diyor. ben bu isin haram olduguna
inanmiyorum cunku delilim en guvenilir olan kur'an-i kerim ama sadece
benim ve nisanlimin inanmasi yetmiyor. onlarin istedikleri ilmi olan
kisilerin hoca alim profesor gibi insanlarin bu ise onay vermesi. eger
bu konuyu okuyanlar arasinda bu kisileri taniyan varsa Allah askina
bana yardim edin. beni o kisilerle irtibata gecirin. basta birbizini
olumune seven iki insan olmak kocaman bir ailenin bolunmesine izin
vermeyin. NE OLUR DERDIMI DERDINIZ GIBI KABUL EDIN VE YARDIMINIZI
BENDEN ESIRGEMEYIN.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
KADIN (NİSA) SÛRESİ : 23- Size şunlar yasaklandı: Anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren analarınız,süt bacılarınız, karılarınızın anaları, kendileriyle gerdeğe girdiğiniz karılarınızdan olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız -eğer onlarla gerdeğe girmemişseniz kızlarıyla evlenebilirsiniz-, öz oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi bir arada almanız... Mevcut evlilikler bu yasanın dışındadır. ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir.
Selam gurbetci hakan
nisa 23 e göre Amcanızın kızı ile evlenebilirsiniz.Amcanız süt kardeşiniz bile olsa onun kızı sizin süt kardeşiniz olmaz.
Nisa 23e göre yasaklanan şu;aynı kadından süt emmiş iki insanın birbiriyle evlenmesi veya süt emdikleri kadınla evlenmesi.
Süt kardeşliği kan bağıyla gerçekleşen kardeşlik gibi değildir ve sonraki nesilleri size süt bağıyla akraba yapmaz.Amcanızın kızı amcanızdan ötürü size kan bağıyla akrabadır ancak süt bağı ile akraba değildir.Amca dayı kızı ile evlilik haram olmadığına göre evlenmenizde bir sakınca yok
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizlere anneleriniz,34 kızlarınız,35 kız kardeşleriniz,36 halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşlerin kızları, kız kardeşlerin kızları,37 sizi emziren (süt) anneleriniz, süt kız kardeşleriniz,38 kadınlarınızın anneleri39 ve kendileriyle (gerdeğe) girdiğiniz kadınlarınızdan olup koruyuculuğunuz altında bulunan üvey kızlarınız40 -onlarla gerdeğe girmemişseniz, size bir sakınca yoktur-, sizin sülbünüzden olan oğullarınızın eşleri41 ve iki kız kardeşi bir araya getirdiğiniz (evlilik) haram kılındı.42 Ancak (cahiliyede) geçen geçmiştir. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir.43
34. Bu yasak; hem öz, hem de üvey anne için geçerlidir ve ikisi de haramdır. Bu kural aynı zamanda annenin annesi ve babanın annesi için de geçerlidir. Babasının gayri meşru ilişkide bulunduğu bir kadının, oğula haram olup olmadığı konusunda alimler farklı görüşlere sahiptirler. Böyle bir kadınla evlenmenin haram olduğu görüşünde olanlar, babanın şehvetle dokunduğu bir kadının bile, oğula haram olduğunu söylerler. Oğulun gayri meşru ilişkide bulunduğu bir kadının babaya haram olup olmadığı veya kızın gayri meşru ilişkide bulunduğu bir adamın anneye veya tam tersi bir durumun, kıza haram olup olmadığı konusunda da bir çok ihtilâflar vardır. Bu meselenin fıkhî incelikleriyle ilgili birçok karşıt görüş vardır. Fakat biraz düşünülünce, bu tür olayların toplum hayatında meydana gelmemesi gerektiği ve hak yolundaki bir hayatla uyum içinde olmadığı anlaşılır. Bu nedenle ilâhî kanun; bu tür şeyleri kılı kırk yararak helâl kılmaya çalışılmasına müsamaha gösteremez. Çünkü bu küçücük ayrılıklar, tüm toplum refahının dayanağı olan aile bağının kopmasına neden olacak kıskançlıklar açığa çıkaracaktır. 35. Kız için söylenen haram hükmü, oğulun kızı ve kızın kızı (yani torunlar) için de geçerlidir. Bununla birlikte gayri meşru ilişki sonucu doğan kız hakkında ihtilâf vardır. İmam Ebu Hanife, İmam Malik, Ahmed İbn Hanbel, aynen meşru kız çocuk gibi gayri meşru ilişki sonucunda doğan kız çocuğun da babaya haram olduğu görüşündedirler. İmam Şafiî ise, gayri meşru ilişkiden doğan kızın haram olmadığını söyler. Fakat bir babanın kendi sulbünden olduğunu bile bile bir kızla evlenebileceği düşüncesi çok iğrençtir.
36. Bu kural aynı zamanda anne ve baba tarafından üvey kız kardeşleri, öz kız kardeşleri de kapsar.
37. Öz olsun, üvey olsun anne veya baba tarafından bütün bu akrabalar haramdır. Öz olsun, üvey olsun, annenin veya babanın kız kardeşi oğul için haramdır. Aynı şekilde öz olsun veya üvey olsun kız veya erkek kardeşin kızları, erkek için kendi öz kızı gibi haramdır.
38. Bu yasaklama gözönünde bulundurulursa, bir kızı veya erkeği emziren bir kadın öz anne gibi, onun kocası da öz baba gibi kabul edilmelidir. Bu hususta ittifak vardır. Öz anne ve baba tarafından yasaklanan ilişkiler süt anne ve onun kocası, yani süt baba tarafından akrabalıklar için de geçerlidir. Bu, bu konuda Hz. Peygamber'in (s.a) söylediği bir hadise dayanmaktadır: "Kanın haram kıldığını, süt de haram kılar..." Fakat emilmesi gereken süt miktarı konusunda görüş ayrılıkları vardır...
Din konusu,din adamları denilen ne idüğü belirsizler tayfasına bırakılmayacak kadar ciddi bir iştir. Lütfen Kurana olan yönelişimizin yönünü din baronlarına çeviripte antenimizin ayarlarıyla oynamayınız.
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Katılma Tarihi: 02 mart 2007 Yer: Belgium Gönderilenler: 81
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
aleykum selam diyanetin yorumunu cok iyi biliyorum ama katilmadigim nokta sudur. kur'an-i kerimde tamamlanmis, eksigi olmayan, ayrintilariyla aciklanmis,icinde beser sozu olmayan ve rabbin kendi korumasinda olan bir kitap olduguna dair bir cok ayetin olmasidir. her muslumanda bilirki ayatin uzereinde hicbir soz olamaz bu hadiste olsa olamaz. ustelik bu konu direk hadislere bakilacak bir konu degil bence cunku kur'an-i kerimde bu konu ayrintilariyla birlikte aciklanmis. eger bu konu ayrintisiz yada az aciklanmis bir ayet olsaydi kimse ses cikarmazdi. sizce ku'an-i kerim butun haram evlilikleri yazmisken neden sadece sut amcalik dayilik halalik ve teyzelik kavramlarini atlasin. yine kur'an ayetleri soyluyorki benim sozlerim tukenmez. sizler kur'an-dan sorgulanip hesaba cekileceksiniz. simdi aklimizi kullandigimizda ki boyle olmasi gerekiyor bence cunku islam mantik dinidir mantikli olmayan tek bir soz bile yoktur icinde. hal boyleyken eksik olmayan kur'an a uymak mi dogru. yoksa agizdan agiza gelerek bir kac yuz yil sonra anca kitaplastirilan dogrulu ve ya yanlisligi ispatlanamayan hadise goremi hareket etmek dogru? hadisleri red etmiyorum ama hadis savunucularida soyle soylemiyor mu hadis kur'ainin tamamlayicisidir. ama kur'an zaten tamamdir tamamlanmaya ihtiyaci yoktur. belki kur'anda olmayan bir konu olsaydi ve hadis bunu aciklasaydi tamam. ama boyle bir durumda yok. selam ve dua ile.
Savana kardeşim konuyu gayet güzel özetlemiş... İş mezheplerin eline kalacak olursa, şafi mezhebinin aşağıdaki hükmüne de uymak gerekecektir. Diyanet reddetmiş tabi doğal olarak...
efrayim58 Yazdı:
35. Kız için söylenen haram hükmü, oğulun kızı ve kızın kızı (yani torunlar) için de geçerlidir. Bununla birlikte gayri meşru ilişki sonucu doğan kız hakkında ihtilâf vardır. İmam Ebu Hanife, İmam Malik, Ahmed İbn Hanbel, aynen meşru kız çocuk gibi gayri meşru ilişki sonucunda doğan kız çocuğun da babaya haram olduğu görüşündedirler. İmam Şafiî ise, gayri meşru ilişkiden doğan kızın haram olmadığını söyler. Fakat bir babanın kendi sulbünden olduğunu bile bile bir kızla evlenebileceği düşüncesi çok iğrençtir.
Ben konuya biraz daha açıklık gelsin diye YORUMSUZ OLARAK Tefsir-i Kebir'den konu ile ilgili kısmı alıntı yapıyorum. Takdir sizlerin...
"Şafiî (r.h) zina yoluyla doğan kız
çocuğun, zina eden erkeğe haram olmayacağını söylerken, İmam Ebu Hanife, bunun
haram olduğunu söylemiştir. Şafiî'nin delili şudur: Bu kız, onun kızı sayılmaz.
Binâenaleyh bunun haram kılınmaması gerekir. Biz, şu sebeplerden ötürü bu
kızın, onun kızı sayılamayacağına hükmettik:
a) Ebu Hanife, bu kızın ya hakîkî manada onun kızı olduğunu söylemiş
olması gerekir ki bu, o kızın o erkeğin menisinden (tohumundan) meydana gelmiş
olmasıdır. veyahut da şeriatın bu nesebin sabit olduğuna hükmetmesine
dayandırarak bunu söylemiş olması gerekir. Birincisi, Ebû Hanife'nin mezhebine
göre hem "tarc" cihetinden, hem de "aks" cihetinden
bâtıldır. Tard cihetinden bâtıl oluşu şöyledir; Bir kimse, bakire bir câriye
satın alıp onunla münasebette bulunup, onu evinde tutarken, câriye bir çocuk
doğursa, bu çocuğun o adamın menisinden olmuş olacağı malumdur. Fakat Ebu
Hanife der ki: "Bu çocuğun nesebi ondan sabit olmaz, meğer ki kendisi onu
ilhak edip nesebine katsın." Eğer sebep, o çocuğun adamın menisinden
meydana gelmiş olması ise, bu sebep nesebin sabit olması hususunda o adamın
"Bu, bendendir" deyip dememesine dayanmaz.
Bunun "aks" yönünden bâtıl oluşu
ise şöyledir: "Doğudan bir adam, batıdan bir kadınla evlenseler ve bir
çocuk olsa, bu durumda Ebu Hanife, o çocuğun o adamın suyundan yaratılmış
olmadığını kesin bildiği halde, çocuğun o adamın nesebinden olduğunu kabul
eder. Böylece Ebu Hanife'nin görüşüne göre, bir çocuğun bir adamın menisinden
yaratılmış olmasının, nesebin tesbitine bir sebep kılınmasının hem
"tard", hem de "aks" yönünden bâtıl olduğu sabit olur.
Fakat biz nesebin, ancak şeriatın hükmüne
göre sabit olacağını söylersek, bu durumda bütün müslümanlar, zinadan doğan
çocuğun bir nesebi olmadığı hususunda ittifak etmişlerdir. Eğer bu çocuk, zina
eden kimseye nisbet edilir (onun nesebinden sayılır) ise, kâdı'mn bu nisbet
edişe mâni olması gerekir, Böylece o çocuğun nesebinin, zina eden erkeğe ne
hakîkî manada ne de şer'î hükme binâen nisbet edilmesinin mümkün olmadığı sabit
olmuş olur.
b)Hz. Peygamber (s.a.s)'in "Çocuk, (doğduğu) yatağa aittir. Zina
edenin ise hiçbir hakkı yoktur, (Neseb iddia edemez) "[1][27] hadis-i şerifi delil getirilir. Binâenaleyh
"Çocuk (doğduğu) yatağa aittir" ifâdesi, nesebin çocuğun doğduğu
yatağa hasredilmesini gerektirir.
c) Eğer o veled-i zina, onun kızı sayılsaydı miras alırdı. Çünkü Hak
Teâlâ, "Erkeğe, iki dişinin payı miktarı vardır" (Nisa, 11)
buyurmuştur. Ayrıca "icbar hakkı" doğardı. Çünkü Hz. Peygamber
(s.a.s) "Kızlarınızı denkleriyîe evlendiriniz"[2][28] buyurmuştur. Yine bu adam üzerine, o kızın nafakası
ve büyütülmesi vacip olurdu. Yine o kız ile başbaşa kalabilmesi gerekirdi.
Bunlardan hiç biri söz konusu olmadığına göre biz bunun, o adamın kızı
sayılmayacağını anlamış oluruz. Bunun, o adamın kızı olmadığı sabit olunca,
onun o kızla evlenmesinin helâl olması gerekir. Çünkü onunla evlenememesi, ya
onun kendi kızı sayılması, veyahut de zinanın hurmet-i müsaharayı (evlilikten
doğan haramtığt) gerektirmiş olması sebebiyledir. Bu hasr (sınırlama), icmâ ile
sabittir. Onun, o adamın kızı sayılması, zikrettiğimiz yönlerden dolayı
bâtıldır. Zina sebebiyle meydana gelen hurmet-i musâhara da bâtıldır, nitekim
bunun izahı daha önce geçmişti. Binâenaleyh o kızın, zina eden o adama haram
olmaması sabit olmuş olur. Allah en iyi bilendir.[3][29]"
Allah ayette gayet açık olarak kendisinin sütü emilen kimseyi ve aynı sütü emen kimseleri birbirine HARAM kılmıştır. Bunların neseplerine dair herhangi bir açıklama yapmamıştır. Kurandaki dini yetersiz görüp buna bir kısım ilaveler yapmak, süt kardeşin kızını haram görüp, zina sonucunda doğan ( genetik olarak ) öz kızı helal saymak, üstelik hiç utanmadan şu veya bu yolla bir de bunu Peygambere fatura etmek hangi akıl ve mantıkla izah edilir inanın sadece İBRETLE bakıyorum.
Yorum / kıyas, hukukun vaz geçilmez gereklerindendir. Bu muhakkak... Ama yorum yaparken de haddi aşmamak gerekir. Mesela, Allah müminlere daima emrettiği "Allah yolunda savaşma" emrinde bile, haddi aşmamamızı söylüyor. Kıyasta da haddi aşmamak lazım. "Süt kardeş haramdır, öz kardeşin kızı haramdır, o halde süt kardeşin kızı da haramdır" gibi bir çıkarım cidden şüpheyle düşünülecek bir iştir. Buna cevaz verilirse, "müminler kardeştir, kardeşlerle evlenmek haramdır, o halde müminlerin birbirleriyle evlenmeleri haramdır" şeklindeki bir kıyasa da cevaz vermek gerekecektir ki, böyle bir kıyasın açıkça haddi aşma olduğu ortadadır. Bu nedenle, haramları alabildiğine genişletici böyle bir kıyastan uzak durulmaldır derim.
Selam ve dua ile...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma