HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Şiir,Şair,Şarkı Masum mu? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam,

"Şairler ise;gerçekten onlara azgın-sapıklar uyar.Görmedin mi,onlar,herbir vadide vehmedip duruyorlar.Ve gerçekten onlar,yapmayacakları şeyleri söylüyorlar.Ancak iman edenler,salih amellerde bulunanlar ve Allah'ı çokça zikredenler ile zulme uğratıldıktan sonra zafer kazananlar başka.Zulmetmekte olanlar,nasıl bir inkılaba uğrayıp devrileceklerini pek yakında bileceklerdir."Şuara/224,225,226,227 

Yukarıda ki ayetlerin dışında Şair ve Şiir'le ilgili diğer ayetlerde bunlar gibi olumsuzdur.ancak 'İslami çevreler',Şiir'e meşruiyyet kazandırmak için 227.ayeti kendilerine delil sayarlar.

Şarkının da altyapısını oluşturması bakımından Şiir benim Kuran'dan anlayışıma göre hiçbir şekilde ve hiçkimseye imtiyaz tanınmadan kınanmıştır,diye düşünüyorum. 

Kuran'dan delillerimi ortaya koymadan önce konuyu tartışmaya açmayı uygun buluyorum.Düşüncesi olan arkadaşların paylaşımlarını bekler,muhabbetlar sunarım.

 

(sadece) BEYAZ.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
epoch
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 21 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı epoch

merhaba ,şiir bir kültürün edebiyatı için en önemli öge, şairleri bu anlamda sahip oldukları kültür edebiyatına hizmet ettikleri için kınamak yerine teşekkür edilmelidir bence. Fakat Syn.Beyaz size,dini ritüel bağlamında bir açıklama yapacak kuvvetim yok. anladığım kadarı ile konuya beklediğiniz cevap ritüel bağlamında, fakat ritüel konular bana çok uzak. ancak etrafımdan bir örnek vereyim ; mahalle parkında şu sıralar adına ilahi denen birşey çalıyorlar. herhalde müslümanların ramazan ayı serüvenlerinden olsa gerek.

mısraları şöyle ;; dur be güzel ayasofyam bahre döndü gözyaşın , istanbulla bile doğdu fethin ile savaşın ,islam ruhuyla yıkandı ufkun toprağın taşın, güleceksin ayasofyam güleceğin gün yakın , yürüdü islam ordusu geliyor akın akın. sen kilise olamazsın şeklin islam mabedi....yüz sürdük işaret aldık resulun hırkasından.güleceksin ayasofyam... şeklinde devam ediyor. şimdi ne bu ? Yaratıcı insana akıl vermişken ,akla ilave metaryal gereksinim ihtiyacınızı anlamıyorum. bir grup din olgusunun şekli cami, diğer din olgusu kliseyi kabul etmiyor. iki farklı mabed iki faklı ritüel serüvenlerin zamanla din haline dönmesinden kaynaklanıyor bence. Yaratıcı insanlara yatersiz akıl verdiğini hiçbir zaman düşünmedim. hırkadan veya herhangi metaryalden işaret almayı nasıl dini şüpheden uzak tuttuğunuzu anlamış değilim. herhalde çaba sarf etmediğimden olsa gerek. saygılar .

Yukarı dön Göster epoch's Profil Diğer Mesajlarını Ara: epoch
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam;

beyaz Yazdı:

"Şairler ise;gerçekten onlara azgın-sapıklar uyar.Görmedin mi,onlar,herbir vadide vehmedip duruyorlar.Ve gerçekten onlar,yapmayacakları şeyleri söylüyorlar.Ancak iman edenler,salih amellerde bulunanlar ve Allah'ı çokça zikredenler ile zulme uğratıldıktan sonra zafer kazananlar başka.Zulmetmekte olanlar,nasıl bir inkılaba uğrayıp devrileceklerini pek yakında bileceklerdir."Şuara/224,225,226,227

Bak bu bir "söz" ... Sana ait değil.


beyaz Yazdı:

Yukarıda ki ayetlerin dışında Şair ve Şiir'le ilgili diğer ayetlerde bunlar gibi olumsuzdur.ancak 'İslami çevreler',Şiir'e meşruiyyet kazandırmak için 227.ayeti kendilerine delil sayarlar.

Şarkının da altyapısını oluşturması bakımından Şiir benim Kuran'dan anlayışıma göre hiçbir şekilde ve hiçkimseye imtiyaz tanınmadan kınanmıştır,diye düşünüyorum. 

Kuran'dan delillerimi ortaya koymadan önce konuyu tartışmaya açmayı uygun buluyorum.Düşüncesi olan arkadaşların paylaşımlarını bekler,muhabbetlar sunarım.

 


Bak, bu da bir söz. Bu sana ait.

Şimdi, hangi söz daha güzel ?

Sıkıntı "söz" demi, "sözün içinde anlatılan" da mı, "söyleyen" de mi ?

Bunu cevapladığında, kendi sorunu da cevaplamış olursun.

Selam ve dua ile...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)

Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Şiir, az/öz ve estetik birkaç cümleyle çok, net ve etkileyici ifadeler ortaya koyabilme sanatıdır bence. Şiir, cümlelerin sihirli halidir adeta. Karikatürde de benzer bir güç mevcut.

Yüce Allah’ın Kur’anda sanat ve estetik düşmanlığı yapması mümkün değil.

Kur’anda şairler ve şiirleri kınanıyor, bu doğru. Fakat gerekçesi ortaya konularak.

Şairler ve şiir neden, hangi özelliklerinden dolayı kınanıyor Kur’anda?

Şairler demek ki o dönemin söz erbabı ve kamuoyu yönlendiricisi. Ayaklı medyası. Negatif bir işleve sahipler. Belli ki “Kur’anda bir şiir, bizimki de” ve “Muhammed de bir şair, biz de” yayını yapıyorlar. “Kur’an uydurulmuş, Muhammed tarafından” demektir bu.

Şimdi ayetlere bakalım:

Şuara 224-226. "Şairler ise;gerçekten onlara azgın-sapıklar uyar. Görmedin mi,onlar, herbir vadide vehmedip duruyorlar.Ve gerçekten onlar, yapmayacakları şeyleri söylüyorlar.

Enbiya 5. Şöyle de dediler: "Saçma sapan rüyalar bunlar! Belki de uydurduğu bir yalandır. Belki de bir şairdir o. Hadi bir mucize getirsin bize, öncekilere gönderildiği gibi..."

Saffat 36. Ve şöyle diyorlardı: "Mecnun bir şair yüzünden ilahlarımız mı terk edeceğiz?"


Tur 30. Yoksa şöyle mi diyorlar: "O bir şairdir. Zamanın ölüm getiren felaketine çarpılmasını bekliyoruz."


Hakka 41. Bir şairin sözü değildir o. Ne kadar da az inanıyorsunuz?


Yasin 69. Biz o peygambere şiir öğretmedik. şiir ona yaraşmaz/layık olamaz da. Ona vahyedilen, bir öğütten ve apaçık bir Kur'an'dan başka şey değildir.

Ayetlerde ortaya konulan gerekçeye bakıldığında ve bütüncül düşünüldüğünde görülür ki kınama aslında “Muhammed şairdir, Kur’an onun şiiridir” sözünedir. Kur’anı basitleştirmeye ve beşer sözüne indirgemeyedir itiraz. Negatif güç oyuncuları ve onların izleyicileridir bu ayetlerdeki asıl muhatap.

Şiir bir araçtır, etkili bir araç. Aracın kendi başına ne kötülüğü olabilir? Dileyen onu şer yolunda kullanır, dileyen ise hayır yolunda. Hayır yolunda pozitif değerler üretmek, takdire değer olsagerek.

Muhabbetle, Alperen




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

epoch Yazdı:

merhaba ,şiir bir kültürün edebiyatı için en önemli öge, şairleri bu anlamda sahip oldukları kültür edebiyatına hizmet ettikleri için kınamak yerine teşekkür edilmelidir bence. Fakat Syn.Beyaz size,dini ritüel bağlamında bir açıklama yapacak kuvvetim yok. anladığım kadarı ile konuya beklediğiniz cevap ritüel bağlamında, fakat ritüel konular bana çok uzak. ancak etrafımdan bir örnek vereyim ; mahalle parkında şu sıralar adına ilahi denen birşey çalıyorlar. herhalde müslümanların ramazan ayı serüvenlerinden olsa gerek.

mısraları şöyle ;; dur be güzel ayasofyam bahre döndü gözyaşın , istanbulla bile doğdu fethin ile savaşın ,islam ruhuyla yıkandı ufkun toprağın taşın, güleceksin ayasofyam güleceğin gün yakın , yürüdü islam ordusu geliyor akın akın. sen kilise olamazsın şeklin islam mabedi....yüz sürdük işaret aldık resulun hırkasından.güleceksin ayasofyam... şeklinde devam ediyor. şimdi ne bu ? Yaratıcı insana akıl vermişken ,akla ilave metaryal gereksinim ihtiyacınızı anlamıyorum. bir grup din olgusunun şekli cami, diğer din olgusu kliseyi kabul etmiyor. iki farklı mabed iki faklı ritüel serüvenlerin zamanla din haline dönmesinden kaynaklanıyor bence. Yaratıcı insanlara yatersiz akıl verdiğini hiçbir zaman düşünmedim. hırkadan veya herhangi metaryalden işaret almayı nasıl dini şüpheden uzak tuttuğunuzu anlamış değilim. herhalde çaba sarf etmediğimden olsa gerek. saygılar .

Merhaba,

Elbette sizin "Dininiz" kavramlara farklı  gözle bakıyor olabilir,zaten sizde bunu kabul ediyorsunuz.

"Akıl" konusuna gelince,şayet diğer uzuvlardan bağımsız,ayrı özerk bir yapısı olsaydı dediğinizde haklı olabilirdiniz.

Ancak diğer tüm uzuvlar ve Allah'ın yarattığı herşey birbiriyle entegre olmak zorundadır.Burada başka 'metaryeller' den faydalanması dezavantaj değil bilakis avantajdır.

Kuran ya da Din "metaryele" sadece "araç" gözüyle bakılmasını önerir ve bu gözle bakan akıl'da bunu bu şekilde işleme koyar.Bu durum insanı hırslarından,tamahlarından alıkoyar ve beraberinde mutluluğu,barışı getirir.

İnanıyorum ki,bizleri piyasada ki "Din-dar"larla karıştırmayacak kadar zeki ve önyargısızsınız.Size"T.Dursun modundan" çıkıp, Kuran'ı yaşamdaki olaylar ve varlıklarla beraber okumanızı öneriyorum.

Bir insana uluorta "geberdi" demeyi bende uygun bulmuyorum.

 

Selametle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
epoch
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 21 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı epoch

merhaba syn.beyaz,  benim mensup olduğum bir din yok. İnanıyorumki bir yaratıcı mutlaka var. Çünkü beyin yapısının akıl iradesini oluşturan tek etken olduğunu düşünmüyorum.her insanda beyin var ama gelin görünki beynini kullanan uzaya gidiyor Pioneer 10 gibi bir makineyı uzayın derinliklerine dünyadan en uzak mesafelere gönderirken, beynini kullanamayanlar 10.000 km. den gelen başka bir milletin buyunduruğunda yaşıyor. Emin olun şikayetçide değiller. Anladığım kadarıyla siz aklın herhangi bir organ olduğunu söylüyorsunuz. Başka sayfada yine yazdım. Bence akıl bir organ olamaz. Beyinde hasar oluştuğunda akıl iradesinin zayıflamasını nasıl izah edersiniz ? beynimizin yapısı tüm uvuzları denetlemeye yetmeyeceğini düşünüyorum. Sarhoşluğu düşünelim.içmeyipte vucudumuzun bir yerine sürdüğümüzde sarhoş olmayız. içtiğimizdeyse ince bağırsaktan kana karşmasını önlemiş olsak yine sarhoş olmayız. Bunu test etmişliğim yok tabi, teori olarak madde ilişkisi gereği böyle olmalı.Çünkü sarhoşkende çeşitli organlarımızın haretetlerini yapabilmekteyiz. Aynı şekilde hamile bir bayanın içki içtiğinde bebeğe olan zararı düşünelim. Zigot sonrası bebeğin kendi beyin yapısı 5. haftadan sonra başladığı bilim bulgusudur. Bu durumda sizin görüşünüzden gidersek bebeğin sarhoş olması lazım. Yine aklı bir organ kabul edersek bayanlar hamilelik döneminde çift akıllı olması lazım. Uyduruk bilimciler beynimizin binde birini kullandığımızı iddia ediyorlar. umarım siz onların uyduruklarına inananlardan değilsinizdir. Alt tarafa bir haber iliştiriyorum beynin ısındığında esneme ihtiyacı duyduğu ile ilgili. Belki bir irtibat kurarsınız. Saygılar.

 

(New York Times) Ekip çalışmada, deneklerin beyinlerinin ısındığı zamanlarda daha sık esnediğini gözlemlediklerini açıkladı. Esnemenin, vücudun diğer sistemleri yetersiz kaldığında, beyin sıcaklığını düzenlediği yönündeki teoriyi ispatlamak için araştırmacılar, insanların çevresinde birileri esneyince, hemen esnemeye başladıkları gerçeğinden hareket etti.
Gönüllüler, gülen ya da esneyen insan görüntülerinin olduğu filmin oynatıldığı odaya alındı. Gözlemciler deneklerin ne sıklıkta esnediğini inceledi. Bazı deneklerden filmi izlerken burundan nefes almaları, daha sonra da alınlarına sıcak ya da serin tamponlar bastırmaları istendi. Beynin serinlemesini sağlayan alna buz konulması ve burundan nefes alınması sırasında, bulaşıcı esnemenin kesildiği görüldü.

Yukarı dön Göster epoch's Profil Diğer Mesajlarını Ara: epoch
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba epoch,Aslında evet uzuv'dan ziyade "yeti" dememiz daha uygun düşer.

Ancak,"Mars'a araç gönderenlerin" beyinlerini olumlu kullandıkları konusunda sizinle aynı fikirde değilim.

Olumlu olsaydı dediğiniz gibi, 10 000 km.öteden gelip, 1 000 000  insanın ölümüne sebebiyyet vermezlerdi.

Eğer ben,bunların beyinlerinin ürettiği zulmü ve pisliği yazmaya kalksam burdan köye yol olurdu.

 

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Kuran'ın Şair'e ve Şiire bakışına devam edelim:

Kelimenin kökü "şeara",Allah bunu hem insan için hem de diğer varlıklar için kullanıyor.Mesela; 'kıl' kelimesi de aynı kökten türemiştir.

İnsan için kullandığı 27 yerde de kelime olumsuzdur.Yani bu kelime insana giydirildiğinde olumsuz bir görüntü ortaya çıkar.Kelime de başında 'La' olumsuzluk edatı olan "La Yeşurun" dur."Farkında olmamak,şuurunda olmamak"gibi.

Neden 'Kıl'da aynı kökten?

Sözle bağlantısı olduğu için.Allah 'kendi sözünü bir dağın üzerine indirdiğinde dağ Allah korkusundan paramparça olduğuna göre' bizden kendi sözünün ağırlığı ile beşer sözünün ağırlığını mukayese etmemizi istiyor.Yani Dağ ve Kıl karşılaştırılıyor.

Kimseye 'dayatmadan' bunların toplamından Allah'ın şöyle dediğini çıkartıyorum:

"Şairler; etraflarında olup bitenin şuurunda olmadan korkularından çukur (vadi) yerlerde aylak ve şaşkın vaziyette dolaşıp bir KIL kadar bile ağırlığa sahip olmayan sözler (Şiir-Şarkı) üreten şuursuzlardır.Bu şaşkınlarada uyan ancak çapkınlar ve sapkınlardır."

Hiç kimse çıkıpta "Benim şiirimin ağırlığı 'kıl'dan daha ağır basar diyemez.Allah, ağırlığına dağların bile dayanamadığı sözü üretmiştir,bu sözle buluşmak lazım,şairin kiyle değil.

Ben bu site de Kuran'ı hayatının merkezine koyma mücadelesi veren dostlarımı tenzih ederim.Onlar zaten bunun yolculuğuna çıkmış kişilerdir.Kastım ayak diretenleredir.

Şunu da unutmayın ki biz sadece Allah'ın sözünü yüceltiyoruz,başka bir amaç gütmüyoruz.Bizi eleştirirken bunu dikkate alarak eleştirin lütfen.

Birde bu kelimenin cennet'e dokunur öyle muhteşem bir yanı var ki,sanırım Sultan onu dile getirecektir.

 

selametle.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam kardeşler inşallah hepiniz iysinizdir, müsadenizle bir kaç soru sorayım,

Allah bir hüküm bildirirken, bir şeyden sakındırırken mutlaka istisnasını yapar mesela, ehli kitaptan basheder ama istisnasını veriri, onların hepsi bir değil der, onlarala dost olmayın der ama size karşı savaşmayanlar hakkında adil olun der hep istisnası vardır yani,

Ehl-i kitaptan öyleleri var ki, Allah'a, hem size indirilene, hem de kendilerine indirilene tam bir samimiyetle ve Allah'a boyun eğerek iman ederler. Allah'ın ayetlerini az bir paraya satmazlar. İşte onlar için Rableri katında ecirleri vardır. Şüphesiz Allah, hesabı çabuk olandır.

mesela asr suresine bakalım, insan ziyandadır der, genel bir kaide bildirir, bir beyanatta bulunur ama bununda istisnasını verir,

Bundan ancak iman edip iyi ameller işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve sabrı tavsiye edenler müstesnadır. *

 

peki, şair/şiirve şarkı için neden bu istisna yok, şairler hakkında beyanatta bulunan rabbimiz neden istisnasını yapmamıştır, genel ahlakında olduğu gibi hatta şu ayete bakarmısınız

Ey müminler! Toplu halde kafirlerle karşılaştığınız zaman onlara arkanızı dönmeyin. (Korkup kaçmayın).

Tekrar savaşmak için bir tarafa çekilme veya diğer bölüğe ulaşıp mevzi tutma durumu dışında, kim öyle bir günde onlara arka çevirirse muhakkak ki o, Allah'ın gazabını hak etmiş olarak döner. Onun yeri de cehennemdir. Orası, varılacak ne kötü yerdir! enfal 15/16

 

ayette savaş için arkanızı dönmeyin, geri çekilmeyin beyanatı var olaki bedevinin biri bunu arkadaki birliğe dönüp bakmak, olaki askerlerden biri taktik için de olsa geri dönemyi çirkin sayar diye istisnasını bile vermiş Rabbimiz, bundan daha detayı olur mu, ne kadar merhametli bir Rabbimiz var, ama aynı ;Rabbimiz şairler konusunda es geçmiş diyebilirmiyiz veya benim görmediğim bir şey varsa lütfen bildirin,

"Şairlere gelince onlara da azgınlar uyar."

 

bir de muhammed resul bizler için örnekse tüm elçiler gibi, şu ayeti nasıl anlayacaz,

Biz ona (Peygamber'e) şiir öğretmedik. Zaten ona yaraşmazdı da. Onun söyledikleri, ancak Allah'tan gelmiş bir öğüt ve apaçık bir Kur'an'dır. yasin/69

Allah yardımcımız olsun

selam ve dua ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

malik bin nebi yazdı:

bir de muhammed resul bizler için örnekse tüm elçiler gibi, şu ayeti nasıl anlayacaz,

Biz ona (Peygamber'e) şiir öğretmedik. Zaten ona yaraşmazdı da. Onun söyledikleri, ancak Allah'tan gelmiş bir öğüt ve apaçık bir Kur'an'dır. yasin/69

Elbette yakışmaz.Sevgili kardeşim,senin saçının bir teli omuzuna döküldüğünde ağırlığını hissedemediğin gibi şiir'in ve şarkının da ağırlığı olmadığı için yüklenmeye gerekte olmaz.Oysa bak, Müzemmil suresinde Yüce Allah resulüne nasıl bir söz yüklüyor:

"Gerçekten senin üzerine oldukça ağır bir söz bırakacağız."73/5

Buradaki kavramlar incelendiğinde bırakılan ağırlığın yerde "İz" yapan bir güce sahip olduğu anlaşılacaktır.

selametle.

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats