Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam arkadaslar.
Ben sahsen hadis, mezhepleri dikkate almadan Kurani Kerime göre dinimi
yerine getirmeye calisiyorum, son yedi sekiz aydir böyle bir his
uyanmisti icimde. Gecen haftalarda KurandakiDin.Net websitesine
raslamistim, genelinde kendi sahsi görüslerimle örtüsen bir calisma,
ancak kafamda bir o kadar karisti.
Nette dolasirken bu siteyi buldum. Arkadaslarin yazilarinida okudum.
Sanirim Hanif kavraminida az cok anlayabildim.
Ben sahsen bir zamandan beri Kurani Kerimin yeterli oldugunu, kendi
kendini aciklayici bir Kitap oldugunu düsünyordum ama gereken degeri
vermeyip fazla üzerinde durmadigim icin bunu acikca belirten Ayetlere
raslamamistim o siralar.
Bu basligi acmamin sebebi, aslinda bir kac soru soracaktim.
Örnegin Namaz vakitleri konusunda hala sabit bir fikre varamadim, diger basliklarin altinda bu konu gerci islenmis ama..
Süleyman Atesin makalelerini okumustum, "Üc vakit Namaz farzdir, ancak
Peygamber efendimizin uygulamasi ile Namaz bes vakit farzolunmustur"
diyordu, böyle birseyi okuduktan sonra Süleyman Atesdende vazgectim.
Yasar Nuri Öztürkün aciklamalarina baktim, "Kuranda Namaz vakitlerini
belirten Ayetler iki türlü Yoruma acik oldugu icin Üc Vakitte dogru Bes
vakitte dogru" diyordu. Acikcasi onun acikalamalarida sarmadi.
On bir tane tercümeyi bir araya getirip baktim, arapca bilgim olmadigi
icin kimin tercümesi daha yakin onuda bilemiyoruz. Kesinlikle Ikindi ve
Ögle Namazi olarak birsey belirtilmemis, tercümelerde genelde Sabah
Aksam ve Yatsi kelimeleri ile tercümeler edilmis.
Kesin olan Sabah Namazi ile Aksam Namazinin Vakitleridir, Cuma Namazi
alis verisi birakin sözüyle Gün ortasinda olmasi malum, ancak
Salatul-Vusta hangi Namazin vakti anlayamadim. Vusta kelimesi "orta"
teriminin yani sira en iyisi, her seyin orta hali manasinada
gelebiliyormus.
Simdi düsünüyorum, Ögle Namazi yok denilse, Sabah Aksam ve Yatsi olmak
üzere her ücüde Dünyanin dönüs esnasinda karanlik bölgelerinde kilinan
namazlardir, gün isiginda Cuma namazindan baska Namaz vakti olmasi
gerekir, Süleyman Ates´e göre ÜC vakit Namaz belirlenmis ama üc vaktin
hic birinde Orta Namaz aydinlikta kilinan namaz degil Yatsi Namazi
olarak yorumlamis.
Arkadasin birisi diger bir baslikta üc vakit namazi aciklarken bu üc
vakti kac saatlik alana yaymis, bu ne kadar dogru bilmiyorum. Diyorki,
Sabahtan Ögleye kadar Sabah namazin vaktidir, ögleden Aksama Kadar Orta
Namazin vaktidir, Aksamdan Sabaha kadarda Aksam Namazin vaktidir.
Neyse gec oldu, yazimi tamamlayayim.
Yanlis bir bölümde baslik aciyorsam kusura bakmayin, acikcasi yazimida toparlayamadim.
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: Antigua And Barbuda Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sinan_B Yazdı:
Selam arkadaslar. ........................................ Bu basligi acmamin sebebi, aslinda bir kac soru soracaktim. Örnegin Namaz vakitleri konusunda hala sabit bir fikre varamadim, diger basliklarin altinda bu konu gerci islenmis ama.. Süleyman Atesin makalelerini okumustum, "Üc vakit Namaz farzdir, ancak Peygamber efendimizin uygulamasi ile Namaz bes vakit farzolunmustur" diyordu, böyle birseyi okuduktan sonra Süleyman Atesdende vazgectim. Yasar Nuri Öztürkün aciklamalarina baktim, "Kuranda Namaz vakitlerini belirten Ayetler iki türlü Yoruma acik oldugu icin Üc Vakitte dogru Bes vakitte dogru" diyordu. Acikcasi onun acikalamalarida sarmadi.
On bir tane tercümeyi bir araya getirip baktim, arapca bilgim olmadigi icin kimin tercümesi daha yakin onuda bilemiyoruz. Kesinlikle Ikindi ve Ögle Namazi olarak birsey belirtilmemis, tercümelerde genelde Sabah Aksam ve Yatsi kelimeleri ile tercümeler edilmis.
Selam Sinan
Simdi bu sitedeki bazi yazilardan derleyipkonuyu biraz daha acalim.
Akımetüsselat= İkame edilen (Yerine konan) Namazdır. O bir kredi borcudur. Yani Kalu bela'da verilmiş sözümüzdür ve vakitli farz olduğu için bu namazı kılarız. Akıymetüsselat = Bilinen namazdır. Ama Akıyme(İkame, Kaim) denmediğinde o NAMAZ DEĞİLDİR, DUA anlamına gelir. Örneğin "Allah ve melekleri nebilerine SALAT ederle...." ayetinde SALAT=NAMAZ derseniz bir çarpılırsınız ki sormayın
Yukarıdaki Hud 114'de AkımetüsSelat=Kıyam, Rüku, Secde ve ka'deli namaz apaçık var. Namaz vakitlerini ise GÖLGE (Güneş) belirliyor. Ak iplik ile kara iplik ayırt edilince (Gölge en uzun olunca) sabah giriyor. Gölge giderek kısalıyor ve kısalıyor. Öyle ki direğin dibine düşüyor. İşte onunla ilgili ayette "SALATI VUSTA=ORTA DİREĞE DİKKAT" ediniz diyor.
AkıymetüsSelat demiyor. Yani öğle Namazı KILIN ve DİKKAT edin demiyor. İkame kelimesi yok. Tam tersine VASAT'tan (Ortalama, ortadan) türeme ve bizim çok iyi bildiğimiz ORTA DİREK=VUSTA var. Direğin gölgesin dibine düşene kadar günün bir yanı yani taraflardan biridir. "Amman dikkat, eğer gölge direğin öteki tarafına geçerse, Günün ikinci tarafı üzerine namaz VAKTİ başlamış oluyor diyor ayet... Namaz'dan söz etmiyor, NAMAZ VAKTİNDEN SÖZ EDİYOR.
Günün iki tarafı diye sadece yukarıdaki ayette değil iki ayrı ayette de geçmektedir. Birinde “etrafen” diğerinde “tarafeyn” diye geçmektedir. Nehar=Gündüz ve Taraf+eyn=İki taraf demektir. Fakat aynı ayet şöyle diyor. Öğle vakti çok kısa olan gölge giderek uzar ve güneş batarken en uzun halini alır. Bir süre sonra ak ve kara ipliği de ayırt edemezsiniz. (Mesela kitap okuyamazsınız) Bunun anlamı şudur: GECE GİRDİ SABAHA KADAR TÜM GECE İÇİN BİR TEK VAKİT VAR.
Öğlen direk vardı öte tarafta, ama dünyanın gece olan yüzünde bir direk ve gölge olamayacağı için, direği gece bölümüne nokta nokta uzatın. Göreceksiniz ki Gece de ikiye ayrılıyor. Biri gece yarısından önceki ve farz olanı, öteki ise "Onlar gecenin bir yerinde kalkıp namaz kılsalardı, haklarında çok iyi olurdu" ayeti uyarınca VİTİR denen ve isteği bağlı bir namaz daha var. Farz değil. Dileyen kılar ya da hiç kılmaz. İşte Hud 114'deki "Geceye yakın" denen ayet ile anlatılan meal budur.
İsra 78:Güneşin en üst noktasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah okunan Kur'an tanıklarca gözlenmektedir.
Bakara-238. Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah'a saygı ve bağlılık içinde namaz kılın
Bakın Kur'an'da FARZ (Emir) olan Namaz üç vakittir. Dilek kipi olan namaz aklınızı karıştırmasın. "Orta namaz" dediği deminki Salatı Vusta orta direğe dikkat ediniz diyor. Salat=Dua, Akimetüssalaet=NAMAZ
“hafizu alessalavati vessalatilvusta ve kuumu lillahi kaanitiym”
Hafizu=Muhafaza edin/koruyun/gözetleyin/aman kaçırmayın alesselavati=Selatlarınızı (NAMAZ KILIN DEMİYOR, Akımetüsselat yok burada), ves selatil VUSTA=Günün iki yanının ayıracı olan DİREK=Vusta
İsra 78:Güneşin en üst noktasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah okunan Kur'an tanıklarca gözlenmektedir.
Bunun Arapçası:
”ekımissalate lidülükişşemsi ila gasakılleyli kuranelfecr inne kuranelfecri kane meşhuda”
Gördünüz mü "Ekımüsselat=Namaz kılın diyor. Güneş'in en yüksek (Öğle direği) olduğu yere ve sonra da onun arkasından güneşin battığı yere kadar ve daha sonra da FECR=Gün ağarana kadar ÜÇ VAKİT sayıyor namaz kılın diyor. Ayrıca Sabaha karşı meleklerin devri teslimi nedeniyle kılınan o namazın da şahitli olduğunu bildiriyor.(Gecenin şerri bitmektedir.)
HUD 114:Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz kıl. ...
İSRA 78:Güneşin en üst noktasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah okunan Kur'an tanıklarca gözlenmektedir.
Evet bunu yorumlayalım. Etrafen en nehar başka yerde de tarafeyn en nehar=GÜNÜN İKE TARAFI, Gündüzün iki tarafı. Yani gündüze iki namaz vakti vermiş, GECEYE İSE TEK vermiş. Tek bir namaz vakti vermiş? Geceye yakın diye bir şey yok orada?
Namaz 3 Vakit'tir. Sabahtan Öğlene, Öğlenden Geceye, Sabaha Kadar Tüm Gece.
[013.038] [E2] Andolsun ki, biz senden önce de peygamberler gönderdik. Onlara da eşler ve çocuklar verdik. Allah'ın izni olmadan herhangi bir âyet getirmek ise hiçbir peygamberin haddi değildir. Her ecel için bir yazı vardır
069.043 Kuran, Alemlerin Rabbinden indirilmedir. 069.044] Eğer (Peygamber) bize atfen bazı sözler uydurmuş olsaydı 069.045-46 Elbette ki onu sağ tarafından yakalardık. Sonra O'ndan yürek damarını kesiverirdik.
Selam ve dua ıle Radyoman
Sadece sitedki yazilardan ozetlemey calsitim. Yanlis varsa arkadaslar lutfen duzeltsinler
__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Sinan kardes
Namaz vakitleri konusunda hala sabit bir fikre sahip olamayışından bahsetmişssin
Bende senin gibi kurani tek temel kaynak kabul eden biriyim.Ancak şuda varki kurana ters olmayan tarihi bilgileri ve ta Hz İbrahimden beri süre gelen bazı uygulamaları es gecersek kuranı anlama konusunda bazı proplemlerin olacağı gerçeğinide teslim etmek gerekir diye düşünüyorum. Hatta kurana ters olmayan, kurana ek bir hüküm getirmeyen hadisleri bile
Ben toptan reddin kolaycılık olduğu kanaatindeyim.
Bende gelekten koptuğum ilk zamanlarda senin gibi sadece kuran diyordum.Geleneğin bu dini yozlaştırmasına karşılk içimde duyduğum bir tepkiselliğin getirdiği aşırı bir heyecandan kaynaklanıyordu.
Ancak sende kabul edersinki tepkisellik,ilmi olmaktan, akletmekten,düşünmekten seçici olmaktan insanı uzaklaştırıyor.
Kuranı anlama konusunda niye bu ismini zikrettiğim husulardan istifade etmeyelim. Kuran gibi elimizde mutlak bir ölçğ varken niye korkalımki.Allahu teala bir çok ayetlerde kainattaki kevni ayetlerede bakmamaızı defaatle emretmiyormu?
Allahu Teala son peygamber Muhammede bile kuranın haricinde İbrahimden süre gelen bazı uygulamaları kuranın rehberliğinde tevhidi bir konuma getirerek devam ettirmesini emretmiştir ki bunların başında namaz ibadeti gelir.
Benim bir çok araştırmalarım var.Ve dediğim gib ismini zikrettiğim hususlardanda faydalandım ama son sözü hep kurana söylettim
Zümer 18..O kullarımı ki, onlar sözü dinlerler,sonra da en güzeline uyarlar. İşte onlar, Allah'ın doğru yola ilettiği kimselerdir. Gerçek akıl sahipleri de onlardır.
Allah bize kurandan baska bir sözü asla dinlemeyin,gözünüzü kulağınızi kapatın demiyorki
Namaz konusuna gelince demişsinki
On bir tane tercümeyi bir araya getirip baktim, arapca bilgim olmadigi icin kimin tercümesi daha yakin onuda bilemiyoruz. Kesinlikle Ikindi ve Ögle Namazi olarak birsey belirtilmemis, tercümelerde genelde Sabah Aksam ve Yatsi kelimeleri ile tercümeler edilmis. Kesin olan Sabah Namazi ile Aksam Namazinin Vakitleridir, Cuma Namazi alis verisi birakin sözüyle Gün ortasinda olmasi malum, ancak Salatul-Vusta hangi Namazin vakti anlayamadim. Vusta kelimesi "orta" teriminin yani sira en iyisi, her seyin orta hali manasinada gelebiliyormus.
Namaz konusunda bir araştırmam var.maalesefki hansın bu konudada bir çok çarpıklıkları var.Araştırmam bitince buraya asacağım
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Hanif kardesim,
ilgin ve yorumlarin icin sagol.
Tabi ki Kurani Kerimi anlama konusunda tarihi bilgiler sart, örnegin
bazi yerlerde hangi Ayetin hangi konu üzerine indigi sadece okumayla
anlasilmiyor. Kisacasi, olaylara bu acidan yaklastigimizda hak
veriyorum sana.
Namazin vakitleri hususunda kisaca bir düsüncemi dile getireyim, Allah
bu vakitleri gelisi güzel farz etmis olamaz, yani hikmeti sadece
vakitlerin belirlenmesinde olmamasi gerekir, Günesin ve Ayin Insan
üzerinde etkisi bilinen birsey, acaba diyorum Günesin olmasi ile
olmamasi Insan Namaz kilarken ek olarak üzerinde bir etkenligi varmidir
yokmudur bunu düsünüyorum. Ha diyebiliriz ki, Insan disardami Namaz
kiliyorda Günesin tesiri söz konusu olsun. Bence bir etkisi var,
Hikmeti yani, disarda olup olmamasi ile bir alakasi yok, fizyolojik bir
etkisi olmali. Örnegin geceleri insanin ruh hali daha farkli, duygular
farkli. Öte yandan Ayetlerin ifade tarzida dikkatimi cekti, Allah
istese dogrudan sabah orta aksam derdi, nasil ki Abdest'i anlatirken
tarifini yapmis. Dünyanin yuvarlaklagina ayrriyeten dikkat
cekiyor gibi.
Calismalarini beklerim Hanif kardesim. Bir arada topluca Namaz konusunu irdelersek faydali olacagina inaniyorum. InsaAllah.
Katılma Tarihi: 02 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 94
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sinan_B Yazdı:
Selam Hanif kardesim,
ilgin ve yorumlarin icin sagol.
Tabi ki Kurani Kerimi anlama konusunda tarihi bilgiler sart, örnegin bazi yerlerde hangi Ayetin hangi konu üzerine indigi sadece okumayla anlasilmiyor. Kisacasi, olaylara bu acidan yaklastigimizda hak veriyorum sana.
........Allah'a emanet
Simdi ilginc bir soru sordun sinan kardes, Kur'ani Kerimi anlamda tarigi bilgiler sart diyorsun. Ayetlerin nuzul sebeblerine indigimiz zaman delil ne ?
Simdi gayet ilginc bir ortam ortaya cikdi. hanif diye basladik biz bur tartismaya sonra donduk, tarihi sebelerde lazim, nerden bulacagiz o kaynakalari: HADISLER.
Vallahi bir alemsiniz kardesim, Islam kategorisine bir isim daha katiniz Hadisci Hanifler ? Kur'an eksik de mi siz nuzul sebebleri adi altinda hadislerle tamamlayacaksiniz ? Ilahi Sinan kardes, hanif diye yola cikdik birinci basamaga tekrar donduk, nuzul sebebi adi altinda hadis ?
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Ibrahim.
Lutfen sorulara cevap dendiginde alintilar diz boyu, ama baska konu oldugunda nasilda cicek gibi aciliyorsun.
Öncelikle bir örnek, 80. Abese Suresi: Bu olayin nerede oldugu,
Peygamber efendimizin kiminle mesgul oldugu, odanin icindemiydiler yan
oda da kadinlar varmiydi yokmuydu hic bilinmiyor.
Hans Aiberg'e göre: Peygamber efendimizin mesgul oldugu kisi Ebu
Süfyandi, bir odanin icindeydiler, kapilar kapaliydi, Kör olan kisi
baska bir kapidan girip yanlislikla kadinlarin bulundugu bir odaya
girmis, kadinlar onu diger odaya almis, Peygamber efendimizin hakkinda
tanimladigi asiri histerik tavrini, yani bütün bunlari Hans Aiberg
nereden biliyor?
Ebu Süfyan oldugu Kurani Kerimde yazmiyor, bir odada bulunduklarinida
yazmiyor, kör insanin yanlislikla baska bir odaya girdigide yazmiyor,
eee bunlar yazmiyorda Hans nereden biliyor? Ya kafasindan uydurmus yada
Kur'an disi kaynaklardan bu bilgileri edinmis olacak, iyi ama hangisi?
Hans Aiberg'in digerlerinden farki neki, buda kendisine göre nerede bir acik kapi bulsa oraya sizmis.
Ayetlerdeki verilen bilgiler, Peygamber efendimiz ve diger sahis, ücüncü kisi olarak kör
bir insanin ögüt almak icin gelisi, Peygamber efendimizin onu dikkate
almayip digeri ile ilgilenmesi, bunun disinda Hans Aiberg'in verdigi
bilgilerin hic birisi yok. Hans'in tarifini oldugu gibi anlatan Ayet varsa gösterebilirsin.
Fil vakasi hangi sebeplerden dolayi gerceklesti tam olarak bilmiyorum
ama Fil Suresinde Fil ordusunun helak edildigi anlatiliyor, hemde ne
sekilde helak edildigi. Fil vakasini arastirmak helak edilis bicimini
ve gercegini mi degistirecek Ibrahim? Meydana gelmis hadiseleri
arastirmak Hadiscimi oluyor? Ahmet sunu yaparken o olayin üzerine su
Ayet indi demek Ayetin iceriginimi degistirir? Kurani Kerim arastirin
diyor, kafanizi kitabin icine gömün, yada Hans Aiberg adinda bir Dabbe
size bunlari anlatacak demiyor.
Kurani Kerimin ilmi yönü var, Hüküm yönü var, tarih yönü var v.s... tek bir konudan ibaret degil ki.
Simdi gelelim gecmiste meydana gelmis olaylarin disinda Hüküm ve buna bagli Ibadet konularina.
Ben Allah'in hükümlerini baska kitaplarda bulacagiz dedim mi? Kurani
Kerimde Hükümlerin yeterli olup, Hükümlerin kendi kendini aciklayici
oldugunu, hadislerden ek hükümlerin gerek olmadigini savundum. Basta
kendi görüsümü bu sekilde izah etmediysem Hanif kardesin isaret ettigi o bakis acisina dikkat etmemisimdir. Hanif kardeste ilk
yazima yönelik yorumunu yapmis bende haklisin dedim.
Hükümlerin uygulamasi konusunda kisi isterse Kurani Kerimin isiginda baska kaynaklari
irdeleyerek süzgecten gecirir, isterse sadece
Kurani Kerime bakar. Baska kaynaklar sana göre sadece hadislermi,
kimileri Tevrati Incilide inceliyor, onlarda tevratci incilcimi? O
halde sende Airbergcisin. Haa birde "tarihci" lerimiz var.
Degisim sürecinde olmak sabit bir yerde kalmaktan iyidir, irdeleyici ve
öz elesitiri insani ileriye tasir. Daha dün gelenekci
takilirken sorgulama üstüne sorgulama yapilmiski Kurani Kerime yönelmisim. Kurani Kerim
Hükümse iste Allah'in Hükümleri diyor. Birden fazla alani icinde
barindiran bir Kitap, hangi konularda kendi kendini aciklayici ve hangi
konularda kisi kendisi arastirmasi lazim okudukca görecegiz. Basta bunlarin ayrintisina hic girmemistim.
Hadiscilik demek Hadisleri körü körüne kabul etmektir, aynen Hans
Aiberg'e tabi olmak gibi. Gercekte kim nedir ortada zaten. Ben kendimi
hadisci veya bilmem neci olarak tanimlamadim, hadisci diyen sensin ve
uygulamanin alasini yapanda sensin. Nuzul sebebini sorgulamakla,
Ayetlerin mesaj ve icerigini yorumlamayi es deger anlamda algilayanda
sensin.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Akımetüsselat= İkame edilen (Yerine konan) Namazdır. O bir kredi borcudur. Yani Kalu bela'da verilmiş sözümüzdür ve vakitli farz olduğu için bu namazı kılarız. Akıymetüsselat = Bilinen namazdır. Ama Akıyme(İkame, Kaim) denmediğinde o NAMAZ DEĞİLDİR, DUA anlamına gelir. Örneğin "Allah ve melekleri nebilerine SALAT ederle...." ayetinde SALAT=NAMAZ derseniz bir çarpılırsınız ki sormayın (hans von eiberg)
selam
İşte hansın çarpıklıklarından biri daha
Salat;ikame denmediğinde dua olurmuş.Haydaa
İyide DUA kelimeside arapça.Arapçayı arapça ile tercüme etmek yeni moda mı oldu yoksa hans birşeylerin peşindemi?
Dua;arapçadır türkçe anlamı çağırmak,yalvarmaktır
Ahkaf 5..Ve men edallu min men YED,UNE min dunillahi men la yestecibu lehu ila yevmilgıyameti an DUAİhim ğafilun
Allahın berisinden kıyamete kadar cevap veremeyecek kimseye YALVARANDAN daha sapık kim vardır.Oysaki onlar onların YALVARMALARINDAN gafildirler
Ali imran 153..Ve in tus,idune velaa teluune alaa ehadin verresulu YED,UKUM fii uhrakum (ila ahiril ayeti)
O vakit siz, kimseye bakmadan kaçıyor, peygamber de arkanızdan sizi ÇAĞIRIYORDU. Kaybettiğinize ve başınıza gelene üzülmeyesiniz diye Allah size keder üstüne keder verdi. Allah, bütün yaptıklarınızdan haberdardır.
Hans diyorki;ahzap 56 da salat kelimesine namaz derseniz bir çarpılırsınızki sormayın
Doğru doğru olmasınada e peki sen Allahı yalvarttırırsan çarpılmazmısın? O çarpılmaz niye çünkü hans=kuran
Peki öyleyse salat kelimesi türkçe ne anlama gelir???
bütün sorun; salat kelimesine asırlardır namaz anlamı verilmiş olması ve bu şekilde sabitleşmiş olmasından kaynaklanıyor
Ben kuranın bütünlüğüne göre salat kelimesine yani bir anlam verilmesi gerektiğini kanaatine vardım
.Ahzab 56- Gerçekten Allah ve melekleri Peygambere DESTEK verirler. Ey iman edenler! siz de ona DESTEK verin ve içtenlikle islam olun
Allahın peygambere desteği vahiyle olmuştur
Duhan
14- Sonra onlar, o peygamberden yüz çevirdiler ve: "Bu öğretilmiş bir mecnundur." dediler
destek
Tur
29-(Ey Muhammed!) sen hatırlat, öğüt ver. Rabbinin nimeti sayesinde sen ne kâhinsin, ne de mecnûn.
Hakka
40- Kuşkusuz Kur'ân, şerefli bir peygamberin (Allah'tan) getirdiği sözdür.
41- O bir şair sözü değildir, siz çok az inanıyorsunuz.
42- Bir kâhin sözü de değildir, ne de az düşünüyorsunuz!
Necm
2. Arkadaşınız (Muhammed) sapmadı, azmadı da.
3. O, hevâdan (arzularına göre) konuşmaz.
4. O vahyedilenden başkası değildir
Meleklerin desteği
Enfal 9- O vakit siz Rabbinizden yardım diliyordunuz. O da: "Ben işte ardarda bin melekle size yardım ediyorum" diye duanızı kabul buyurmuştu
12- İşte o anda Rabbin meleklere şöyle vahyediyordu: Ben sizinle beraberim, müminlere sebat (destek) verin. Kâfirlerin yüreğine korku salacağım, hemen boyunlarının üstüne vurun, parmaklarına, parmaklarına vurun".
Müminlerin desteği
Sahabeden malları ve canlarıyla fedakarlık yaparak ve hatta vatanlarından hicret etme pahasına peygambere nasıl destek verdiklerini şimdi burda uzun uzun anlatmaya gerek bile duymuyorum.
Kafasını kuma sokan devekuşu misali gibi ,hansın öğretilerine kafasını sokanlar tenezzzül edip siyer kitaplarına bakma zahmeti gösterirlerse sahabenin nasıl Allahın o şerefli elçisine destek verdiklerini anlamış olurlar
Kuran evrensel değilmi? Elbetteki. EE peki ben nasıl O şerefli elçiye destek verecem.Allahın emri bu?
Bakın ben nasıl destek (salat)veriyorum
Ağzını eğip bükerek Allahın son elçisinin hanif olmadığı hezeyanını savuran hansın foyalarını meydana çıkararak
Peki biz SALATI IKAME ederken kime DESTEK veriyoruz.Allahamı?
haşa sümme haşa.Allah subhandır. Onun hiç bir şeye ihtiyacı yoktur
Muhammed 7- Ey iman edenler! Eğer siz Allah'a (dinine) yardım ederseniz Allah da size yardım eder ve ayaklarınızı sabit tutar.
Ta Hz İbrahimden beri varola gelen ve AYAĞA KALDIRILMIŞ DESTEĞİ/SALATI İKAME ETMEK israilloğullarından pekazı müstesne terkettiler ve böylece din tahrifata uğradı.
Bakara 83 Vaktiyle biz, İsrailoğullarından: Yalnızca Allah'a kulluk edeceksiniz, ana-babaya, yakın akrabaya, yetimlere, yoksullara iyilik edeceksiniz diye söz almış ve "İnsanlara güzel söz söyleyin, salatı ikame edin, zekatı verin" diye de emretmiştik. Sonunda azınız müstesna, yüz çevirerek dönüp gittiniz
İmandan sonra en başta gelen tevhidi bir eylemdir salatı ikame etmek,yani Allahın dininne destek vermek.Ve bu desteği veriken Allah kulluk (ibadet) etmiş oluyoruz
Elbetteki kulluk sadece Salatı ikame etmekle sınırlı değil.Allahın yanısıra birilerine yalvarmakta o kişiye kulluktur yani ibadet.Ahkaf 5 ten sonraki ayet bu tür bir davranışın kulluk olduğunu açıkça belirmektedir
6- (Ahirette) insanlar biraraya toplandığı zaman onalara düşman kesilirler. Ve onların kendilerine İBADETİNİ/ kulluğunu inkâr ederler.
Kulluğun diğer bir çeşidi
Tevbe 31- Onlar, Allah'ın yanısıra bilginlerini ve rahiplerini de kendilerine Rab edindiler, Meryem oğlu Mesih'i de. Oysa onlar bir olan Allah'a ibadet(kulluk) etmekle emrolunmuşlardı. Allah'dan başka hiçbir ilâh yoktur. O,(önderlerini ölçü alan) müşriklerin ortak koştuğu şeylerden de münezzehtir.
Hansın müritleri ne pahasına olursa olsun yapılan bütün uyarılara rağmen kime destek veriyorlar/salat ediyorlar????
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Kısa bir ilave
Gelenekçilere göre beş kurana göre üç vakit ikame edilen salat yani Bildiğimiz o namaz yok gibi bir şey anlaşılmasın.Ben sadece salat kelimesine daraltılmış olarak sadece namaz şeklinde anlam verilmiş olmasının yanlış olduğunu izah etmeye çalıştım
Katılma Tarihi: 02 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 94
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam dostlar siz mealcilikden kurulamiyacaksiniz. Yada kafanizdaki hadisciligi bir tarfa birakip hanif olamayacksiniz. Sinan Edibin mealinden yaptigi ceviride soyle diyor.
33:56ALLAH ve melekleri peygamberi desteklemektedir. Ey inananlar siz de onu destekleyin, gereken saygı ve itaati gösterin.14 (edip yuksel)
Diyanet bile Edip Yuksel den daha iyi cevirmis.
[033.056] [DV] Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salevât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salevât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.
Allah ve melekleri siyasi partimi destekliyor, yoksa Futbol takimi mi desktekliyor. Tobe yarabbim. Iste arapcasi
33/56. İnnellahe ve melaiketehu yüsallune alen nebiyy ya eyyühellezıne amenu sallu aleyhi ve sellimu teslıma
Nerde burda destek ??????? Bakalim 10 Degisik Meale
[033.056] [DI] Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamberi överler: Ey inananlar! Siz de onu övün, ona salat ve selam getirin.
[033.056] [DV] Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salevât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salevât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin. [033.056] [E0] Muhakkak ki Allah ve Melâikesi Peygambere hep salât ile tekrim ederler, ey o bütün iyman edenler! haydin ona teslimiyyetle salât-ü selâm getirin [033.056] [E1] Muhakkak ki, Allah ve melekleri, peygambere hep salat ile ikramda bulunurlar. Ey iman edenler, haydi ona teslimiyetle salat ve selam getirin! [033.056] [E2] Gerçekten Allah ve melekleri Peygambere salât ederler. Ey iman edenler! siz de ona teslimiyetle salât ve selâm edin.
[033.056] [FK] Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamberi överler Ey inananlar! siz de O'nu övün, O'na salat ve selam getirin.
[033.056] [IK] Muhakkak ki Allah ve melekleri, Peygamber'e salat ederler. Ey iman edenler; siz de O'nun üzerine salavat getiriniz ve onun için selamet dileyin.
[033.056] [ON] Muhakkak ki, Allah Teâlâ ve melekleri peygamber üzerine salatta bulunurlar. Ey imân etmiş kimseler! O'nun üzerine salatta, teslimiyetle selâmda bulunun.
[033.056] [SY] Muhakkak ki Allah ve melekleri Peygambere hep salat ederler. Ey iman edenler! Siz de ona salat edin ve tam bir içtenlikle selam verin.
[033.056] [TK] Hiç şüphesiz, Allah ve melekleri peygambere salat etmektedirler. Ey iman edenler, siz de ona salat edin ve tam bir teslimiyetle ona selam verin.
Simdi mealciliginiz icin size mi kizsam Edibe mi kizsam bilmiyorum.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma