HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: TARTIŞMALARI BİTİRECEK BİR ARAŞTIRMA-3 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay


TARTIŞMALARI BİTİRECEK BİR ARAŞTIRMA-3Sayfa başına git

2. resulullah'ın sahih sünneti fiil ve sözlerini, takrir ve sıfatlarını almamızı emretmektedirler.

resulullah, çeşitli hadis-i şeriflerinde bizlere sünnetine uymamızı, sünne­tine tabi olduğumuz takdirde sapmayacağımızı, sünnetini zihninde muhafa­za edemeyenlerin yazarak onu muhafaza etmelerini, ezberlenen sünnetinin insanlara nakledilmesini emretmiş ve sünnetine karşı çıkacakların kendile­rini beğenen şımarık kişiler olacaklarını haber vermiştir.

a. resulullah'ın sünnetine uymamızı emreden hadisler:

"ben sizi bıraktığım müddetçe siz de beni bırakın. sizden önceki ümmet­ler çokça soru sormaları ve peygamberleriyle anlaşmazlığa düşmeleri yü­zünden helak olmuşlardır. ben size bir şeyi yasaklarsam, ondan kaçının. bir şeyi de emredersem onu gücünüzün yettiği ölçüde yapın" [77]

diğer bir rivayette: "size konuştuğumda (hadis söylediğimde) benden alın, sizden öncekiler çokça soru sormalarından ve peygamberleriyle ihtilafa düşmelerinden dolayı helak olmuşlardır." [78]

irbad b. sariye diyor ki: "birgün resulullah bize namaz kıldırdı. sonra bi­ze yöneldi ve bizlere öyle etkili bir vaaz etti ki, onun tesirinden gözler yaş döktü, kalpler ürperdi. bir kişi "ey allah'ın rasulü! bu vaaz vedalaşan bir in­sanın vaazı gibiydi. sen bize ne yapmamızı emredersin?" dedi. resulullah da buyurdu ki: "size allah'tan korkmanızı, habeşli bir köle dahi olsa, idare­cinizi dinleyip ona itaat etmenizi tavsiye ederim. çünkü sizin benden son­ra yaşayanlarınız çokça ihtilaflar görecektir. siz benim sünnetimden ve hi­dâyet üzere olan raşid halifelerin sünnetinden ayrılmayın. o sünnetlere sım­sıkı sarılın ve azı dişlerinizi üzerlerine kenetleyin. sonradan uydurulan hu­suslardan kaçının. zira sonradan uydurulan herşey bid'attir. her bid'atte sapıklıktır." [79]

görüldüğü gibi, hadis-i şerifte bid'atlerden kaçınabilmek için resulullah'ın sünnetine ve raşid halifelerinin icma ve içtihadlarına uyulması emredilmektedir. pratikte bunlara uymayan mezheplerin sapıklıkları görülmektedir. başka delile ihtiyaç yoktur.

enes b. malik diyor ki: "resulullah bana buyurduki: "oğulcağızım! eğer sen kalbinde her hangi bir kimseyi aldatma isteği taşımayarak sabahlaya­biliyor ve akşama erişebiliyorsan, bunu yap." sonra da bana buyurdu ki: "oğulcağızım bu benim sünnetimdir. kim benim sünnetimi ihya ederse, şüp­hesiz o beni sevmiş olur. kim de beni severse, benimle birlikte cennette ola­caktır." [80]

görüldüğü gibi resulullah, kendisini sevmenin sünnetini ihya etmekle ola­cağını beyan etmiştir. onun sünnetine uymaksızın onu sevdiğini söyleyen na­sıl doğru konuşmuş olur? zira bir insanı seven onun güzel amellerini yapma­ya özenir. resulullah�ı sevip de onun güzel ahlâkını örneklendiren amelleri­ni işlememek mümkün değildir.

resulullah, namaz ve hac gibi, ibadetlerin yapılma şekillerini kendisinden öğrenmemizi emrederek buyurmuştur ki: "benim nasıl namaz kıldığımı gö­rüyorsanız o şekilde namaz kılın. namaz vakti geldiğinde biriniz ezan okusun. en yaşlınız imam olsun." [81]

cabir bin abdullah diyor ki: "ben, rasulullah devesine binmiş olarak şey­tanı taşladığını gördüm. o diyordu ki, "ey insanlar! hac ibadetlerinizi benden alın. çünkü ben bilemiyorum belki de bu yılımdan sonra bir daha hac yapamam." [82]

"resulullah muaz b. cebel'i yemen'e vali olarak gönderdiğinde ona: "sa­na bir dava arz edildiğinde onun hakkında nasıl hüküm verirsin" diye sor­muş. muaz da "allah'ın kitabıyla hüküm veririm" demiştir. resulullah: "eğer allah'ın kitabında bulamazsan (ne ile hüküm verirsin) deyince. muaz da: "resulullah'ın sürmeliyle" cevabını vermişti. hz. peygamber: "şayet resulullah'ın sünnetinde de allah'ın kitabında da meselenin hükmünü bulamazsan (ne yaparsın)" diye sormuş. muaz da: "görüşümle içtihad ederim ve bü­tün gayretimi harcamaktan geri durmam" demişti. [83]

b. sünnete uyulduğunda sapıklıktan ve cehennemden uzaklaşılacağını beyan eden hadisler:

"sizlere iki şey bıraktım. bu ikisine sarıldığınız müddetçe asla sapmaz­sınız. bunlar allah'ın kitabı ve peygamberinin sünnetidir." [84]

resulullah buyurdu ki: "bütün ümmetim cennete girecektir. ancak imti­na edenler (diretenler) hariç." dediler ki: ey allah'ın rasulü! imtina eden kim­dir? resulullah da: "bana karşı gelen imtina edendir" buyurmuştur." [85]

c. sünnetin muhafazası îçin yazılmalarına ruhsat veren hadisler:

abdullah b. amr diyor ki: "ben ezberlemek maksadıyla, resulullah'dan duyduğum her şeyi yazıyordum. kureyşliler beni bundan alıkoydular ve de­diler ki: "resulullah'dan duyduğun herseyi nasü yazıyorsun? nihayet o da bir beşerdir. öfkeli olduğunda da konuşuyor. sakin iken de. bunun üzerine yaz­maktan vaz geçtim ve meseleyi resulullah'a anlattım. o da parmağıyla ağ­zına işaret ederek buyurdu ki: "yaz. canım elinde olan allah'a yemin olsun ki, buradan haktan başka bir şey çıkmaz." [86]

ebu hureyre diyor ki: "resulullah'ın sahabelerinden hiçbir kimse, benden daha fazla hadis rivayet etmiş değildir. ancak abdullah bin amr hariçtir. çün­kü o hadisleri yazıyordu. ben ise, yazmıyordum." [87]

resulullah mekke'nin fethinden sonra bir hutbe okudu. hutbesinde mek­ke'nin kutsallığını anlattı. bu hutbeyi dinleyen yemen halkından ebu şah isim­li bir zat ayağa kalktı ve dedi ki: "ey allah'ın rasulü! bu söylediklerini ba­na yazılı olarak verir misin? resulullah da buyurdu ki: bunu ebu şah'a ya­zın� [88]

yine resulullah, ezberlediği hadisleri unutmasından şikâyetçi olan bir za­ta eliyle yazıyı göstererek buyurmuştur ki: "sağ elinle yardımlaş" [89]

görüldüğü gibi resulullah, zaman zaman hadislerin yazılmasını emretmiş­tir. bu da sünnetin delil olduğunu gösterir. aksi takdirde delil olmayacak şey­lerin yazılmasını emretmesi anlamsız olurdu ki, bu da resulullah'a layık ol­mayan bir husustur.

d. ezberlenen sünnetinin insanlara aktarılmasını emreden hadisler:

zeyd bin sabit resulullah'ın şöyle buyurduğunu işittiğini söylemiştir: "allah, bizden bir hadis duyup da onu tebliğ edinceye kadar muhafaza eden kişinin yüzünü ak eylesin. nice kendisinden daha fakih (âlim) olanla­ra fıkhı (ilmi) taşıyanlar vardır. nice fıkhı taşıyıp nakleden vardır ki, kendi­si fakih değildir.� [90]

3. sahabeler, sünnetin şer'î delil olduğu inancını taşımışlardır

bu nedenle sahabeler, resulullah bir şey yapınca hemen ona tabi olma­ya koşuyorlar, onun yaptığı işin kendilerini bağlayıcı olup olmadığını araş­tırma ihtiyacı dahi hissetmiyorlardı. ancak resulullah, bazı özel fiillerinin sa­habeleri bağlamadığını açıklıyor ve bu fiillerinde kendisine tabi olmamala­rı gerektiğini beyan ediyordu. buna örnek olarak şu hadisleri zikretmek mümkündür.

ebu said el-hudri diyor ki: "resulullah bir zaman sahabelerine namaz kıl­dırırken papuçlarını çıkardı ve sol tarafına koydu. cemaat bunu görünce on­lar da papuçlarını çıkarıp attılar.

resulullah namazını bitirince onlara: "sizi papuçlarınızı atmaya sevk eden sebeb nedir?" diye sordu. "biz senin onları çıkarıp attığını gördük, biz de at­tık" dediler. resulullah (sav) de buyurdu ki: "bana cibril (as) geldi ve papuçlarımda pislik bulunduğunu bildirdi. sizden biriniz mescide geldiği zaman papuçlarına baksın. onlarda br pislik veya eziyet verecek bir şey gö­rürse, onu silsin ve onlarla namazını kılsın." [91]

hz. aişe diyor ki: "resulullah bir gece mescitte namaz (teravih namazı) kıldı. insanlar da onun kıldığı namazı kıldılar. ertesi gün de o namazı kıldı. bu defa insanlar oldukça çoğaldı. sonra insanlar üçüncü veya dördüncü ge­cede toplandılar. resulullah onların yanma gitmedi. sabah olunca buyurdu ki: "sizin ne yaptığınızı gördüm. sizin yanınıza gelmeme engel olan tek se­bep, bu namazın size farz kılınacağından korkmamdır" bu olay ramazan ayında olmuştu." [92]

görüldüğü gibi sahabiler, nafile ibadetlerde bile hemen resulullah'a uy­muşlar ve onun yaptığını yapmaya çalışmışlardır.

abdullah b. ömer diyor ki: "resulullah, arasını açmaksızın (hiç iftar etmek­sizin) oruç tutmaya devam etti. insanlar da arasını açmadan oruç tutmaya de­vam ettiler. fakat bu onlara zor geldi. bunun üzerine resulullah onlara aç­madan oruç tutmalarını yasakladı. onlar da dediler ki: "sen de hiç açmadan oruç tutuyorsun."

bunun üzerine resulullah buyurdu ki: "ben sizin gibi değilim. ben devam­lı yedirilip içiriliyorum." [93] diğer bir rivayette "...beni rabbim yediriyor ve içiriyor� buyurmuştur [94] elbetteki sahabeler resulullah'a tabi olmanın gerek­li olup olmadığını bizlerden daha iyi biliyorlardı ve gerekli olduğunu idrak ettiklerinden resulullah'a hemen tabî oluyorlardı. bizlere ne oluyor da bu­nu kabullenmemeye çareler arıyoruz. kendimizi sahabelerden daha anlayış­lı görüyoruz?

4. sünnetin delil olmayacağını söyleyen hasta kalpliler:

peygamber efendimiz, hadislerle amel etmeyecek olan kişilerin nasıl in­sanlar olacaklarını bizlere tanıtmış ve bu gibi insanlardan uzak olmamızı be­yan etmiştir. bu hususta ebu rafi [95] resulullah'ın şöyle buyurduğunu rivayet etmektedir: "sakın sizden birinizi koltuğuna yaslanmış otururken, kendi­sine emrettiğimiz veya yasakladığımız hususlardan bir husus geldiğinde "biz bunu bilmiyoruz. biz allah'ın kitabında ne bulduksa ona tabi oluruz" di­yen biri olarak görmeyeyim." [96]

mikdam b. mâdi kerib ise resulullah'ın şöyle buyurduğunu rivayet etmiş­tir. "dikkat edin! bana kitap, bir de onun kadarı (vahyi gayri metluv) veril­miştir. yakında karnı tok olan ve koltuğuna yaslanan bir kişi: "siz sadece bu kur'an'a sarılın. siz onda neyin helal olduğunu görürseniz onu helal sa­yın ve neyin de haram olduğunu görürseniz onu haram sayın" diyecektir. dik­kat edin! ehlî eşeklerin etleri size helal değildir. köpek dişi bulunan yırtı­cı hayvanların etleri de helal değildir." [97] diğer bir rivayette şöyledir. "dik­kat edin olabilir ki, koltuğuna yaslanan bir kimseye benim hadisim ulaşır. o da der ki: "bizimle sizin aranızda allah'ın kitabı bulunmaktadır. onda neyin helal olduğunu görürsek onu helal sayarız. neyin de haram olduğu­nu görürsek onu haram sayarız." dikkat edin. allah'ın rasulünün haram kıldığı allah'ın haram kıldığı gibidir." [98]

bütün bunlardan sonra peygamberi hafife almayı ve onun sünnetini red etmeyi, bir modernlik sayan, kendilerinin de aydın ve ileri görüşlü oldukla­rı vehmine kapılan bir kısım zayıf iradeli taklitçilere şunu hatırlatmada fay­da vardır. sizler resulullah'ın sünnetini reddederek biryere varamazsınız? is­lâm'a hizmet etmeniz yerine ona şüpheler sokmuş oluyorsunuz. resulullah'ı devre dışı bırakarak, kur'an'ı felsefi görüşleriyle açıklamaya çalışan şımarık­lara zemin hazırlıyorsunuz. içinizden kâfirlere şirin görünme hastalığına yakalananlar da şunu iyi bilsinler ki, bu halleriyle onlara yaranamazlar. müslüman olduğunuzu söylediğiniz müddetçe sizler onların nezdinde geri­cisiniz. örümcek kafalısınız. yobazsınız. mürtecisiniz. o halde nedir sizin bu haliniz? kimlere hizmet ediyorsunuz? iyi niyetli olmanız yeterli değildir. bi­raz da kafanızı çalıştırıp bilgisizliğinizi anlayınız. aczinizi itiraf ediniz. allah'ın elçisinin önüne geçmekten hayâ ediniz ve şu âyetin sesine kulak veriniz:

"ey iman edenler! allah'ın ve rasulünün önüne geçmeyin. allah'dan korkun. şüphesiz ki allah, işiten ve bilendir." [99]

diğer yönden başka bir takım müminler de "orta yolu tutalım. hadisleri ne tamamen reddedelim. ne de sahih denen her hadisi alalım. hadislerin mütevatir olanlarını alalım. diğerlerini yedek bir kaynak kabul edelim. aklımı­za ve mantığımıza uyarsa onları alırız. şayet uymazlarsa almayız. mütevatir hadisler de parmak sayılarım geçmez" şeklinde iddialarla ortaya çıkmakta­dırlar. aslında bunlarla hadisleri tamamen reddedenler arasında pratikte pek fark yoktur. çünkü bunlar da yalnız kendi ölçülerine göre mütevatir say­dıkları bir kaç hadisi kayıtsız şartsız kabullenmekte, diğer sahih hadislerin kabullenilmesinde akıllarını hakem kılmaktadırlar. bunlara şunu sormak yerin­de olur: "sizler mütevatir olmayan sahih hadislerin kabul edilip veya edilme­yeceği hususunda aklınızı hakem kılıyorsunuz. ancak sizlerin her biriniz di­ğerinden farklı düşünüyorsunuz. şimdi müslümanlar peygamberlerinin ha­disini bırakıp da sizlerden hanginizin aklını esas alsınlar. çünkü her biriniz kendi aklının daha üstün olduğunu iddia ediyor. yoksa sizler, müslümanların ittifak içinde olmalarından rahatsız mı oluyorsunuz? müslüman olmanız dolayısıyla hakkınızda böyle bir kanaate varmak istemiyoruz. fakat davra­nışlarınız insanları buna sürüklüyor. bırakın bu meseleleri de akıllarınızın enerjilerini müslümanlara faydalı olacak meselelere harcayın. zira islâm di­ni, akılların mahsulü bir din değil, nakillerin ortaya koyduğu bir dindir. akıl­larınızı nasları anlamada kullanınız. onları yargılamada kullanmayınız. çünkü akıllarınız nasları yargılayacak güçte değildir. âyette buyurulduğu gi­bi: "size ilimden sadece az bir pay verilmiştir.� [100]

DEVAM EDİYOR...

Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
Murat54
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 16
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Murat54

bu arkadaşa cevap verecek yokmu

__________________
murat54
Yukarı dön Göster Murat54's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Murat54
 
gondolcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gondolcu

sayın selimbay

bu forumdaki yazıları güzel okursanız
TARTIŞMALARI BİTİRECEK BİR ARAŞTIRMA 

nın  ne gereksiz olduğunu zaten bu tartışmanın bitmiş olduğunu görürdünüz kimse bu yüzden size cevap bile yazmıyor...


SAYGILARIMLA.


__________________
saygılarımla

Aaydın
Yukarı dön Göster gondolcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gondolcu Ziyaret gondolcu's Ana Sayfa
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

evet herkes önyargısız okusun ben cevap beklemiyorum okunmasını istiyorum, hem sizin yazdıklarınızı hem bizim yazdıklarımızı okyup aklı selim bir şekilde değerlendirmede bulunsun bu yeter bana...
Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
ihlaslı bir kul
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 29 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ihlaslı bir kul

selam hanif dostlara olsun bay selimbay sünnet deyip duruyonuz daha önce senin gibi ehli sünnet dininden olan kişiye sünnetin ne olduğunu sormuştum cevap yazmadı alakasız şeyler yazdı sana sormayacam söyleyecem inşaallah derin derin düşünürsün ve kendine gelirsin kuranda anlatılan sünnet allahın sünneti ve sünnet demek kanun demek yani allahın sünneti(kanunu)peygamberin sünneti (kanunu)değil anlaşıldımı kuranda ne diyor allaha çağırandan daha güzel sözlü kimdir yani allaha çağıracaz yoksa dört hak mezhep diye sonradan uydurulan sahte dinlere değil hem HAK tektir nasıl oluyor dört hak mezhep tamamiyle saçmalık ha bizim dediklerimizi beğenmeyebilirsin serbestsin dinde zorlama yoktur ne diyor kuranı kerimde ([109.006] [DI] «Sizin dininiz size, benim dinim banadır.»)sen sonradan uydurulan hadis dinine devam et bizde kurandaki allahın dinine devam edelim nasıl olsa ahirette herşey meydana çıkacak o zaman herşey belli olur ona göre iş işten geçmeden allahın dinine dönün veya bizimle uğraşmayın çünü biz allahın ipine yani kurana tutunmuşuz siz falana filana birde şu ayetler üzerinde derin derin düşün ( [007.003] [DV] Rabbinizden size indirilene (Kur'an'a) uyun. O'nu bırakıp da başka dostların peşlerinden gitmeyin. Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz)([029.041] [DV] Allah'tan başka dostlar edinenlerin durumu, örümceğin durumu gibidir. Örümcek bir yuva edinir; halbuki yuvaların en çürüğü şüphesiz örümcek yuvasıdır. Keşke bilselerdi)bak ben sana kurandan ayet söylüyorum şimdilik bu kadar anlayana kuran yeter.

__________________
uyun sizden bir ücret istemeyen o zatlaraki ki onlar hidayete ermişlerdir.36 yasin suresi 21 ayet
Yukarı dön Göster ihlaslı bir kul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ihlaslı bir kul
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Selimbay kardesim,

Hadis kitaplarini da, mezhep kitaplarinida, Geylaniyide Mevlanayida okudum.. 1-2 ay degil hemde, senelerce.. Kil aldirmiyordum, senin gibi Ehl-i Sunnet zihniyetinden, sanki Allah Kuran'da 4 mezhep haktir demiscesine.. Ne mi oldu sonra..

Recm ayetinin oldugu sahifeyi yiyen keci var ya hani.. !

Iste, o geldi yanima, keci haliyle anlatti durdu bana.. Ben yimedim vallahi diye.. Baktim, kecicegiz dogru soyluyor.. Keci deriyi niye yesin, ahirda arpa ot saman varken.. Keciyi beraat ettirdim, kendi "Ben" mahkememde.. Simdi o keci otlaginda yayiliyor, arkadaslariyla..

Ben ise, keciyle koyunla degil.. Allah'in kelamina sarilarak hayatimi duzene koymaya calisiyorum.. Becerebiliyormuyu.. ? Allah'tan umit kesilmez.. Allah'a yonelin yeter ki..

Selametle

 



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

Siz diyorsunuz ki;
Kuran dan ayet söylüyorum. ne manada söyleğini de açıkla da bilelim.
yoksa itiraz ettiğin mezheplerden birini savunuyor olmayasın?
Zira Mutezile de benzer görüşler idda ediyordu.
Ehli sünnet yolu Kuran ve Peygamber e uyma yoludur. Aradaki fark; biz Kuranı, nakil (hadis ve icma) ve aklı kullanarak izah ediyoruz. sizler, Kuranı kendi anladığınız kadarıyla izah ediyorsunuz. bizler, Kurandan en iyi hükmü ve uygulamayı Peygamber çıkarmıştır diyoruz. sizler, kendinizin daha iyisini çıkaracağınızı mı sanıyorsunuz?


__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

ihlaslı bir kul (!)

Siz sünnet inkarcıları, sünnet/hadis düşmanlıklarını masum bir havaya büründürmek için, hadislerin Kur'ân'ın yanında değersiz olduğunu, kendinizin Kur'ân'a ve Allah'ın emirlerine aşırı değer verdiğinizi söylemektesiniz. Mevdudî'nin ifâde ettiği gibi, menfur oyunlarına Allah'ın kitabını alet etmektesiniz. (Sünnetin Anayasal Niteliği, s.138)
Kur'ân, İslâm dininin en önemli bilgi kaynağı olmakla birlikte, tek bilgi kaynağı değildir. Kur'ân'ı tebliğ eden, onun yaşayan bir tefsiri olan Resûlullah’ı devre dışı bırakarak insanları Kur'ân'a yöneltmek iddiası kadar gülünç bir iddia düşünülemez.

Kur'ân, her türlü sözü dinlemeye ve en güzeline tâbi olmaya çağırır. (Zümer, 18) "Allah size bilmediklerinizi açıklamak ve sizi sizden öncekilerin sünnetlerine iletmek istiyor" (Nisa, 26) âyetinde olduğu gibi, Müslümanları, hidâyet üzere olan önceki ümmetlerin hayat nizamına çağırır. Böyle iken, insanlara örnek olarak gösterdiği, (Ahzab, 21) en yüce ahlakın sahibi olduğunu bildirdiği (Kalem, 4) Resulünün sünnetlerine uyulmasını hiç istemez mi?
Bizzat Kur'ân'ın sünnete önem verdiğini ve Müslümanları Resûlullaha uymaya çağırdığı düşünülürse, böyle bir fikrin ne derece asılsız olduğu kendiliğinden anlaşılır ve "Kur'ân'daki İslâm"ı savunanların, Kur'ân'la nasıl tezata düştüğü görülür.

Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
ihlaslı bir kul
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 29 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ihlaslı bir kul

bay selimbay ve kütüpaneci sizin anlayışınız kıtmı ben ne diyom siz ne anlıyonuz sizinle ben neyi tartışacamki siz aklınızı hiç kullanmıyonuzki allah ne diyor kuranda (010.100] [E1] Allah'ın izni olmadıkça hiç bir kimsenin iman etmesi mümkün değildir. Akıllarını güzelce kullanmayanları Allah pislik içinde bırakır!)allahın size verdiği aklınızı kullanın öyle konuşun akıl devreden çıktımı böyle oluyor ben diyorumki yani kuran sünnet allahındır peygamberin değil siz hala sünnet peygamberin diyonuz siz işinize bakın biz işimize bakalım yani yine yazacam (SİZİN DİNİNİZ SİZE BENİM DİNİM BANADIR)HAYDİ SELAMETLE.


__________________
uyun sizden bir ücret istemeyen o zatlaraki ki onlar hidayete ermişlerdir.36 yasin suresi 21 ayet
Yukarı dön Göster ihlaslı bir kul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ihlaslı bir kul
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

selam,kardeslerim bu TARTISMALAR ilk degildir,son da olmayacakdir,tüm sorunlariniza DIN hakkinda,yani,ilk yaratilisdan ebdiyata kadar sorunlarinizi bizzat Allah ve resülüne sorunuz!!Sura suresindeki 12den 16ayete kadar kismi IYI okuyup anlamnizi dilerim Insallah,yada tümünü okuyun ve 13ci ayet üzerinde derin derin düsünün,insallah baya seyleri görebilirsiniz.

Dinin sahibi Allah dir,onun disinda Din de eklemeler cikarmalar,yasa koymalar vs vs.kimsenin haddi olamaz,ister Resul/nebi olsun isterse hz,sahislari.....ben bunu son yillarda iyiyce anladim.zuhruf 44 ayetini iyice algiyalim insallah...

selametle.

Not:konulari fihristen arastiripöylece basliklar asmak daha iyi olur,düsüncesindeyim.

Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats