Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayin Hakgelenek anlasilan kafaniz cok karisik. Sizin konu ettiginiz ayeti aciklayamamis olmanizin faturasini bana kesmeniz de cok enteresan. Benim anlayisim ortada bunu surekli tekrar edip duruyorum.
Ayrica ben insanlarin Kuran'i tefsir edebileceklerine inanmiyorum. Kuran zaten bir tefsirdir. Allah onu en guzel tefsir olarak beyan etmistir. Ilgili ayeti dikkatlice okursan bunu gorursun. Biz Kuran'i anlamakla mukellefefiz, tefsir etmekle degil.
Sayin hakgelenek tasavvufun seyhin gerekliligini zaruri gormesiyle, sizin resul hakkindaki kanaatlerinizin ne kadar ortustugunu neden gormek istemiyorsunuz?
Kuran Yeter alttaki yaziyi kaydettigimde resulun gelme zarureti konusunda dusuncelerinin degistigini soylemisti.
Merhaba,
Sayin Kuran yeter, benim kendisini muhatap almamis olmam gereken kimseyle yapilan yazismalarim bu konuya dair detayli bir yaklasim degildi. Aslinda benim bu konuya fazla bir ragbetim yok sayilir. Sebeblerime gelince, birincisi yeni bir resul gelmesine yonelik acik ve net bir ifade Kuran'da mevcut degil. Ikincisi eger bir elci gelecek dahi olsa , bu ancak elcinin muhataplari arasinda oldugumuzda bizi ilgilendirir. Biz gelecegi mechul bir elciyi beklemek gibi abes islerle istigal edemeyiz. Icinde bulundugumuz ortamda acik ve net olarak karsimizda duran sorumluluklarimiz hakkinda yogunlasmamiz bizim icin daha hayirli olacaktir.
Madem ki konu gundeme yeniden tasindi, fazla uzatmadan bir kac degerlendirme yapmak istiyorum. Mubin olan Kuran'in onemli bir yontemi mesajini bilmece sistemi uzerine kurmamis olmasidir. Eger Allah Muhammed'i muteakiben bir resulun gelecegini Kuran'da belirtecekse, bunu Da Vinci kodlamasi gibi bir muamma olarak sunup, ancak dahilerin cozumune terketmez , acikca ilan ederdi.
Nebi ve Resul kelimelerinin istilahi olarak musterek kullanimlarini anlayamamis olmak, bu hataya dusmede buyuk bir paya sahiptir. Bu kelimelerin donusumlu olarak birbirlerinin yerine kullanildigi, net bir sekilde gorulmekteyken geleneksel Islamin mirasi onlari terkettigini sananlarca devralinmistir. Tek fark bu iki kelimeye verilen anlamlar yer degistirmistir.
Kuran'daki "Nebiye salat etme sorumlulugunun surekliligi, kendisine salat edilecek bir Nebinin surekli olarak fiili mevcudiyetini gerektirir",anlayisi pek isabetli gorunmemektedir. Cunku O takdirde bir nebi veya resulun araya fetret girmeden surekli hazir bulunmasi gerekir.
Allah'a emanet.
|