malik bin nebi Uzman Uye
Katılma Tarihi: 24 kasim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 439
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam cin13 ile özelden görüştüğümüz bir meseleyi ortak karar ile foruma asmayı uygun gördük, katkılarınızın olacağı düşüncesi ile,
Kendisinin varlığın başlangıcı ile ilgili yaptığı
"Bizim evrenimiz de boşluktaki bir kuantum dalgalanmasında ortaya çıkan bir vakum baloncuğunun taban durum enerjilerinin yarattığı negatif basınç ile şişmesi, daha sonra kuantum kararlılığının bozulması, şişmenin durması, parçacık çiftlerinin oluşması, bunların birbirlerini yok etmesi sonucunda ortaya çıkan enerjinin büyük patlamayı başlatmasıyla oluşmuştur."
Bu açıklamasının bir sonraki adımı için kendisine,
"varlığın somut bir şekilde sebep sonuç ilişkisi içerisinde açıklaması yapılabiliyor, peki iyi veya kötü, gibi kavramların da sebep sonuç ilişkisi içerisinde bir açıklaması var mıdır, hormonlar genler, iyiye ve kötüye sebep midir, varlığın kötü ve iyi olabilmesi irade muhakeme gibi özellikleri kazanması nasıl olmuştur." diye sordum.
Daha sonra kendisi ise;
"Sorun bana bir zamanlar sorduğum "Allah iyi midir" sorusunu hatırlattı.
Allah iyi olduğu için mi O'nun emirleri iyidir?
Yoksa,
Sonuçları iyi olduğu için mi Allah tarafından emredilmiştir?
Eğer birinci seçenek doğru ise iyilik ve kötülük Allah'tan önce var olan özler olur. Bu da tanrı tanımına aykırı olur.
Eğer ikinci seçenek doğru ise İslam'ın önerdiği ahlak sistemi ile diğer ahlak sistemlerinin hedefi açısından bir fark kalmamaktadır. Hedef faydadır.
Doğru olan ikinci seçenektir.
İyilik ve kötülük bağımsız olarak var değillerdir. İyilik ve kötülük, insanın türünü devam ettirebilmesi, toplu ve yerleşik düzende güvenli, mutlu olarak yaşamını devam ettirebilmesi için gerekli kurallardır.
Zaman içerisinde, insanın yapısına ( ya da fıtratına diyelim) uygun olan ilkeler iyi, aksi koşullar kötü olarak kavranmıştır. İnsanın yapısı farklı olsaydı farklı "iyi" ve "kötü"den bahsedecektik.
İyi ve kötü, insan yapısından bağımsız olmadığı için, insanı oluşturan ögelerden (hormon,gen) de bağımsız değildir. Örneğin, hormonlarımız bizim karşı cinse ilgi duymamızı sağladığı için, eşcinsel yaklaşımları çoğumuz kötü buluyoruz. Bunun altında yatan, eşeyli üremenin ve sağlıklı nesillerin devamının genlerimizde kodlanmış olmasıdır. Hedef yine faydadır.
Birçok deneyle de hormon seviyesi değiştirilerek insan ve hayvanların düşüncelerinin, davranışlarının değiştirildiği gözlenmiştir. Bu örnekler için genel geçer ahlak kuralları var olamaz.
İrade, muhakeme gibi özellikler de yine insanın toplu ve yerleşik düzende yaşamını sürdürebilmesi için evrimsel süreçte oluşan-gelişen savunma mekanizmalarıdır.
İyi,kötü,irade,muhakeme kavramları sebep sonuç ilişkisi ile açıklanabilmektedir. Bu konularla ilgilenen bilim dalları sosyobiyoloji ve evrimsel psikolojidir.
------------------
Bizim din dediğimiz de insanın yapısına uygun davranışlar bütünüdür.
"O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler."
Sanırım bu ayet beni destekliyor. Din, yani insan fıtratı."
şeklinde cevap verdi,
Kısaca meselenin tarihi yukarda aktardığım gibidir,
Bir birinin aynı iki ortam hazırlandığında aynı türden iki hayvanın bu ortamda vereceği tepkiler aynı mıdır ?
Yuvasına bağlı aslan, hayırsız aslan gibi kavramlar var mıdır?
İnsan için iyi veya kötü tecrübe ile ortaya çıkan ise alt yapısı,işlemcisi olmadan bunların ortaya çıkması imkansız olsa gerek.
Kur'an'ın anlatımında gayet net bir şekilde
Güdülerin toplamı beşerin, yetilerini kazanarak Adem oluşunu ve takva ve fücur işlemcisine iblis ve melekelerin secde etmesi,( aslında iblisin emre girmemesi de bir nevi secdesidir zira onun var oluş amacı budur.)
Peki bu anlatımın doldurulması nasıldır.Neyin olduğunu biliyoruz veya tahmin ediyoruz peki bu neyin nasılı hakkında bir fikri olan var mıdır?
Bir sonuç üzerinden bir çıkarımımız var sadece,
Bir başka noktası ile bakarsak olaya, bir şeyin nasıllığıbı bilebilirsek gerekli şartları yaratarak o "nasıl" ile çıkış noktamız olan "ne" elde edilebilinir.
Bir yarışma programı vardı cevabı veriyor soruyu yarışmacı söylüyordu.
Bu da onun gibi bir şey olsa gerek,
Ali aksoy ile acı üzerine konuşurken "İsyan" diye bir filmi izlemenisini tavsiye etmiştim, filimde bir çeşit ilaç enjekte ederek vücutta kötülük salgısını etkisiz hale getiren insanların yaşantıları anlatılıyordu, biraz uçuk bir senaryo gibi görünse de, matematiksel olarak imkansız da görünmüyor hani,
Lakin, kötünün olmadığı, acının olmadığı, bir dünya hedefin olmadığı bir dünya gibi görünecek ki o da ayrı bir sorun, o zaman da şöyle bir şey geliyor aklıma, kan döken ve bozgunculuk yapan beşer kısacası bir hayvan türü, meleklerle buluşarak iyliğini kazanıyor bu şu demektir, varlıksal olarka da iyliğin kaynağı yaratılmış idi,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Cin13 kardeşim de zamanında çok güzel bir soru yöneltmiş, Kendisi için iyi veya kötü yoktur veya Yaratıcı için tek bir iylik vardır o da yaratmak tabi buna iylik denilirse :), geçenlerde gene Sri Lankadaydım gene bir budist tapınağına gidemedim lakin bir budist rahiple resim çektirme imkanım oldu :), kötü insanlar tekrar tekrar dünyaya gelir bu onların cezasıdır iyilerse tekrar dünyaya gelmez öldükten sonra yokluğa geri dönerler, senin boşluktaki enrji dalgalanlamarı ve neticesindeki patlama olayını da okuyunca budist arkadaşımın söylediği aklıma geldi :),boşluktaki başlangıcımız tekrar boşlukta son buluyor mu acaba, bir de sevgili cin13 kardeşim fizikte şöyle bir kaide var mıdır, hatırlarsan bir dönem sana yok diye bir şey yoktur ana mesajlı bir ileti göndermiş onun üzerinde konuşmuştuk sen de bunun bilimsel bir kaide olduğundan bahsetmiştin, nı anlattığın boşluktan başlayan yaratılış olayını da düşününce yaktığım kağıdın o boşluğa geri mi döndüğünü düşünmeye başladım, madde başlangıcına mı dönüyor??? bilimsel bir kaide var mıdır bununla ilgili,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,
Hayat iyi ve kötü, doğru ve yanlış kazıkları üzerinde dikili iken, dillerin, renklerin, şekillerin iyi veya kötüyü belirlemesi insaflıca değil galiba,
Karışık olmadı umarım, bir kaç sesli düşünüşten öte değildir anlattıklarım,
Esen kalın
Sevgiyle
__________________ bildiklerimizle değil yaptıklarımızla, ellerimizin neleri ile değil hayatlarımızın nasılları ve nedenleri ile,,,
Beni bir yere oturtmaya çalışmayın,çünkü ben bir yerde oturmuyorum, sadece yürüyorum
|