HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Allah yarattıklarından ayrı mı? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
anti-tagut
Iki Hafta Yasakli
Iki Hafta Yasakli


Katılma Tarihi: 28 mart 2011
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anti-tagut

Son zamanlarda bu konuya kafamı iyice takmış durumdayım. Allah kendi zatıyla nasıl bir şeydir? Ve yarattıkları şeyin kaynağı nedir? Mesela maddenin kaynağı nedir? Nereden bulmuştur? Eğer kendi zatından elde etmiş ise bu panteizme girmez mi? Yok eğer başka bir yerden ise o halde Allah'ın gayrısından başka şeyler de mi var? Yoksa Allah ol dediği şeyi gerçekten hiçbir yerden almaksızın bir anda olduruyor mu? ya da Allah mutlak varlık olup bizler ise sadece birer yansımamıyız. Herşey Allah'ın rahim sıfatında yani kendi içinde mi gelişiyor? ve sorular sorular sorular...diye uzayıp gidiyor???
Yukarı dön Göster anti-tagut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anti-tagut
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

sorular güzel...

sen tanrı mısın...

değilsin...

öyleyse tanrı senin dışında...

yani senin sınırların tanrıyı sınırlıyor mu...

tanrı sınırsız değil mi...

en azından senin sınırların kadar bir sınırı var...

çevremizde gördüğümüz hiç bir şey tanrı değil se...

onların sınrı tanrıyı sınırlıyor...

tanrı varlığını sınırlarının dışında mı...

 yani yoklukta mı....

ya yoklukta ya varlıktadır...

ikisininin arası var mı...








__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

Sevgili Asım, bir noktadan sonra bardak taşar.. çünkü
bardak sınırlıdır.. ve hatta değil bardak deniz bile
taşar çünkü sınırlıdır.. sınırsız dendiğinde ilk akla
Tanrı gelir çünkü öyledir. Hem sınırdan ne anlamak
lazım.. bir damla bir karınca için kim bilir belki bir
okyanus, bir insan içinse sadece bir damla.. bizi
büyükleyen nedir?

tahsil, kariyer, evren veya düşüncelerimiz mi?

bizim şu evren olarak andığımız o büyüklük, belki sadece
bir zerre.. ki tüm zerrelerin birlikteliğiyle..

ölümün bile daha ne olduğundan habersiziz.. bildiğimiz
sadece ceset ve gömmek, ötesi içinse dünya gözüyle bir
görüntü yok..

Tanrının, bilmenin en üst noktasında yüce bir zihin
olduğunu düşünüyorum.. o yüce zihin ki, çevirdiğiniz
numarayı anında anlayan bir zihin.. kurtlar vardır ve
kişiyle az sohbet sonrası onu çözdüğünü düşünen.. insan
vardır az sohbetle bile iyi yönünü görebilen..

bir yoksula veya bir zengine, emeksiz bir küp altını
verin ve tepkilerini ölçün.. zengin diğerinden daha az
sevinmeyecektir amma bilen kişi için yoksulun sevinmesine
bir gülümse atılırken, zenginin sevincine de
gülümsenecektir.. ama bilen kişi için bu gülümsemelerin
anlamı aynı olmayacaktır..

Tanrı, bilmesiyle her sistemi kurar yönetir adalet
dağıtır ve Tanrı, insanlığın en derin ve en akil bakan
gözlerini yaratandır.. Tanrının sınırı var mı nerede
denmiş ya.. tanrı bilmededir bilme ise akleden
gönüllerdedir.. delinin bir tanrısı yoktur amma o delinin
bir tanrısı vardır, biz bu çizgiyi aşamıyoruz.
Saygılarımla..
Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 
anti-tagut
Iki Hafta Yasakli
Iki Hafta Yasakli


Katılma Tarihi: 28 mart 2011
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anti-tagut

asım Yazdı:
sorular güzel...

sen tanrı mısın...

değilsin...

öyleyse tanrı senin dışında...

yani senin sınırların tanrıyı sınırlıyor mu...

tanrı sınırsız değil mi...

en azından senin sınırların kadar bir sınırı var...

çevremizde gördüğümüz hiç bir şey tanrı değil se...

onların sınrı tanrıyı sınırlıyor...

tanrı varlığını sınırlarının dışında mı...

 yani yoklukta mı....

ya yoklukta ya varlıktadır...

ikisininin arası var mı...






Öncelikle sizlerden ricam olaya Kur'an çerçevesinden bakalım. Kur'an dışına çıkmayalım.

Ben Tanrı değilim. Kendisi dışında hiçbirşey Tanrı değil. Yani anlayacağınız la ilahe illallah. Peki ama eğer Allah'tan başka, Allah'ın dışında bir yer, mekan, varlık yok ise bizler neredeyiz? Tek seçenek var o da, bizler hepimiz onun içinde yaşıyoruz. Yani tüm mekanlar onda bir mekan. Biraz aykırı kaçacak ama yanlış anlaşılmak da istemiyorum. Şimdi evvela Allah doğmadı yani başka birşeyden çıkmadı. Aynı şekilde de doğurmadı kendisinden dışarı birşey çıkarmadı ki zaten böyle birşey Allah için mümkün gözükmüyor yani Allah dışında bir yer bir mekan. o halde geriye şu kalıyor ki bizler, kainat Allah'ın içinde yaşıyoruz ve sadece benzettiğim için böyle diyorum yanlış anlaşılmasın. Allah'ın Rahim (koruyan) sıfatının tecellisinin evrenin içinde ilerlediği o karanlık madde olduğunu düşünüyorum. Allah doğmadı ki kendisi dışında bir yer olmadığı için oradan gelip doğamaz. Allah doğurmadı ki kendisinin dışında bir yer olmadığı için de oraya doğuramaz ama kendi içinde rahmedebilir, koruyabilir, rahim sıfatıyla. Zira Allah herşeyi kuşatmıştır. Maddenin kaynağının da Allah'ın Arş'ının altındaki su olabileceğini düşünüyorum. Allah'ın tüm canlıları yarattığı su. Yani o karanlıkta patlayan big bangin ham maddesi Allah'ın bütün canlıları yarattığı Arş'ın altındaki su olabilir. Bu arş ve altındaki su da ezeli midir diye düşünüyorum ve RasulAllah'ın "Allah vardı, beraberinde başka birşey yoktu" sözü geliyor aklıma. Bu durumda diyebilirim ki Allah kendisi dışında herşeyi "ol" demekle "yoktan (yokken) yaratmış, (yoku) var etmiştir. Bu ham maddenin de yine kendisinden oluşturmuş olabileceğini düşünüyorum. Yani kendisinden bir yansıma, birer hologram olabileceğimizi düşünüyorum. Yani, Allah'ın ilminin yansımalarıyız ve buna da madde diyoruz -ki madde dediğimiz şey de algısal birşey olabilir ki gerçekten de olabileceğini düşünüyorum. Doğrusunu Allah bilir.

Daha çok şey düşünüyorum ama devam edersem sabaha kadar sürebilir. Şimdilik burada noktalıyorum.

 

Yukarı dön Göster anti-tagut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anti-tagut
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

ihlas suresi 3 ne doğurmuştur o, ne doğurulmuştur!

(yani allah ne bir şeyden türemiştir, ne de kendinden birşey türetmiştir.

yarattıklarını tamamen kendisinden ayrı, başka bir deyişle yoktan var etmiştir.)

6:101 gökleri ve yeri yoktan var edendir. eşi olmadığı halde nasıl olur da çocuğu olur? her şeyi o yaratmıştır ve o, her şeyi bilendir.

enam suresi 1 hamt allah`adır! o ki gökleri ve yeri yaratmış, karanlıklara ve nura vücut vermiştir. sonra, gerçeği örtenler bunları rablerine denk tutuyorlar.

http://www.diniyazilar.com/dy/oku/2106/kuran-ve-nur.htm

http://www.diniyazilar.com/oku.asp?hid=1993&


Selam ve sevgiler


__________________
Bloğum:

http://emre1974tr.blogspot.com/

e-kitabım:

http://www.scribd.com/doc/99945687/f2dgkz4q-Book

Twitter adresim:

https://twitter.com/emre_1974tr
Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
anti-tagut
Iki Hafta Yasakli
Iki Hafta Yasakli


Katılma Tarihi: 28 mart 2011
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anti-tagut

Emre_1974tr Yazdı:
ihlas suresi 3 ne doğurmuştur o, ne doğurulmuştur!

(yani allah ne bir şeyden türemiştir, ne de kendinden birşey türetmiştir.

yarattıklarını tamamen kendisinden ayrı, başka bir deyişle yoktan var etmiştir.)

6:101 gökleri ve yeri yoktan var edendir. eşi olmadığı halde nasıl olur da çocuğu olur? her şeyi o yaratmıştır ve o, her şeyi bilendir.

enam suresi 1 hamt allah`adır! o ki gökleri ve yeri yaratmış, karanlıklara ve nura vücut vermiştir. sonra, gerçeği örtenler bunları rablerine denk tutuyorlar.

http://www.diniyazilar.com/dy/oku/2106/kuran-ve-nur.htm

http://www.diniyazilar.com/oku.asp?hid=1993&


Selam ve sevgiler

Allah ne birşeyden türemiş, ne de kendisinden AYRI birşey türetmişir dersek de olur mu? Çünkü Allah'ın kendisi dışında (bir mekanda) olan birşey türetmesi ile kendi içinde kalarak türetmesi başkadır. Bizler Allah'ın rahim (koruyan, içinde barındıran) sıfatının tecellisi olan mekanların birinin İÇİNDE türetildik. Ve tüm bunlar da Allah'ın sadece OL demesiyle olmuştur. Fakat buradan sonrasında bir sorun başlıor ki eğer Allah birşeyi ol diyerek yoktan var ediyorsa ve bu şey de Allah'tan ayrı ve Allah dışında bir mekanda gerçekleşiyorsa bu "olan" şey nereden geliyor? kaynağı nedir? bu kaynak da Allah gibi ezeli midir? Allah bu kaynaktan madde özünü alıp onları dönüştürerek daha önce hiç olmamış birşeyi yoktan var etmiş mi oluyor? anlamanız için bir örnekle açayım. yani mesela unu alıp hamur ya da hamuru ekmeğe dönüştürmek gibi? Fakat bunlar olmaz denir ve "Allah vardı ve beraberinde birşey yoktu" denilirse o halde geriye bir tek şey kalır ki Allah ya kendisinden bir parça ile yaratmış olur ya da şu anda gördüğümüz herşey O'nun kendisi değil ama yansıması, birer hologramı. Eğer ki görünenler (yaratılanlar) hologram ise ve bizler de görünenler (yaratılanlar) isek yine aynı zamanda gören bizler, kendimizi dahi gören bizler kimiz? Burada aklıma "ruh rabbin katındandır" ve "Allah'ın insana ruh üfürdüğünde meleklerin ona secde etmelerini istediği" ayetler geliyor. Allah'ın bizlere şah damarımızdan daha yakın olması ayeti var bir de. Şah damarı nedir? Bir insanın yaşaması için en önemli bedeni organ değil mi? Peki bundan daha yakın ne olabilir? RUH tabi ki yani bilinç! Bizler ruh ile hayati organımızı dahi müşahede edebiliriz. çok aykırı gelecek ama mesela kafatasımızı kırıp içindeki beyni ya da göğsümüzü yarıp içindeki kalbi müşahede edebiliriz. Şah damarından yakın olma budur. Nefsimizin fısıldadıklarını da yine ruh yani bilinçle müşahede edebiliriz. Bilinç olmadan hiçbirşey bilemezsiniz. İşte Allah katından olan ve insanı diğer varlıklardan üstün tutan (meleklerin secde etmesini gerektirecek kadar değerli olan) ruhtur. ruhtur bizi Allah ile iletişim kurmamızı sağlayan. Evren, madde denilen şeyler ise Allah ile aramızda sadece bir perdedir. Bu perde tek taraflıdır. bizler göremiyoruz. Allah'tan alıkoyan o gözlere çekilen perde evrendir, dünyadır yani maddedir, gözlerine perde çekilip de Allah'a karşı kör olan ise dünyaya dalmış maddecidir. Ve birşey daha var. Gözler onu görmez o gözleri görür. Çok ilginç geldi bana. Şu beyin gözleri gerçekten bilinci, ruhu görmez ama bilinç o beyin gözlerini görüp idrak eder. Mesela aynaya bakıp görebilir, ruh bilinç bunu görebilir. daha çok şey var ama yine kısa kesmek istiyorum. Şunu da ilave etmek istiyorum emre, verdiğin linklerdeki yazıları okudum. ben herhangi bir şekilde mistisizm veya panteizm savunusu yapmıyorum. bunlar sadece düşüncelerim. ben bilakis Allah'ın tek ilah olarak yarattıklarından ayrı olduğunu düşünüyorum ama yarattıklarının da Allah'ın içinde Rahim sıfatının tecellisinde olduğunu düşünüyorum. Ve eğer ki bizleri Allah'ın dışında bir yer, bir varlık olarak düşünürsek burada bir ikilik ve şirk başladığını düşünüyorum. Ben tevhidi açıdan bizlerin tek olan Allah'ın içinde bulunan mekanlarda bedenlenen ve Allah'ın ruhundan üfürmesiyle Allah'ın kendisini değil gölgesi yani yarattıkları olanları (tüm evren ve en ufak hücremize kadar herşeyi) müşahade eden ruhlar olduğumuzu düşünüyorum. Doğrusunu Allah bilir.

 

 

Yukarı dön Göster anti-tagut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anti-tagut
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

Hayır sevgili anti-tagut.

Senin söylediklerin de yine ruhçu panteizmden başka birşey değil.

Yokluk demek uzay boşluğu gibi bir varlık değildir.

Yokluk demek gerçekten birşeyin olmaması demektir, boyutun bile. Boşluk olarak akılda canlandırılan şey ise varlıktır, yokluk değil.

Tam tersine, Allah'ın dışında olmadığımızı düşünürsen şirk başlıyor. Hatta başlamakla da kalmıyor tam batağının içerisine dalmış oluyorsun.

Allah gerçekten kendisinden ayrı, yani yoktan var edendir.  Yoksa türetme işini insanoğlu bile yapar. Onda birşey yok. Ama yoktan var etme yalnızca Allah'a mahsus.

Ve kendisinden ayrı olmasaydık, şirk en büyük günah olmazdı.

Bu arada ruhlar yoktur demişken ilgili yazımı vereyim:

http://pulse.yahoo.com/_UJKCKA4BNXTBX6ZBNUFAK7JRXY/blog/arti cles/39987?listPage=index

Panteist felsefe yoluyla İblis insanları çaktırmadan şirkin en azgın versiyonuna sürüklemeyi düşünüyor. Bu ruhçu öğretinin içyüzünü anlattığımız videolarımız:

http://www.myspace.com/video/422478815/kuran-ve-spiritualizm -ruh-uluk/44778790

Ruhçu öğretinin İslam dünyasına sızmaya çalışan versiyonu olan Tasavvufla ilgili olan videomuz:

http://www.myspace.com/video/422478815/kuran-ve-tasavvuf/609 25325

Selam ve sevgiler





__________________
Bloğum:

http://emre1974tr.blogspot.com/

e-kitabım:

http://www.scribd.com/doc/99945687/f2dgkz4q-Book

Twitter adresim:

https://twitter.com/emre_1974tr
Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
anti-tagut
Iki Hafta Yasakli
Iki Hafta Yasakli


Katılma Tarihi: 28 mart 2011
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anti-tagut

Emre, eğer ki benim dediğim gibi bizlerin Allah'ın rahim sıfatının tecellisi olan mekanlarda yüzdüğümüzü, Allah'ın özünden yaratılan maddeyle bedenlendiğimizi ve yine Allah'ın ruhuyla bedenlerimizi müşahade ettiğimizi söylerek aradaki ayrılıkları, ikiliği kaldırmaya şirk diyorsan Allah'ın kendisinden ayrı mekanlar, varlıklar olduğunu söyleyerek yaptığın ayrılığa, ikililiğe ne dememiz gerekir? Düşün Allah'ın dışında yani Allah'ın sınırları dışında hatta Allah'ı kuşatan mekanlar olduğunu söylemek, Allah'ın nefsi, varlığı dışında milyarlarca nefsin, benliğin olduğunu da söylemek şirk değil de nedir? Peygamberler dışında nefsini ilah edinmeyen, nefsini, kendi varlığını Allah'a ortak koşmayan kaç kişi var acaba? Peygamber Allah'ta yok olup şirkten beri kalmıştır. Zira o hevasından konuşmazdı. Kendi varlığını yok eden herkes şirkten kurtulup, Allah'ı birlemiş olur. Şimdi hiç yokken var olan birisi nasıl olur da ben varım, Allah var bir de ben varım diyebilir?

Yukarı dön Göster anti-tagut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anti-tagut
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

Gayet kolay, Allah'ın kendisi dışında yaratabilmesi hem O'nun Allah olduğunu ispatlıyor hem de O'ndan başka bir kutsal, ortak olmadığını...

Yoksa tüm yaratılmışlar O'na ortak olabileceği gibi, Allah da kendinden ayrı yani yoktan yaratmaya gücü yetmeyen sınırlı bir varlık olurdu(haşa).

Panteizm tuzağının amacı sizi çok tanrıcılığa adım adım, çaktırmadan çekmektir.

Peygamber Allah'ta yok falan olmadı. Bunlar ruhçuluğun hurafeleri.

Tam tersine, böyle düşünenler şirke battı ve batıp durmaya devam ediyor.

Yazı ve videolarımızda ayrıntılarıyla anlattık tüm bunları. Şimdi burada sayfalar dolusu yeniden tekrarlayacak değilim. Dileyen okur, dileyen şirke koşmak için abuk sabuk mazeretler üretmeye devam eder.

Selamlar










__________________
Bloğum:

http://emre1974tr.blogspot.com/

e-kitabım:

http://www.scribd.com/doc/99945687/f2dgkz4q-Book

Twitter adresim:

https://twitter.com/emre_1974tr
Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
anti-tagut
Iki Hafta Yasakli
Iki Hafta Yasakli


Katılma Tarihi: 28 mart 2011
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anti-tagut

Emre_1974tr Yazdı:
Gayet kolay, Allah'ın kendisi dışında yaratabilmesi hem O'nun Allah olduğunu ispatlıyor hem de O'ndan başka bir kutsal, ortak olmadığını...

Yoksa tüm yaratılmışlar O'na ortak olabileceği gibi, Allah da kendinden ayrı yani yoktan yaratmaya gücü yetmeyen sınırlı bir varlık olurdu(haşa).

Panteizm tuzağının amacı sizi çok tanrıcılığa adım adım, çaktırmadan çekmektir.

Peygamber Allah'ta yok falan olmadı. Bunlar ruhçuluğun hurafeleri.

Tam tersine, böyle düşünenler şirke battı ve batıp durmaya devam ediyor.

Yazı ve videolarımızda ayrıntılarıyla anlattık tüm bunları. Şimdi burada sayfalar dolusu yeniden tekrarlayacak değilim. Dileyen okur, dileyen şirke koşmak için abuk sabuk mazeretler üretmeye devam eder.

Selamlar

 

Kendisi dışında demeyelim çünkü bu aynı zamanda kendisinin olmadığı bir mekan anlamına gelebilir. Kendisinden hariç birşey yaratabilir ama bu kendisinden hariç maddeyi, özü kendisinden başka bir varlıktan ya da yerden aldığını söyleyemeyiz, değil mi? Eğer söylersek bu, Allah'tan başka şeylerin, Allah'ın sınırları dışında birşeylerin mesela Allah'tan daha üstün varlıkların, kaynakların, mekanların olduğu anlamına gelebilir. Bu yüzden ben derim ki; Allah kendisi dışında değil, kendi sonsuz zatının içindeki sınırlı bir mekanda kendi zatından bir parçayı madde olarak yaratabilir. kendi zatından bir parça enerjiyi karanlık mekan (karanlık madde) içine atıp oradan da maddeye dönüştürmüş ve daha önce hiç olmamış maddelere ilminde "ol" deyip o maddeleri daha önce hiç yokken, onların yokluğundan, yoktan var etmiştir. Eğer bu olmaz der iseniz o halde Allah mutlak varlıktır ve bizler ise her bilince kavuştuğumuzda Allah'ın hologramları, yansımaları ve halifeleri yani gölgeleri olan varlıksımsılarız. Bu panteizm değildir. Panteizm nedir? Tüm herşeyi madde olarak görür ve maddi evreni ilahlaştırır. Yani maddi evrenden başka varlık yoktur yani bu vahdet-i mevcuttur ama benim dediğim ise madde ya mutlak olan ve evren dışında, evrenden ayrı olan Allah'ın bir yansımasıdır ya da Allah'ın kendisinden bir parçanın maddeye dönüştürülmüş halidir.

 

Peygamber Allah'ta yok olmadı dersen eğer peygamber Allah'ın vahyi dışına çıkıp kendi hevasından konuştuğunu yani kendi nefsini Allah'a ortak koştuğunu söylemiş olursun ki bu sufi hurafesi değil. Bizzat Kur'an ayetidir. Eğer ki HİÇ YOKKEN, mutlak varlık olan Allah'ın yaratmasıyla, sonradan meydana getirmesiyle kendine varlık biçebiliyor, kendi varlığını mutlaklaştırabiliyorsan ve varlıkımsılığına varlık diyebiliyorsan o zaman Allah'a kendini ortak koşmuş oluyorsun. Sen varlık, benlik değil sadece yansımasın, hologramsın, halifesin, gölgesin. Allah'ın bir tek özünden, nefsinden yaratılansın. Allah hak ise sen onun karşısında sadece zansın. Zan ise hak namına bir hiçtir.

 

Bizler Allah'ın zatının içindeki mekanlarda bulunuyoruz. Yani Allah herşeyi kuşatmıştır. Bunu Allah ile bir olduğumuz, aynı olduğumuz anlamına gelmesin. Allah'tan ayrıyız çünkü aramızda bir madde, evren perdesi vardır. Allah ise madde ötesi, evren dışıdır. Bilinç kaybı olduğunda örneğin uykuda  Rabbin katından olan ruh yine ona döndürülür, rabbin katına gider. Yani aslında her insan uyusa Allah'a şirk diye birşey kalmaz. Çünkü uykuda insan hiçbirşey yapamaz. Bu durumda uykuda olmayanlar nasıl şirkten uzak durur nefsini yok ederek yani Allah'ın emri ve yasaklarına çıkmayarak, hevasından konuşup, eylemde bulunmayarak, tıpkı RasulAllah gibi. Kendi nefsimisi ilah edinip Allah'ın sözünden çıktığımız an büyük ya da küçük, gizli ya da açık şirk işlemiş oluyoruz. Bu arada tabi bu fenafillah olmaktan kastım meczup gibi aklını yitirip uçmak kaçmak değil, nefsini olabildiğince törpüleyip Allah'ın istediği şekle yani yok etmektir. Buradan yine yanlış anlaşılmalar olabilir. Yani eğer nefsimizi yok edeceksek hiç yaşamayalım ölelim gitsin denilebilir. Yani, yemek yok, içmek yok, gülmek, eğlenmek yok, cinsellik yok papaz gibi yaşamak demek değildir sadece Allah'ın izin verdiği ölçüde yaşamak vardır demektir.  yani panteizm, sufizm, şu bu değil benim savunduğum sadece Allah'ın dışında, Allah'tan bağımsız şeylerin olamayacağını söylüyorum. Allah'tan hariç varlıklar olabilir ama bunlar Allah'ın kontrolünden, sınırlarından dışarı çıkamazlar. Allah'ın dışında bir mekan olamaz. Allah tüm mekanları kuşatır, hepsi Allah'ın içinde Rahim sıfatında tecelli ederler. neyse şimdilik bu kadar yeter umarım anlamışsındır.

Yukarı dön Göster anti-tagut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anti-tagut
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats