Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam
İNSANIN YARATILMIŞLARIN ŞEREFLİSİ OLDUĞU İNANCI ŞEYTAN PATENTLİDİR
Araf 10- Doğrusu Biz sizi yeryüzünde, yerleştirdik, orada size geçimlikler verdik; ne kadar da az şükrediyorsunuz!
11- Sizi yarattık, sonra size biçim verdik, sonra da meleklere: "Âdem'e secde edin" dedik; hepsi secde ettiler, yalnız İblis, secde edenlerden olmadı.
12- (Allah) buyurdu: "Sana emrettiğim zaman, seni secde etmekten alıkoyan nedir?" (İblis): "Ben, dedi, ondan hayırlıyım; beni ateşten yarattın, onu çamurdan yarattın."
13- (Allah) buyurdu: "Öyleyse oradan in, orada büyüklük taslamak senin haddin değildir. Çık, çünkü sen aşağılıklardansın."
Araf 12 de görüldüğü gibi hayırlı (şerefli) mahluk düşüncesini ilk ortaya atan iblistir.İblisi bu düşünceye sevkeden sebeb ise, kendi ham meddesi olan ateşi ademin ham madesi olan toprakla kıyaslamasıdır.
Sad 72- "Onu tesviye edip, düzeltip de ruhumdan ona üfledim mi derhal ona secdeye kapanın."
73- Bunun üzerine meleklerin hepsi toptan secde ettiler.
74- Yalnız İblis etmedi, büyüklük tasladı ve kâfirlerden oldu.
75- Allah: "Ey İblis! O benim kudretimle yarattığıma secde etmene ne engel oldu? Kibirlenmek mi istedin? Yoksa yüksek derecelerde bulunanlardan mı oldun?" dedi.
76- İblis dedi ki: "Ben ondan hayırlıyım. Beni ateşten yarattın, onu ise çamurdan yarattın."
77- Allah: "Hemen çık oradan, artık sen kovuldun."
78- "Ve elbette lanetim ceza gününe kadar senin üzerindedir." buyurdu.
Mademki iblis hayırlı mahluk düşüncesi yüzünden kanetlenmiş ve kafirlerden olmuş,öylese gayet doğal olarak bu şerefli mahluk düşüncesini ,insanlara da yoldan sapmaları için empoze etmeye çalışması kaçınılmazdır. Nitekimde öyle yapmaktadır.
İster kuranda bildirilen kıssalarda olsun ister tarihen bilinen olaylarda olsun bu düşüncenini tezahürlerini görmek mümkündür.Asırlardan beri dünyayı sömürme emeli peşinde koşarak insanlığı katliama tabi tutan zalimlerin ana menbaı hep bu düşüncedir
Bu düşünce bazen ırki planda bezende dini motifler altında türlü türlü versiyonlarda kendini göstersede sonuç itibarıyla ana unsur olarak başklarına nazaran imtiyazlı olma anlamını taşımaktadır.
İblisin kışkırtmalarıyla bu düşüncenin kurandaki tezahürlerini görmeye çalışalım
Naziat 21- Fakat Firavun yalanladı, karşı geldi.
22- Sonra koşarak dönüp gitti.
23- Derken adamlarını topladı da bağırdı:
24- "Ben sizin en yüce Rabbinizim" dedi.
Başklarına nazaran üstün olma düşüncesinin işte en son noktası.Açıkça ilahlık taslamak
Zuhruf 30- Kendilerine hak geldiği zaman onlar: "Bu bir büyüdür doğrusu biz onu tanımıyoruz." dediler.
31- Yine Onlar: "Bu Kur'an, şu iki şehirden bir büyük adama indirilmeli değil miydi?" dediler
Öyleye onlara göre Hz peygamber sıradan biri.Kuran indirilecekse ona değil kendilerine göre şehrin önde gelen kodamanlarından birine indirilmesi gerekiyordu.
Hep aynı düşünce değersiz ötekiler,şerefli bizler
Bakara 47- Ey İsrailoğulları! Size verdiğim nimeti ve vaktiyle sizi âlemlere efdal kıldığımı hatırlayın.
Eğer bir millet efdal kılınmayı şeytanın kışkırtmasıyla tersine okursa, anlarsa elbetteki bunu külfet olarak değil, bir imtiyaz olarak değerlendirecektir. Nitekim öylede olmuştur.
Maide 18- Yahudiler ve hıristiyanlar, "Biz Allah'ın oğulları ve sevgilileriyiz" dediler. De ki: " O halde niçin günahlarınızdan ötürü (Allah ) size azab ediyor?" Hayır, siz de O'nun yaratıklarından birer insansınız. O dilediğini bağışlar, dilediğine azab eder. Göklerin, yerin ve ikisi arasında bulunan her şeyin mülkü Allah'ındır. Nihayet dönüş de O'nadır.
Bir toplum Allahın oğlu ve sevgisi olduğu saplantısına kapılırsa daha kim tutar onları.İstediğin halltı işle nasıl olsa imtiyazlısın değilmi yani ?
Maide 70 - Andolsun biz, İsrailoğulları'ndan söz aldık ve onlara peygamberler gönderdik. Fakat ne zaman onlara bir peygamber nefislerinin hoşlanmadığı bir şey getirmişse, bunlardan bir kısmını yalanlamışlar, bir kısmını da öldürmüşlerdir.
Niye peygamberleri öldürmesinlerki Allahın sevgilileri varken peygamberlerde kim oluyor
Araf 138- Ve İsrailoğullarının denizden geçmelerini sağladık? Derken bir kavme vardılar ki, onlar, kendilerine mahsus bir takım putlara tapıyorlardı. Dediler ki; Ey Musa! Onların tanrıları gibi, sen de bize bir tanrı yap! Musa da onlara dedi ki: Siz gerçekten cahillik eden bir kavimsiniz.
Musada ayb etmiş yani Allahın sevgililerine laf vuruyor.Olacak şeymi ?
Bakara 93- Bir zamanlar size, "verdiğimiz kitaba kuvvetle sarılın ve onu dinleyin." diye Tûr'u tepenize kaldırıp mîsakınızı aldık. (O yahudiler): "Duyduk, dinledik, isyan ettik." dediler, kâfirlikleri yüzünden o danayı yüreklerinde besleyip büyüttüler. De ki, "Eğer siz mümin kimseler iseniz, bu imanınız size ne çirkin şeyler emrediyor!
Bir millet yeter ki imtiyazlı olduğu düşüncesine kapılmasın, işleyemeyeceği hiç bir halt kalmaz. Çünkü nasıl olsa Allahın sevgilisi
Bu şeytani düşüncenin Muhammed ümmetindeki tezahürü ise EVLİYAULLAH Allahın dostları şeklinde tecelli etmektedir.Mademki bu insanlar allahın dostudur niye diğer insanlar onlara rabıta ederek Allaha yakınlaşmak istemesinler niye öldükten sonra bile mezarlarına gidip medet dilemesinler ki?
Bazı insanların Allah tarafından seçilip peygamber olarak görevlendirilmiş olması asla ve asla imtiyazlı oldukları anlamına gelmez.
İşte bütün peygamberlere verilen talimat, torpilin ve imtiyazın zerresine bile yer yok
Zümer 65- Andolsun ki, sana da, senden öncekilere de şu vahyedildi: "Yemin ederim ki, eğer şirk koşarsan bütün çalışmaların boşa gider ve mutlaka kendine yazık edenlerden olursun."
Bilakis bu seçilmişlik ekstra külfet demektir.Kurana baktığımızda Allahın elçilerini ne denli zort şartlar altında görevlerini yapmak zzorunda kaldıklarını ne denli eziyetlere maruz kaldıklarını çok net biçimde görmekteyiz
Günümüzdeki toplumların seçerek yönetime getirdikleri insanlarda şeytanın kışkırtmalarıyla bu seçilmişliği tersine okuyarak imtiyaz olarak algıladıklarından çoğu zaman toplumun başına adeta despot kesilebilmekte, astığı astık kestiği kestik bir konuma gelebilmektedirler
Yeri gelmişken insanları yeryüzünde Allahın halifesi düşüncesinin de şeytan kışkırtması olduğununa değinmek istiyorum
Hiç bir varlık Allahın halisesi olamaz. Çünkü halifelik temsil makamıdır.Dolayısıyla yanlışlarla donatılmış insanların Allahı temsil etmesi asla mümkün değildir.
Bakara 30 Hatırla ki Rabbin meleklere: Ben yeryüzünde bir halife atayacağım, dedi. Onlar: Bizler hamdinle seni tesbih ve seni takdis edip dururken, yeryüzünde fesat çıkaracak, orada kan dökecek insanı mı halife kılıyorsun? dediler. Allah da onlara: Sizin bilemiyeceğinizi herhalde ben bilirim, dedi.
Enam 165 Sizi yeryüzünün halifeleri kılan, size verdiği (nimetler) hususunda sizi denemek için kiminizi kiminizden derecelerle üstün kılan O'dur. Şüphesiz Rabbin, cezası çabuk olandır ve gerçekten O, bağışlayan merhamet edendir.
Yunus 14 Sonra da, nasıl davranacağınızı görmemiz için onların ardından sizi yeryüzünde halifeler kıldık
Fatır 39 Sizi yeryüzünde halifeler yapan O'dur. Onun için kim inkar ederse, inkarı kendi zararınadır. Kafirlerin küfrü, Rableri katında kendileri için ancak gazabı arttırır. Kafirlerin küfrü, kendilerine ziyandan başka bir şey getirmez.
Görüldüğü gibi hiç bir ayette insanların Allahın halifesi olduğu ibaresi yoktur.Fesat çıkaracak ve kan dökecek özellikte yaratılmış mahlukların Allahın halifesi olması asla mümkün değildir.İnsanlar ancak birbirlerinin halifesi yani temsilcisi olablirler.
Tin 4- Biz insanı en güzel biçimde yarattık.
İnsanların ahseni takvim üzere yaratılmış olmasıda şerefli mahluk oldukları anlamına gelmez. Zira sonraki ayetlerde bu özelliğin insanın kendi davranışları sebebiyle değişeceğine vurgu vardır
5- Sonra da çevirdik aşağıların aşağısına attık.
6- Ancak iman edip iyi işler yapanlar başka; onlar için kesintisiz bir ecir vardır.
SONUÇ
Hucurat 13- Ey insanlar! Doğrusu biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık. Ve birbirinizle tanışmanız için sizi milletlere ve kabilelere ayırdık. Muhakkak ki Allah yanında en değerli ve en üstününüz O'ndan en çok korkanınızdır. Şüphesizki (onların kim olduğunu sadece) Allah bilir.(onlardan sadece Allah) haberdardır
|