Yazanlarda |
|
hakka dogru Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 78
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam
Zümer23 e göre kuranın tümü müteşabih, Hud1e göre tümü muhkem Ali İmran7ye göre bir kısmı muhkem bir kısmı müteşabih.
Bu ayetleri nasıl anlamalıyız?
__________________ İlim Çinde de olsa alınız.
|
Yukarı dön |
|
|
iblissavar Uzman Uye
Katılma Tarihi: 06 subat 2007 Gönderilenler: 363
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Ayetleri yazıp konuşsak daha iyi olacak:
39/23- Allah, müteşabih (benzeşmeli), ikişerli bir
Kitap olarak sözün en güzelini indirdi. Rablerine
karşı içleri titreyerek-korkanların Ondan derileri
ürperir. Sonra onların derileri ve kalpleri Allah'ın
zikrine (karşı) yumuşar-yatışır. İşte bu, Allah'ın
yol göstermesidir, onunla dilediğini hidayete erdirir.
Allah, kimi saptırırsa, artık onun için de bir yol
gösterici yoktur.
11/1- Elif, Lam, Ra. (Bu,) Ayetleri muhkem kılınmış,
sonra hüküm ve hikmet sahibi ve herşeyden haberdar
olan (Allah) tarafından birer birer (bölüm bölüm)
açıklanmış bir Kitap'tır (ki:)
2- Öyle ki, Allah'tan başkasına ibadet etmeyin.
Gerçekten Ben, sizi Onun tarafından uyaran ve müjdeleyenim; 3/7- Sana Kitabı indiren O'dur. Ondan, Kitabın
anası (temeli) olan bir kısım ayetler muhkem'dir;
diğerleri ise müteşabihtir. Kalplerinde bir kayma
olanlar, fitne çıkarmak ve olmadık yorumlarını yapmak
için ondan müteşabih olanına uyarlar. Oysa onun
tevilini Allah'tan başkası bilmez. İlimde derinleşenler
ise: "Biz ona inandık, tümü Rabbimiz'in Katındandır"
derler. Temiz akıl sahiplerinden başkası öğüt alıp-düşünmez.
Bu ayetleri bir bütün olarak ele alırsak,bir çelişki değil,bir legoyu oluşturan parçalar olarak görürüz.Muhkem kelimesini daha çok hükmü kesinlik taşıyan,müteşabihi ise,benzerlikler taşıyan demektir.İniş sırasına göre bütün ayetler öncelikle müteşabihti.Ancak ne zamanki Yüce tanrı bazı konularda kesin hükümler ortaya koydu,artık o ayetler muhkem oldu.Örneğin içkinin hakkındaki ayetler öncelikle müteşabih iken,içkinin kesin haramlığını belirten ayetle bu ayetler artık muhkem oldu.
Yani aslında bu ayetler toplumlar arası değişkenliği de ifade eder.Örneğin Türk toplumunda içki ayetleri kesin muhkemlik ifade ederken,içkiye mübtela olan Ruslarda müteşabihlik ön-plandadır.Onlar da toplumsal bir dönüşüm geçirip içkiyi tamamen terk ettiklerinde içkiyle ilgili bütün ayetler onlara muhkem olur.
Şeytanın tuzaklarından olan bu soruyu bertaraf edebilmişsem(yanlış anlamayın soruyu sorana karşı bir art niyetim yok,ateist şeytanların genel sorusudur bu) ne mutlu bana.
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
|
Yukarı dön |
|
|
hakka dogru Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 78
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam
Benim bu soruyu sormamdaki amaç çeşitli yer ve zamanlarda bu ve benzeri soruları duyan veya kendisi Kuran okurken zihnine takılan buna benzer soruları gündeme taşıyıp insanlara verilecek cevaplarla ışık tutmaktır.Yoksa ben Kuranın tek harfinden de kuşkuya kapılmadan iinanan biriyim.Buna benzer sorular şahsen benim imanımı zedeleyemez.Zedelememiştir.
Verdiğiniz cevaba müteşekkirim.
Acizane bana göre bu soru önemlidir.Bu forumdaki çoğu tartışmanın da temelini oluşturur.Bana göre her üç ayette doğrudur.Niye?Çünkü birkısım insana göre kuranın tümü muhkem.Kesin anlamlı.Diğer kısımsa bir ksmı muhkem birkısmı müteşabihtir der.Bir kısmıysa Kuranın hepsi müteşabihtir der.Yani KUran bizi anlatıyor.Siz böyle böyle düşünürsünüz diyor.Bense Kuranın tümünün müteşabih olduğuna inananlardanım.Saygılarımla...
__________________ İlim Çinde de olsa alınız.
|
Yukarı dön |
|
|
savas1 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 261
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam
Kuran hem muhkem hem de müteşabh ayetlerden oluşur, ancak muhkem yani net/ açık/ belli / anayasa ayetler daha çoktur
Müteşabh/ benzer/ benzemeli ayetler de olmasına rağmen, biz bunları kısmen de olsa muhkem ayetlerin yardımı ile anlayabilirz, ancak bazı ayetler de vardır ki biz onu hiç anlamayız, bu da zaten bizim için, daha doğrusu dini yaşamak, hayatımızı idame ettirmek için birebir etkisi olan ayet değildir.
Yani özetle, muhkem ayetler zaten açıktır, bellidir, biz onları anlayarak da dini yaşayabilriz, müteşabh ayetler var diye Kuran anlaşılmaz bir kitap olarak lanse ediliyor, oysa durum dediğm gibidir
Allah gerekli olan herşeyi açık net şekilde yazmıştır, bilmediklerimiz ise elbette olabilir
saygı ile....
__________________ Ne kadar uzak olsak da çok yakınız, daha yürekten olamazdım, daima kim olduğumuza güveniyorum ve başka hiçbirşey önemli değil... Metallica-Nothing Else Matters
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
SELAM BU KONUDA EN GÜZEL GÖRÜŞ BANA GÖRE TABİ,
KUR'AN'IN HEPSİ MUHKEM HESİ MÜTEŞABİHTİR,
KALBİNİZ VE ZİHNİNİZ AÇIKSA HEPSİ MUHKEMDİR, KALBİNİZ VE ZİHNİNİZ KAPALIYSA HEPSİ MÜTEŞABİH,
SELAM İLE
|
Yukarı dön |
|
|
anafikir Uzman Uye
Katılma Tarihi: 26 aralik 2006 Gönderilenler: 112
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
|
Muteşabh/ benzer/ benzemeli ayetler de olmasına rağmen, biz bunları kısmen de olsa muhkem ayetlerin yardımı ile anlayabilirz, ancak bazı ayetler de vardır ki biz onu hiç anlamayız, bu da zaten bizim için, daha doğrusu dini yaşamak, hayatımızı idame ettirmek için birebir etkisi olan ayet değildir
selam bu yazıya katılmamak mumkun değil. muteşabıhi anlamak çok zor değil sizin dediğiniz gibi biz bunları kısmen de olsa muhkem ayetlerin yardımı ile anlayabilirz, Bazen bazı ayetler muteşabih gibi görunuyor olsada bir kelimeyi araştırdiğiniz zaman birde bakmışsınız ki muteşabih muhkemleşmiş. Bu yuzden kuranı anladığımız kadar ayetler bizim için muhkemdir. | selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
dost1 Admin Group
Katılma Tarihi: 28 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 538
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selamün Aleyküm! Değerli Kardeşlerim!
Bu konu ile ilgili bir çalışmayı bilgilerinize sunmak istiyorum.
Ne yazık ki kuranın apaçık olma özelliği tefsir kelimesiyle örtüldüğü gibi muhkem, müteşabih, tevil sözcüklerine yanlış anlam verilerek de örtülmüş ya da örtülmeye çalışılmıştır.
İnananlarını, sorumlu oldukları ve bundan hesaba çekilecekleri Kur’an’dan uzak tutmak, Kur’an ile buluşmalarını ve tanışmalarını engellemek için Kuran ile aralarına birtakım aşılması zor görünen yapay engeller konulmuştur.
Rabbımız Zümer Suresinin 23. ayeti ile Ali İmran suresinin 7. ayetinde, kuran ayetlerinin muhkem ve müteşabih olduğunu belirtiyor.
Muhkem nedir? Müteşabih nedir?
Bunlar birbirinin zıttı kavramlar mıdır? Yoksa değil midir?
Muhkem ayet, hüküm içeren ayet demektir.Bu ayetler açıktır,nettir ve tek bir anlam ifade ederler.
Müteşabih ayet, birden çok, birbirine benzer, birbirinden güzel anlamlar içeren, her bir anlamı da açık olan ayet demektir.
Bu tür ayetler; örnekleme ve benzetmelerle her kültür seviyesindeki insanların anlayabilecekleri, Kim, hangi anlamı anlarsa anlasın, bu anlamların hepsinin de, doğru olduğu ayetlerdir.
Tevil , kimilerinin yorumlamak, kimilerinin de tefsir diye belirtiği anlamı çarpıtılmış bir sözcüktür.
Tevil türediği kökün anlamına sadık kalınarak açıklandığında ise arkalaştırma yani birinci,ikinci,üçüncü gibi ard arda dizme demektir.
Müteşabih ayetlerin tevili denildiğinde: Bu tür ayetlerin birbirine benzer , birbirinden güzel anlamlarının birinci, ikinci, üçüncü … şeklinde arka arkaya sıralanmasının olduğu anlaşılmalıdır.
Muhkemin zıttı olarak ifade edilen Müteşabih, kesinlikle muhkemin zıttı değildir.
Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
En doğrusunu bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.
|
Yukarı dön |
|
|
sebemelikesi Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 03 aralik 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 49
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
dost1 Yazdı:
Selamün Aleyküm! Değerli Kardeşlerim!
Bu konu ile ilgili bir çalışmayı bilgilerinize sunmak istiyorum.
Ne yazık ki kuranın apaçık olma özelliği tefsir kelimesiyle örtüldüğü gibi muhkem, müteşabih, tevil sözcüklerine yanlış anlam verilerek de örtülmüş ya da örtülmeye çalışılmıştır.
İnananlarını, sorumlu oldukları ve bundan hesaba çekilecekleri Kur’an’dan uzak tutmak, Kur’an ile buluşmalarını ve tanışmalarını engellemek için Kuran ile aralarına birtakım aşılması zor görünen yapay engeller konulmuştur.
Rabbımız Zümer Suresinin 23. ayeti ile Ali İmran suresinin 7. ayetinde, kuran ayetlerinin muhkem ve müteşabih olduğunu belirtiyor.
Muhkem nedir? Müteşabih nedir?
Bunlar birbirinin zıttı kavramlar mıdır? Yoksa değil midir?
Muhkem ayet, hüküm içeren ayet demektir.Bu ayetler açıktır,nettir ve tek bir anlam ifade ederler.
Müteşabih ayet, birden çok, birbirine benzer, birbirinden güzel anlamlar içeren, her bir anlamı da açık olan ayet demektir.
Bu tür ayetler; örnekleme ve benzetmelerle her kültür seviyesindeki insanların anlayabilecekleri, Kim, hangi anlamı anlarsa anlasın, bu anlamların hepsinin de, doğru olduğu ayetlerdir.
Tevil , kimilerinin yorumlamak, kimilerinin de tefsir diye belirtiği anlamı çarpıtılmış bir sözcüktür.
Tevil türediği kökün anlamına sadık kalınarak açıklandığında ise arkalaştırma yani birinci,ikinci,üçüncü gibi ard arda dizme demektir.
Müteşabih ayetlerin tevili denildiğinde: Bu tür ayetlerin birbirine benzer , birbirinden güzel anlamlarının birinci, ikinci, üçüncü … şeklinde arka arkaya sıralanmasının olduğu anlaşılmalıdır.
Muhkemin zıttı olarak ifade edilen Müteşabih, kesinlikle muhkemin zıttı değildir.
Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
En doğrusunu bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.
|
|
|
Allah razı olsun az ama öz anlatım olmuş.
Umarım kuran’ı anlaşılmaz diye raflara kaldırıp, yalnızca ramazanda hatmekmek için okuyanlara ışık tutar.
Ufak bir anımı anlatayım. Okuldan arkadaşlarla konuşuyorduk,ben kuran dersleri yaptığımızı söyledim.
İnanın gösterdiği tepkiler beni hayrete düşürdü, sen kuran’ı nasıl anlarsın, ilimde derinleşmiş olanlar yada evliyalar anlar mantığının hakim olduğu bir ortamda olmanın üzüntüsüyle şoka uğramıştım.
2:2 ÜZERİNDE hiçbir şüpheye yer olmayan bu ilahi kelâm Allah'a karşı sorumluluklarının bilincinde olanlara bir rehber (olarak indirilmiş)tir,
Bana yol gösteren, kılavuz olan bu kitabı Allah neden anlaşılmaz indirsin ya da, anlaşılması çok zor olan bu kitaptan neden beni sorumlu tutsun.
Allah anlaşılmayan bir kitap indirmez. Bunu söylemek Allah’a iftira atmak olur.
Allah’a emanet olun.
__________________ "De ki: "İbadetiniz olmasa Rabbim size ne diye değer versin?"
|
Yukarı dön |
|
|
şeyma Uzman Uye
Katılma Tarihi: 03 subat 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 179
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
dost1 Yazdı:
Selamün Aleyküm! Değerli Kardeşlerim!
Bu konu ile ilgili bir çalışmayı bilgilerinize sunmak istiyorum.
Ne yazık ki kuranın apaçık olma özelliği tefsir kelimesiyle örtüldüğü gibi muhkem, müteşabih, tevil sözcüklerine yanlış anlam verilerek de örtülmüş ya da örtülmeye çalışılmıştır.
Muhkem ayet, hüküm içeren ayet demektir.Bu ayetler açıktır,nettir ve tek bir anlam ifade ederler.
Müteşabih ayet, birden çok, birbirine benzer, birbirinden güzel anlamlar içeren, her bir anlamı da açık olan ayet demektir.
Bu tür ayetler; örnekleme ve benzetmelerle her kültür seviyesindeki insanların anlayabilecekleri, Kim, hangi anlamı anlarsa anlasın, bu anlamların hepsinin de, doğru olduğu ayetlerdir.
|
|
|
Konunun özü sadece bu paragrafta..sadece burayı yazmanız bile yeterliydi.Allah sizden razı olsun..
Mütaşabih ayet konusunu özelikle çok yerinde açıklamışsınız.Görüldüğü gibi kişilerin anlama kapasitelerine göre ama birbirinden güzel açıklama getirilmesi akla ve mantığa uygun olması şartı ile her şekilde yorum getirilinebilir..
Saygılar..
__________________ FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
|
Yukarı dön |
|
|
iblissavar Uzman Uye
Katılma Tarihi: 06 subat 2007 Gönderilenler: 363
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Bana
yol gösteren, kılavuz olan bu kitabı Allah neden anlaşılmaz indirsin ya
da, anlaşılması çok zor olan bu kitaptan neden beni sorumlu tutsun.
Allah anlaşılmayan bir kitap indirmez. Bunu söylemek Allah’a iftira atmak olur.
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
|
Yukarı dön |
|
|
|
|