HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Zinaya Allah’ın biçtiği ceza? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Koruyan ve bağışlayan Allah’ın adıyla

 

Bu, Bizim indirip farz kıldığımız sûredir. Öğüt alın diye indirdiğimiz apaçık ayetler var içinde (Nûr 1).

 

Zina eden erkek ve kadın... her birinin derisine yüz vuruş yapın. Allah’a ve ahrete inanıyorsanız ilahî cezanın infazında acımanız tutmasın. Ve bir grup inanan, infazı izlesin (Nûr 2).

 

Zina eden erkek, zina eden ya da ortak koşan kadınla yatar ancak. Zina eden kadın, zina eden ya da ortak koşan erkekle. Bu tür ilişkiler inanlara haramdır (Nûr 3).

 

--------------------------------------------------

  

Bu, Bizim indirdiğimiz sûre

Sûret un enzel na hâ

 

İlk ayette Biz öznesi vurgulanmış. "Sûreyi indiren Biziz; içindeki buyruk ve öğütleri veren Biz" anlamında. Bir bakıma ilahî telif hakkına dikkat çekilip "Buyruk ve öğütlerimizi yok saymayın; telif hakkımızı çiğnemeyin!" dendiği apaçık.

 

Ama ilginçtir; uyarının hemen ardından gelen ayet bazı İslam ülkelerinde yok sayılıp Allah’ın telif hakkı çiğnenir. Örneğin zina suçu işleyen kadınlar, taşlanarak idam edilir. Oysa sûrenin ikinci ayetinde "Zina yapan erkek ve kadının her birine yüz vuruş!" deniyor.

 

Allah’ın yüz vuruş hükmünü yok sayıp zina mahkumunu taşlamak suretiyle idam etmek elbet haddi aşmadır.

 

Ayette bir de "İlahî cezanın infazında acıyacağınız tutmasın!" uyarısı var. Ona takınılan vurdum duymaz tavra ne demeli?

 

*

 

İlahî cezanın infazında acıyacağınız tutmasın

La te’hüzküm bihima ra’fetün fî dinillah

 

Beşerin acıyacağı tutuyor mu tutmuyor mu. Ceza, hakkıyla infaz ediliyor mu edilmiyor mu? Bakalım.

 

Örnek olarak Mevdudi’nin Nûr 2’yle ilgili açıklamalarını alalım (Tefhimu’l Kur’an):

 

Kamçılamanın niteliğiyle ilgili ilk değini...

 

Allah cilde vuruş anlamında feclidu diyor; kamçı demiyor. Kamçı beşerî yorumla peydahlanan bir araç. O yüzden son derece keyfî.

 

Öyle ya, pek âlâ cop veya bel kemeri de olabilir; hattâ kamçıdan daha uygun olur bunlar çünkü özellikle insanlar içindir. Oysa kamçı atlar için.

 

Celd, deri anlamındaki "cild"den türemedir. O yüzden tüm dilciler ve yorumcular kamçılamanın etkisinin deriyle sınırlı kalıp alttaki ete geçmeyecek şekilde olması gerektiği anlamını çıkarmışlardır. Ette derin yaralar açan ya da onu yırtıp parçalayan kamçılamalar Kuran’a aykırıdır.

 

Tamam. Bu açıklama için Mevdudi’ye teşekkür.

 

Kamçılama da orta şiddette olmalıdır. Hz Ömer kamçıyı vurana, "Kendi koltuk altını göstermeden vur!" derdi. Yani tam bir güçle vurmak için kol alabildiğine kaldırılmaz. (Ahkâm’ü-Kur’an, İbn’ül-Arabî, II:84 ve Ahkâmül-Kuran, el-Cessas, III:332)

 

"Acımanız tutmasın!" diyen Allah’ın uyarısına ne oluyor bu durumda?

 

Vuruşlar hakkıyla yapılsa kamçılanan ölür; yumuşatılsa hayatta kalır ama bu kez de ilahî uyarı kâle alınmamış olur.

 

Peki, doğrusu nedir; adalet için hakkıyla vuruş mu, hakkıyla vuruş tehlikeli diye yumuşak vuruş mu?

 

Kamçılama anında kadın bütünüyle örtülü olmalı, elbisesi bedeninin hiçbir parçası açıkta kalmayacak şekilde bağlanmalıdır. Yalnızca kalın elbiseleri çıkarılabilir... erkekle ilgi olarak görüş ayrılığı vardır. Bazı fakihlere göre erkeğe yalnızca picamaları içinde olma izni tanınır...

 

Bu da keyfî. Kalın elbiseler çıkarılabilir... Yani çıkarılmaya da bilir mi?

 

Giysi inceyse Allah’ın "Acımayın!" uyarısı kâle alınmış olur ama suçlu ölür; yok, kalınsa suçlu, yaşar. Ama bu kez de Allah’ın uyarısı kâle alınmamış olur.

 

Aynı soru:

Doğru olan hangisi; adalet için her zamanki giysi mi, her zamanki giysi tehlikeli diye daha kalın bir giysi mi?

 

Fakihler günde en az yirmi kamçı vurularak kamçılama cezasının uygulanabileceğini belirtmişlerse de cezanın tümü aynı zamanda uygulanırsa daha iyi olur.

 

Yüz vuruşun hepsi hakkıyla ve bir kerede infaz edilse suçlu ölür; yok, beş altı ay aralarla yirmişer vuruş olarak infaz edilse hayatta kalır ama bu kez de ilahî uyarı kâle alınmamış olur ve infaz cıvır.

 

Yine aynı soru:

Doğru olan hangisi; adalet için bir kerede yüz vuruş mu, hayır o tehlikekli diye bir kerede yalnızca yirmi vuruş mu?

 

Görüldüğü gibi "Acımanız tutmasın!" diyen Allah’a itaat edilemiyor. Yoksa yüz vuruşu yiyen, ölecek.

 

Demek ki bu cezada bir hatâ var.

 

Ama Allah hatâdan arınmış olduğuna göre ilahî buyrukta hatâ olamaz. Beşerin, buyruğu algılamasında bir hata var.

 

İslam hukuku profesörü Hayrettin Karaman’ın şu açıklamasına bakın (YENİ ŞAFAK 1 Nisan 2007):

 

Başka yorumlar da bulunmakla beraber klasik (yani gelenekçi HA) yorum ve hükmü ele alalım; buna göre:

 

Evli olmayan bir erkek veya kız zina yaptığında cezası yüz sopa vurmaktır. Sopanın mahkuma kalıcı zarar vermemesi şarttır. Bazı alimlere göre ise sopa semboliktir; (vuruş), dişi temizlemekte kullanılan misvak gibi bir şeyle dahi yapılabilir.

 

Zina yapan kişi ceza olarak diş çöpü ile dövülürmüş. Şu cıvıklığa bakın. Allah’ın Nûr 2’de bu cıvıklığı emrediyor olması mümkün değil.  

 

İşte asıl soru bununla ilgili:

 

Ayet doğru okununca Allah ne diyor? Zina yapanlara Allah’ın biçtiği gerçek ceza nedir?

 

Lütfen dikkatli okuyun:

 

Zina eden erkek ve kadın... her birinin derisine yüz vuruş yapın. Allah’a ve ahrete inanıyorsanız ilahî cezanın infazında acımanız tutmasın. Ve bir grup inanan, infazı izlesin.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Hasan Akçay

Saygıdeğer Dostum, Kur'anda "Fuhuş" ve "Zina" iki ayrı kavram mıdır? Öyle ise cezaları arasındaki fark nedir?  4.15 ve 4.16 hakkında düşündüklerini bizlerle paylaşır mısın?


Kurandasevgi isimli siteden 4.15 ve 4.16 hakkında bir alıntı:

KADINLARDA CİNSEL SAPIKLIK

4/15 : Kadınlarınızdan fuhşu (eşcinsellik) yapanlara karşı içinizden 4 tanık getirin; eğer tanıklık ederlerse o kadınları ölüm canlarını alıncaya, ya da Allah kendileri için bir yol açıncaya kadar evlerde tutun.

Eşcinsellik veya sevicilik; kadının kendi cinsinden biriyle şehvetini tatmin için cinsel ilişkiye girmesidir. Bu insanın yaratılış gayesine ters düşen bir eğilim, tiksindirici bir sapıklıktır. İslâm alimleri; bu fiilin zina olup olmadığı hususunda anlaşmazlığa düşmüşler, çeşitli görüşler ortaya atmışlardır. Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk, Kur'ân'daki İslâm'da Prof. Atay'ın konuyla ilgili şu açıklamasını getirmiştir : Fıkıh bilginlerinin dikkatten kaçırmış oldukları ayetlerden bazıları eşcinsellikle ilgili olanlardır... Nisa Sûresi 15. ve 16. ayetler hem seviciliğe ve hem de homoseksüelliğe açıkça hüküm getirmiştir. Ama Fıkıh bilginleri bu iki ayeti; hükmü kaldırılmış saydıklarından ve bu ayetleri zina anlamına aldıklarından delilsiz, dayanaksız hüküm yürütmüşlerdir...

Bu ayette, Türk dilinde bulunmayan bazı özellikler vardır. Önce, ayette fahişe sözcüğü kullanılıyor, zina denmiyor. Arada fark vardır. (Kadınlar bu fuhşu yaparlarsa) sözünün anlatmak istediği, işin kadın kadına yapılması demektir. Kadın-erkek beraber zikredilmiyor. Arapça ifadenin karşılığı (kadınlar kendi aralarında yaparlarsa) anlamındadır. Erkeklerin eşcinselliği ise sonraki ayette veriliyor. Zina, erkek ile kadın arasında olur. Kadın kadına olana zina denmez. Kur'ân buna ayrı isim vermemiştir. Çünkü fahişe sözü geneldir. Zinayı, seviciliği, homoseksüelliği ayni anda kapsamaktadır. Sevicilik yapan kadın ya ölünceye kadar evinde tutulur veya Allah onlara bir yol açar yani tövbe edip evlenirler ve kocalarının kontrolüne girerler.
(Atay: Rapor, 52-53)

ERKEKLERDE CİNSEL SAPIKLIK

27/55: Siz şehvetinizi tatmin için kadınları bırakıp da erkeklere mi gidiyorsunuz? Doğrusu siz cehalete saplanmış bir topluluksunuz.
4/16: Fuhşu (homoseksüelliği) içinizden iki erkek yaparsa, onlara eziyet edin. Bu ikisi tövbe eder, durumlarını düzeltirlerse eziyetten vazgeçin...

Homoseksüellik veya eski dilde livata; erkeğin kendi cinsinden biri ile şehvetini tatmin etmek için cinsel ilişkiye girmesidir. Aile kurması, çoluk çocuk sahibi olması için kendisine eş olarak yaratılan kadını bırakıp da, kendi cinsinden bir erkek ile cinsel tatmin için birleşme, çok iğrenç bir sapıklıktır. Kur'ân'dan öğreniyoruz ki; bazı peygamberler bu kişiler ile mücadele etmiş, bazı toplulukları da Yüce Allah, yaptıkları bu tür sapıklıklar yüzünden yok etmiştir. (Bkz. Kur'ân-ı Kerîm - Şuara 26/165-173, Araf 7/80-84)

Kur'ân, adı geçen ayet ile erkeklerdeki cinsel sapıklar için ceza hükmünü vermiştir: Onlara eziyet etmek yani baskı yapmak, üzmek, sıkıntı vermektir. Ancak Yüce Allah'tan af dileyip durumlarını düzeltirlerse, artık onlara eziyet etmekten vazgeçilmelidir. Zümer 39/53 :
Ey kendi aleyhine aşırı giden kullarım! Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Allah, günahları tümden affeder. Çünkü O, mutlak GAFÛR, mutlak RAHÎM'dir.

http://www.kurandasevgi.gen.tr/kkadin/bolum15/baslik15.htm




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Kuran’da fuhuş ve zina iki ayrı kavram mıdır?

 

Evet. Kuran’dan ben bunu anlıyorum. Sizin alıntıladığınız açıklamada da görüldüğü üzere fahişe genel olarak edepsizlik demek; zina dahil.

 

Örneğin İsra 32’de geçen fahişe, "zina"dır:

 

Ve zinaya yaklaşmayın; edepsizliktir o.

Ve lâ takrabû’z zinâ innehu kâne fâhişe

 

Ama Ahzab 30’da geçen fahişe, zina değil:

 

Peygamber eşleri! Sizden kim edepsizlik ederse...

Yâ nisâe’n nebî! Men ye’tî minküm bifahişetin...

 

Bu ayette peygamber eşlerinin zina etme olasılığı üzerinde duruluyor olamaz. Çünkü öyle bir olasılık yok.

 

...cezaları arasındaki fark nedir?

 

Yine Kuran’dan anladığımı söyliyebilirm: Allah her birinin cezası ne diyorsa odur.

 

Örneğin Allah, Nisa 15’in konusu olan seviciliğin cezasını belirtmiş: ev hapsi, ölünceye kadar ya da Allah mahkumların tövbelerini onaylamak suretiyle bir yol gösterinceye kadar.

 

Nisa 25’in konusu olan yeminle sahip çıkılan kadınların edepsizlik etmesi durumunda çarpılacağı ceza ise, kendisi de belirsiz olan, bir cezanın yarısı denmekle yetinilmiş; yani belirtilmemiş:

 

İslama girer de edepsizlik ederlerse ...

Fe iza uhsinne fe in éteyne bifâhişetin

 

bağımsız kadınlara verilen cezanın yarısına çarpılır

fe aleyhinne nısfu mâ ale’l muhsanati min azab

 

Bu durumda önce bağımsız kadınlara verilecek ceza insanlarca belirlenir; ki onun yarısı, yeminle sahip çıkılan kadınlara uygulanabilsin.

 

Sevgili Alperen, zinanın cezasını Allah Nûr 2’de açıklamış. Onu müzakereye açmak istedim. Ama şimdilik ses yok. Belki sonra, Allah isterse.

 

Nûr sûresinin çeviri ve yorumu üzerinde çalışıyorum. Bitirince yazılarımı forumun bu bölümüne asabilir miyim?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Hasan Akcay Yazdı:


Nûr sûresinin çeviri ve yorumu üzerinde çalışıyorum. Bitirince yazılarımı forumun bu bölümüne asabilir miyim?

 



Selam Hasan

Tabiki, yararlanmış oluruz. Teşekkür ederiz.

Rabbimiz ilminizi artırsın.

Ahzab Suresi Çeviri-Yorum

Nûr sûresi: çeviri, yorum

Muhabbetle, Alperen




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam

Sevgili Hasan akçay

nisa 34tte bahsi geçen nuşuz kelimesinin kuranda hangi anlamlarda kullanıldığı nisa34te ne anlama geldiği konusunda bilgi verirseniz sevinirim ayrıca 4/19da ki kadınlar açık bir edepsizlik ederse onları sıkıştırın ifadesi orijinal metinde var mı?Onları sıkıştırınla söylenen onları mehir hakkından vazgeçene kadar sopalayın anlamında mı?

 

zina edene atılacak 100vuruşun ne ile nasıl yapacağı ayette belirtilmediğine göre kullanılacak alet(vuruş için) toplumun tercihine bırakılmıştır.Cezanın infazında acıyacağınız tutmasın ifadesinden bu cezanın  mutlak suretle uygulanması gerektiği emrini anlıyorum.Ayrıca bu ifade vuruş sayısının azaltılmasını engelleyen emirdir.Yanı acıyacağınız tutup 70vuruş 50 vuruş 10 vuruş yapmayın şeklinde.

Vuruş toplum tercihine bırakıldığına göre topllum kişiyi ölüme götürecek derecede yara açıp inciten aletler kullanmamalıdır.Eğer ki kullanır kişinin ölümüne sebep olursa zina edene 100 vuruş emrini ihlal etmiş olup zina edeni öldürmüş olurlar.Haksız yere can almış olurlar.Nitekim Allah zina edenin öldürülmesini arzulamış olsaydı bunu açık bir şekilde ayette belirtildi.Öldürene kadar sopalayın veya öldürün şeklinde

Benim bu ayetten anladıklarım bunlar.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sayın savana, sorularınıza Kuran’dan kendi anladığıma göre cevap vermeye çalışayım.

 

nisa 34tte bahsi geçen nuşuz kelimesinin kuranda hangi anlamlarda kullanıldığı

 

NUŞUZ genel olarak ayağa kalkmak, ayaklanmak; özel olaraksa bir insanın eşinden başka biriyle yüzgöz olması anlamına geliyor:

 

İnananlar! Toplantılarda "Yer açın!" denince yer açın ki Allah size genişlik versin; "Ayağa kalkın!" (enşuzû) denince ayaklanın (fenşuzû) ki Allah bilenleri ve siz inananları yüceltsin (58:11).

 

nisa34te ne anlama geldiği

 

Kadının, eşinden başka bir erkekle yüzgöz olmak suretiyle eşine ayaklandığı anlamına geliyor. Ayetteki "Allah’ın koruduğunu eşlerinin yokluğunda (bil gayb) korurlar" ifadesi buna kanıt gösterilebilir.

 

4/19da ki kadınlar açık bir edepsizlik ederse onları sıkıştırın ifadesi orijinal metinde var mı?

 

Evet. Orijinal metinde bunun karşılığı:

ta’dilû hunne litezheb ûhunne illa enye’tîne bifahişetin mübîn

 

Onları sıkıştırınla söylenen onları mehir hakkından vazgeçene kadar sopalayın anlamında mı?

 

Doğru kelimenin sopalayın olduğundan emin değilim; zorlamak, baskı yapmak demek.

 

Verdiklerinizin bir kısmını geri almak için onları zorlamayın

ta’dul ûhunne litezhebû biba’di mâ éteytum ûhunne (4:19)

 

Eski kocalarıyla evlenmesinler diye onları zorlamayın

La ta’dul ûhunne en yenkıhne ezvac ehunne (2:232)

 

*

"Zina yapanlara yüz vuruş"la ilgili görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam

sıkıştırın =zorlamak baskı yapmak

burada açıkca edepsizlik ederlerse ifadesi=zina ederlerse anlamında sanırım

şimdi benim sormam lazım beyler zorlamak baskı yapmaktan ne anlayacaklar?

a)karılarını tehdit edecekler korkutacaklar

b)karılarını bir odaya hapsedecekler

c)karılarını evire çevire dövecekler

d)hepsi

Günümüzde bunları yapmak bir yana dursun açık edepsizlik =zina edenleri vurup öldürenlerde var.

 

kuran hukukunda zina etmek sizin bu başlık altında belirttiğiniz üzere suç ve cezası 100vuruş

kadınada erkeğede 100 vuruş

Ancaak.Zina eden kadın ve erkeği tesbit etmek 4 şahit eşliğinde olduğundan bu cezanın uygulanabilirliği oldukça uzak ihtimal.

Bir kadın ve bir erkeği 4 kişi aynı anda bir yatakta nasıl yakalasın? toplum zina takip ekibi şeklinde 4 kişilik bir ekip ayarlayıp devriye gezdirip evleri bastıracak halide yok.Zaten evlere bu şekilde girmeleride kuranda yasak.Evlere girerken izin isteyin şeklinde emir var.

Gelelim eve gelen kocanın  veya kadının eşini zina ederken yakalamasına.Bu kişi ben kocamı yakaladım buna yüz vuruş cezası verin diye polise gitse polis kuran hukukuna göre 4 şahit isteyecek.İşte bu duruma çözüm getiren ayet her iki taraftan yemin istenmesi biri lehe diğeri alehe 5 kez yemin ederse ceza kalkıyor.

 

Benim buraya kadar görüp anladığım şu.Kuran haklar ve adalet konusunda oldukça hassas ve adil bir yapıya sahip.Suçun şahitle tespit edilip tespitten sonra cezanın infazı konusunda oldukça titiz.4 şahit zorunluluğu  100 vuruş cezasının uygulanmasını engellemek için konulmuş gibi adeta

 

Neticede bu hassasiyet doğrultusunda sıkıştırın =baskı yapın zorlayın

ifadesinden kadına fiziksel şiddet uygulanması olasılığı uzak gibi duruyor

 

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

savana Yazdı:
kuran hukukunda zina etmek sizin bu başlık altında belirttiğiniz üzere suç ve cezası 100vuruş

kadınada erkeğede 100 vuruş

Ancaak.Zina eden kadın ve erkeği tesbit etmek 4 şahit eşliğinde olduğundan bu cezanın uygulanabilirliği oldukça uzak ihtimal.

  

Zina eden erkek ve kadın... her birinin derisine yüz vuruş yapın. Allah’a ve ahrete inanıyorsanız ilahî cezanın infazında acımanız tutmasın. Ve bir grup inanan, infazı izlesin.

 

Sayın savana, ben de aynı noktaya takılıyorum:

 

"Feclidû"nun doğru çevirisi yüz deri vuruşu ya da deriye yüz vuruş olabilir, ki bedenî acının deriyle sınırlı olduğunu gösterir.

 

İyi ama bedenî acıdaki bu sığlığın gerekçesi nedir?

 

Bir yandan zina mahkumiyetini dört tanık koşuluna bağlayıp nerdeyse imkansız hale getirmek, bir yandan da mahkuma bedenen çok az acı veren bir cezayla yetinmek...

 

Acaba asıl ceza bedenî değil manevî midir? Örneğin zina yapanın, infazı izleyen toplumun vicdanındaki mahkumiyeti; itibar kaybı?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 Hasan Akçay yazdı:
   "Acaba asıl ceza bedenî değil manevî midir? Örneğin zina yapanın, infazı izleyen toplumun vicdanındaki mahkumiyeti; itibar kaybı?"
 
   Böyle bir cezaya manevi ceza diyebilmek için yüz sayısına bir gerekçe bulmak çok zor.Ancak benim görüşüm böyle toplumsal bir cezanın uygulanmasına gelinceye kadar toplumun hangi aşamalardan geçmesi gerektiğinin öncelenmesi noktasında.Yani bu tür konularda tertilen okuma anlayışı gözetilmiyor gibi.Böyle konularda hiç konuşmamayı yada uluorta konuşmayı öneriyor değilim ama  orta bir yolu bulmak gereklidir diyorum.



__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Zina eden erkek ve kadın... her birinin derisine yüz vuruş yapın. Allah’a ve ahrete inanıyorsanız ilahî cezanın infazında acımanız tutmasın. Ve bir grup inanan, infazı izlesin.

 

 

Selam

 

Acaba asıl ceza bedenî değil manevî midir? Örneğin zina yapanın, infazı izleyen toplumun vicdanındaki mahkumiyeti; itibar kaybı?

 

Bence sorunuzun olası cevabı ayette var.Bir grup inanan infazı izlesin.

 

olası cevap diyorum nedeni şu

 

Ayette bir grup inanan kimnsenin infazı neden izleyeceği belirtilmemiş.

 

Bizim bundan çıkaracağımız her türlü sonuç kesin nedenler değil olası nedenlerdir.

 

-Bu grubun izlemesinin amacı zina edenlerin teşhir edilmesi olabilir

 

-Zina infazının yerine getirildiğine o  gruptaki inasanların şahit edilmesi olabilir

 

-Zani lerin infazının izletmek suretiyle zani kimselerin toplumda itibar kaybına uğramaları istenmiş olabilir

 

Netice itibarıyla bu sonuçlardan hiç birine Allahın bundaki muradı budur bu nedenle bu hükmü ayete koymuştur diyemeyiz.

 

deriye 100 vuruşla ilgili cezayı incitici veya hafif bulmanız konusunda benim yaklaşımın şu

 

Bir insanın diğerine değil 100 kez 1 kez dahi vurması inciticidir hem fiziksel hemde manevi yönden.

Bir kişiyi eşek sudan gelinceye kadar sopalayıp döven biriyle o insana 1 yumruk atan birinin dayak yiyende bıraktığı yıkıcı etki fiziki yönden faklıdır ancak manevi yönden aynıdır.Kişiye karşı duyulan öfke ve kızgınlığın şiddetinin derecesi farklı olabilir.Komşunuzdan haksız yere bir yumruk yemiş olmak veya 5 yumruk yemiş olmak komşunuza karşı bu olaydan dolayı takındığınız tavrı etkilermi?

Bir yumruk yemiş olsanın farklı 5 yada 8 yumruk yemiş olsanız farklı bir tavır içinde mi olursunuz?

Eğer her iki durumdada tavrım aynı olurdu diyorsanız demekki 1 yumruğunda 5 yumruğunda manevi yıkım etkisi eşit.

 

 

Daha önceki yazımdada belirttiğim üzere bu ayet insanın insana şiddet uygulaması konusunda oldukça titiz ve hassas .4 şahit zorunluluğu adeta yüz vuruş cezasınıninfazını engellemek için konulmuş gibi.

Bunlar göz önünde bulundurulduğunda bu ayette göre benim vardığım bir diğer anlayışta şu

 

Bu ayetin yasak amacı genel anlamda şu olabilir:Toplum önünde aleni zina edilmesini önlemek.

 

Bir insanın zina ederken 4 şahit tarafından görülüyor olması demek o kişilerin ulu orta meydanda bu işi yapıyor olmaları gerekir fikrini doğuruyor.

Zina eden birinin suçüsüt yapılması zor ancak zina edip hamile kalan bekar bir kadının zina etmiş olduğuna delil karnındaki bebektir.

 

üzerinde durulması gereken bir diğer konuda şu

 

Kuranda bize zinadan uzak durun diyor.

bu emir olmasına rağmen zinaya yaklaşanlara 100celde ceza öngörülmüyor.

 

Bir kadın ve erkeği aynı yatakta 4 kişi aynı anda yakalasa bile erkek ve kadının biz zina etmedik zinaya yaklaştık demesi suçu kaldırır mı?

 

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats