HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: ZİNAA!!! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
prenses
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prenses

ZİNAA!!!

 

CINSELLIGIN gencler icin sorun olmasi, bu zamana ozgu degildir. Her devirde gencler, ozellikle bulug cagindan itibaren ic dunyasinda karsi cinse karsi siddetli bir cinsel arzu duyar. Bu, onun fitratinda vardir. Onemli olan, bu arzunun mesru bir yoldan tatmin edilip edilmemesidir. Aslinda bu durum, insani ic dunyasinda zorlayici bir etkiye sahip olan her turlu durtu ve egilim icin de gecerlidir. Ornegin, acikma hissi, insanda tika basa tok olana kadar yemek yeme egilimi dogurabilir. Bu egilim karsisinda kisi, ac kalmadan, biraz yemeye, yeterince yemeye ya da tika basa doymaya kadar genis bir davranis setiyle karsi karsiyadir. Burada "Insan aciktigini hissediyorsa, o hissi bastirmak icin tika basa yemelidir" seklinde bir fikir ortaya atmak, son derece deterministce bir bakis acisini yansitir ve yanlistir. Bir insani iceriden zorlayan hicbir durtu ve egilimin davranis acisindan tek bir standart karsiligi yoktur. Her zaman cesitli secenekler vardir. Insan ic egilimlerini ilanihaye yok farzedemez, ama onun busbutun esiri de degildir. Mesela Ramazan ayinda oruc tutan bir mu'min, sahur vaktinden iftara kadar bir gun boyunca bedeninin "Ben acim!" uyarilarina mukavemet gosterir. Cunku ruhi inanclari bedeni ihtiyaclarina galiptir. "Rabbim, nimetlerine karsilik yilin bir ayinda benden oruc tutmami istiyor" inanci, o mu'mini gun icinde agzina bir lokma atmaktan alikoyar. Bu da gosterir ki, bedenin ihtiyac olarak duyurduklarina maglup olmak, her seyden once bedenin ihtiyaclarini oncelemek ve daha degerli gormekle ilgili bir seydir. Hasili, calisma prensibi bakimindan acikma duygusu ile cinsel duygular arasinda fark yoktur. Kisi, ikisini de ic dunyasinda duyumsar ve bir sekilde o duyguyla 'hesaplasir.'

Bu hesaplasmanin sonunda o duyguyu ic dunyasinda bloke edebilecegi gibi, mesru ve helal dairede tatmin etmeye de yonelebilir. Ya da o duyguyu hemen ve azginca tatmin etmeye yonelir, ki bu nefsin tercih edecegi bir yoldur. Bir kiside nefsin hakim olmasi, o kisideki rablik arzusunun bir sonucudur. Cunku istedigi seyi hemen ve derhal gerceklestirebilmek rabligin bir ozelligidir.Gelgelelim insanin nefsine prim vermesi onu rabliga tasimaz, tam aksine hayvanliga yakinlastirir.
Cunku arzu ve egilimleri derhal gerceklestirme tarzi, insan soz konusu oldugunda, akil ve iradenin surec disi kalmasini, tum surece 'kor duygular'in egemen olmasini sonuc verir.

Duygu ise suursuzdur, ne yaptigini bilmez. Kural tanimaz, tecavuz eder. Tipki bir hayvan gibi, her seyi icinde bulundugu andan ibaret sanir. Bakisini, yaraticisina ve oteye (ahirete) yukseltemez. Nefsinin farkinda olan dolayisiyla Rabbini taniyan bir mu'min icin ise cinsel duygularina karsi hareket tarzi daha farklidir. O diger butun duygularinda oldugu gibi, cinsel duygularini da Rabbinin cizdigi sinirlar icinde anlamaya, kiymet vermeye ve tatmin etmeye calisir. Mesruiyetin kaynagi, Rabbin emir ve yasaklaridir. Nitekim Rabbin emir ve yasaklarini ihtiva eden Islam, bir fitrat dinidir. Insanin duygularini, arzularini ve egilimlerini inkar etmez.

 

Cunku Rab, insani bu dunyaya indirmekle bir maksat gutmektedir. Bu maksat, hammadde mesabesindeki duygularin tensel ve yersel yonunu en basta iman kuvvetiyle, sonra akil ve irade aletleriyle nakis nakis islemek, onlari dogru mecralarina oturtmak suretiyle yuce gayelere cevirmekle hasil olmaktadir.

Cinsel duygulara gelince, Islam bu enerjinin nikah yoluyla teskin edilmesini tesvik eder. Eger sartlari buna uymuyorsa, gence iffetine sahip cikmasini onerir. Fakat bunun zorlugunu da ongorur.

Itiraf etmek gerekir ki, bu zamanin gencleri icin sartlar elbette daha zordur. Cunku zaman nefisperestligin son derece yayginlastigi bir donemdir. Insanlarin bedenlerini kendi mulku saydigi, onu kendi istedigi gibi sergileyebilecegini dusundugu bu donemde cinselligi hatira getiren şeyler  sayisizdir. Cinsel icerikli sarki sozleri, en alakasiz urunde bile kadinin kullanildigi reklamlar, acik sacik fotograflarin yer aldigi dergi ve gazeteler.. gencleri iradelerini iptal edip her daim nefislerinin sesini dinlemeye davet eden diziler filmler v.s

Dahasi, sokakta ve neredeyse her turlu mekanda rastlanan acik saciklik, aile ve akraba iliskilerinin bozulmasi, flortun yayginlasmasi, evlenme yasinin gec yaslara sarkmasi da genclerin cinsel duygulariyla mesru yoldan bas edebilmesini zorlastirmaktadir. Nitekim Incil'de "Zina etmeyeceksin!" yerine, Kur'an-i Kerim'de "Zinaya yaklasmayin!" emri ustu ortulu olarak bu zorlugu ima eder.
Bozuk bir cevrede her an goze takilabilecek bir cinsel imge, gencin aklini surekli cinsellikle mesgul etmesine ve gozunu nefsinin arzulari dogrultusunda haz tarayiciliginda kullanmasina sebep olur.

Boylesine cinsellik tehdidi altinda yasayan bir topluma ise, zina etmemek yerine zinaya yaklasmamayi emretmek, elbette cok daha hikmetlidir. "Zinaya yaklasmayin" ayeti, iki noktada manidardir.

Ilki, gozun harama kaymasinin zina surecini dugmeye basilmis gibi otomatik olarak isletecegine isaret etmesidir.

O sebeple ayette zina kadar zinaya goturen yollar da yasaklanmaktadir.

Ikincisi ise, Incil ayetiyle birlikte dusunuldugunde ahirzaman topluluklarinin Allah'in hukumlerini degistirdigine isaret etmesidir. Gercekten gunumuz toplumlarinda ortunme emri yerini acik sacikligin norm oldugu bir hale terketmistir. Nitekim icinde yasadigimiz toplumda seksen yil once sokakta basini acan tek tuk hanimlar ayiplanirken, simdi ortunen bayanlar dislanir hale gelmistir.
Iste gunumuz genclerinin karsi karsiya kaldigi esas zorluk bu bozuk cevredir.

Genclerimizin bir baska zorlugu ise, aile ve akrabalik iliskilerinin cozulmesidir.aslında zina yaparken kendimi tutamadım nefsime yenildim gibi sözlerde karşı cinsi tahrik yada rahatsız edenlere şunu sölemek istiyorum aynı şeyi kendi kızkardeşiniz yada annenizin başına geldiğini düşünün!!!

Gunumuzun yabanci birinin akrabadan hem bedenen hem kalben daha yakin oldugu kent hayati, bu acidan son derece hatali bir goruntu arz etmektedir. Aynı şeyleri herkes için düşünmeli.(tabi sevgi ayrı ben zina konusuna istinaden)

Tum bu olumsuzluklara ragmen, bugunun gencleri kendilerini cinsellik konusunda daha bastan maglup olarak dusunmemelidir.

Eger mu'min iseler zaten daha basta nefsin cinsel arzularina karsi dengeleyici bir kuvvete, hem de iman kuvvetine sahipler demektir.

Kalpte iman durdugu muddetce, genclerin cinsellik ya da acik saciklik konusunda kendilerini caresiz gormeleri dogru degildir.
En onemli dayanaklari, iste kalplerindeki bu imandir. Cunku iman hem kuvvettir, hem lezzettir. Bir yandan dunyanin gecici hazlarina mukavemet gucu kazandirir, diger yandan verdigi daimi huzur lezzetiyle sehevi hazlara tenezzul etttirmez. Ote yandan iman, mu'min genci adaletli olmaya ve sorumlu davranmaya yonlendirir.

Iman gozluguyle bakan bir mu'min genc, su anda ya da gelecekte birisinin esi olacak birine sirf sehevi bir arzuyla bakmanin bile, bir hakka tecavuz oldugunu bilir. Ayrica boyle bir davranisin kendisine karsi yapilmis bir haksizlik oldugunu da dusunur.

Cunku akli, imani, iradesi, ihlasi, sabri.. dururken; sehevi arzusunu kendisine rehber edinmesi ve anlik bir hazzi en buyuk hedef yapmasi, Rabbinin kendisine verdigi potansiyeller acisindan gercekten cok buyuk bir haksizliktir.

Koca kainati kusatabilecek bir kalbin, zerrede bogulmasi gibi bir seydir. Cinsellik sinavi karsisinda mu'min gencin bir diger dayanagi, saglikli bir aile ve akraba iliskisidir.

Anne-babasi, kardesleri ve akrabalari tarafindan sevilen ve deger verilen bir genc, basibosluk, degersizlik ve can sikintisiyla cinsel durtulerinin pesine kosturmaz. Kucuk yaslarda onlarin nezareti, sevgisi; ilerleyen yaslarda yoldasliklari, dostluklari, muhabbetleri sayesinde kalbi sevgi ve guven duygusuyla dolu olur.

Sevgi ve ilgi mahrumiyetinden dogan bir sevgi arayisi ile yanlis adreslerde ve yanlis kollarda hayvansi bir cinselligin tuzagina dusmez. Yine kalbi sevgi ve guven duygusuyla dolu olan bir genc, gunumuzde cokca gorulen 'kotu arkadas' baskisina da direncli olur.

Onlarin cinselligi buyumenin bir gostergesi gibi gosteripalayci bir tavir almalarina karsi kendisinde bir eksiklik varmis gibi dusunmek yerine, onlarda yersiz ve zamansiz bir sapma oldugunu gorur. Buna karsilik ozellikle aile icinde sevilmeyen, varligi onemsenmeyen, dokunulmayan bir genc, akranlarinin baskisi karsisinda dayanamaz; nefsine ve onlarin ayartmalarina yenik dusebilir.

Aslinda tum mesele, eninde sonunda gelip kalbe dayanmaktadir.

Eger bir gencin kalbi, iman nuruyla dolu, basta ailesi olmak uzere cevresindeki insanlarin sevgi ve ilgisine muhatap ise, o gencin cinselligi bir israr ve takinti haline getirmesi soz konusu degildir. Zina kaynaklı Cinselligin sahte pariltisi, ancak kalbi bos ve sevgisiz kalmis bir genc icin gunes gibi parildar. Yusuf aleyhisselam'in

"Ben nefsimi temize cikarmiyorum, cunku o daima kotulugu emredicidir" sozu ile
Rabbimizin "Zinaya yaklasmayin, cunku o acik bir kotuluktur' buyrugunu birlikte dusunup,
zinanin da nefsin de 'kotuluk paydasi'nda birlestigini tefekkur ettikten sonra, Peygamber Efendimiz gibi daima "Allahim bir anligina bile olsa beni nefsimin eline birakma!" duasini dilden dusurmemektir.

 

4/146 Ancak tevbe edenler, nefislerini islah edenler, Allah'ın Kitap'ına sarılanlar ve dinlerine Allah için candan bağlananlar müstesnadır. Onlar inananlarla beraberdirler. Allah müminlere büyük ecir verecektir.

 

4/24 Evli kadınlarla evlenmeniz de haram kılındı. Maliki bulunduğunuz cariyeler müstesna, bunlar, Allah'ın üzerine farz kıldığı hükümlerdir. Bunlardan başkasını, zinadan kaçınıp, iffetli olarak, mallarınızla istemeniz size helal kılındı. Onlardan faydalandığınza mukabil, kararlaştırılmış olan mehirlerini verin; kararlaştırılandan başka, karşılıklı hoşnut olduğunuz hususta size bir sorumluluk yoktur. Allah Bilen'dir, Hakim'dir.

 

4/25 Sizden özgür kadınlarla evlenmeye güç yetiremiyenler, inanmış esir kızlarla evlensinler. İnancınızı en iyi bilen ALLAH'tır. Birbirinize eşitsiniz. Sahiplerinin izniyle ve uygun şekilde mehirlerini ödeyerek onlarla nikahlanın. İffetli yaşasınlar, zina etmesinler ve gizli dostlar edinmesinler. Evlilik yoluyla özgürlüklerine kavuştuktan sonra zina yaparlarsa, kendilerine özgür kadınlara verilen cezanın yarısı uygulanmalı. Bu, günaha girmekten korkanlarınız içindir. Sabrederseniz sizin için daha iyi. ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir.

 

5/5 Bugün size bütün temiz nimetler helal kılındı. Kendilerine kitap verilmiş olanların yemekleri size helaldir. Sizin yemekleriniz de onlara helaldir. Mümin kadınların iffetleriyle, sizden önce kendilerine kitap verilmiş olanların iffetli hanımları da mehirlerini vermeniz, zinadan uzak kalmaları ve şunu bunu dost tutmamaları şartıyla size helaldir. İmanı tanımayıp nankörlük edenin ameli boşa gitmiştir. Ve o, ahirette de hüsrana uğrayanlardandır.

 

 

17/32 Zinaya yaklaşmayın; çünkü o büyük bir günah ve kötü bir davranıştır.

 

24/3 Zina eden bir erkek, eninde sonunda, zina eden veya müşrik bir kadınla evlenir; zina eden bir kadın da eninde sonunda, zina eden veya müşrik bir erkekle evlenir. Bu, inananlar için yasaktır.

 

24/23-24 İffetli, habersiz, mümin kadınlara zina isnat edenler dünya ve ahirette lanetlenmişlerdir. Kendi dilleri, elleri ve ayakları, yapmış olduklarına şahitlik ettikleri gün onlar büyük azaba uğrayacaklardır.

 

24/24 Gün gelecek onların kendi dilleri, kendi elleri, kendi ayakları, yapıp ettikleri işler hakkında kendi aleyhlerine tanıklık edecektir.

 

25/68 Onlar, ALLAH ile birlikte başka tanrılar çağırmazlar; ALLAH'ın yasakladığı canı haksız yere öldürmezler ve zina etmezler. Bunları işleyen, günahların faturasını öder.

 

60/12 Ey peygamber, inanan kadınlar sana sığındıklarında, ALLAH'a hiç bir şeyi ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, çocuklarını öldürmemek, bir iftira uydurup getirmemek ve doğru işlerde sana karşı gelmemek üzere yemin edip söz verirlerse onların sözünü kabul et ve onlar için ALLAH'tan bağışlanma dile. ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir.



__________________
ttp://ibadetleriniz olmasa Allah sizin neyinize değer versin!!!
Yukarı dön Göster prenses's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prenses
 
gülfem
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 21 mayis 2008
Gönderilenler: 2
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gülfem

İyi günler,

zina ile ilgili bana yöneltilen ve kafama takılan bir soru var. Karsı cinsin elini tutmak ,öpmek  yada sarılmak gibi dogrudan cinsel temas olmayan bu ifadelerde zina mıdır?

inaan iki insanın şimdilik evlenme imkanı yoksa birbirlerine dokunamazlarmı evlene ne kadar

eger bu konudA beni aydınlatırsanız sevinirim

 

Yukarı dön Göster gülfem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gülfem
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

  Gülfem kardeş,geleneklerin din haline geldiği bir ülkede herşey birbirine öyle karıştırılmışki neyin doğru neyin yanlış olduğunu en nitelikli denilen kişiler bile ayırt edemiyor.Bu açıdan biz her konuyu olduğu gibi bu konuyu da kuran merkezli ele aldığımız zaman Kuranın o topluma yeni kurallar getirmekten ziyade varolan kuralları ıslah ettiğini ve yanlış olanı da kesin olarak belirttiğini görürüz.Buna göre Kuran evlilik öncesi durumlardan sadece cinselliği yani kadın ve erkeğin nikah öncesi birlikteliğini ve evli insanlarla cinsel ilişkiyi haram etmişken,evlenecek insanların birbirlerini tanımada ve nikah öncesi durumlarda neler yapmaları gerektiğine müdahele etmemiş ve her toplumun örfüne uygun davranmasını zımnen kabul etmiştir.
  Yani diyeceğim öncelikle Allaha güven duyan mümin kadın ve erkeğin  tanışma faslında arayı uzun tutmaması,el ele tutuşma,sarılma ve öpme gibi davranışlarda aşırıya kaçmaması gerekir.
 Aslında iki tarafın da şaibeye yol açmaması için tanışma faslını uzun tutmadan ya derhal nikah akdini gerçekleştirmeleri ve düğünü sonra yapmaları yada düğün masrafından ve israfından korumak için ailelerini düğünsüz nikah akdine ikna etmeleri gerekir.


__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats