Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
BU ''ŞERÎK'' LERDEN (!)(HAŞA!) HANGİSİNE UYALIM ACABA?
1-
BU '' ŞERÎK '' LERDEN HANGİSİNE UYALIM ACABA?
YÜCE ALLAH BUYURDU :
2. Ezzaniyeü vez zanı feclidu külle vahıdim minhüma miete celdetiv ve la te'huzküm bi hima ra'fetün fı dınillahi in küntüm tü'minune billahi vel yevmil ahır velyeşhed azabehüma taifetüm minel mü'minın
3. Ezzanı la yenkihu illa zaniyeten ev müşriketev vezzaniyetü la yenkilhuha illa zanin ev müşrik ve hurrime zalike alel mü'minın
24.2. Zina eden kadın ve erkeğin her birine yüz celde vurunuz. ALLAH'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, onlara olan acıma duygunuz ALLAH'ın yasasını uygulamakta size engel olmamalı. İnananlardan bir grup onların cezalandırılma işlemine tanık olsun.
24.3. Zina eden bir erkek, eninde sonunda, zina eden veya müşrik bir kadınla evlenir; zina eden bir kadın da eninde sonunda, zina eden veya müşrik bir erkekle evlenir. Bu, inananlar için yasaktır. ............................................................ .................. ............................................................ ..................
Hz.Muhammed Buyurdu ( ! )HADİS İDDİASI :
Hadis No: 0535 Tanim: Resulullah (sav)'a bir vahiy geldiği zaman, vahiy sebebiyle onu bir gam ve keder alır, yüzünün rengi uçardı. Bir gün Cenab-ı Hakk yine vahiy indirmişti ki aynı hal onu sardı. Keder hali açılınca: "(Zina haddiyle ilgili hükmü) benden alın. Allah onlar hakkında yol kıldı (yani çok açık şekilde had beyan etti): Bekar bekarla zina yapmışsa cezası yüz sopa ve bir yıl sürgündür. Dul dulla zina yaparsa yüz sopa ve recm'dir."
hakkında recm uygulanacak kişi kadın ise, onun için çukur kazılması hususunda tercih Müslümanların imamına aittir, isterse kazdırır, isterse terkeder. ............................................................ .................... ............................................................ ....................
Şafiî' lere göre :
esah olan, zina yaptığı delil ile sabit olmuşsa, açılıp saçılmaması amacıyla kadın için çukur kazılmasının MÜSTEHAP olduğudur. şayet zina yaptığı ikrar yoluyla sabit olmuşsa durum bunun aksinedir, yani çukur kazılmaz, ta ki ikrarında döndüğü takdirde kadın kaçma imkanına sahip olsun. ............................................................ ..................... ............................................................ .....................
Maliki ve Hanbeli' lere göre :
kadın için çukur kazılmaz, böyle bir şey sabit OLMAMIŞTIR. İbn.Rüşd : '' TOPTAN ELE ALINDIĞINDA BU HUSUSTAKİ HADİSLER İHTİLAFLIDIR '' demiştir. İmam Ahmed ise : '' HADİSLERİN ÇOĞU çukur kazılmaması '' şeklindedir. Hz.Peygamber (a.s) Cüheyne'li kadın için de Maiz içinde, iki Yahudi için de çukur kazdırmamıştır.'' demiştir. ............................................................ ..................... ............................................................ .....................
233 Anneler, çocuklarını -emzirmeyi tamamlamak isteyen kimse için- tam iki yıl emzirirler . Onların uygun biçimde yiyeceğini ve giyeceğini sağlamak, çocuğun babasına aittir. Herkes ancak gücü ölçüsünde bir şeyle yükümlü tutulur. Ne anne çocuğu yüzünden, ne de çocuğun aidolduğu baba, çocuğu yüzünden zarara sokulmasın. mirâsçının da aynı şeyi yapması gerekir. Eğer (ana-baba), anlaşıp danışarak (çocuğu) sütten kesmek isterlerse, kendilerine günâh yoktur. Çocuklarınızı (sütannesi tutup) emzirtmek isterseniz, verdiğiniz(ücret)i güzelce verdikten sonra yine üzerinize bir günâh yoktur. Allah'tan korkun ve bilin ki, Allâh, yaptığınız her şeyi görmektedir.
80 ............. Âise (Radıyallâhu anhâ)’dan; Şöyle demiştir: (Ebû Huzeyfe’nin karısı) Sehle binti Süheyl (Radıyallâhu anhüm) Peygamber (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem)’e gelerek: - Yâ Resûlullah! (Evlatlığımız) Sâlim’in yanıma girmesinden dolayı (kocam) Ebû Huzeyfe (bin Utbe)’nin yüzünde cidden bir hoşnutsuzluk görüyorum, dedi. Bunun üzerine Peygamber (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) (Sehle’ye - “Sen Sâlim’e süt emzir” buyurdu. Sehle: - O, yetişkin bir adam olduğu halde ben nasıl onu emzireyim? dedi. Bunun üzerine Resûlullah (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) gülümsedi ve: - “Ben onun yetişkin bir adam olduğunu şüphesiz biliyorum.” buyurdu . Sehle (Radıyallahu anhâ) (gidip bu işi) yaptıktan sonra Peygamber (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem’e )’e gelerek: Ben (Sâlim’e süt emzirdikten) sonra (kocam) Ebû Huzeyfe (Radıyallahu anh)’ ın yüzünde bir hoşnutsuzluk görmedim, dedi. Sâlim (onun sütünü emmeden önce ) Bedir savaşına katılmış idi.” (İbn’i Mace, H.1943, Sünen-i İbn-i Mace, S.412 C.5 Baskı 1992 Kahraman Yayınları. )
Görüldüğü gibi süt emzirmeyle ilgili iddiaları ve rivayetleri İslam la ilgisi olmayan sapık iddialardır. Hangi kadın göğsünü açıp bir adama kendini emzirirde, bunun adına süt çocukluğu denir. Kur’an öğretisine karşı o kadar kin ve nefret doludurlar ki, dillerine ne gelirse söylemekten çekinmemişlerdir.
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: Antigua And Barbuda Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hasan Oktem Hocam
Ebu Mustafa, Ebu Hureyre, Ebu Kemallettin derken Ebularin Ebu dininde sanki hepsinin ozel vahiy yetkisi var mis gibi eklemisler, cikarmislar.
Ebularin dinin sonuclarini recm de nasil uguladiklairni son recm olaylarinda gorduk. Allah'in hukmu uzerine ebularin hukmunu cikarip bunada din diyolar.
Guzel konuya dikkat cekmissnizn bu SERIKlerin hangisine uyacaklar.
Selam ve dua ile
Radyoman
__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Ebu Mustafa, Ebu Hureyre, Ebu Kemallettin derken Ebularin Ebu dininde sanki hepsinin ozel vahiy yetkisi var mis gibi eklemisler, cikarmislar.
Ebularin dinin sonuclarini recm de nasil uguladiklairni son recm olaylarinda gorduk. Allah'in hukmu uzerine ebularin hukmunu cikarip bunada din diyolar.
Guzel konuya dikkat cekmissnizn bu SERIKlerin hangisine uyacaklar.
Selam ve dua ile
Radyoman
estağfirullah Radyoman Kardeşim, Allah razı olsun.
bu vesile ile :
ENBİYA SURESİ :
22 Eğer yerde, gökte Allah'tan başka tanrılar olsaydı, ikisi de (yer de, gök de) bozulup gitmişti. Arş'ın sâhibi Allâh, onların nitelendirmelerinden yüce(münezzeh)dir.
veddua
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Bakara 236. Kendilerine el sürmeden ya da mehir belirlemeden kadınları boşarsanız size bir günah yoktur. (Bu durumda) -eli geniş olan gücüne göre, eli dar olan da gücüne göre olmak üzere- onlara, aklın ve dinin gereklerine uygun olarak müt’a verin. Bu iyilik yapanlar üzerinde bir borçtur.
Bakara 237. Eğer onlara mehir tespit eder de kendilerine el sürmeden boşarsanız , tespit ettiğiniz mehrin yarısı onlarındır. Ancak kadının, ya da nikah bağı elinde bulunanın (kocanın, paylarından) vazgeçmesi başka. Bununla birlikte (ey erkekler), sizin vazgeçmeniz takvaya (Allah’a karşı gelmekten sakınmaya) daha yakındır. Aranızda iyilik yapmayı da unutmayın. Şüphesiz Allah yaptıklarınızı hakkıyla görendir.
Hadis : Rivâyete göre Kurazî Rifâa`nın karısı (Temîme) Resûlullah salla`llahu aleyhi ve sellem`e gelerek: - Yâ Resûla`llah! Rifâa beni boşamıştı. (Ve üç talâk ile) talâk-ı kat`î kılmıştı. Sonra ben de Kurazî Abdurrahmân İbn-i Zübeyr ile evlenmiştim. Fakat Abdurrahmân`ın erliği şu elbîse saçağı gibi (gevşek) dir. (Erlik vazîfesini göremiyor) dedi. Resûl-i Ekrem: - Sanırım ki sen (eski zevcin) Rifâa`ya varmak istiyorsun. Fakat (ikinci zevcin) Abdurrahmân senin balcağazından, sen de onun balcağızından tatmadıkça bu olamaz (varamazsın) buyurdu.
HadisNo : 1834
HADİS İDDİASI :
Cenab-ı Hakkın gazabını en çok celbeden helal talak'tır. ebu davud, ibn mace ( İbni Ömer'den rivayet emişler)
talak ise, sahih ve lazım ( bağlayıcı ) bir akitten sonra olup kocanın haklarındandır. bunda nikah akdi ile bağdaşmayan bir şey yoktur.
ayrıca Hanefiler şunu da derler :
dört aylık süre dolar da adam hala cinsel temasta bulunmazsa , karısı kendiliğinden bain olarak ayrılmış olur.
Hanefiler dediler ki: bir erkek iktidarsız, buruk veya penisi kesik olduğu için karısı ile cinsel temasta bulunamaması hali dışında , karısını boşamaya zorlanamaz.
yine Hanefiler dediler ki: iktidarsızlık ve önce anlatılmış olan sebeplerden ötürü kadı kocaya rağmen karısını hayızlı iken boşayabilir.
Şafiî' ler dediler ki: vacib talak'a örnek olarak kocanın nafaka temininden ve karısıyla cinsel temasta bulunmaktan aciz olması ve karısının da bu durumuyla, kocasıyla olan bu evliliği devam ettirmeye razı olmamasını gösterebiliriz.
boşama sebebi sünnî de olsa , kocanın sebebsiz yere karısını boşaması caiz olmaz. talak ta aslın memnuiyet olduğu hususunda , Malikiler dışındaki mezheb imamları görüş birliği etmişlerdir. Malikiler , talakta aslın hilaf-ı evla olduğunu , Şafiî' ler veHanbelî'ler ise mekruhluk olduğunu söylemişlerdir. Hanefî lerin ifadelerinden anlaşıldığına göre , talak'ta asıl tahrimi mekruhluktur.
kocanın tam dört ay süreyle karısıyla cinsel temasta bulunmaktan aciz kalması durumunda , kadının boşanma isteminde bulunabileceğini ve hakimin de kocasına rağmen kadını boşayabileceğini söylerler.
ŞİMDİ BU ŞERİKLERDEN (!) HAŞA(!) HANGİSİNE UYALIM ACABA?
devam edecek inşaAllah
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma