Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Yüce Allah Ahzab 52’de Hz Muhammed’e seslenerek şöyle diyor: "Kadınlar artık sana helal değil. ONLARI güzel bulsan bile EŞLERİNLE DEĞİŞTİRMEN DE" - ve lâ en tebeddele bihin.
Görüldüğü üzere Allah’ın Elçisi artık (min ba’d) eş te değiştiremez – LA TEBEDDELE. Neden? Çünkü çok eşlidir. Onun, bir eşini bırakıp yerine başka bir kadınla evlenmesi EŞ ÜSTÜNE EŞ alması demek. İşte bu haram. Yoksa tek eşli bir inanırın o eşini bırakıp BEKAR kaldıktan sonra evlenmesi helal (Nisâ 20) çünkü evliliğe bekarlıktan geçiyor; eş üstüne eş almıyor.
İslamın son peygamberi Ahzab 52'den sonra bir daha asla evlenmemiştir. Yoksa rabbine baş kaldırmış olurdu, risalet elinden alınırdı ve o "Büyük Gün"de hesaba çekilirdi (Yûnus 15). Bu kadar kesin.
Tanıdığım birine bunu hatırlatmak zorunda kaldım. Din görevlisiydi. SÜNNET diyor başka bir şey demiyordu. "Hz Peygamber ne yaptıysa yapmalı, ne yapmadıysa yapmamalıyız. Sünneti terkeden İslamdan çıkar."
"Peki," dedim. "Ahzab 52’den sonra Peygamber bir daha hiç evlenmedi. Ama bazı inanırlar evli oldukları halde bir daha bir daha evleniyor; onlar İslamdan çıkıyor mu?"
Çıt yok. Sessizlik...
Gerçekten çarpıcı ve İslam adına üzücü bir durum. Bir din ki… peygamberine EŞ ÜSTÜNE EŞ almayı yasaklar; Allah’ın Elçisi yasağa harfi harfine uyar. Ama ümmeti çatır çatır EŞ ÜSTÜNE EŞ alır. Peygamber gider Mersin'e, ümmmeti gider tersine. O dinde ciddiyet kalır mı?
Kedici Satanizm ne kadar ciddiyse çok eşçi uyduruk din o kadar ciddidir. İnekleri kutsayan Hinduism ne kadar ciddiyse çok eşli erkeğin ardına harem kervanını takıveren uyduruk din o kadar ciddidir.
*
Ahzab 52'den sonra Hz Muhammed'in bir daha asla evlenmediği ama sahabelerinin eş üsütüne eş almaya devam ettiği öne sürülebiliyor. Mümkün mü? Hayır! Allah'ın Elçisi bu gayriciddiliğe izin vermiş olamaz. Kalbinde hastalık olan bir kısım zevat ona rağmen eş üstüne eş aldıysa Allah onlara bunun hesabını sorar. O başka. Ama samimi sahabeler Allah'a ve O'nun Elçisi'ne inat, eş üstüne eş almış olamaz. "Miş miş miş"lere değil Kuran'a iman edenler bunu bilir, bunu söyler.
Asr-ı saadette Ahzab 52'den sonra eş üstüne eş alınmamıştır. Bu kesin. Daha önce o yöntemle kurulan aileleri ise Yüce Allah BUNDAN SONRA anlamında MİN BA'D diyerek aklıyor. Yani BUNDAN ÖNCEKİLER hiç kimsenin günah hanesine yazılmaz. Ama bundan sonra haram, günah.
Anlaşılan, tek tük te olsa eş üstüne eş almalar Hz Muhammed'in ölümünden 30-35 yıl sonra yeniden başlamış. İnananlar önceleri tepki göstermiş ama zamanla "Aman, ne günahlar işlenmiyor ki!" deyip sineye çekmişler. 50-60 yıl geçince "Bunca insan yanılmaz ya!" deyip olağan karşılamışlar. 80-85 yıl sonrasının elverişli ortamında ise haccac-ı zalimlere fazla iş kalmamış; zulmü kitabına uyduruvermişiler.
*
Şimdi zulüm mazur görülüp "Çok eşlilik tavsiye edilmez ama caizdir," deniyor. Aslında yüz yılların uyduruk mazeretidir bu. Gerçekte çok eşlilik haramdır çünkü ZULÜMDÜR. Allah'ın dininde zulüm yasaktır; caiz ilan edilemez. "Allah asla zulmetmez; insanlara KENDİLERİ zulmediyor." (Yûnus 44)
Bazan bunu da söylemek zorunda kalırım. Adaletsizlik = zulüm.
"Önce şu gerçeği görelim: çok eşlilik zulümdür." "Hayııır!"
Kardeşim, niye HAYIIIR? Çok eşliliğin zulüm olduğunu bütün ulema söylüyor. İşte Elmalılı (1): "Eğer birden fazla kadın arasında adalet yapamıyacağınızdan korkuyorsanız, ki bundan korkmalısınız..."
Nisâ 23’te Allah söylüyor:
İki kızkadeşi bir arada almanız... size haramdır Hurrimet aleykum... en tecma’û beyne’l uhteyn
Çünkü iki kızkardeş bir arada çok eştir. Allah çok eşliliği ZULÜM saymayıp hoş görseydi helal ederdi ve inanan bir adam, birden çok kız kardeşi bir arada eş alabilirdi. Yani Allah iki kızkardeşin bir birine kuma yapılmasını neden yasaklıyor; çok eşlilik hoş bir şey olduğu için mi, ZULÜM olduğu için mi?
*
ÇOK EŞLİLİK ZULÜMSE ÇOK EŞLİ OLUN (?!)
Evli olanların evlendirilmesi Nûr 32’ye göre haram ama Nisâ 3’e göre caiz. Allah’a mı ait bu çelişki? Hayır! ALLAH ÇELİŞKİDEN ARINMIŞTIR (4:82). O halde bu iki ayet arasındaki çelişki insanlar tarafından üretilip Allah’ın kitabına sokulmuştur.
Açıklaması şu olabilir (2):
Ve eNKiHu’l eyâmé minkum (Nûr 32) FeNKiHu ma tâbe lekum mine’n nisâ’ (Nisâ 3)
Dikkat edilirse Nisâ 3’te NKH var: feNKiHu (fe iNKiHu). Tıpkı ve eNKiHu diye başlayan Nûr 32’de olduğu gibi. Ama NKH, Nûr 32’de eNKiHu okunacak şekilde harekelendiği halde Nisâ 3’te iNKiHu okunacak şekilde harekelenmiş.
enkihu: evlendirin inkihu: evlenin.
Eğer NKH, Nûr 32’de olduğu gibi, Nisâ 3'te de eNKiHû okunacak şekilde harekelenseydi Nisâ 3’te "Kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini evlenDİRin" deniyor olacak, Allah’ın Kitabına mevcut çelişkiler boca edilmeyecekti.
Hz Peygamber’in mushafında NKH harekesizdi. Ona Nûr 32’de eNKiHu ve Nisâ 3’te iNKiHu kıratini dayatan harekeler Miladî 700’ün başlarında eklendi. Abul Taher’in "Querrying the Koran" başlıklı yazısında belirttiği üzere Irak valisi Haccac-ı ZALİM’in özendirmesiyle (3):
"Kuran'ı okuyanlar yıllar ilerledikçe onu daha zor anlar oldu, diyor Dr Puin. Akla yatsın diye değişiklikler yaptılar. Örneğin MS 694-714 döneminin Irak valisi Haccac bin Yusuf Kuran’a 1.000’den fazla elif harfi boca etmekle övünüyor.
Harekeler de Kuran’a Haccac’ın özendirmesiyle eklendi. Onun sağladığı değişiklikler Kuran tarihinin önemli bir aşamasıdır."
Özetle, "NKH"nın Nisâ 3’te EVLENİN anlamına gelmesi için iNKiHu diye okunacak şekilde harekelenmesi korkunç bir hataydı çünkü Kuran’a çelişkiler boca etti.
Örneğin Allah çok eşliliği Nûr 32 ve Nisâ 23’te zulüm ilan edip HARAM kılacak; sonra Nisâ 3’te "İkişer üçer dörder kadınla evlenin!" deyip CAİZ ilan edecek? Nûr 32 ve Nisa 23’te kara dediğine Nisa 3’te ak diyecek? Mümkün mü?
*
Harekeleme ÖRTÜLÜ BİR TAHRİF değil mi? Âl-i İmran sûresinin 7. ayetindeki vakfe "mim"ine itiraz eden Yaşar Nuri Öztürk bunu dile getiriyor (4):
"Ayetlerin orasına burasına harf ekleme hakkı Kuran’ın tebliğicisi olan Peygamber’e bile verilmemişken başkalarına nasıl verilebilir! Bu müdahale Kuran bünyesinde ÖRTÜLÜ BİR TAHRİF olarak algılanırsa ne olacaktır?
Bu insanlara bu yetkiyi kim vermiştir? Kuran’da eksikler mi var da bunlar düzeltiyor? AYETİ ŞÖYLE ANLIYACAKSINIZ DEME CÜRETİNİ KİMDEN ALIYORLAR?"
Harekelerin dayattığı pek çok meale tiraz ediliyor. Örneğin Sebe 19’daki RBN ve BA’D:
Mevcut okunuş ve meal: Fe kâlû RABBENA BÂİD beyne esfarina: "RABBİMİZ! Yollarımızı UZAT!" dediler
Muhammed Esed’e göre doğrusu (5): Fe kâlû RABBUNA BE’ADE beyne esfarina: "RABBİMİZ yollarımızı UZATTI," dediler.
Bunun gibi, harekelerle ilgili pek çok konuda ihtilaf var. Ama bugünün yaşamıyla doğrudan ilgili değiller. Örneğin Sebe 19’un konusu geçmiştir; bugün değil. Ama ilginçtir Nisâ 3’teki çok eşlilik zulmü Müslüman kadınların yaşamını bügün kararttığı halde insanlar ona KÜTÜK GİBİ duyarsız.
*
Yetmedi. Çok eşçi yorumlardaki şu ipe sapa gelmez iddiaya bakın. Yüce Allah gûya diyormuş ki: "İkişer üçer dörder kadınla evlenmeniz zulümse ellerinizin altındaki cariyelerle evlenin." İyi ama nasıl o kadınlar çok eşse cariyeLER de çok eş. Allah hâşâ "Çok eşli olmanız zulümse çok eşli olun!" der mi?
Yargıçların Yargıcı bir yandan 4:82’de "Kuran’ı Allah’tan başkası indirseydi içinde bir çok çelişki bulurlardı," diyecek, bir yandan da ÇOK EŞLİLİK ZULÜMSE ÇOK EŞLİ OLUN diyecek. Der mi? Samimi bir inanırsanız bunu elbet reddedersiniz.
Ayetlerin doğru çevirisi şöyle olabilir:
Yetimlere mallarını verin. Temizi pisle değiştirmeyin. Onların malını kendi malınızla yemeyin; büyük günahtır bu -hûban kebîra (2). YETİMLERE ADİL OLAMAMAKTAN KORKUYORSANIZ SİZE YETKİ VEREN KADINLARIN İKİŞERİNİ VE ÜÇERİNİ VE DÖRDERİNİ EVLENDİRİN. AMA BUNDA DA ADİL OLAMAMAKTAN KORKUYORSANIZ YALNIZCA BİRİNİ. YA DA YEMİNLE EDİNMİŞ OLDUKLARINIZI. DARLIĞA DÜŞMEKTEN KURTULMANIZ İÇİN UYGUN OLAN BUDUR (3). Kadınların mallarını karşılıksız iade edin. Ama onlar kendiliklerinden birazını size bırakırlarsa çekinmeden ve sağlıkla yiyin (4). Allah’ın izniyle sizi ayakta tutan malları, aklı ermeyenlere vermeyin. Ama onları yedirin, giydirin ve hoş tutun (5) Yetimleri evlenme yaşına erene kadar sınayın; onları olgun buluyorsanız mallarını kendilerine verin; büyürler diye aceleyle israf etmeyin... (6).
Burada inananlara söylenen şudur:
Yanlışlıkla yetim malı yiyip "hûban kebîra" yani o "büyük günah"ı işlemekten korkuyorsanız ELİNİZDE YETİM MALI TUTMAYIN. Yaşına eren yetimelerinize mallarını devredin (4:6) ve o arada size yetki veren yetim kadınları ikişer üçer dörder evlenDİRin (enkihu).
Ama yetimelerinizin Allah’ın izniyle sizi de ayakta tutan malları ile (4:5) yatırım yaptıysanız ve topluca evlenmek isteyen sahibelerine iade etmek üzere hepsini bir anda denkleştirmek sizi malî darlığa sokacak ve yetimelerinize eksik mal verip haksızlık etmenize yol açacaksa yalnızca bir yetim kadını evlendirin.
Ya da sevabına iyilik etmek istiyorsanız yeminle sahip çıktığınız garibanları (ma melekeket eyman ukum) evlendirip saygın birer çift olarak topluma kazandırın. Onların malı yok. Mal devri söz konusu olmadığına göre onların topluca evlendirilmesi sizi malî darlığa düşürmez.
*
Özetle, çok eşlilik ŞUNUN BUNUN DİNİNDE helal sayılabilir ama ALLAH’IN DİNİNDE haramdır. Ahzab 52 onu Allah’ın Elçisine DOĞRUDAN, ümmetine ise DOLAYLI olarak haram eder; Nûr 32 ise doğrudan bütün inanırlara:
Ve bekarlarınızı evlendirin Ve eNKiHu’l eyâmé minkum
Yüce Allah’ın İstisna tanımayan buyruğudur bu. Yani Allah "Bekarlarınızı evlendirin AMA…" demez; aması maması yok, EVLİLERİN evlendirilmesi haramdır çünkü zulümdür. İnsanlara kendileri zulmediyor; Allah asla zulmetmez (Yûnus 44, Âl-i İmran 182).
Yüce Allah'ın Nûr 32'de evlenenlere değil evlenDİRenlere sesleniyor olması önemli. Kim onlar? Nikah aktine TANIK olanlar ve akti KAYDA geçiren memur. Onlarsız nikah olmaz. Hayrettin Karaman (6) bunu şöyle dile getiriyor: "...nikah akdini bir başkası değil, iki taraf yapar; akit, aralarında evlenme engeli bulunmayan bir kadınla bir erkeğin, ŞAHİTLER huzurunda, karşılıklı rızaları ve irade beyanları ile kurulur/oluşur... Resmî nikah ayrıca KAYIT altına alındığı için evlilik hukukunu koruması, güvence altına alması bakımından dinin amacına daha da uygundur."
Tanıklar ve memur, evlenenler bekar mı evli mi ona bakacak. Evliyseler tanık olmayı ve nikah kıymayı reddecekler; yalnızca bekarları evlendirecekler; evlileri evlendirmek Allah'a isyandır, haramdır.
Sevgi ile, Hasan Akçay __________________________________
İki kızkadeşi bir arada almanız... size haramdır Hurrimet aleykum... en tecma’û beyne’l uhteyn.Çünkü iki kızkardeş bir arada çok eştir. Allah çok eşliliği ZULÜM saymayıp hoş görseydi helal ederdi ve inanan bir adam, birden çok kız kardeşi bir arada eş alabilirdi. Yani Allah iki kızkardeşin bir birine kuma yapılmasını neden yasaklıyor; çok eşlilik hoş bir şey olduğu için mi, ZULÜM olduğu için mi? Diyorsunuz.
Size şunlarla evlenmek haram kılındı:diye başlayan ayet, erkeklerin kimlerle evlenemeyeceği, haram olacağı kadınları saymış,kaynanayla evlenmek, öz oğulun karısı ile evlenmek(Burada oğlunun karısı demeyerek,aynı zamanda evlatlık kurumunun yokluğuna da vurgu yapıyor.öz oğul vurgusu ayrıca önemli...),teyze ile evlenmek v.s. Tüm bunlar haram evlilikler.İKİ KIZKARDEŞİ DE AYNI NİKAH ALTINA ALMAK DA HARAM EDİLMİŞTİR.
Başka ayet ve hadislerle çok eşlilk yasaklanmıştır yorumu getirebilirsiniz ancak, yorumlarınızı bu ayete,ve özellikle iki kızkardeşe bağlamanız, çok ama çok yanlış...
İki kadın ile, iki kızkardeş aynı anlamdamıdırki 'iki kızkadeş ile evlenmeyin' ayetini çok evliliğe bağlıyorsunuz...
İki kadın ile, iki kızkardeş aynı anlamdamıdırki 'iki kızkadeş ile evlenmeyin' ayetini çok evliliğe bağlıyorsunuz...
Yazımda bununla ilgili şunu sormuşum: Allah iki kızkardeşin bir birine kuma yapılmasını neden yasaklıyor; çok eşlilik hoş olduğu için mi, ZULÜM olduğu için mi?
Cevap verir misiniz lütfen. Meramım hâlâ anlaşılmıyorsa şunu ekliyeyim:
Kayın pederim eşi öldükten sonra onun kızkardeşiyle evlenmiş.O ikinci eş benim kaynanamdı; ordan biliyorum. Bu örneğin de gösterdiği üzere bir adamın iki kızkardeşi tek tek eş edinmesi helal ama ikisini bir arada eş edinmesi -en tecma'û beyne'l uhteyn (Nisâ 23)- haram. Neden? İyi bir şey olduğu için mi haram ya da kötü yani zulüm olduğu için mi?
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam
Allah ilgili ayette iki kız kardeşi bir arada lamayın çünkü bu zülümdür demiş mi? Dememiş.Diyen kim ?Hasan Akçayın yorumu.
Allahın niyetin, yasağı neden koyduğunu açıklamak yetsikisi ,Hasan beye Allah tarafından özel izinle mi verildi?
İki kız kardeşi bir arada nikahlamak zulum de kardeş olmayan iki kadını bir arada nikahlamak zulüm değil mi?Neden iki kadını bir arada nikahlamayın denmemişte iki kız kardeşi nikahlamayın demiş?İki kız kardeşi diyerek kardeş olmayan tüm kadınlarıda ima mı etmiş?
Lütfen!Biraz daha ciddi ve akılcı yaklaşın ayetlere.
Buradaki akıl yürütme geleneksel anlayışın akıl yürütmesinden farksız.Allah şunu haram etmiş neden?şu sebepten o halde bu sebebe göre şuda haram buda haram vsvs..neticede ortaya çıkan ilahi olmayan beşer hükümlerine dayalı bir din.Kurandaki dinden farklı bir din.
Bu konuyu defalarca anlattım ama hasan bey inadında ısrarlı.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Aynı ayete bakarsanız, kaynanayla, öz oğlunun karısı ile, süt anne ve süt kardeş ile, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız ile evlenmek haram edilmiştir.
Bu evliliklerin haram edilmesindeki hikmeti açıklayabiliyormuyuz ki, iki kızkardeşi aynı anda nikah altına almayı haram kılan ayeti açıklayabilelim...
Allahın hikmetine bakın:
Hiç kan bağı olmadığı halde, aynı anneden emdikleri için, yani süt bağı var diye evlilikleri haram edilmiş,amca, dayı, hala, teyze kızları ile evlilik helal...
Bu konuda hiç bilimsel açıklama olmadığı gibi, dini bir belge de yoktur. Sizlerden bu konuda açıklamalar beklerken,beklenmedik bir konuya, üstelik anlamsız bir şekilde bizleri sürüklüyorsunuz.
İki kadın ile, iki kızkardeş aynı anlamdamıdırki 'iki kızkadeş ile evlenmeyin' ayetini çok evliliğe bağlıyorsunuz...sözümü dikkatlice bir daha düşününüz.
Allah ilgili ayette iki kız kardeşi bir arada lamayın çünkü bu zülümdür demiş mi? Dememiş.Diyen kim? Hasan Akçayın yorumu.
"Zulüm"den kasıt "adaletsizlik"tir. Bunu diyen Hasan Akçay değil, bütün ulema. Ben Elmalılı'yı örnek gösterdim.
Adalet yapamamak diye dile getirilen adaletsizlik ise kumalar arasında ortaya çıkıyor. Bunu söyleyen de bütün ulema. Elmalılı'yı örnek gösterdim çünkü tanınan biridir.
Aslında yasaklananın eş üstüne eş almak olduğunu eş değiştirmenin çok eşli Elçi'ye yasak (Ahzab 52) ama tek eşli inanırlara helal (Nisâ 20) kılınması gösteriyor.
İki kız kardeşi bir arada eş edinnmek te, tıpkı öteki kadınları bir arada eş edinmek gibi, ancak eş üstüne eş almakla mümkün. Tamam?
*
Sevgili efrayim, iki kız kardeş te insan öteki kadınlar da. Kumalar kardeş olunca kumalık elbet zulümdür ama öteki kadınlar için de zulümdür. Ve zulüm ALLAH'IN DİNİNDE haram (Yûnus 44).
İki kız kardeşin bir arada eş edinilmesinin Nisâ 23 için SİZCE başka bir gerekçesi var. İletinizden bu anlaşılıyor. Ama "Şudur," diyemiyorsunuz.
Tarafınızdan araştırılsın açıklanamıyan o gerekçe. İptal ediliyor filan değil. Özgürsünüz.
Ama bilinen ve açıklanabilen gerekçeyi görün: kız kardeşler de kadındır, kumalık kız kardeşler için de zulümdür ve onların bir birine kuma yapılması Nisâ 23'te yasaklanmak suretiyle kız kardeşlere çok eşli zulmün yapılması önlenmiştir.
Doğru anlamak için Nisâ 23'te yasaklanan kardeş kumalığı ile Nûr 32'de yasaklanan genel kumalık birlikte okunmalı. Tıpkı Nisâ 43'te yasaklanan namazda içkili olma hali ile Mâide 90'da yasaklanan genelde içkili olma hali nasılbirlikte okunmalıysa.
Lütfen iki kadın ile iki kızkardeş aynı anlamda mıdır ki demeyi bırakın. Namazı içkili halde kılanla başka sarhoşlar bir midir ki?
Sarhoşluk her zaman haram (Nİsâ 43, Mâide 90); kumalık her zaman zulüm (Nisâ 23, Nûr 32).
İlgili ayette: iki kızkrdeşi beraber nikah altna almak haram edildiği halde,bu ayeti refarans gösterip,hala diyorsunuz ki eş üstüne eş almak zulumdur.
Biz de diyoruz ki haram hükmü Allah'a aittir.
Kız kardeşler de kadındır, kumalık kız kardeşler için de zulümdür ve onların bir birine kuma yapılması Nisâ 23'te yasaklanmak suretiyle kız kardeşlere çok eşli zulmün yapılması önlenmiştir. Deyiveriyorsunuz.
Ayet,kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur. Diyor.
Sizin çıkarımlarınız doğru olsa, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınızı aynı anda nikah altına almanız size haram edilmiştir.Eğer hanımınız ölürse ve de ayrılırsanız -o takdirde onları nikah altına almanızdasizin için bir günah yoktur, şeklinde olurdu.
Sizin,iki kadını ve iki kızkardeşi aynı kefeye koymanız,bana çok gülünç geliyor.Gülünç gelme sebebini de şöyle açıklayayım isterseniz.
Tavuk etinin yenmesi haramdır çünki tavuk insan pisliği yer de ondan diyorsunuz. Neden haram iddaasında bulunuyorsunuz sayın hasakcay,haram koyma yetkisi Allah'a ait değilmi?
Hemen savunmaya geçiyorsunuz: Allah, domuzu haram kılmıştır.Domuz etinin diğer etlerden ne farkı var? ama domuz pislik yediğinden Allah, onu haram kılmıştır. AYNI PİSLİĞİ YİYEN TAVUK DA HARAMDIR.
Domuz etinin haram olmasının hikmetini kendinize göre açıklarsanız, tavuk etine de kendinize göre haram kapsamına alabilirsiniz, iki kızkardeşle evlenmek haramdır ayetini kendinize göre ZULUM ile açıklarsanız,iki kızkardeş oldu iki kadın-domuz eti oldu tavuk eti...
Çok gülünç...
'İki kız kardeşin bir arada eş edinilmesinin Nisâ 23 için SİZCE başka bir gerekçesi var. İletinizden bu anlaşılıyor. Ama "Şudur," diyemiyorsunuz.'Demişsiniz. Hayır. Yine yanlışsınız.
'Allahın hikmetine bakın:
Hiç kan bağı olmadığı halde, aynı anneden emdikleri için, yani süt bağı var diye evlilikleri haram edilmiş,amca, dayı, hala, teyze kızları ile evlilik helal...
Bu konuda hiç bilimsel açıklama olmadığı gibi, dini bir belge de yoktur. Sizlerden bu konuda açıklamalar beklerken,beklenmedik bir konuya, üstelik anlamsız bir şekilde bizleri sürüklüyorsunuz.' Demişim.
Sözleriniz içinde cevaplamaya değer yalnızca şu var:
Sizin çıkarımlarınız doğru olsa, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınızı aynı anda nikah altına almanız size haram edilmiştir. Eğer hanımınız ölürse ve de ayrılırsanız -o takdirde onları nikah altına almanızdasizin için bir günah yoktur, şeklinde olurdu.
"Kendisiyle birleştiğiniz hanımızın başka bir erkekten olan kızları sizinle oturuyorsa onlar aynı anda yani bir arada size haramdır" demiyor Allah. Şart bununla ilgili değil.
Şart eşinizle yatmanız ya da yatmamanızla ilgili.
Kendisiyle cinsel ilişkide bulunduğunuz eşinizin başka bir erkekten olan kızları size haram. Nokta. Bitti. Onları eşiniz sağken de eş alamazsınız, eşiniz öldükten sonra da; tek tek de alamazsınız, bir arada da.
Sizin, iki kadını ve iki kızkardeşi aynı kefeye koymanız, bana çok gülünç geliyor.
Sizin yukarda cevapladığım misillu iddialarınız da bana gülünç geliyor. Önerim: burada duralım. Yoksa gülünç mülünç deyip bir birimizi kıracağız.
Sizi kırmam hiç merak etmeyin. Sizin de beni kıracağınızı da zannetmem.Kırsanız da üzülmem.Amaç sen ben değil, Allah'ın hükmünü yer yüzüne hakim kılmak...Sizin de bu düşüncede olduğunuza samimiyetle inanıyorum.Gerisi laf...İletilerimizde ortak bir noktaya gelebilmek.İkimizin de muradı bu...Kırmakta neyin nesi?
Kendisiyle cinsel ilişkide bulunduğunuz eşinizin başka bir erkekten olan kızları size haram. Nokta. Bitti. Demişsiniz Evet doğru...
Nisâ 23’te Allah söylüyor:
İki kızkadeşi bir arada almanız... size haramdır. Nokta. Bitti. Diyorum. Evet bu da doğru...
Bundan çıkarmalar yapıpta kafaları karıştırmasak daha iyi olur kanaatindeyim.
Katılma Tarihi: 28 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamun Aleykum! Değerli Kardeşlerim!
Nisa;23: Hurrimet aleyküm ümmehatüküm ve benatüküm ve ehavatüküm ve ammatüküm ve halatüküm ve benatül’ehı ve benatül’uhti ve ümmehatükümüllatiy erda'neküm ve ahavatüküm miner redaati ve ümmehatü nisaiküm ve rebaibükümüllatiy fiy hucuriküm min nisaikümüllatiy dehaltüm bihinn fe in lem tekunu dehaltüm bihinne fela cünaha aleyküm ve halailü ebnaikümül leziyne min aslabiküm, ve en tecmeu beynel uhteyni illâ ma kad selef innAllahe kâne Ğafuren Rahiyma
Size, anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, teyzeleriniz, halalarınız, erkek kardeşinizin kızları, kız kardeşinizin kızları, sizi emzirmiş olan anneleriniz, sütten kız kardeşleriniz, kadınlarınızın anneleri, birleşme yaptığınız kadınlarınızın eski kocalarından doğup evinizde bulunan üvey kızlarınız -birleşme yapmadıysanız bir sakınca yok size-, kendi sulbünüzden olan oğullarınızın hanımları ve iki kız kardeşin arasını birleştirmeniz -eski yapılıp geçenler hariç-, haram kılındı. Allah çok affedici, çok merhametlidir.
Ayet "iki kızkardeşi bir arada alma değil" "iki kızkardeşin arasını birleştirme" şeklindedir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma