HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: LAİKLİK ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
kutsalgölge
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 148
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutsalgölge

Laik düzen gerçekten Kur'an verileri açısından öngörülmüş, toplumsal yapının ideal bir biçimde yaşaması için tavsiye edilmiş bir yapımıdır? Yoksa laik düzen, Kuran'a kesinlikle uymayan, batının kendi içerisinde çeşitli nedenlerle oluşup, islami çoğunluğu yaşayan toplumlara ithal edilen ve zoraki yorumlarla "Kuran'ın istediği düzen bu" dedirtecek bir düzenmidir? Uygulanabilir Kuran'i bir yöntem şekli mi? (maide48), yoksa Kuran'ın reddettiği bir anlayışmıdır?

 

Sorular uzayıp gitmektedir. Tartışmalardan kaçmak ise cevabı netleştirmemektedir. Laikliğin Kuran'ın istediği bir düşünce ve yaptırım olduğunu en şiddetle savunan düşünürlerden biri Y.Nuri Öztürk'tür. Bu konuda bilinen  "Kuran verileri açısından Laiklik" adlı kitabı, gerek hacim olarak (normal ebatların üstünde büyük puntolarla hazırlanmış olduğunu gördüm) gerekse içeriğin tatmin ediciliği açısından bizim içinde sonucu açıklayıcımıdır? Lakin yazar "islam nasıl yozlaştırıldı" adlı kitabında da konuyu aşağı yukarı aynı şekilde anlatmıştır.

 

LAİKLİK OLMALI=

*Allah'ın istediği, refah ve barış içinde bir düzen için laiklik ön görülmüşmüdür?  

*Laik bir düzenin olmadığı yerde adalet olmazmı?

*totaliter rejimler yada herhangi bir baskı düzeninin ilacı laiklikmidir?

*Tarih boyunca halkları yönetenlerin dini, maddi herşeyi sömürmesi laiklikle son bulmuşsa, laikliğinde sona erdirmiş olduğu baskı rejimleri haricinde, alternatif bir düzen yokmu?

*Yeni bir düzen hayalmi?kopyacı tembellik mi, gerekli mi?

*Laik düzeni savunmak,oluşabilecek en zirvede medeniyet olarak gözüken toplumlara, refah düzenini toplumsal olarak kuramadığımız için farkına varmadan yamanmakmıdır?Kınanmaktan mı çekiniyoruz? 

*Geleneğin din adına yaşattığı binlerce hurafeyi ayıklayan Kuran'i akıl, yaşadığı ortamın (laiklik olarak)ve dünyanın düzenlerini eleştirilmez gibi görmesi gerçekten sağlıklımıdır?

*Yoksa laiklik, geçmişimizdeki bağnazlıklara bakarak Kuran'ın reddettiği zulümden,baskı rejimlerinden,adaletsizlikten,sosyal dengesizlikten ve doğrusunu yanlışını ayıklamadan yapılan ecdatpereslikten kurtulmamız için gereken sert bir geçiş halkasımı?

*İdeal olanın zirvesindemiyiz yoksa insanlığa kıskanacağı bir düzen getirtebilirmiyiz?

 

 

 

LAİKLİK OLMAMALI=

*İnanç konusundaki baskıyı büyük bir günah olarak gören bir dinin, yaşanmış tarihte hep aksini yapmış olması ne anlama geliyor?

*İslamda ruhbanlık olmaz diye diye, ruhbanlık yapacak olan bir sınıfın önüne nasıl geçeceksiniz?

*Yürümesi gereken, bu koca düzen Kuran verileri açısından nasıl oluşturulmalı?

* Laiklik, Allah'a teslim olmak açısından büyük bir hata ise geçmiş alimlerin,katiplerin(hadisçi,fıkıhçı vb.) görüşlerinin din olması hata değilmi?

*İslamın, "kişiler birbirlerinin haklarına tecavüz etmediği sürece" olarak çizdiği 'özgürlük' sizce ne ifade ediyor?

............................................................ ............................................................ ..................?

 

 

 

 

İlmimiz arttıkça cevaplarımızda o kadar güçlü olacak inşallah!Ne kınanmaktan,ne de eziyet çekmekten korkmayız, teslimiyetse hanif olarak doğru bir şekilde teslim olmalıyız! Allah ne diyorsa o, "bu Kuran elbetteki bu yaşamı kurallarla bomak için değil, bu yaşamı cennete çevirebilmemiz için gönderildi" .   Sağlıcakla arkadaşlar.................................................. ..!

Yukarı dön Göster kutsalgölge's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutsalgölge
 
foton
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 nisan 2008
Gönderilenler: 106
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı foton

Laiklik "Allahın hükümleriyle hükmetmeyenler kafirlerin ta kendileridir" ayetiyle ne kadar örtüşür...???
Yukarı dön Göster foton's Profil Diğer Mesajlarını Ara: foton
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Selam arkadaşlar,

Ben bugünkü geleneksel islami uygulşamalarda kadına baskı ve bireye baskıdan daha öte bir derinlik görmüyorum. Bunu da Kur'an la değil hadislerle yapıyorlar.

Laiklik "Allahın hükümleriyle hükmetmeyenler kafirlerin ta kendileridir" ayetiyle ne kadar örtüşür...???   

Peki hadislerle hükmedenler Allahın hükümleri ile hükmetmişlermidir. Bugüne kadar Emevi, Abbasi, Selçuklu, Osmanlı  gerçekten Allahın hükümleri ile hükmetmişmidir. Allahın istediği düzen bu mu dur.

Kadına baskı yapıp onu kapatmakmıdır. Allah gerçekten bunu mu istemiştir. Kadına yapılan zulumden acaba bu adamların haberi varmıdır. Orta Anadolu ve Karadeniz bir derece, hele ki doğu. Bunlar mı dindar. Din bunların yaptığını onaylıyormu.

Laiklik aydınlanma hareketi sonucu olmuştur. Akıl, Birey, Bilgi ye önem verir.

Geleneksel islam uygulaması  inanç, cemaat ve hurafe (Kurana aykırı hadisler , aslında aykırı olmayanı da neredeyse yok gibi Atasözü gibi olanları hariç. Temizlik imandandır, Ya hayır söyle ya da sus, Cennet anaların ayağı altındadır gibi. )

Kur'anın Akla(aklı olmayana pislik yağdırıyor) , bireye(zorlama yok, gelenekçiliğe atalar dinine karşı), bilgiye (sünnetullah) önem vermediğini kimse söyleyemez.

Dinci insanların laiklikle çatıştıkları iki nokta var kadın (tesettür) ve içki.Dinciler bu konuda Allah adına insanlar üzerine zorlama yapıyorlar. Zaten buradan Kur'ana aykırı davranıyorlar. Kendi düzenlerini devam ettirmek için bunu yapıyorlar ve insanı dinden soğutuyorlar.  

Kadınların modern giyindiği , insanların içki kullanabildiği Batı ve sahil illerinde insanlar Muhafazakar partileri sevmiyor. Hatta korkuyor. Neden bundan. Peki bu insanlar dinsiz mi. Hiç mi Allah inancı yok.

Var ama feodal anlayışla  yaşamıyorlar. Feodal yaşamak din değil ki. Bir çok sorunun kaynağı bu anlayış. Kan davası, kadına zulum, namus cinayetleri. Allah için bunlar dinde var mı?. Akla uygunmu ?

Bu konular baskı aracı olarak kullanıldıkları için. Koskoca Kur'an da başka konu yok sanki.  İki üç ayet zorlama yorumlarla dinin en temel meselesi yapılıyor. Ben o ayetleri hiç te onlar gibi yorumlamıyorum. Avrupada kadın modern, içki serbest. Bizde kapalı ve içki inanç olarak yasak. Ama ne kadın sorunu var, ne de sarhoşluk sorunu bizdeki gibi. Ama onlar bizden çok çok daha akıllı ve ahlaklılar. Demek sorun bu değil. Sorun hurafe zihniyeti.

İşte Laik düzen bu baskı araçlarından insanı kurtardığı, koruduğu için güzel. Türkiye bugün G20 ye katılabilen bir ülke olmuşsa, bu laik düzen sayesindedir.

Bunu ben muhafazakarlara anlatamıyorum. Bana dedikleri sen nefsini din kabul ediyorsun.(Eşim modern, arada tatilde ve şirket toplantısı vb yerlerde içki kullandığım için.)  Benim de dediğim sizler Arap geleneklerini, akla aykırı hurafeleri din kabul ediyorsunuz. Sizin Kur'an kültürünüz yok. Kur'an dan bi habersiniz. ve gittiniz yol yol değil. Siz inanç, tarikat, hurafe üçgeninde perişansınız.

Halkta, Kur'an dan çok, Allahtan çok, Peygamber sevgisi, Evliyalar sevgisi var. Bu düzenin Hristiyan yahudi karması bir anlayış olduğundan haberi yok. Güya Tevhidi savunuyor, yaşantı şirk içinde.

Bugün sadece Kur'an diyebilmemiz bile laik düzen sayesindedir. Bu laik düzende de Allahın kanunlarına aykırı bir şey yoktur. Laik düzenin anlaşamadığı din hadislerin dinidir.  Yoksa Kur'anın dini değil. Onun için Laik düzenin Allah ile problemi yoktur. Laik düzenin problemi tarikatlarla, aşırı dinci anlayışlarladır. Daha doğrusu bu dincilerin laiklikle problemi vardır. 

Neyse yaramı deştiniz. 

Herkese selamlar.

 

 

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Belki bir katkı olabilir düşüncesiyle.

".....Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler kafirlerin ta kendileridir." 5/44

".....Allah’ın indirdiğiyle hükmetmeyenler zalimlerin ta kendileridir." 5/45

".....Allah’ın indirdiğiyle hükmetmeyenler fasıkların ta kendileridir." 5/47

Biz bu ayetleri neden hep devlet idaresi açısından değerlendiriyoruz ki? Neden bu ayetleri bireysel manada algılayıp herkes kendisini düşünmez ki?

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
kutsalgölge
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 148
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutsalgölge

Saffet kardeşim, gelenekçi zihniyetin dinleştirilmesi ve atalarından devraldıkları (aslında bir nevi kendi hevaları) görüşleri ayetleştirmeleri büyük bir yanlış, bununla beraber bu duruma üzerine haklı olarak karşı çıkmamız laikliği savunmayla mı sonuçlanmalı? Sanki al birini vur ötekine gibisinden bir durum var=)

Evet belirttiğiniz gibi gelenekçi şeriat denilen düzeni isteyenlerin işi gücü; kadın, içki, ve inanç konusunda farklı duruşlara karşı tahammülsüzlüktür!
Bununla beraber, laiklik düzeni geçmişimizde getirilmiş olmasaydı, bugün hanif bir anlayışta kuran'a yönelme ihtimalimiz belki de imkansıza yakın olacaktı. Gelenekten gelen düşünce ve yorumlara yapılacak en ufak eleştiri (kaldı ki Kuran,kendisi dahi olsa fikirlere eleştirel bakmamızı söylerken) ruhban sınıfın karınlarını kaşıyarak, eleştiriyi yapan kişi hakkında şöyle diyeceği malumdu; el-cevap= Kuran paralelinde islam diyenler kafir olmuştur, münteddirler ve katl-i vaciptirler!

Tamam bunları tarihimize bakarak ve yaşadığımız dünyaya bakarak (iran,afkanistan,suudi) yanlışlar yumağı olarak görebiliyoruz.Ama bu "kamu otoritesinden, kuran otoritesini dışlamaya" sebebmi olmalı? Senelerce bu düzeni savunmama rağmen,artık kandırıldığı mı, kendi kendi mi kandırdığımı, gerçeklerle yüzleşmekten korktuğumu, "geleneğin bağnazlığına nasıl karşı çıkmışsam,Allah'ı kamudan çıkaran bu anlayışıda artık eleştirmem gerektiğini" düşünüyorum? Başta da söylediğim gibi;al birini vur ötekine.........!

Bu sitede geleneğin yorumlamalarının en güzelde şekilde eleştirilip,gerçeklerin deşivre olmasını gördüğümden tüm yazanlara teşekkür ederim.Ama bu gözlerimizi karartıp, sağduyuyla düşünmemize engel olmamalı.Eğer laiklik "tağut"sa (şer otoritesi) bunu savunan dindarlar farkında olmadan da "belam" oluyorsa ,bizim korkumuz bu düzeni ayakta tutan güçlere karşı gelmekten çekinmemizmidir? Gelenekten gelen görüşleri filtreleyerek zihin süzgeçinden geçirdiğim gibi, bugünü de süzgeçten geçirmeliyim. Bugün savunduğum şeyin yarın doğru olmadığını da hayat gösterebilir!

Evet insanlar toplumsal yaşantı da;

*kısa etekte giymeli (nedense erkeklerin şevhetle bakmaması gerektiğini anlatmıyorlarda, kadını fitne görüyorlar yazık),
*çarşafta giymeli ( yüzünü belli etmesinin gerekliliği savunulabilir) 

*içki içmeli , lakin şuanda ülkemizde sigara üzerine yapılan haklı propagandalar gibi, çocuklarımıza bunların ne kadar sağlıksız hoş olmayan şeyler olduğunu anlatmalıyız, hatta sigara gibi diğer tüm sıvı,katı,gaz  uyuşturucuları devlet politikası halinde iyi bir eğitimle sakıncaları anlatılabilir. Bununla beraber insanlara baskı yapılmaması sınırınıda iyi ayarlayabiliriz.Kimseye zarar vermeden ister esrar içer,ister içki içer,arkadaşlarıyla birlikte yada kendi ailesinde taşkınlık yapmıyacak şekilde  içerse kimse karışamaz. Tabi bunun başka kişilerin özgürlük alanına girmesine (sarhoş olup araba sürmek,etrafa dalaşmak gibi) mani olmak özgürlüğü sınırlandırmak değildir. Sigaranın zararlarını haklı olarak görenlerin,içki konusundaki gevşekliklerini anlamış değilim. Bugün bir doktor her gün 1 kadeh kırmızı şarap için kan yapar iyi gelir diyebilirken, kimse çıkıp demiyor kardeşim;şarap içeceğimize kahvaltıda anadolumun pekmezinden yesem olmaz mı?  

*Farklı düşünceler kabullenmesekte savunulmalı.İnsanlar istediği mezheple yaşamalı, kurandaki farklı yorumlamaların "kabullenmesende" savunulması gerekir,(şekilsel namazın,haccın,orucun olmadığını savunanlar gibi), Çünkü atalarımız kendi anlayışlarına zarar veremeyeceğini bildikleri farklı dinlere özgürlükler vermelerine rağmen, sıkıntı hep aynı dinin çatısı altındaki farklı yorumlamalara (mezhep) zulümle sonuçlanmıştır. Düşünce özgürlüğü ve "düşüncesini yaşama özgürlüğü" sonuna kadar savunulmalı.

Yüzlerce cevap getirilebilir.Ama arkadaşlar; Allah'ın önemsenmediği(ne kadar karşı çıkmak istesenizde, ne yazıkki böyle) bir düzeni kuran'i bulmak hiç tutarlı gözükmemektedir.

Bu konunun ciddiyet-i mühimdir. En aykırı tabuların tartışıldığı bu sitede (karşı olduğumuz fikirler olsa da,ki ufkumuzu açıyor) bu konuya da cesaretle gidilmeli.Senelerce savunmuş olduğum sistemin,onlarca kitap yüzlerce makale artık kalbimi mutmain etmiyor! Hepiniz gibi,Art niyetli, önyargılı değilim. Saygılarımı sunar, Allah'ın istediği bir şekilde yaşayabilmemizi ve ahirette tüm hanifler olarak cennette ağarlanmak dileğiyle! 

Yukarı dön Göster kutsalgölge's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutsalgölge
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

öğrenci98 Yazdı:

Merhabalar

Belki bir katkı olabilir düşüncesiyle.

".....Allah�ın indirdiği ile hükmetmeyenler kafirlerin ta kendileridir." 5/44

".....Allah�ın indirdiğiyle hükmetmeyenler zalimlerin ta kendileridir." 5/45

".....Allah�ın indirdiğiyle hükmetmeyenler fasıkların ta kendileridir." 5/47

Biz bu ayetleri neden hep devlet idaresi açısından değerlendiriyoruz ki? Neden bu ayetleri bireysel manada algılayıp herkes kendisini düşünmez ki?

Muhabbetle...



değerli kardeşim ...

benim bu ifadelerden anladığım...


allah her zaman adaletle doğrulukla hükmetmeyi yaşamayı emrediyor...

adaletle doğrulukla hükmetmeyenler zalimler kafirlerve fasıklar olmuş oluyor...

adalet evrensel bir prensiptir değişmez...

ama şartlar ve olaylar değiştiğinde hükümler ve kurallar değişir bu adaletin gereğidir...

hangi çağda ve hangi şartta olursak olalım adaleti ve doğruluğu bulmaya çalışmak işte allahın indirdiğiyle hükmetmek oluyor...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Laik bir hukukta, "dinin devlet eliyle" hemde "bir yorumuyla" desteklenmesi, ödenek ayrılması, örgütlenmesi, öğretilmesi,

Laik bir hukukta, yeri geldiğinde "dini kavramlara" referans yapılması yeri geldiğinde mucadele edilmesi gerektiği,

Laik bir hukukta, istenildiği zaman bir yeri "kamusal alan" ilan edilip yeri geldiğinde "kamusallıktan" çıkarılması,

Laik bir hukukta, bir ideolojinin benimsenerek o ideolojiye inanmıyan, redden, eleştirenler "hastalıklı ve aydınlanmamış" tipler olarak nitelenmesi,

Laik bir hukukta devletin resmi ideolojisine inanan ve bunu savunanlara öz evlat muammelesi yapılıp, en yüksek perdeden bunun seslendirilmesi, devletin resmi ideolojisini eleştiren, reddedenlere üvey evlat, vatan haini, "sallandıralım bir kaçını" muamelesinin uygun görülmesi,   

Laik bir hukuta, belli bir dünya görüşü, belli bir coğrafyanın yaşam şeklinin dayadılması ve bu dünya görüşünün "pozitivist, batılı yaşam" şekli ve standartları olduğunun dile getirilmesi, karşıtlarının "ortaçağı" isteyen, gerici yobaz yaftalarıyla nitelenmesi, 

"laikliğin"; dinin, siyasetin ve ekonominin yanında ülkemizde işe yaradığını gösteriyor.

Neden laik hukuk sisteminin tercih edildiği, laikliğin felsefi anlamda neye tekabul ettiği, farklı din mensublarının bulunduğu bir yerde gerekli olup olmadığı, İdeolojik altyapısı, soğukkanlı ve baskı görmeden tartışıldığı bir konumda bulunmamaktayız. Laikliğe eleştiri getirenlerin anayasanın ilk maddelerinden hesaba çekileceği de unutulmamalıdır.

Kapitalizmi besleyen "protestan ahlak" gibi, ideolojilerin savunusu ve eleştirisi felsefi düzlemde yapılmalıdır. Demokrat zihniyet ve otoriter zihniyet ile bağlantısı ne kadardır vb. 

selam ve dua ile,

rıdvan

     



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
foton
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 nisan 2008
Gönderilenler: 106
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı foton

Dindar sayılan geçmiş devletlerin yaptığı uygulama her ne kadar şeklen İslami görülse bile içten İslami değildir...Hadisler ise bu devletlerin dinsel yaptırım aracıydı ayetlere rağmen....Laikliği benimseyen devletler (ki laiklik deyince hemen Türkiye akla gelmesin Avrupa devletleri de muhataptır buna) eğer geleneksel İslama(ya da diğer dinler) yönelik mücadele içindeyse ne ala ama  Laik develtte eğer hukuk(bu çok öenmli bir nokta) Allahın hakkına uygun yapılmadan her türlü  derin işler ya kayırmalar yapan bir yönetimin elindeyse bence biz toplumsal anlamda mücadele etmeliyiz..Allah Kuranda hiçbir zaman dinle yönetin ya da yönetmeyin demedi...Söylediği tek şey var "benim hükümlerime göre" ...Şimdi Laik bir devlet ALLAHIN HÜKÜMLERİNE göre hükmediyorsa doğru devlettir geçmiş teokratik devletlere rağmen...Biz insanların hakkı ne kadar uyguladığına bakalım .....Ki dünyada hakkı tam uygulayan bir devlet yoktur ve hakka uyan hiçbir millet de....Hak çok az kişinin elindedir ve güçsüz bir yaptırıma sahiptir....
Yukarı dön Göster foton's Profil Diğer Mesajlarını Ara: foton
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Hem batılı hemde doğulu toplumların yaşadığı dini, ideolojik, ekonomik

Siyasi tecrübeleri vardır. Demokrasi yunandan sonra uzun süre rağbet görmemiştir.

Magna carta, j.j. Rousseau'nun "toplumsal sözleşmesi", Fransız devrimi, Marx'ın Kapitalizm eleştirisi ve "sınıf mucadelesi", krallara karşı güçler ayrılığı, laiklik vb.  

Osman oğullarının son yüzyıllarında monarşi, Gülhane Hatt-ı Hümayunu, ıslahat hareketleri, Meşrutiyet, azınlık hakları, mecelle vb.

Batıdan alınan askeri yenilgiler, arkasından siyasi ve ekonomik yenilgiler, Türk modernleşmesinin kapısını aralamıştır.

Tarım toplumundan, sanayi devrimine geçiş, ticari kapitalizmim sanayi kapitalizmine evrilmesi (evrim deyince "Makinaların evrimi"), Dün rağbet edilen köleliğin aynı eller tarafından yasaklanması, yeni sınıflar vb. 

Avrupa'da bir dönem kadınlar yasayla korunurken zaman sonra erkeklerle eşit haklar "verilmesi".

Bunları neden yazdım,

Şuna inandığım için, "var olmak, var kalmak için";

Güç ve Üretim,

Değişim ve Yenilik,

Tertib ve Düzen,

Edeb ve Terbiye,

"hayatın yasalarıdır", kim bu yasalara uymazsa "yok olur gider".

"Bu yasalar" karşılarında hiç kimse direnemez. Elbetteki bu yasaları koyan Göklerin ve yerin ikisinde bulunanların Rabbi hariç.

selam ve dua ile,

rıdvan 

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

selamlar sevgili baybora...

hayatın yasaları demişsin...

allahın yasaları hayatın yasaları...

hayatın yasalarına uymayanlar zalimlik etmiş oluyorlar...

hem kendilerine hemde herkese...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats