Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bir imam ile yapılan ilginç söyleşiyi sizlerle paylaşmak istedim.
Peygamberimiz, miraca kadar, sabah ve akşam olmak üzre günde iki vakit namaz kılardı.Ne zaman ki miraca çıktı,namaz beş vakit emroldu.
Şimdiye kadar peygamberimizin iki vakit namaz kıldığını,hiç bir resmi din görevlisinden duymamıştım.Bildiğim kadarıylada,bu sitede de peygamberimizin namazı iki vakit kıldığına ait bir bilgi yok.Hocanın bu bilgi kaynağını öğrenmek istiyorum.
Bu ilmihal ben de kitap olarak vardı. Ben de bu bilgiye dayanarak Namazın gerçekte iki vakit ve iki rekat olduğunu savunmuştum. Bu bilgi ile yakın zamana kadar bu şekilde namaz da kılıyordum. Sonra Salatın namaz olmadığına kanaat getirince bıraktım.
Miraç olayı Kur'an da değil hadislerde vardır. Kur'andaki Necm suresindeki bazı ayetlerin miraca delalet ettiğini ifade ederlerse de bu açık olmayıp, zorlama yorumdur.
Miracı anlatan hadisler olduğu gibi (Enes bin Malik hadisleri) , buna kesinlikle karşı çıkan hadisler de vardır.(Hz. Aişe hadisleri)
Mirac rivayetini uyduranlar Emevilerdir. Abdülmelik zamanında uydurulmuş. Namaz beş vakte çıkarılmıştır ve din camilere hapsedilerek insanlar kontrol altına alınmıştır.
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Bu ilmihal ben de kitap olarak vardı. Ben de bu bilgiye dayanarak Namazın gerçekte iki vakit ve iki rekat olduğunu savunmuştum. Bu bilgi ile yakın zamana kadar bu şekilde namaz da kılıyordum. Sonra Salatın namaz olmadığına kanaat getirince bıraktım. Demişsiniz. Bu cümlenizi lütfen daha açık yazınız.Kuran'da namaz yok mu onu mu demek istiyorsunuz. Var da, başkaca şekilde kılınıyor onu mu demek istiyorsunuz.Tam anlayamadım,kusura bakmayın.
muhammed as geldi bunu iptal ederek gerçek salatı ikame etti..muhammed as öldü..bağlıları yeniden namazı ikame ettiler..üstüne kdv sini koyarak beş vakte çıkardılar..Demişsiniz.
Kdv'si 5 vakit olan salatın, gerçeği nedir?
Ayrıca,
evet,muhammed as ortaya çıkmadan müşrikler iki vakıt ıkı rekat olarak kılıyorlardı..muhammed as geldi bunu iptal ederek gerçek salatı ikame etti..Demişsiniz.Lütfen bu cümlenizi de biraz daha açıklayabilirmisiniz.
sevgili efrayim,salat konusu değişik başlıklarda defalarca tartışıldı..eğer sen bu tartışmalardan şimdiye kadar bir sonuç çıkarmadıysan ne diyem sana :)
kuranda ki öneriler muhammed as ın döneminin sorunlarına çözüm bulup toplumunu kalkındırmaya yöneliktir..efsanelerle,ritüellerle,dogmalarla devlet yönetilmez..bu açıdan kuran döneminin sosyal hayatına yön veren önemli bir belgedir..onun söylemlerini günümüze uyarlamak ve güncellemek bağlılarının boynuna borçtur..
muhammed as bana göre mekkeli müşriklerin ritüellerini yerle bir etmiş klas bir devrimcidir..bu açıdan salat kavramınada yep yeni bir boyut kazandırmıştır diye düşünüyorum..
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
efrayim58 Yazdı:
Efrayim,
Sevgili Saffet Metin,
İlginize ve verdiğiniz belgeye teşekkür ederim.
Bu ilmihal ben de kitap olarak vardı. Ben de bu bilgiye dayanarak Namazın gerçekte iki vakit ve iki rekat olduğunu savunmuştum. Bu bilgi ile yakın zamana kadar bu şekilde namaz da kılıyordum. Sonra Salatın namaz olmadığına kanaat getirince bıraktım. Demişsiniz. Bu cümlenizi lütfen daha açık yazınız.Kuran'da namaz yok mu onu mu demek istiyorsunuz. Var da, başkaca şekilde kılınıyor onu mu demek istiyorsunuz.Tam anlayamadım,kusura bakmayın.
Sevgi ile,
Sayın Efraim,
Sanırım siz forumdaki etkin konular başlığı altında yayınlanan yazıları her gün okumuyorsunuz. O zaman da forumda neler tartışılmış, neler denmişten pek haberiniz olmuyor anlaşılan.
Namazla olan maceram ve düşüncelerimi Şekilsel Namaz Kur'anda var mı ? Başlığı altında yazmıştım. O düşüncelerime aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Katılma Tarihi: 05 mart 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 133
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
namaz müslümanlara özgü değildir. süryaniler ve yezidilerde namaz kılar. ermeni kilisesindede namaz vardır deniliyor, yanlızca bir yerde
okudum emin değilim.
salatın mekke dönemi müşriklerinin kıldığını düşünmüyorum. medine döneminde medinede bulunan hıristiyanların kıldığını düşünüyorum.
medine hıristiyanları roma kilisesinden farklıydı.
ayrıca ölü deniz yazmaları ilahiler bölümünde vakit bildirilerek dua şeklinde geçer. dua olarak çevrilen kelimenin orjinalini bilmiyorum.
süryanicede slato olarak biliyorum.
Duada yere çöküp senin iyiliklerini dilerim
Daima, mevsimden mevsime
Işık, meskeninden çıktığında
Gün sona erdiğinde yasasına göre
Cennetin Yüce Işığı’nın
Akşam çöktüğünde ve ışık kaybolduğunda
Karanlığın egemenliği başlarken
Gece için belirlenen saatte ve gecenin sonunda
Gün yeniden doğarken
Ve gölgeler çekilirken meskenlerine
Işığın doğuşundan önce
süryanilerle ilgili bir yazı. namaz kılan süryani fotoğraflarıda var.MARDİN VE ÇEVRESİNDE SÜRYANİLER-Zeynep Gül KÜÇÜK-YÜKSEK LİSANS TEZİ
http://library.cu.edu.tr/tezler/6966.pdf
__________________ Yarım doğru yalanın ta kendisidir.
Diyanet ilmihalinde şöyle deniyor (BİRİNCİ CİLD, ALTINCA BÖLÜM, sayfa 220): "İslâm'ın başlangıç yıllarında namaz sabah ve akşamleyin kılınan ikişer rek‘attan ibaretken…"
Bir kardeşimiz anılan namazların İslamdan önce müşrikler tarafından kılındığını öne sürdü. Hayır. İlmihalde A’raf 205’e yollama yapılıyor ve şöyle deniyor: "Kendi nefsinde bir yakarış ve ürperiş içinde ve pek yüksek olmayan bir sesle sabah ve akşam Rabbini an" uyarısı namazın başlangıçtaki durumuyla ilişkili görülmektedir.
A’raf sûresi İslamdan sonra indirildi; İslamdan önce değil.
Bu video bir musevinin "kıyam"lı, "secde"li namaz kılışını gösteriyor. Lütfen izleyin. Benim ilgimi çeken şu oldu:
Musevi, Allah'a seslenirken ellerini havaya kaldırıyor; sonra yüzünü ellerinin arasına alıyor sıvazlar gibi. (Dua esnasında Müslümanların yaptığı da bu). Ve bir şeyler okurken yüzünü sürekli ellerinin arasında tutuyor. Allah'tan korktuğunu dile getirmek için mi?
İbadetin böylesi özgün musevilikte olmasa gerek, sonradan uydurulmuş ve uygulana uygulana gelenek halini almıştır denebilir.
Ama Nisâ 102'deki namazı inananlar elçinin imamlığında kılıyorlar ve öne sürüldüğü gibi öyle Kuran dersi yapmıyorlar. Baskın beklenen cephede ders olmaz; kıyam edip secdeye vararak Allah'a sığınıyorlar.
O can pazarında uyku dahi diken üstünde uyunur. Çünkü uyuyacak ve ders yapacak kadar rahat davranmanın bedeli "can"dır. O bedeli, bırakın örnek bir komutan olan Muhammed'i, aklı başında hiçbir komutan göze almaz, alamaz.
Bazı müslümanların İslamın akşam gün batımından sonra ve sabah gün doğumundan önce kılınması farz olan iki rekat namazına duyduğu bitmez tükenmez öfkeyi ve hiç ara vermeden yürüttüğü aleyhte propagandayı anlamıyorum.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma