HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: ahmedi mahmut cevapla bu soruları Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ahmedimahmud
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Gönderilenler: 8
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ahmedimahmud

Resûlullah'a itaatin, Allah'a itaatle birlikte yan yana zikredilmesindeki incelik; Allah Resûlü'nün değerini ortaya koymak, 'Kur'an'da bulunmayan dinî emirleri yapmak gerekmez' zannını yıkmak ve Peygamber Efendimizin, Kur'an'dan ayrı ve müstakil olarak Hadislerinde ortaya koyduğu emirlerine itaat etmektir."

 

Sünnet; İslâm'ı anlamak, kavramak ve yaşamak hususunda en doğru ölçü ve yorumdur. Allah'tan gelen vahyi almak için peygamberlerin aracılığına insanların nasıl ihtiyacı varsa, Kur'an'ı anlamak için de Peygamber'in yorumuna yani sünnete öylece ihtiyaç vardır.


Bütün peygamberler, Allah'tan gelen ilâhî vahyi insanlara harfiyen tebliğ eder, açıklanması gereken yerleri açıklar ve kendi hayatlarında yaşayarak uygulamasını gösterirler. Nitekim Hz. Aişe anamıza Peygamber Efendimizin ahlâkından sorulduğunda Hz. Aişe anamız cevaben "Onun ahlâkı Kur'an'dı." buyurmuştur. Kur'an'ın hangi emri nasıl yerine getirilecek, hangi nehiyden nasıl içtinap edilecekse, Efendimiz bunu bizzat yaşayarak göstermiştir. Hiç şüphesiz o, Kur'an'ı en iyi anlayan ve en mükemmel şekilde hayata geçirip tatbikat sahasına koyandır. Yani Efendimiz, Kur'an'ın canlı bir tefsiri ve yaşayan bir İslâm'dır.


Öyleyse Resûlullah'ın Sünnetiyle amel etmek demek; Allah'ın Kur'an âyetlerindeki isteğini hakkıyla yerine getirmek demektir. Dolayısıyla Sünnet ve Hadis'i kabul etmeyip, "Kur'an bize yeter" demek, filhakika Kur'an'ın daha iyi anlaşılmasını istememektir. Hatta bundan da öte, ilâhî vahyin anlaşılmasına mani olmaya çalışmaktır; neuzübillah…


Beyhakî şöyle bir rivayet nakleder: Bir şahıs Mutarrif b. Abdullah'ın yanında ona hitaben:
–"Bize Hadis anlatıp durmayın, Kur'an'dan başka bir şeyden bahsetmeyin," deyince ona şöyle dedi:
–"Vallahi biz Hadisleri Kur'an'ın yerine anlatmıyoruz. Bilakis Hadisleri anlatmaktaki gayemiz, Kur'an'ı en iyi bilenin, bildiklerini anlatmaktır."(1)
Mevlâ Teâlâ, Peygamber Efendimize itaat etmenin ne kadar önemli ve gerekli olduğunu beyan etmek için, Kur'an–ı Kerîm'in birçok âyetinde kendi ism–i şerifiyle Resûlü'nü yan yana zikredip, "Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin!" diye emir buyurmaktadır.


"Rûhu'l–Me'ânî" tefsirinin müellifi Alûsî Rahimehullah bu âyet–i kerîmeyi tefsir ederken şöyle buyurmuştur:


"Resûlullah'a itaatin, Allah'a itaatle birlikte yan yana zikredilmesindeki incelik; Allah Resûlü'nün değerini ortaya koymak, 'Kur'an'da bulunmayan dinî emirleri yapmak gerekmez' zannını yıkmak ve Peygamber Efendimizin, Kur'an'dan ayrı ve müstakil olarak Hadislerinde ortaya koyduğu emirlerine itaat etmektir." (2)
Onun gibi daha birçok âlim, Peygamberimize itaat konusundaki âyetleri böyle anlamışlardır. Kur'an–ı Kerîm'de kısaca temas edilen konularda Peygamber Efendimizin açıklamalarına bakılması, Kur'an'da temas edilmeyen konularda da Peygamber Efendimizin Hadislerine uyulması gerektiğini söylemişlerdir.
Nitekim yırtıcı hayvanların etinin helâl olmadığı, denizin suyunun temiz ölüsünün helâl olduğu, ehlî eşek etini yemenin haram olduğu gibi birtakım hükümler, Sünnet tarafından ortaya konmaktadır.

Allah hiç şüphesiz
resüle iteatı emreder
Hadis inkârcıları, "Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin" âyetinin yukarıda geçen şekildeki izahına itiraz etmektedirler. Onların "Peygambere itaat edin" emri hakkındaki iddiaları; "Peygamberle gönderilen âyetlere itaat edin, yoksa onun şahsî açıklamalarına ve yorumlarına bakmayın." şeklindedir. Eğer durum gerçekten onların dediği gibi olsaydı, Mevlâ bunu açıkça ifade ederek: "Resûlümün getirdiği âyetleri alın, onun şahsî açıklamalarını bırakın" buyurabilirdi. Ama öyle değil de, mutlak bir ifadeyle emrederek: "Resûlullah'a itaat edin!" buyurmuştur.


Diğer taraftan Resûl'e itaat etmenin anlamı; Hadis inkârcılarının iddia ettiği gibi "Allah'ın gönderdiği âyetlere itaat edin" demek olsaydı, o zaman bu âyetin başındaki "Allah'a itaat edin" emri ne olacaktı? O takdirde sanki gereksiz bir tekrar yapılmış zannı hasıl olurdu ki, bir mü'minin, Allah'ın kelâmı hakkında böyle bir şeyi düşünmesi asla caiz değildir.


Dolayısıyla "Ben müslümanım" diyen herkes, hangi devirde yaşarsa yaşasın "Resûlullah'a itaat edin" âyetinin gereğini yerine getirebilecek ve Allah'ın bizlere "üsve–i hasene" olarak takdim ettiği Peygamber Efendimizi örnek alabilecektir. Şayet Hadis ve Sünnet devre dışı bırakılırsa, onun vefatından sonra gelen ümmetleri Resûlullah'ı nasıl örnek alacaktır?


Efendimizin vefatından kısa bir süre sonra tâbiûn döneminde bir zümrenin, Kur'an–ı Kerîm'e ehemmiyet verme perdesi altında, Sünnet'e karşı tavır geliştirdiği bazı kaynaklarda zikredilmektedir. Dolayısıyla tâbiûn döneminden itibaren Sünnet'i savunanların, Sünnet inkârcılarıyla mücadelesi başlamıştır. Bu meyanda şu rivayet çok mühimdir.


Sahâbenin büyüklerinden İmrân b. Husayn Radıyallahu Anh, arkadaşlarıyla sohbet ediyordu. O sırada orada bulunan bir adam:
–"Yâ Ebû Nüceyd! Siz bize birtakım Hadisler rivayet ediyorsunuz. Halbuki biz onları Kur'an'da bulamıyoruz. Bize Kur'an'dan konuşun," dedi. İmrân b. Husayn bu adama şiddetle kızarak şöyle dedi:
–"Sen Kur'an'ı okudun mu?!"
Adam
–"Evet," deyince İmrân b. Husayn
–"Öyleyse Kur'an'da yatsı namazının dört rekât, akşamın üç rekât, ikindinin dört rekât, öğlenin dört rekât olduğunu buldun mu?" diye sordu. Adam
–"Hayır," dedi. İmrân b. Husayn
–"Peki, bu namazların rekât adetlerinin böyle olduğunu kimden öğrendiniz. Bizden öğrenmediniz mi? İşte Biz de bunu Resûlullah'tan öğrendik. Peki, Kur'an'da kırk koyundan bir koyun, şu kadar devede şu kadar, şu kadar paraya şu kadar dirhem zekât düştüğüne rastladın mı? "
–"Hayır."
–"Öyleyse bunları kimden öğrendiniz? Bizden öğrenmediniz mi? Biz de Resûlullah'tan öğrendik. Yine Kur'an'da "O eski evi (Kabeyi) tavaf etsinler." (Hac, 29) buyrulmaktadır. Peki, bunun yedi defa olduğunu nereden öğrendiniz? İşte ben tüm bunları Resûlullah'tan dinledim. Fakat sen o zaman yoktun. Dolayısıyla Kur'an'a bakarak bunları bilemezsin. Siz, "Peygamber size neyi verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa ondan sakının" (Haşr, 7) âyetini işittiniz değil mi? Biz bütün bunları Resûlullah'tan aldık. "
Sonra İmrân b. Husayn ellerini kenetleyerek:
–"Ey insanlar! Rivayet ettiğimiz Hadisleri alınız ve uyunuz. Uymazsanız vallahi sapıtırsınız," dedi. (3)

Kur’an ana yasa
sünnet kanunları
İmrân b. Husayn Radıyallahu Anh'ın başından geçen bu hâdise, çok net bir şekilde ortaya koymaktadır ki, Kur'an–ı Kerîm tafsilat kitabı değildir. Sünnet, Kur'an'ı açıklar ve mücmel olarak geçen hususları tafsil eder. Kur'an'da emirler ve nehiyler teorik olarak mevcuttur; ama pratikte, uygulamada nasıl olacağı, Resûlullah'tan öğrenilecektir. Tabir caizse, Kur'an sadece ana caddeleri göstermiş, ara yollar Sünnetle belirlenmiştir.


Meselâ: Allahu Teâlâ Kur'an'da "Namaz kılınız." diye emir buyurdu. Hadis kabul etmeyen bir kimse bu emri nasıl yerine getirecek, namazını nasıl kılacaktır? Hani namaz hocası kitaplarında namaz tarifi yapılırken "Şekil–A'da görüldüğü gibi" şeklinde resmedilmiş bölümler vardır. Yoksa Kur'an'da da öyle bir bölüm var da, oradan mı öğrenecekler? Aradıkları "Şekil–A" tabir yerindeyse Resûlullah'ın Sünnetidir. O, namazı nasıl ve hangi şekilde kıldıysa, nasıl tâlim ettiyse öyle kılacaksın. Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâm da namazı, Cebrail Aleyhisselâm'dan aldığı üzere kıldı ve ashabına: "Beni kılarken gördüğünüz gibi namazınızı kılınız" buyurdu. Dolayısıyla namaz kılarken tekbir nasıl alınacak, rükûya, secdeye nasıl gidilecek, namazın neresinde hangi dualar okunacak, namazdan nasıl çıkılacak… Tüm bunları Resûlullah'tan öğendik ve öyle yapıyoruz; elhamdülillah.


Kur'an'da namaz, "salât" diye geçer. "Salât" ise lügatta "dua" demektir. Şayet bunun tatbikatını Resûlullah'tan almazsak, orada Mevlâ'nın ne buyurmak istediğini anlamak mümkün olmaz. O zaman "salât" kelimesinin lügat mânasını alarak: "Ben zaten dua ediyorum" der, sonra da yan gelip yatar ve namaz kılmayız. Böyle şey olmaz.


Yine Kur'an–ı Kerîm'de Kevser sûresinde "venhar" yani "kurban kes" buyruluyor. Peki, hangi hayvanlardan kurban olur, hangisinden olmaz? Hangi hayvan kaç kişi tarafından kurban edilebilir? Bunları Kur'an'da bulabilir misin? Bulamazsın; çünkü Kur'an tafsilat kitabı değildir. Bunun izahı için Resûlullah'ın açıklamalarına bakacaksın. Zira detaylı malûmat, Sünnet ve Hadis'tedir. Şayet bu âyeti Resûlullah'ın Sünnet'ine göre değil de, kafana göre tefsir ve tevil edecek olursan, o zaman "tavuk da kurban olur, deve kuşu da" diye fetva verirsin.


Tabiî bu gibi misaller çoğaltılabilir; fakat bizim buradan anlayacağımız şudur: Resûlullah'ın Sünnet'ine müracaat etmeye mecburuz. Şayet Sünnet'i, Hadis'i bir kenara bırakacak olursak, ne namaz kalır, ne kurban, ne hac ve ne de zekât. Yani kısaca, o zaman ne din kalır, ne de diyanet…


Hadis inkârcılarının iddia ettiği gibi, eğer sadece Kur'an yetseydi, ayrıca bir de elçi göndermeye ne gerek vardı? Allahu Teâlâ Hira mağarasına Kur'an'ı indirir ve:
"Ey insanlar! İşte size Kur'an gönderdim; okuyun ve nasıl anlıyorsanız, öylece amel edin." buyururdu. Öyle ya, madem Kur'an yetiyor, onu açıklayacak, öğretecek elçiye ne hacet. Herkes kitabı okur, âyetlerden ne anladıysa, nasıl yorumladıysa, öylece amel ederdi. Peki, bu durumda dünyadaki müslüman adedince din anlayışı meydana çıkmaz mıydı? Çünkü biri "Ben bu âyeti böyle anladım." der öyle amel eder; diğeri de "Ben de şöyle tevil ediyorum." deyip bir başka türlü amel ederdi. O takdirde bu durum, vahdet dini olan İslâm'ın hedeflediği temel espriye tamamen aykırı olurdu. Bir buçuk milyar müslüman, bir buçuk milyar din anlayışı çıkardı ki, elinsaf!.. Hiç öyle şey olur mu Allah aşkına? Mevlâ Teâlâ, şu koskoca cihanşümul bir din olan İslâm'ı, şeytan ve nefsin esiri olan bizlerin anlayışına bırakır mı?


Nitekim Allahu Teâlâ, peygamberlerin gönderiliş gayesini açıklarken: "Biz her peygamberi Allah'ın izniyle ancak kendisine itaat edilmesi için gönderdik." (Nisa, 64) buyurmuştur. İşte peygamberlerin gönderilme sebebi budur. Her resûl, ümmetine ibadet tâlimi yaptırmış, gelen vahyin tatbikatını bizzat göstermiştir. Her ümmet de peygamberine itaatle yükümlüdür. Bir rivayete göre 224.000 peygamber gelmiştir; nâzil olan kitaplar ise 104 tanedir. Peki, "Peygamberin Sünnet'ine ne gerek var, bize Kur'an yeter" diyenlerin mantığına göre, kendisine kitap verilmeyen peygamberlerin ümmetleri ne yapacak? Bunlara kitap nâzil olmamış ki, "Bana kitap yeter." desin ve onu okuyup, onunla amel etsin.


Peygamberinin Sünnet'ini de kabul etmez ve ona uymazsa, geriye ne kalıyor dinsizlikten başka? (Devam Edecek)
Fî Emânillah!

Yukarı dön Göster ahmedimahmud's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ahmedimahmud
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam ahmedi mahmut

sünnet ve hadislere iteatin önemli olduğunu izah eden yazınızı okudum

İzninizle size sormak istediğim sorular olacak bu sorulara samimi şekilde cevap vermenizi rica ediyorum.

1_Kuran kendi kendini açıklayan ve tüm insanlığa gönderilmiş ilahi bir kitapmıdır?Eğer kendi kendini açıklıyorsa hadislere neden gerek vardır?

2-Kuranın Allah tarafından korunacağı ve hiçbir şekilde insanlar tarafından değiştirilmeyeceği vaadi kuranda vardır.Peki hadis olarak bize iletilen hadis kitaplarının korunacağına dair kuranda bir anlatım varmıdır?

3_Diyelim kuran müslümanlığı hiç tanıyıp bilmeyen bir toplumun eline geçti ve bu toplum kuranda yazılanlara iman edip kurandan anladıkları gibi amel ettiler. Bunların elinde hadis kitapları veyahut günümüze kadar peygamberin sünneti olarak gelmiş olan uygulamalara dair bilgiler olmasa bunların imanı boşamı gidecektir.?

4-Hadislere göre şekillenmiş mezhepler hakkında neler düşünüyorsunuz?Bir mezhep diğerinin helal saydığını mekruh yada haram sayıyor gerekçe olarakta ellerindeki hadisleri gösteriyor.

5-Sahih hadis olarak kabul edilen hadislerin kurandaki kimi ayetleri geçersiz bırakmasını nasıl yorumluyorsunuz?

6-Siz bir müslüman olarak peygamber söyledi diyerek size iletilen hadislerin doğruluğuna şahitlik edebilirmisiniz?

7-Mahşerde sorgu günü geldiğinde ben atalarımın bana anlattığı gibi kuranı anladım onun için öyle yaşadım diyenmi daha hayırlıdır yoksa Rabbim bize göndermiş olduğun kurana iman ettim onu okudum okuduklarımdan anladığım gibi iman ettim diyenmi daha hayırlıdır?

Bütün peygamberler, Allah'tan gelen ilâhî vahyi insanlara harfiyen tebliğ eder, açıklanması gereken yerleri açıklar ve kendi hayatlarında yaşayarak uygulamasını gösterirler. Nitekim Hz. Aişe anamıza Peygamber Efendimizin ahlâkından sorulduğunda Hz. Aişe anamız cevaben "Onun ahlâkı Kur'an'dı." buyurmuştur. Kur'an'ın hangi emri nasıl yerine getirilecek, hangi nehiyden nasıl içtinap edilecekse, Efendimiz bunu bizzat yaşayarak göstermiştir. Hiç şüphesiz o, Kur'an'ı en iyi anlayan ve en mükemmel şekilde hayata geçirip tatbikat sahasına koyandır. Yani Efendimiz, Kur'an'ın canlı bir tefsiri ve yaşayan bir İslâm'dır.

Yukradaki alıntıda kendinizinde beyan ettiği gibi Peygamberimizin ahlakı kurandır.Bunun dışında bir ahlakı peygamberimize yakıştırmak hiç bir müslümanın yapmaması gereken birşeydir.

Peki peygamberimizi kuran ahlakının dışında anlatan sahih hadisleri nasıl değerlendiriyorsunuz?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

ahmedimahmud Yazdı:


Sahâbenin büyüklerinden İmrân b. Husayn Radıyallahu Anh, arkadaşlarıyla sohbet ediyordu. O sırada orada bulunan bir adam:
–"Yâ Ebû Nüceyd! Siz bize birtakım Hadisler rivayet ediyorsunuz. Halbuki biz onları Kur'an'da bulamıyoruz. Bize Kur'an'dan konuşun," dedi. İmrân b. Husayn bu adama şiddetle kızarak şöyle dedi:
–"Sen Kur'an'ı okudun mu?!"
Adam
–"Evet," deyince İmrân b. Husayn
–"Öyleyse Kur'an'da yatsı namazının dört rekât, akşamın üç rekât, ikindinin dört rekât, öğlenin dört rekât olduğunu buldun mu?" diye sordu. Adam
–"Hayır," dedi. İmrân b. Husayn
–"Peki, bu namazların rekât adetlerinin böyle olduğunu kimden öğrendiniz. Bizden öğrenmediniz mi? İşte Biz de bunu Resûlullah'tan öğrendik. Peki, Kur'an'da kırk koyundan bir koyun, şu kadar devede şu kadar, şu kadar paraya şu kadar dirhem zekât düştüğüne rastladın mı? "
–"Hayır."
–"Öyleyse bunları kimden öğrendiniz? Bizden öğrenmediniz mi? Biz de Resûlullah'tan öğrendik. Yine Kur'an'da "O eski evi (Kabeyi) tavaf etsinler." (Hac, 29) buyrulmaktadır. Peki, bunun yedi defa olduğunu nereden öğrendiniz? İşte ben tüm bunları Resûlullah'tan dinledim. Fakat sen o zaman yoktun. Dolayısıyla Kur'an'a bakarak bunları bilemezsin. Siz, "Peygamber size neyi verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa ondan sakının" (Haşr, 7) âyetini işittiniz değil mi? Biz bütün bunları Resûlullah'tan aldık. "
Sonra İmrân b. Husayn ellerini kenetleyerek:
–"Ey insanlar! Rivayet ettiğimiz Hadisleri alınız ve uyunuz. Uymazsanız vallahi sapıtırsınız," dedi. (3)

Fî Emânillah! 

Öğle Namazı (!) nı 4 rekat kılmayan sapıttı. Kabeyi 7 kere Tavaf etmeyen sapıttı. Başka yerde de Zina edeni taşlayıp öldürmeyen sapıttı. Geriye ne kaldı? ve "O'nun Ahlakı Kur'andı" ne demek?

Fî Emânillah!



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
özzalim
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 16 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 98
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı özzalim

selam,

bir gün araçla köy yolundan giderken hemen kenarda iki çocuğun bir kirpiyle oynadıklarını gördüm..benim geldiğimi görünce kirpiyi hemen yolun üzerine koydular ki...ben de o hayvanın üstünden geçeyim..

kirpiyi aracın tam orta noktasına hiza gelecek şekilde gelip durdum ve onlara;çocuklar bu kirpi ölümü yoksa sağ mı?sağ olduğunu öğrenince
biraz ileri gidip bagajı açtım ve onların itiraz eden bakışlarına aldırmadan  kirpiyi tam bagaja koyacakken bu seferde arkadan canhıraş bir sesle bana bağrıldığını duydum..adam öfkeli bagırıyor..çocukların oyuncağını elinden aldın bırak ulan,şimdi geliyorum..

ona aldırmadan hayvanı bagaja koydum öbürü yetişmeden araca binip ordan uzaklaştım...

epey gittikten sonra yine ağaçlık yeşillik bir yerde hayvanı bıraktım..
bunu yaparken hem çocukların nefretini hem o adamın nefretini hemde elime batan kirpi dikenlerinin acısını hissettim.....
sevgili dostlar  bazı insanlar vardır kirpi gibidir..şeytan onunla oynar..
kurtarayım dersin..herkesten önce onun dikeni batar..
ama bu sadece kirpi..engerek olsaydı..herhalde ne bakar nede tutardım.

selametle...


__________________
düşmanlarından nefret etme,yargılarını etkiler..
Yukarı dön Göster özzalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: özzalim
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

savana Yazdı:

selam ahmedi mahmut

sünnet ve hadislere iteatin önemli olduğunu izah eden yazınızı okudum

İzninizle size sormak istediğim sorular olacak bu sorulara samimi şekilde cevap vermenizi rica ediyorum.



Selam Savana

Soruların gayet güzel ve yerinde. Umarım yanıt bulur.

Gerçi arkadaş kendi görüşlerini yazma yerine birilerinden alıntı yapmayı tercih ediyor. Üstelik  alıntıları kendi görüşleriymiş gibi sunuyor. Bu yüzden pek cevap verebilecekmiş gibi durmuyor ama bakalım.

Arkadaştan ricam(ız) alıntı yerine kendi fikirlerini yazması. Ve öncelikle savunduğu fikirlere forumda ne cevaplar verildiğini okuması.

"Yettim gari, savulun bre" edasıyla foruma dalmak iş değil malesef.





__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 Özzalim yazdı:

 "sevgili dostlar  bazı insanlar vardır kirpi gibidir..şeytan onunla oynar..
kurtarayım dersin..herkesten önce onun dikeni batar..
ama bu sadece kirpi..engerek olsaydı..herhalde ne bakar nede tutardım."Angry

   Evet kirpi tipler her yerde mevcut olup sürüne sürüne epey mesafe alırlar ve bir de bakarlar arkalarına ki, bir arpa boyu yol katetmişler.DeadSözüm meclisten İÇERİ.Dead



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

SAVANA SORDU

selam ahmedi mahmut

sünnet ve hadislere iteatin önemli olduğunu izah eden yazınızı okudum

İzninizle size sormak istediğim sorular olacak bu sorulara samimi şekilde cevap vermenizi rica ediyorum.

1_Kuran kendi kendini açıklayan ve tüm insanlığa gönderilmiş ilahi bir kitapmıdır?Eğer kendi kendini açıklıyorsa hadislere neden gerek vardır?

2-Kuranın Allah tarafından korunacağı ve hiçbir şekilde insanlar tarafından değiştirilmeyeceği vaadi kuranda vardır.Peki hadis olarak bize iletilen hadis kitaplarının korunacağına dair kuranda bir anlatım varmıdır?

3_Diyelim kuran müslümanlığı hiç tanıyıp bilmeyen bir toplumun eline geçti ve bu toplum kuranda yazılanlara iman edip kurandan anladıkları gibi amel ettiler. Bunların elinde hadis kitapları veyahut günümüze kadar peygamberin sünneti olarak gelmiş olan uygulamalara dair bilgiler olmasa bunların imanı boşamı gidecektir.?

4-Hadislere göre şekillenmiş mezhepler hakkında neler düşünüyorsunuz?Bir mezhep diğerinin helal saydığını mekruh yada haram sayıyor gerekçe olarakta ellerindeki hadisleri gösteriyor.

5-Sahih hadis olarak kabul edilen hadislerin kurandaki kimi ayetleri geçersiz bırakmasını nasıl yorumluyorsunuz?

6-Siz bir müslüman olarak peygamber söyledi diyerek size iletilen hadislerin doğruluğuna şahitlik edebilirmisiniz?

7-Mahşerde sorgu günü geldiğinde ben atalarımın bana anlattığı gibi kuranı anladım onun için öyle yaşadım diyenmi daha hayırlıdır yoksa Rabbim bize göndermiş olduğun kurana iman ettim onu okudum okuduklarımdan anladığım gibi iman ettim diyenmi daha hayırlıdır?

Bütün peygamberler, Allah'tan gelen ilâhî vahyi insanlara harfiyen tebliğ eder, açıklanması gereken yerleri açıklar ve kendi hayatlarında yaşayarak uygulamasını gösterirler. Nitekim Hz. Aişe anamıza Peygamber Efendimizin ahlâkından sorulduğunda Hz. Aişe anamız cevaben "Onun ahlâkı Kur'an'dı." buyurmuştur. Kur'an'ın hangi emri nasıl yerine getirilecek, hangi nehiyden nasıl içtinap edilecekse, Efendimiz bunu bizzat yaşayarak göstermiştir. Hiç şüphesiz o, Kur'an'ı en iyi anlayan ve en mükemmel şekilde hayata geçirip tatbikat sahasına koyandır. Yani Efendimiz, Kur'an'ın canlı bir tefsiri ve yaşayan bir İslâm'dır.

Yukradaki alıntıda kendinizinde beyan ettiği gibi Peygamberimizin ahlakı kurandır.Bunun dışında bir ahlakı peygamberimize yakıştırmak hiç bir müslümanın yapmaması gereken birşeydir.

Peki peygamberimizi kuran ahlakının dışında anlatan sahih hadisleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

AHMEDİ MAHMUT CEVAPLADI

1-KURAN KENDİ KENDNİ ACIKLIYORSA BİZİM ANLAMAK İÇİN CABAMIZ NİYE
NEDEN HER ALİMİN TEFSİRİ FARKLI FARKLI OLUYOR BEN DİYORUMKİ PEYGAMBER
EFENDİMİZ YAŞAYAN KURAN DI ONU ANLARSAK KURANI TAM MANASIYLA ANLARIZ
VE DAHA RAHAT KURAN I YAŞAMIŞ OLURUZ BENİM ANLATMAK İSTEDİÐIĞİM BUDUR
KURAN SANA SENİN ANLADIÐĞIN KADARINI ACIKLAR ONUN İÇİN ALLAH ALİM KULARINI YOLUYOR
Kİ ONLAR KURAN A DOĞRU YORUM GETİRİP BİZLER AYDINLANALIM BUDA TABİ AYETLER HADİSLERLE BİZE BİLDİRİLDİĞİ İÇİN HADİS LERDE KULANILIYOR ZATEN TÜMDEN HADİSLERİ YOK SAYMAK EFENDİMİZİ YOK SAYMAK OLURKİ ALLAH c.c O ZAMAN ONU YOLLAMAZ DİREK KURANI
KALBİMİZE İNDİRİR BİZDE AMEL EDERDİK  UNUTMAMAK LAZIMKİ HANİFLİK TAAA HZ.İBRAHİMDEN
GELİRKİ DEMEK ODA ONUN SÜNNETİ OLUR

2-KESİNLİKLE HADİS KİTAPLARININ KORUNACAGINA DAİR BİRŞEY YOKTUR BURDA KENDİMİZİ KANDIRACAK DEYİLİZ AMA BİRCOK HADİSİN DE SAHİHLİ ORTADADIRKİ BİZE DÜŞEN
HADİSLERİN YARARLI OLANLARINI ALMAKTIR.eyhakî Böyle bir rivayet nakleder: Bir Şahİs Mutarrif b. Abdullah'İn yanInda ona hitaben:
–"Bize Hadis anlatIp durmayIn, Kur'an'dan baŞka bir Şeyden bahsetmeyin," deyince ona þöyle dedi:
–"Vallahi biz Hadisleri Kur'an'In yerine anlatmIyoruz. Bilakis Hadisleri anlatmaktaki gayemiz, Kur'an'I en iyi bilenin, bildiklerini anlatmaktýr.
ANLATABİLDİMMİ
3-BU SORYU SANIRIM BANA SORMAMANIZ GEREKİYOR YANİ ALLAH c.c.İSTESEYDİ DEDİNİZ GİBİ OLUR KİMSENİN İMANIN BOŞA GİDECEĞİNİ SANMAZDIM AYRICA ALLAH BİZE RESUL YOLLADIYSA
BİZE BİRŞEYLER ANLATIYOR
"Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin DİYE AYET YOLLUYOR
"... Sen ve arkadaŞlarIn sadece Kur'ân'a dayandIĞINIZ takdirde öĞLE namazInIn dört rekat oldĞunu... Kâbe'yi tavafýn yedi kere olacaĞInI, Safa ve Merve arasýnda da tavaf yapAlacaĞInI ayetlerde bulabilecek misiniz? OZAMAN HAC OLMAZDI SANIRIM EŞEK ETİNİN HARAMLIĞIDA YAZMIYOR
DEMEKKİ  ALLAH BİZE RESUL U İLE BİRŞEYLER ANLATIYOR
4-YANLIZ HADİS KONUSUNDA BÜYÜKBİR YANILGI İÇİNDE OLÐUNZU ACIK YÜREKLİLİKLE SÖYLEYEBİLİRİM HADİS ALİLERİ  ÖZELİKLE EN BÜYÜKLLERİ TABÝÝNE TABÝÝN DÖNEMİNDE YAŞAMIŞLAR VE AHKAM DA BULUNMUŞLAR YANİ HADİSLERİN EN SAHİH OLDUÐU ZAMAN DİYEBİLİRİZ AYRICA BU ZATLAR AHKAMDA BULUNURKEN BENİM MEZHEBİM OLSUN FELAN DİYE DEYİL SADECE İLİMLERİNİ ALLAH RIZASI İÇİN KULLANIP İNSANLARA FAYDALI OLMAK İSTEMİŞLERDİR BUNLARIN BU
AHKAMLARINA MEZHEP ADINI SONRADAN İNSANLAR KOYMUŞTUR
AYRICA HİÇBİR MEZHEPTE HARAM DEYİŞMEZ SUNNİ MEZHEPLER İÇİN KONUŞUYORUM HARAMLAR AYNI OLSADA MEKRUHLAR VEYA VACİPLER DEYİŞEBİLİR BUNLARIN DEYİŞMESİNDEN
BAKARSANIZ NE KURAN EN NEDE DİNEN BİR SACMALIK YOKTUR AHKAM ETTİLKERİ HADİSLER
AYETLE BELLİDİR  YANİ MAKSAT İNSANLARIN DİNLERİNİ EN DOĞRU BİR ŞEKİLDE YAŞAMALARIDIR
5-VALLA BEN ÖYLE BİR HADSS BİLMİYORUM AMA HADİSİN SAHİHLİĞİ KONTUROL EDİLİRKEN
İLK BAKILAN ŞEY KURAN A UYGUNLUÐUDUR YANİ O HADİSLERE KİM SAHİH DİYOR HADİSLER
HANGİLERİ BİLMEK LAZIM YAZARSANIZ YARDIMCI OLABİLİRİM AMA KURANA TERS OLAN HADİSE KİMSE SAHİH DEMEZ SANMAM
6-DOĞRULUĞUNA İNANDIĞIM HER HADİSİN SONUNA KADAR ARKASINDA DURURUM SONUÇ OLARAK
O HADİSLER BANA KURAN I RESULULLAH I VEDE ALLAH I ANLATIYOR YAŞAYAN KURAN NASI OLURUM ONU ANLATIYOR YANİ SİZİNDE ANLADINIZ GİBİ BİZ SÜNNET BEŞÝNE KOŞARKEN KURAN VE
ALLAH YOLUNA KOŞUYORUZ RESUULLAH YAŞAYAN KURANDI BİLDİNİZ GİBİ
7-MahŞerde sorgu günü geldiĞinde ben atalarImIn bana anlattIĞI gibi

    kuranI anladIĞIM onun için öyle yaþadIm diyenmi daha hayIrlIdIr yoksa Rabbim bize göndermiŞ olduĞun kurana iman ettim onu okudum okuduklarImdan anladIĞIm gibi iman ettim diyenmi daha hayIrlIdIr?SORU BU AMA BİZ ATALARIMIZIN
ANLATIĞI GİBİ DEYİL RESULULLAH VE ONU SAHABELERİNİN ANLATIĞI GİBİ YANİ ÖLMEDEN CENNETLE MÜJDELENEN LERİN ANLATIĞI GİBİ DESEK DAHA DOĞRU OLUR HERKEZ KURAN A KAFASINDAN BİR YORUM GETİRİSE BU İŞİN SONU BEKTAŞİNİN İŞİNE DÖNER
BEKTAŞİYE DEMİŞLER NEDEN NAMAZ KILMIYORSUN ODA DEMİŞ KURANDA YAZIYO BAKMIİLARKİ BEKTAŞİ SARHOŞKEN NAMAZA YAKLAŞMAYIN AYETİNİN  NAMAZA YAKLAŞMAYIN KISMINI ALMIŞ NAMAZA YAKLAŞMAYIN DİYOR BU COK TEHLİKELİ YETERLİ İLMİ TAHSİLİ YAPMAMIŞ İNSANLARIN  KURAN A YORUM YAPMASI COK TEHLİKELİ AYRICA PEYGAMBER EFENDİMİZDE BUNLARI BİLDİRMİŞ ZATEN ŞU HADİSİNDE
Haberiniz olsun "bana Kitap (Kur'ân) ve onun kadar baŞkasI (Sünnet) verilmiŞtir. Haberiniz olsun, koltuĞuna kurulmuŞ karnI tok birilerinin[1] Şöyle diyeceĞi gün yakIndIr: Size Kur'ân yeter, helâl nevinden onda ne varsa onlarI helal bilin, haram nevinden onda ne varsa onlarI da haram kabul edin".

Böyle diyenden sakInIn. (Kur'ân'da zikri geçmeyen haram da var. Bu cümleden olarak) ehlî eŞek eti size helal deĞildir, vahŞî hayvanlardan da parçalayIcI diŞleri olanlarýn eti haramdIr..." Tirmizî'de kaydedilen rivâyette Şu ziyâde var: "Muhakkak ki, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'In haram ettiĞi tIpkI Allah'In haram ettiĞi gibidir, (arada fark yoktur)".AYRICA SİGARA DA VAR
Tarihte ortaya çIkan vak'alar, Sünnet'i reddetme, düŞüncesinin dinî hasbilikten çIkmadIĞINI göstermektedir. İlk fikir babalarInI yabancI ve bilhassa yahudi menŞe'lilerin teŞkil ettiĞi Şia hareketleri, hep hadîse karŞI çIkarmIŞtIr. Çünkü mütevâtir olmasI sebebiyle Kur'ân'a dil uzatmak, O'nu gözden düþürmek mümkün deðildir. İslâm'I yIkabilmek için Kur'ân-ý Kerîm'in yorumunu istenen Şekle dökme yolu kalmaktadIr. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'In sünneti ve bu sünnetin vazettiði Kur'ân'I anlama ve yorumlama metodu mü'minler arasInda muteber kaldIkça bu yol da kapalIdIr. Öyle ise, ne yapIp yapIp Sünnet'i aradan çIkarmalIdIr. Mûtezile öyle yapmIþtIr. İlk mutezilîler "mütevatir hadîsten baŞkasInI tanImaIýz" demiŞ, ancak hadîsin mütevatir sayIlmasI için ravilerden birinin cennetlik olmasI ŞARtInI koymuŞtur. Burada cennetlikten maksad Aþere-i mübeþþere'den birisi deĞil, kendi görüŞlerinde olanlardan biridir. Hemen belirtelim ki, prensipte hadîs kabul etmeyen bunlar, yeri geldikçe -ve bilhassa muahhar olanlar- kendi görüþlerini te'yîd eden hadîs uydurmaktan da çekinmemiŞlerdir. Şu halde, hadîs düŞmanlIĞI, ilmîlik, hasbîlik, Kur'ân sevgisi gibi dinî gayretten gelmiyor, sapIk fikirlerine sünnette delil bulamamaktan ileri geliyor. AYRICA HANİF DOSTLARDA SIKCA İŞİNE GELDİMİ HADÝS KULLANUR
...Ancak imanlarİ gIrtlaklarIndan öte geçmez. Hedefi delip (hiçbir bulaŞIk almadan öbür tarafa) geçen ok gibi onlar da dine girip çIkarlar (üzerlerinde dinin hiçbir te'siri kalmaz)".

Þârihler bu zümrenin lafla inandIklarInI söyleyeceklerini ancak, kalple inanmayacaklarInI, zâhiren güzel sözler söyleseler bile, söyledikleriyle asla amel etmeyeceklerini belirtirler.

Bu münafIklarIn, İslâm âlemine karŞI mücâdelede, Kur'ân-I Kerîm'i kullanmalarInIn dine büyük zarar vereceðini belirten Hz. Ömer (radýyallahu anh), bu durumda "Hadislere sİðýnýlmasýný çünkü, ashâbu'l-hadîs'in Kur'ân-ý Kerîm'i daha iyi bildiklerini" ifâde eder.

ÖYLE HADISMI VAR KUTUBBİ SİTTEYİ OKUDUM OCEŞİT BİR HADİS GÖRMEDİM(AHLAKLA ALAKALI)

AYRICA SİZE TEŞEKKÜR EDERİM HAKARET ETMEKTENSE BİR MÜSLÜMANA YEKIŞIR ŞEKİLDE SORDUNUZ UMARIM YARDINCI OLMUŞUMDUR TEKRAR MERAK ETTİNİZ BİRŞEY VARSA SORABİLİRSİNİZ
ALLAHIN SELAMI VE BEREKETİ ÜSTÜNÜZE OLSUN



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats