HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: KUR’ AN UZERINE 1... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Fikret Hekim
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 ocak 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fikret Hekim

Kur’an uzerine…

Allah'in selami uzerinize olsun sevgili dostlar,

Usul her ilmin olmazsa olmazlaridandir. Eskilerin eskimez bir sozu vardir: vusulsuzluk usulsuzluktendir. Rabbim insaAllah usulumuz ile bizleri vusul eyler. Kur' an uzerine bir kac kelam etmeden varlik konusuna deginmek daha iyi olacaktir.

 Hepinizin malumu, Varlik katagorileri islam bilim dalinda 3’ e ayrilir.

  1. zorunlu varlik 2. mumkin varlik 3. Muhal varlik

  1. Zorunlu olan vacip varlik Allahtir, yaraticidir, onun varligi bir baska birseye mebni degildir. Onun disindaki varlik onun varligina delildir. Onun icin Kur’ an’ da specifik olarak hicbir ayet bulamazsiniz Allah’ in varligini ispat eden. Cunku Allah’ in varligini inkar. Ilahiyatin konusu degildir. Psikolojinin ve tibbin konusudur. Cunku ruh hastaligidir boyle birsey ancak kilinik vak’ a olarak tedavi edelibilir. Cunku boyleleri kendi varligin inkar etmeden Allah’ i inkar edemezler. Inkar edenlerde inkar ettikleri ALLAH YERINE PEYDAHLANMIS BIR ILAH KOYMAK ZORUNDA KALIYORLAR. Ve o tanriya da tesaduf ismi veriyorlar. (ic ve dis dunyasina bakan insan inkar edemez) onun icin Kur’ an Allah’ in varligina degil, Tevhide yonelmis ve sirke karsi olmustur. Allah’ in varligini isbata luzum yoktur cunku boyle birsey luzumsuzdur. Onun icin ihlas suresi Allah vardir diye degil tektir diye baslar..

  1. Mumkin varlik: insan iste bu katagoride degerlendirilir. Yani varligi baska bir varliga bagli olan, dayali olan. Varligi baska bir varliktan dolayi olan. Canli olan her varlik bu katagoridedir. Insan mumkin varlik katagorisinin en zirvesinde yer alir. Yani varligin ekseninde insan, mevcudatin ekseninde Allah yer alir.

  1. Muhal varlik: varsayim, yoktur yani yokluktur, var Kabul edilir. Buna neden gerek duyuldu derseniz; islam ilahiyatinda, HALIK ve mahlukun disinda bir varlik yoktur. Eger illede var diyecekseniz o yokluktur. Yokluk karanliga bedeldir. Varlik aydinliga. Varlik aydinliginin kaynagi Allahtir isigini Allah’ tan alir. “ Allahu nurus semavati ve-l ard”  budur iste. Ama onun karsisinda karanlik yer alir, karanlik aslinda yoktur. Muhaldir, isigin yokluguna karanlik denir. Aydinligin yoklugu  halidir, karanlik yoksa bizatihi var degildir, onun icinde karanligin kaynagi olmaz. Tevhid ve iman aydinliga, kufur ve batilda karanliga benzer.

Iste mumkun varlik insani, Allah yaratilanlarin en hayirlisi secmis, ona yeryuzunde halifelik vermis, biz bunu bir ikram olarak goruruz, onun icin “ ve le gad kerramna beni adem” . Biz adem ogluna kat kat ikram ettik, “ kerremna” nin manasi katkat ikram ettik demektir. Ikram edilenler nedir diye soracak olursak

1 Fitrattir, yani dogasi temiz dogasi “ fitratallahilleti feterannase aleyha” , uzerinde yarattigi fitrat Allah’ in fitrati yani temiz bir fitrat, pak bir dogru, iste ilk ikrami temiz vicdandir. Iste baska bir ikram olmasaydi insan bu temiz fitrat ile dogruyu ve yanlisi ayirmasi gerekirdi. Ama Allah ikraminida bununlada sinirli tutmayip bunun uzerine

2. bir ikram daha verdi; duyulari ve suuru verdi. Insan suurlu bir varliktir, duyularini suurlu birsekilde kullanan tek varliktir. Onun icin de insani diger canlilardan ayiran suurdur. Bir fare icin peynir peynirdir, ama bir insan icin peynir peynir degildir sadece. Onun icin fare peynir nerededir ona bakmaz tuzaga onun icin yakalanir. Insan fare gibi gormez peyniri, sadece peyniri degil peynirin altindaki tuzagida gorur, peynirin cevresinide gorur, peynirin neden orada oldugunuda gorur. Nedenini nicinini  insan sorar. Iste bu suurdur insani ayiran.

3. ikram akli, insan akilli bir varliktir.  Bununla insan dogruyu yanlistan, guzeli cirkinden ayirir. Bu kevni ikramin uzerine

4. ikramida yapmis ki o da Ser-i ikramdir, o da vahy. Allah insanla konusmus. Oysaki ilk 3 ikrami insanin dogruyu bulmasi icin yeterliydi. Ama rahman rahim olan Allah, sefkatini sevgisini 4. bir sekilde daha gostermis yani vahiyle. Bu kadar ikram edilen insanin sorumluktan azad edilmesi dusunulemezdi. Eger bir yerde hak varsa orada sorumlukta omali. Bu sorumlugu Kur’ an’ dan da anliyoruz. “ Eyehsebul insan ey yetrake suda”  insane basi bos birakilacagini mi saniyor”. Ve basi bos birakildigi sanilan insana hatirlatiliyor ve deniyor ki: “ elem nec’alle hu ayneyn” = biz ona bir cift goz vermedik mi? “ve lisanen ve sefeteyn” =(aslinda bakiniz bir cift goz diger canlilarda da var.hayvanlarda da var, ancak ayetin arkasini dinlediginizde insane verilen gozun cok farkli bir fonksiyonu oldugunuda anlarsiniz.)bir dil ve bir cift dudak(konusmak icin) bir cift dudak vermedik mi? “ ve hedeyna hu necdeyn” = ve (bunlarla donatilan insani) iki yolun agzina getirip birakmadik mi? yani iki yone dogru yonelttik. Catal bir yol. “ Felegte hamel agabeh” = “ ama insane yuku yuklenmedi” . Buradaki yuk sorumluluk, buradaki yuk hakikati tasima sorumlulugu, buradaki yuk gozun dilin,  ve dudaklarin isaret ettigi bilinc, akil ve idrak sorumlulugudur. Cunku goz mecazi olarak nazara delalet eder, arastirmaya delalet eder, ya gozlemle bilirsiniz birseyi ya isitmeyle bilirsiniz birseyi ya da sezgiyle bilirsiniz, sezginin yeri kalp, gozlemin merkezi goz, isitmenin merkezi kulak, iste  kur’ an bize verilen bu hassalari hatirlatarak bizim sorumlulugumuzun ne kadar buyuk oldugunu soyluyor. Ayet: “ inne sakiran ve inane kafura” = (iki yolun agzina biraktik insani) ya sukreder ya kufreder, ( ya iman eder ya da inkar eder).  Bu iradenin en buyuk delili, insan iradesi sonucunda secimin sahibidir, seciminin sonucunda da ya odullendirilir ya cezalandirilir.

Bu anlamda dini kavramlarin tumunu yan yana dizersek, din, sirat, tarik, seriat, hepsi yol ve yolun turevleri anlamina gelir. Insane bir yolcudur. Insane yolcudur, muebbet bir yolcu hep yolcu, ebedi yolculuga hukum giymis bir yolcu. Din de iste insanin yuruyecegi yurumesi gereken yoldur. Cunku Allah eger insane sen yolcusun demisse onu yolsuz birakmasi dusunulemez, ben yolcuysam yolumu goster ya Rabbi diyen kuluna, iste kulum sana yolunuda gosterdim hangi yolda  yuruyeceginide gosterdim, yuruyecegin yerin isaretlerinide verdim demister. Din bu manada bir hayat tarzidir. Bir yasam bicimi, islam ebedi yolculugun ebedi ilkelerine verilen isimdir.

Peki islam bu manada nezaman basladi diye soracak olursak, tek bir cevap verilebilir, insan Allahla konusmaya basladiginda basladi… islamin baslama tarihi, Allah’ in insanla konusma tarihine esittir. Buradan yola cikarak sunu hemen soyleyebiliriz, islam hicbir peygambere verilmis ozel seriatin adi degildir, islam zaman ve zeminler ustu insanligin degismez degerleridir. Ve bilinen ve bilinmeyen peygamberler sadece islamin peygamberidir. Bilinen ve bilinmeyen tum kitaplar sadece islamin kitabidir, onun icin islam sadece belli bir zumrenin belli bir sinifin, belli bir ummetin  sahip cikacagi, ipotek altina alacagi, mevzi bir inanc sistemi degil; islam tum insanlik tarihi boyunca, dogruyu hakki  hakikati temsil eden degismez degerlerin tek  adidir. Kur’ an bu  gercegi soyle vurgular. 18 peygamberi sayar

en’am suresi 90. ayete kadar….nuh….ve en sonunda son peygambere doner derki

“ulaikellezine hedallah”  iste bu sayilan butun peygamberler ve sayilmayanlarda Allah tarafindan bir hidayet uzerinedir. Ve muhataba donulerek  “ fe bi hudahu muktedi”  sen de bunlarin yoluna uy. Yani sen kendinle baslayan bir surecin mubessiri degilsin,  sen senden evvel insanlik tarihi ile yasit bir surecin son mujdecisin, peygambere nubuvvetin hic kesilmeden akan bir irmak oldugu anlatiliyor. Ve deniliyor ki sen de senden once ki gidenlerin yoluna tabi ol. Iste onun icin resulullah  kendisinden once gelen peygamberlerin bir devami oldugunu sik sik  hatirlatmis ve ben bir turedi degilim demesi istenmisti Kur’ anda. Hidayet biraz onceki ayette ve bundan onceki ayetlerde  gecen hidayet nedir, Allah’ in yonlendirmesi nedir diye soracak olursak, hidayeti oncelikle insanlarin Allah’ tan istedigi en buyuk nimettir diye tanimlamak lazim. Yani bir insane Allah’ tan bir tek sey isteyecekse eger, o bir tek sey ihidinessiratalmustegim olmalidir. Bizi hidayete dosdogruyola ulastir,  bizi dosdogru yola ulastiracak suur diriligi ver, iste insanin Allah’ tan isteyecegi bir tek sey olsaydi eger o da hidayet olmaliydi diyor. Bu bakimdan hidayet Allah’ in sefkat ve merhametidir. Allah’ in insana sefkat ve merhameti, rahman, rahim olan Allah’ in sefkati

Vahy: Allah’ in dil disi yontemlerle insanlarla konusmasi, insana mesaj iletmesidir ve vahy Allah’ in en buyuk hidayetidir. Ihdines siratalmustegim diyen insane zalikel kitabu lareybe fihi hudellilmuttegin diye vahyin kitabi uzatilmaktadir iste bu kitap kendisinde suphe olmayan bu kitap Allah’ a karsi sorumluluk duyanlar icin hidayettir. Onun icin vahy maxa hidayettir.

Vahy nedir: biraz oncede tanimladigim gibi Allah’ in dil disi yani gostergeler olmaksizin sozsuz bir bildirimidir, yani insanla sozsuz konusmasidir. Bu tesri-i bir konundur.

Bir de tekvini kanun vardir. Tekvini kanun, kainatin tabi oldugu yasadir. Kainata bakin Allah’ in tekvini kanunlari uzerinde durur. O halde statik bir kadere sahip olan kainatin nasil kanunlari varsa dinamik bir kadere sahip olan insaninda tabi oldugu kanunlari olmaliydi degil mi? Dinamik bir kadere sahip olan insanin tabi oldugu kanunlarida dinamik, statik kadere sahip olan,  tabi olan tabiat ve doganin kanunlarida statiktir.

Onun icin insanin tabi oldugu kanunlar tipki dinamik bir kadere sahip olusu gibi dinamiktir. Onun icin Allah insanlik tarihinin uzun yuruyusu boyunca birden cok peygamber birden cok kitap gondermistir, Allah insanla yuruyus destani boyunca sık sık konusmus insana sık sık mesaj yollamistir. Vahiy Allah’ in adem ogluna kat kat ikraminin en sonuncusudur, hani

velegad kerremna beni adem”  buyuruyor biz adem ogluna kat kat ikram ettik, iste o kat kat ikramin bir kati en son kati vahiydir.  Vahyin inisini ifade eden inzal tenzil lafzi lugat olarak ikram manasina gelir. Onun icin araplar, misafire ikram ettikleri yemege nuzul derler, ilginc onun icin goruyorusunuz Kur’ an da biz bir seyi indirdik , inzal ettik ifadesi gectigi yerde, siz bundan insana ikram ettik, insana hediye ettik, lutfettik anlamini cikarmalisiniz. O nedenle kur’ an da inzal tenzil ifadeleri, demir icin kullanilir, demiri indirdik, hayvan icin kullanilir, 8 cift hayvan indirdik,  su icin kullanilir, su icin kullanildiginda, gokten yere dogru yagdigi icin, belki kelime olarak mantigina uygun dusuyor, ama bu kelime dag icin kullanildiginda, demir icin kullanildiginda, elbise icin  kullanildiginda, ki Kur’ an da elbise indirdik, elbisenin gokten inmedigini biliyorsunuz. Demirin gokten inmedigini biliyorsunuz, ayet indirdik melek indirdik bunlarin hepsini insana ikram ettik, bir kerem olarak verdik ki iste ustte zikredilen insanogluna kat kat ikram ettigin anlamida burada yatmaktadir.

Vahiy insanoglunaAllah’ in en buyuk ikramidir. Meryem suresi 11. ayette. فَأَوْحَ 09; إِلَيْهِ 05;ْ Zekeriyya a.s icin kullanildigi gibi vahy, soz kullanilmadan bizim kullandigimiz gostergeler kelimeler kullanilmadan bir mesaji soz disi bir bicimde birine bildirmeye denir, “ feev ha ileyhim deniyor mezkur ayette, onlara vahyetti bildirdi oysaki , meryem suresinin 10. ayetinde zekeriyya a.s ‘ a insanlarla konusmamasi emrediliyor. 3 gun insanlarla konusmamasi ve bunuda insanlara soylemesi ,yani ben sizinle konusmamak uzere sukut orucu tutmak zorundayim, tutmakla emrolundum, iste bunu insanlara ifade etmesini “ evha ileyhim”  biciminde veriyor Kur’ an. Yani insanlara bunu soyledi. Nasil, ben insanlara konusmayacagim diye konusmamak uzere susma orucu tutan biri, bunu nasil soyler; isaretle soyler. Iste Kur’ an buna vahy diyor, yani soz disi bir yontemle bir bildiriyi muhatabina ulastirmaktir. Iste Kur’ an da ki “ gale dedi, “ nada unledi, “ evha bildirdi, “ enzele indirdi, gibi ifadeler hep vahyin degisik bir bicimde indirilisine delalet ederler ve hepsi soz disi bildiriler.

Yine kur’ an da vahyin 3 sekilde gonderildigi soylenir., [042.051](EH) Bununla beraber hiçbir insan için Allah'ın şu üç suret dışında doğrudan doğruya ona söz söylemesi mümkün değildir; ancak, ya vahiy ile, ya perde arkasından ya da bir elçi gönderir, izniyle ona dilediğini vahyeder. Çünkü O, çok yüksek ve çok hikmet sahibidir. sura suresi 51. ayette vahyin gonderilis sekillerinden birisi apansiz ic aydinligi ile, ilham ile(Bu karşılık, apansızlık ve iç aydınlanma kavramlarını birleştiren vahy teriminin öncelikli anlamıdır (Râğıb): Kur’ânî kullanımda, bu terim, genellikle -her zaman olmasa bile- Allah'tan gelen “vahiy” ile eş anlamlı kullanılmıştır. Yukarıdaki pasaj, Hz. Peygamber'e emanet edilen ilahî mesajdan bahseden  sura 48. ayetin ilk paragrafı ile bağlantılıdır)yani vahyen olarak nitelendirilir, vahyin ikinci sekli perde arkasından 3. sekli ya da bir elçi gönderir. Demekki insanlik tarihi boyunca gonderilen tum vahiyler bu 3 sekilde gonderilmistir. Biz resulullah’ dan gelen rivayetleride yanyana dizdigimizde resulullah’ in hira’ da indirilen ilk 5 ayetin iste bu 3. sinifa girdigini anliyoruz, yani elci araciligi ile (cebraili kendi asli suretinde gormesi) Allah tarafindan gonderilen bir mesaj oldugunu. Ikincisi bir perde gerisinden ki, rabbimizin musa. a.s’ a indirdigi vahiy ve konusmasi bu sekle ornektir.  3. cesidine ise kur’ an’ in geri kalan tum ayetlerinin resullah’ a gonderilisini verebiliriz. Iste bir elci araciligi ile indirilen vahy rabbimizden yani vahyin ana beyni olan levhi mahfuzdan sozsuz bir bicimde bir simgeler yigini halinde alinip bir mana halinde alinip peygamberin kalbine ilka edilmesi, iste 3. turude vahyin budur.

Iste kur’ an ilk 5 ya da 7 ayeti haric tamamen bu 3. sekilde indirilmistir. Suursuz ve cansiz varliklarin tabi oldugu kanunlarin kendilerine bildirimide Kur’ an da vahiy olarak adlandirilir. Ancak biraz oncede soyledigim gibi  onlara statik vahiy,  insane dinamik vahy olarak indirilmistir. Cunku statik kadere bagli olan kainatin yasalari, vahyi, statik vahiyle, degismez vahiyle, sabit bir vahiyle, dinamik bir kadere sahip olan, daima ameline  gore kaderide degisen insanada  vahiy dinamik bir bicimde  gonderilmistir.

Kur’ an da yere vahyedildi goge vahyedildigi, bal arisina vahyedildigi ifade edilirki bu ifadelerden biz sunu anliyoruz, bunlarin tabi olduklari kanunlar, bunlarin, yerin, gogun, bal arisinin tabi oldugu doga yasalari bir vahy olarak a adlandiriliyor, arinin bal yapmasi iste Allah’ in kendisine tabiat olarak kildigi bu vahiy sayesinde biz buradan yola cikarak sunuda anlayabiliriz, bal arinin amelidir, kendisine kanun kilinan vahy sayesinde o vahyi ari bala dondurmektedir. Ve insanada ari ornek gosterilmektedir, bakiniz suursuz bir varlik kendisine statik bir vahiy gonderiliyor bu vahy bala cevriliyor yani itiraz etmiyor gorevini yapiyor, ey insane sen suurlu bir varlik oldugun halde ari kadar dahi gorevini yapmayacak misin uyarisidir adeta, yine goklere  ve yere vahyedilmesinde ki kasitta budur. Ey insane suursuz bir varlik olan gokler ve yerler aldiklari vahyi tamamen uyguluyorlar ve Allah’ a isyan etmiyorlar, ornegin gunes bugunde yoruldum ya rabbi demiyor, dogmayacagim demiyor, yanmayacagim demiyor, aydinlatmayacagim demiyor, ay itiraz etmiyor basim dondu demiyor,  o hade ey insane  yerler ve gokler Allah’ in static  vahyine muhatap olan yerler ve gokler bu  vahye amade olmusken sen Allah’ in  suur verdigi akil verdigi, irade verdigi  vicdan verdigi ve donup konustugu ve bu kadar ikramin muhatabi olan bir varlik olarak nasil Allah’ a isyan edersin denilmek istenmektedir. Vahyin de tanimini kisaca yaptiktan sonra,  simdi vahyin son kitabi olan kur’ anin tanimi uzerinde durmak istiyorum.

Kur’ an nedir:  Allah’ in kendisine en son hitap ettigi hz Allah’ in son peygamberine indirilen en son mesaja kur’ an adi verilir, Kur’ an melek Cebrail araciligi ile peyder pey 23 senede yaklasik hz. Peygamber a.s in kalbine indirilen ilahi mesajlarin tumune verilen ortak  isimdir. O yine kendisine gore  bir Ramazan ayinda  ramazandan bir gece olan, mubarek bir gece olan kadir gecesinde yani, kader  gecesinde, olcu gecesinde; ilk kez Hirada indirilmeye baslanmistir. Ve bu inis yaklasik 23 yil surmustur.

Kur’ an kelime anlami olarak bir araya getirmek toparlamak,  telif etmek, soz dizmek anlamlarina gelir ki qarane konunden geldigi soylenir, dilbilimcileri tarafindan.  Ismi meful manasina mastardir yani okunan demektir, yani sizin icin Kur’ anin Kur’ an olmasi okumaniza baglidir, okuyorsaniz sizin de Kur’ aninizdir okumayan icin Kur’ an degildir. Kur’ an okumayanin Kur’ ani degildir. Qarae okumak  anlamina gelir, ikincil olarak okumak yani  anlamlari yanyana dizmek kelimelerden anlamli sozukler uretmek, kelimeleri yan yana dizerek bir anlam elde etmek ve bunu birbirini ayirmadan  kesintisiz yapmak anlamina gelir. Burdan yola cikarak  sunu soyleyebiliriz, okumak sadece  okumak ne dedigini bilmeden okumak degil, okumak anlamak. Okumaktir ki ayni kokten gelen istikra kelimesi okumak, anlamak, yasamak ve  hissetmek manalarina gelir. Ayni kokten gelir. Onun icin Kur’ an butun bu anlamlari icerir. Okumak anlamak, hissetmek ve hayata dokmek yasamak , esyanin insanin ve hakikatin tefsirirdir bu. Yani kur’ anin kendisi hem mufessirdir hem mufesserdir. Yani hem tefsir eder hem tefsir edilir. Tefsir eder neyi? Hakikati tefsir eder. O sozcukler aslinda sozcuklerin gerisinde yatan hakikati ifade etmek icin vardir. Onun icin Kur’ an hakikatin ebedi ve degismez degerlerin bir tefsiridir. Kendisi bizatihi mufessirdir. Esyayi tefsir  eder, varligi tefsir,  eder mahlukati tefsir eder. Ve hepsinden ote Allah’ i yaraticiyi tefsir eder. Ve yine Kur’ an mufesserdir, tefsir edilmistir. Kur’ ani ilk tefsir edende  yine Kur’ an’ in sahibi olan Allahtir. O Kur’ an da oyle buyurur “ Summe aleyna beyaneh, sonra onu beyan edecek aciklayacak olan biziz. Yani onu  sana aciklamak bizim uzerimize duser buyuruyor. Onun icin Kur’ an hem mufessirdir, hem mufesserdir.

Kur’ an bize kendisini soyle tanitir. Biz Kur’ an’ a sen kimsin nasil bir kitapsin ozelliklerin nadir diye sordugumuzda Kur’ anin su cevaplari verdigini goruruz.

1 ben Allah’ in kelamiyim der, bu Allah’ in dili demek degildir. Kur’ an kelamullahtir, lisanullah degildir, Allah’ in dili degildir. Vahyin dili dedigim gibi biraz once sembolsuzdur. Vahiy tamamen konustugumuz hecelerden meydana gelen, harflerden meydana gelen, dilden ari dir. Ancak Kur’ an’ in dili arapcadir. Allah’ in dili degil. Onun icin Allah her peygambere kendi dili ile hitap etmistir. Tevrat ibranice, incil aramice, ibrahim a.s ‘ in suhuflari ise suryaniceydi.  Ve tabii ki  diger tum peygamberler gonderilen bildigimiz ve bilmedigimiz tum kitaplarda kendi dillerinde gelmisti. Onun icin kur’ an Allah’ in kelamidir, onun manalari tamamiyla Allah’ tan dir.

2. si Kur’ an arapca bir kitaptir; Kur’ anin dili arapcadir. Dil manadan ayrilamayacagi icin lafizlar anlamdan ayri tutulamayacagi icin Kur’ anin  arapca olmasida Kur’ an’ in kendi beyani ile tevkifidir ilahidir.

3 Kur’ an mutevatirdir bize kadar yalanlanmasi mumkun olmayan cok sayida insanin kafasinda gonlunde göğsünde ve yazilarinda aktarilarak gelmistir. Ilk nesil Kur’ ani  sadr (göğüs)larina yaziyorlardi, daha sonraki nesiller, satirlarina yazarak bize kadar ulastirdi. Kur’ an 1400  yildan beri hem sadr lar tarafindan goguslerde, kalplerde  zihinlerde hemde satirlarda kitaplarda bugune kadar tasina gelmistir. Ilk indirilen ayetleri  ashabi kiram bir mujde bekler gibi bekliyor. Ayet indiginde birbirlerine sanki define bulmus gibi birbirlerine mujdeliyorlar ve inen ayeti herkes tabiri caizse bir mucevher gibi yureginin en mustesna kosesine sakliyor. Ve oradan hayatina dogru donusturuyordu ve iste Kur’ an in ilk muhatabi  olan nesil ayetleri adeta yutarcasina  hicbirini bir kelimesini bir harfini zayi etmeden gozledikleri  bir yolcu bekler gibi ask ile sevk ile bekledikleri ayetleri en mustesna yerlerinde hifz ediyorlar yasiyorlar hayata  aktariyorlar ve gelecek kusaklara tasiyorlardi.

Bu noktada bir misal hatirliyorum, resulullahin vefatindan hemen sonra Omer ve Ebubekir r.a.h Ummu Eymeni ziyarete giderler, Ummu Eymen resulullahin annesinin azatli cariyesi, resulluhin sevdigi bir  annemiz, yasli bir kadin, Ummu Eymen aglamaya baslar, Omer ve Ebubekir de aglamaya baslar, ve onu teselli ederler, ve derler ki resulullah bir insandi Allah katina aldi onu, Ummu Eymen yanlis anlasildigini anlar ve der ki, ben resulullahin oldugune aglamiyorum ki ben asil vahyin gokten kesilisine agliyorum, artik Allah bizimle konusmayacak ben ona agliyorum. Vahyin kesilisine aglamak, vahiy iste, suren vahiy, vahyin ilk muhataplari tarafindan boylesine  canla basla karsilanmis, boylesine muthis bir muhabbetle karsilanmis ve yasli bir kadin, okumasi yazmasi olmayan bir kadin, bugunun normlariyla, hicbirseyden haberi olmayan, cahil bir kadin, vahyin kesilisine agliyor, artik Allah bizimle  sicak bir bicimde konusmayacak diye agliyor.  Onun icin o insanlar  bu ruh , bu suur, bu bilincle herhalde vahyin  bir tek kelimesini araya vermezler zayi etmezler, bu suur icinde vahyi tasidilar sonraki nesillere, elden ele, dilden dile, gonulden gonule, yurekten yurege ve kitaptan kitaba aktardilar.

4 Kur’ an apacik bir kitaptir apacik. Kendisi bunu soyler kitabin mubin, apacik kitap, Kur’ an’ in apacik olmasi kuskusuz,  dil sanatlari acisindan, mecaz, tesbih, istiare tasiyor olmasina engel degildir. Kur’ an da ki mutesabih ayetlerin varligida Kur’ an’ in apacikligina engel degildir. Dikkatinizi cekerim, Kur’ an da anlamsiz hicbir kelime yoktur. Kur’ an da  anlami belli olmayan hicbir cumle yoktur. Kur’ an da anlami insane  tarafindan bilinmeyecek bir tek ayet yoktur, cunku Kur’ an’ in maksadi anlasilmak icin, Allah Kur’ an da birsey soylemis ve soylediginide  insane anlamisi icin soylemis, anlamamasi icin degil!!!. Kur’ an daki mutesabihat anlasilmayacak sozler degil; aksine anlasilmasi icin uzerinde ciddi bir sekilde durulmasi, tefekkur edeilmesi, tedebbur edilmesi yani maksadinin anlasilmasi gereken bir ayettir , onun icin Kur’ an da anlami anlasilmayacak ayet yoktur, kelime yoktur, ancak anlami ilk bakista anlasilacak, ilk bakista anlasilmayip uzerinde uzun uzun dusundukten diger ayetlerle baglantisi tesbit edildikten onun yaptigi gonderme bulunduktan sonra anlasilacak tefekkur, tedebbur ve teemmulden sonar anlasilacak  ayetler vardir. Onun icin ‘ Kur’an “ efela yetedebberuunel kur’ an”  Kur’ an uzerinde derin derin dusuncelere dalmiyor musunuz, Kur’ an’ i tedebbur etmiyorlar mi, kur’ an uzerinde  derin derin tefekkur etmiyorlar mi diye sorar, nicin ilk etapta anlasilacak ayet ve kelimeler oldugu gibi, ilk bakista anlasilmayacak bir cok ayet ve lafiz da vardir da onun icin.

Mutesabihat baska yerlere gonderme yapan dipnotlar gibidir aslinda. Kur’ anin diger ayetlerine, Kur’ anin tefsiri olan diger ayetlere gonderme yapan, ozlu dipnotlardir.  Bu manada Kur’ an apaciktir.

Yine Kur’ an da cok anlamli kelimeler olmasida Kur’ an da mananin anlasilmamasina mazeret degildir. Her dilde cok anlamli kelime vardir. Ornegin quru kelimesi hem hayiz zamanina hem temizlik zamanina isaret eder. Iki anlami birden  icerir, ancak Kuran’ da  her kullanildigi yerde bunun hangi anlama geldigini baglamindan siyaq ve sibqindan  cikarmak mumkundur. Onun icin heva kelimesi hem cikmak manasina gelir hem inmek manasina gelir. Ancak kullanildigi yerde ne icin kullanildigini onune ve ardina siyaq ve sibqina baglamina bakarak  bulabilirsiniz.

Yine Kur’ an da musterek manali bir cok kelime vardir, ayn kelimesi ayn kelimesi  bir ayette goz olarak kullanildigi gibi, bir baska ayette su kaynagi olarak kullanilir.  Her dilde oyledir. Bizim dilimizde de sukaynagina; su gozu ya da goz derler.  Onun icin bunlardan hangisinin anlamini verdigini ogrenmek icin  cumledeki yerine bakmaniz kafi. Eger cumlenin tamamini dogru bir bicimde anlarsaniz, o gozun su gozu mu insan gozumu oldugunu cikarirsiniz rahatlikla, butun bunlarda Kur’ an’ in anlasilmamasina gerekce degildir.

Yine sahabe ve musrikler Kur’ an’ i anladilar, Kur’ an’ a iman edenler anladiklarina iman ettiler inkar edenlerde anladiklarini inkar ettiler. Yani lafizlarinin anlamlarini biliyorlardi, bilmediklerinide zaten  soruyorlardi. Ornegin Hz. Omer ebbe kelimesinin anlamini soruyor arastiriyordu, aslinda ebbe kelimesi ot, cayir manasina gelir, bunu bilmediginden degil, lakin cennette  cennetliklere mujdelenen bu seyin cennetteki gercek mahiyetini bilmiyordu, zaten  bilmeside mumkun degildi gayba iliskin birseydi, cennete iliskin birseydi, yoksa ebba kelimesinin cayir anlamina gelmedigini bilmiyor degildi, lakin cennette mu’ minlere cayirin nasil mujdelenen bir nimet  uzerinde duruyor,  herhalde farkli birsey olsa gerek diyor ve hemen arkasindanda bu tekelluftur, eger ogrenmem gerkmez ya da daha aciklanmasi gerekseydi Kur’ an bunu bize aciklardi deyip geciyordu.

Onun icin ashabi kiramdan bazilari bazi kelimeleri bilmedikleri  zaman yazdiklari mushaflara, yazdiklari ayetleri, yazdiklari sahifelere not dusuyorlardi, zuhruf kelimesi, hemen yanina not dusuyorlardi zeheb  manasina gelir, altin manasina gelir diye, yani bu da cok azdi. Onun icin onlar Kur’ an’ i anliyorlardi. Anlamadiklari cok ender kelimelerin yanlarina dustukleri o notlardan  anliyoruz ki, geri tarafini anlamislardi. Anladiklari icin de sormuyorlardi ve musriklerde anladiklari bir Kur’ an’ i inkar ediyorlardi.

Lakin bu manada lafzi bilmek, anlamak ayri, kavramak ayri, yani ne dedigini anlamak ayri, nedemek istedigini anlamak ayri, nedemek istedigini anlamak icin tedebbur ve tefekkur lazim. Iste inanmayanlar ne demek istedigini anlamiyorlardi, ne dedigini degil cunku dilleri arapcaydi, eger o arapca ile inmemis olsa idi, Kur’ an ‘ in da dedigi gibi araplara arapca olmayan bir kitap ha! diye sorarlardi, diyor kitap. Cunku onu anlayasiniz diye arapca indirdik diyor Kur’ an. Bu manada Kur’ an apacik bir kitaptir.

5.si mucizedir. Kevni, bir mucize degil, Kelami bir mucize dir, diger  peygamberlerin tumune verilen mucize kevni  idi hatirlayin , ibrahim peygamberin mucizesini, hatirlayin musa a.s mucizesini, hatirlayin  salih peygamberin mucizesini onlar kevni idi. , ama bu kelami bir mucizedir. Kevni mucizeler. Tarihseldir, sadece gonderildikleri zamanda gecerlidir. Ancak bu  bu mucize bu son mucize zamanlar ustu bir mucizeye donustu. Cunku kelami idi onun icin her cagda kiyamete kadar mucize olmayi surdurecektir...***

 « BEN MUSLUMANLARDANIM » DIYENDEN DAHA GUZEL SOZLU KIM VARDIR ? »


"Seni Seven, Sen Gibi Olmali Ya Resulallah"


Selam Hakk'a Tabi Olanlara Olsun
Hersey Gonlunuzce Olsun Selam ve Dualarimla
Hazar Fikret Hekimoglu

                                                                                                                                                      



__________________
« BEN MUSLUMANLARDANIM » DIYENDEN DAHA GUZEL SOZLU KIM VARDIR ? »


"Seni Seven, Senin Gibi Olmali Ya Resulallah"


Selam Hakk'a Tabi Olanlara Olsun

Hazar Fikret Hekimoglu
Yukarı dön Göster Fikret Hekim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fikret Hekim Ziyaret Fikret Hekim's Ana Sayfa
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Cok güzel bir yazi.. Ellerinize saglik



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
Fikret Hekim
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 ocak 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fikret Hekim

Xweser-Mirov Yazdı:

Cok güzel bir yazi.. Ellerinize saglik

 

Tesekkur ederim, Xweser-Mirov. Dua edin insaAllah.



__________________
« BEN MUSLUMANLARDANIM » DIYENDEN DAHA GUZEL SOZLU KIM VARDIR ? »


"Seni Seven, Senin Gibi Olmali Ya Resulallah"


Selam Hakk'a Tabi Olanlara Olsun

Hazar Fikret Hekimoglu
Yukarı dön Göster Fikret Hekim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fikret Hekim Ziyaret Fikret Hekim's Ana Sayfa
 
ekabir
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 04 temmuz 2010
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ekabir

Selamün aleyküm. Affedersiniz "Fikret Hekim" arkadaşın yazdığı yazının Mustafa İslamoğlu'nun tefsir dersleri giriş bölümünün ilki olduğunu gördüm. Kendisi kaynak ta belirtmemiş. Oradaki  konuşmanın yazıya dökülmüş hali olduğunu belirtmiş olsaydı çok sevinirdim. Bu haliyle doğru bulmuyorum. Selam ve saygılar.
Yukarı dön Göster ekabir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ekabir
 
kadir2007
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 mayis 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 22
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kadir2007

merhaba ekabir EN İYİDAVRANIŞ BİR İNSANIN UTANILACAK DURUMA DÜŞMESİNİ ÖNLEMEK     NIETZSCHE   saygılar

__________________
yasar
Yukarı dön Göster kadir2007's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kadir2007
 
Fikret Hekim
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 ocak 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fikret Hekim

Dogrudur ekabir kardesim, uzun zamandir siteye, giremedim, daha yeni giriyorum, suan nasil girdigimide anlayamadim, ilgili iletinizde kayitli oldugum maile degilde neredeyse hic kullanmadigim, maile gelmis, onada sasirdim dogrusu. ilgili yazimizda dipnot olarak kaynak yazili idi, kendi dosyamizdan oraya kopyalarken eskiklik olusmus olabilir. Yoksa yazilarimizda kendimize aid olmayan, ya da faydlandigimiz yerlerin kaynagini gosteriyoruz..., ikaziniz icin tesekkur ederim. selam ve dua ile

__________________
« BEN MUSLUMANLARDANIM » DIYENDEN DAHA GUZEL SOZLU KIM VARDIR ? »


"Seni Seven, Senin Gibi Olmali Ya Resulallah"


Selam Hakk'a Tabi Olanlara Olsun

Hazar Fikret Hekimoglu
Yukarı dön Göster Fikret Hekim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fikret Hekim Ziyaret Fikret Hekim's Ana Sayfa
 
Fikret Hekim
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 ocak 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fikret Hekim

Kur' an uzerine1

istifade edilen kaynak tefsir dersi M. islamoglu



__________________
« BEN MUSLUMANLARDANIM » DIYENDEN DAHA GUZEL SOZLU KIM VARDIR ? »


"Seni Seven, Senin Gibi Olmali Ya Resulallah"


Selam Hakk'a Tabi Olanlara Olsun

Hazar Fikret Hekimoglu
Yukarı dön Göster Fikret Hekim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fikret Hekim Ziyaret Fikret Hekim's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats