HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: AHZAB 6, 40, 53 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

selam dostlar,

face'deki parçalı iletilerden oluşmuş bir paylaşım'ı sizinle paylaşmak istedim :

 her zaman sarsılmaz bir şekilde şuna iman etmişimdir : ilahi bir kitab olan Kur'an kusursuzdur ve mahfuz'dur. şayet içindeki Ayet'lerden bir veya birkaçı bana/bize anlaşılmaz geliyorsa, emin olalım... ki bu tamamen bizim eksikliğimizin, bizim ( başta kendim...) kusurumuzun / kusurlarımızın bir sonucudur...Kur'an açıktır, apaçıktır; fakat maalesef biz Kur'an'a tam açık değiliz, biz henüz yürek kapı ve pencerelerimizi tam olarak Kur'an'a açamamışız demektir...( en başta kendimi kastediyorum)doğduğumuz günden beri geleneğin örttürüp durduğu fıtratımızın üstünü henüz tam açamamışız demektir...Kur'an bize açıktır, biz ise henüz kendimizi o'na açık hâle getirememişiz demektir...sa'y'imiz/ mesaimiz nedeniyle, yönelişimizdeki kusurlar nedeniyle kendi kendimizi Yaradan'a ve mahfuz Kitabına BİZZAT kapatmışız / kapanmasına vesile olmuşuz demektir...bunları neden mi söylüyorum...herhangi bir Ayet aklımıza uymadığında suçu asla Kur'an'a yüklemeyelim diye...hatalı olan BİZ olduğumuz halde, kendi nefsimizi temize çıkarmayalım diye...kesinkes olarak bilelim ki, suç tamamen bizimdir, meallendirmedendir, tarih içerisinde bu güzel dine yapılan ilave ve eksiltmelerdendir, dinin uydurmalarla yamultulmasındandır, bütün bunların bize taktığı karartıcı gözlüklerdendir, bunların oluşturduğu kara/ siyah dumanlardandır yukarıda saydığım/ sayamadığım vb. sebeplerdendir...ilahi Kitab'ta kusur olabilir mi...Yüce Allah'ın göndermiş olduğu kitab, sıfır hatalı olabilir ancak...içinde tek bir hata varolsaydı, bu kitab'ı asla Yüce Allah'a yakıştırmak yakışık almazdı...

şimdi, şu yukarıdaki Ayet'ler ile ilgili örneğin R.İhsan Eliaçık nasıl düşünüyormuş onlara bir bakalım isterseniz :

AHZAB 6 :
Peygamber, iman edenler NAZARINDA kendi canlarından daha önce gelir, eşleri de ANNELERİNİZDİR. bu şekilde sevgi ve merhamet yumağı haline gelenler, Allah'ın kitabına göre diğer iman etmiş ve hicret etmiş olanlara nazaran birbirleri......nin can yoldaşı olmuşlardır. ancak diğer dostlarınıza da en güzel şekilde davranmalısınız, kitapta bu da yazılıdır.
9 no'lu açıklama( sayfa 853) :
bu Ayeti fıkıh/ hukuk bakış açısıyla mirasla ilgili yorumlamak yerine, ahlaki bakış açısından sevgi ve kardeşlikle ilgili yorumlamak, Kur'an'ın Peygamber ve iman edenler arasındaki ilişkiye getirdiği ruh açısından daha uygundur. nitekim enfal suresinin sonundaki benzer bir Ayet, buradaki durumu tüm iman edenlere teşmil eder.....................................çünkü dikkat edilirse bağlam, evlatlık kurumu ile ilgili olup o o günkü Araplar arasında toplumsal bir yara haline gelen ilkel kabile asabiyetleri çözülüyor ve yerine sevgi ve şefkat( merhamet), kardeşlik( uhuvvet) ve dostluk/ can yoldaşlığı(velayet) kavramları üzerine Medine'de yeni bir toplum kuruluyor. Peygamber'in iman edenlerce kendi canlarından daha yakın görülmesi gerektiği ve onun EŞLERİNİN MÜ'MİNLERİN ANNELERİ olduğunun ifade edilmesini de bu çerçevede anlamak gerekir. yani " kimse Peygamber öldükten sonra eşlerinden birisiyle evlenerek onun " ZÜRRİYETİNE " girme, onunla kan bağı oluşturup bir tür " PEYGAMBER HANEDANLIĞI " oluşturma sevdasına kapılmamalıdır. onunla ve eşleriyle ilişkiniz sevgi ve şefkat yumağı haline gelmek( merhamet), dostluk( velayet) ve kardeşlik ( uhuvvet) ilişkisidir.. ......... " toplumsal ilişkileri eski ilkel kabile bağları üzerine kurmayın " denmek isteniyor...R.İhsan ELİAÇIK
DEVAMI :

( SAYFA 862) :
AHZAB 40 :
Muhammed adamlarınızdan birinin babası değildir, fakat Allah'ın ELÇİSİ ve Peygamberlerin sonuncusudur. Allah'tır herşeti hakkıyla bilen.
29 :
demek ki " benim soyum Peygambere dayanıyor, benim ata babam O'dur, onun kanını taşıyorum..." diyerek toplumda ayrıcalıklı bir yer edinmeye çalışanlar boşuna uğraşmaktadırlar. Yahudilerin İbrahim, İshak, Yakub, Musa ve Harun gibi peygamberleri " ata-baba " yerine koyup bundan bir PEYGAMBER HANEDANLIĞI ( Nebim, Kohenler) silsilesi türetmesi gibi Hz.Muhammed'i " BABA " yerine koyupondan bir " SEYYİDLİK " silsilesi türetmeye çalışmak aynı şey olup batıl bir davadır. çünkü Hz.Muhammed içimizden hiçbir "adamın/ erkeğin " babası değildir. misyonu sadece " Allah'ın ELÇİSİ " olmaktır..................................bu nedenle ondan erkek/ baba sulbünü kutsayan bir patriarchy ( baba sulbüne dayalı, babadan gelen) BİR HANEDANLIK ÇIKARILAMAZ ve hele SOSYO-POLİTİK DÜZEN bunun üzerine kurulamaz. keza kızı ve damadı yoluyla gelen bir HANEDANLIK da geçersizdir. bunlar Sasani ve Roma eski dünyalarının, BABACI, HANEDANCI, KUTSAL SOYCU cahili gelenekleri olup FESHEDİLMİŞTİR...R.İhsan ELİAÇIK



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
zübeyr
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 30 mart 2008
Yer: Uganda
Gönderilenler: 126
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zübeyr

hasan bey yazdı,

eliaçık çevirisi,

AHZAB 40 :
Muhammed adamlarınızdan birinin babası değildir, fakat Allah'ın ELÇİSİ ve Peygamberlerin sonuncusudur. Allah'tır herşeti hakkıyla bilen.


selam,


Dikkat çekmek istediğim konu şu, ehlisünni inancını taşıyanların geneli kitap verilen resul kitap verilmeyeni nebi olarak adlandırıyorlar,bazı değişik görüşlere sahip olanlar ise bunun tersini savunuyorlar,kitap verilen nebi onun kitabı ile daha sonra uyarı görevi yapana resul deniliyor,bazı farklı görüşe sahip olanlar ise resul ve nebi farklı olmayıp aynı kişiler için kullanılan isimlerdir diye düşünüyorlar, ben herkesin görüşüne saygı duyarım, ama yapılan çeviri hatalarına saygı duymuyor tersine kınıyorum.

şimdi her iki ismide aynı şekilde ele alırsak,ahzap 40 ayetini şu şekilde çevirmemiz gerekli değilmi.

o Allahın peygamberi ve peygamberlerin sonuncusu olmalı değilmiydi,neden burdaki çeviride elçi yada resul dendikten sonra aynı özelliği taşıyan nebi peygamber olarak çevriliyor,oysaki aynı özelliği taşıyorlarsa burda neden böyle bir çelişki var.

o Allahın resulu ve nebilerin sonuncusu olarak gerçek çevriyi yapmak lazım gelmezzmi.

O Allahın peygamberi ve peygamberlerin sonuncusu
o Allahın resulu ve nebilerin sonuncusu.

Allah burda net olarak resul ve nebi kavramlarını kullanmışken, neden bu tür çevriler yapılıyor anlamış değilim, bu iş bu kadar zormu?
insanların hepsi kuranı anlamak için illaki üst düzeyde arapça öğrenmesimi gerekli,neden Allahın ayetlerini çeviride olsa değişik sunmaya kalkarlar.

En açık ayeti bile bu şekilde çeviriyorlarsa, gerisini düşünmek bile istemiyorum.

Resulu ve nebiyi bir madalyonun iki yüzü olarak düşünenlerin, çeviri yaparken farklı düşünmeye yol açacak hataya düşmemeleri gerekli.

sn öktem burda kesinlikle kişisel bir sorun olmadığını hatırlatmak isterim.

__________________
koymuş postasını,GÖRMÜŞ RESTİNİ!!! he canım sen getir üstünü!!!
Behr bı deva kuçka heram nabe!!!
hılas!!!
Yukarı dön Göster zübeyr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zübeyr
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasanoktem Yazdı:
AHZAB 6 :
Peygamber, iman edenler NAZARINDA kendi canlarından daha önce gelir, eşleri de ANNELERİNİZDİR. bu şekilde sevgi ve merhamet yumağı haline gelenler, Allah'ın kitabına göre diğer iman etmiş ve hicret etmiş olanlara nazaran birbirlerinin can yoldaşı olmuşlardır. ancak diğer dostlarınıza da en güzel şekilde davranmalısınız, kitapta bu da yazılıdır.
R.İhsan ELİAÇIK

Öncelikle sair meallere katılmadığımı belirteyim.

İhsan Eliaçık'ın bu karmaşık mealinden de doğrusu bir şey anlayamadım. Eliaçık, inananları üç sınıfa ayırmış bu mealliyle:

1- Bu şekilde sevgi ve merhamet yumağı haline gelenler.

2- Allah'ın kitabına göre diğer iman etmiş ve hicret etmiş olanlar.

3- Diğer dostlarınız...

Hatta br birde , "diğer dostlarınıza da en güzel şekilde davranmalısınız" cümlesinden bir 4. sınıf daha çıkıyor ki o da "siz".

Yoksa bu mealden bu anlaşılmıyor da ben mi yanlış anlıyorum?

"Bu şekilde sevgi ve merhamet yumağı haline gelenler..."

1- Ne şekilde? İfadenin öncesinde "bu şekilde" dedirten bir sevgi ve merhemet yumağından söz geçmediğine göre, hangi şekilde?

2- Sevgi ve merhamet yumağı haline gelenler" kimler, "diğer iman etmiş ve hicret etmiş olanlar" kimlerdir? 

3- Bir de "diğer dostlar" dediği kimlerdir?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar. allah ne eylerse güzel eyler.

   evet muhammed sizin babanız değil. ama bazılarının babası  allah neyi yapacağını bilimiyormuş gibi bazıları. muhammet evlatlığının hanımı ile evlendi.  evlendi ama ümmetini yine kurtaramadı. hayla dağa seyyit şerif..... ya zeyt oğlum mirascım deseydi. o zaman bak sen işe  1400 yıllık peygamber saltanatına. herhalde tanrı olurdular. yada yerine geçerdiler.  olmaz demeyim hıristiyanlar yaptı.  ben hep derdim bu isa alesselam neden babasız doğdu diye. nedenini seyyitlik şeriflik yada yahudilik  en bariz hıristiyanlık açıklıyor.  isimden rant sağlamak.

    bu muhammetin (sav) sadece fatıma kızımı vardı osmanın r.a hanımlarında hiç çocuğu yokmuydu.  bunlar neden seyyit yada şerif olmadılar.



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats