Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: Antigua And Barbuda Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
(HAC suresi 78. ayet) Ve cahidu fillahi hakka cihadil hüvectebüküm ve ma ceale aleyküm fid dini min harac millete ebiküm ibrahim hüve semmakümül müslimine min kablü ve fi haza li yekuner rasulü şehiden aleyküm ve ketunu şühedae alen nas fe ekiymüs salate ve atüz zekate va'tesimu billah hüve mevlaküm fe ni'mel mevla ve ni'men nesiyr
(HAC suresi 78. ayet) Ve ALLAH uğrunda gereken çaba ve gayreti gösteriniz. O'dur sizi seçen. O, babanız İbrahim'in yolu olan bu dini, sizin için güç ve ağır kılmadı. Elçinin size tanık olması, sizin de halka tanık olmanız için, sizi, daha önce de şimdi de "müslümanlar" olarak adlandıran O'dur. Namazı gözetin, zekatı verin ve ALLAH'a sarılın; Mevlanız (Sahibiniz) O'dur. Ne güzel sahip ve ne güzel Yardımcıdır!
(MERYEM suresi 58. ayet) Ülaikellezine en'amellahü aleyhim minen nebiyyine min zürriyyeti ademe ve mimmen hamelna mea nuhiv ve min zürriyyeti ibrahime ve israile ve mimmen hedeyna vectebeyna iza tütla aleyhim ayatür rahmani harru süccedev ve bükiyya
(MERYEM suresi 58. ayet) İşte bunlar, Allah'ın kendilerine nimetler verdiği peygamberlerden, Âdem'in soyundan, Nuh ile birlikte (gemide) taşıdıklarımızdan, İbrahim ve İsrail (Ya'kub) 'in soyundan, doğruya ulaştırdığımız ve seçkin kıldığımız kimselerdendir. Onlara, çok merhametli olan Allah'ın âyetleri okunduğunda ağlayarak secdeye kapanırlardı.
(MERYEM suresi 58. ayet) Fe halefe mim ba'dihim halfün edaus salate yettebeuş şehevati fe sevfe yelkavne ğayya
(MERYEM suresi 58. ayet) Nihayet onların peşinden öyle bir nesil geldi ki, bunlar namazı bıraktılar; nefislerinin arzularına uydular. Bu yüzden ileride sapıklıklarının cezasını çekecekler
Kuranda belirtildigi gibi namaz Islam dinin babasi kabul edilen Hz Ibrahimden sonra gelen bazi nesillerden sonra kaybolmustur. Bu degisiklik hem sekil hemde icerik olarak degistirmistir. Ama yinede Yahudilerden cok az bir kismi bu gelenegi devam ettirmistir. "Yahudi Gibi IBADET ETMEK:Ibadet ve Sinagog Servisleri El Kitabi" adli kitapda belirtildigi gibi namaz eski yahudiler tarafindan ve gunumuzde bir kisim yahudiler tarafindna yerine getirilmekdedir. Bu kitapda yazar ibadetin yapilmasini sekiller ile anlatmakdadir. Yahudilere yonelik yazilan bu kitapda ki su sekillere dikkat edelim. Ilk yahudiler tarafindan yapilan ibadetin nasil yapildigi ile namazi karsilastiriniz.
Yazar bu resimlerin altina ekledigi yorumda soyle demekdedir." Gunumuz cemaatlerinde cok az bir kismi secdeyi yerine getirmekdedir. hatta bazi sinagoglarda sadece Rabbiler bu ibadeti yapar fakat zaman zaman cemaatde eslik eder. Bu ibadet Israil sinagoglarinda diger ulkelerdeki Sinagoglardan daha fazla yapilmakdadir. Bu ibadet seklini yapmak bir cogunuza ilk defa yapilacagindan yabanci gelebilir. Eger bir defa bu sekildeki gibi ibadeti yerine getirirseniz, eminimki tekrar tekrar yapmak istersiniz. Bu tarihi ibadeti yerine getirmek isteyenler icin bu sekilleri hazirladik."
Ayrica bu kitapdan ogrendigimiz diger onemli noktalar ise bu ibadetden once muslumnalr gibi abdest alinmasi ve ibadet cagrinin yapilmasi.
Kitabin Turkcesi Yok Ama Amazon.com da satiliyor.
Title:
To pray as a Jew : a guide to the prayer book and the synagogue service / Hayim Halevy Donin
Author
Donin, Hayim
Publisher
New York : Basic Books, c1980
Paging
xxii, 384 p. : ill. ; 25 cm
Notes
Includes bibliographical references and indexes
http://www.submission.org/jews.html
__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Katılma Tarihi: 18 mart 2006 Yer: United States Gönderilenler: 75
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Zerdustlerin ibadet vakitleri ve sekli daha ilginc. Mesala Zerdustlerde gunde 5 defa ibadet ederler. Bu 5 defa ibadet zamanlari asagi yukari bizlere hadislerde belitilen zamanlar ile nerdeyse ayni. Sabah ibadetler gun dogmadan 36 dakika once. Oglen ikindi, aksam ve yatsi zamanlari asagi yukari ayni.
Abdest almali ve basin ibadet ederken kapanmasi tipa tip Hanefi mezhebindekinin asagi yukari aynisi. Zerdutslerin Kutsal kitabinin Turkce cevirisi varsa Hanefi ilmihali ile Zerdust kutsal kitabini karsilatirabilirsiniz. Ben ilk okudugunda sok olmmustum. Hadisciler sanki tipa tip kopyalamis.
Namaz İbadeti Süryanilerde var. Şeklen bizimkinden farklı olsa da onlar da bu kadim örfü sürdürüyorlar.
Namaz birilerinin iddia ettiği gibi Putperest Arap örfünden Müslümanlığa bulaşmış değildir. Bilakis onlara da bu ritüel Hz. Muhammed öncesindeki Müslümanlıktan miras kalmıştır.
Önce Hakk vardı, Batıl sonradan çıktı. Önce Adem Hanif fıtratına uygun olarak Tektanrıcıydı. Sonra onun oğulları Hakktan saparak yoldan çıktı. Hakk ilahi makamdan indirildi, Batıl kullar tarafından türetildi.
Namaz ibadetinde kendisine secde ve kulluk edilen önce Allah'tı. Sonra insanlar O'nun yanında başka ilahlar da edindi, hem de kendisini O'na yaklaştırsınlar diye. Zihnen ve Fikren ortaya çıkan bu secde hali sonra şekle de büründü.
Siyerden öğrendiğimiz kadarıyla, Putperest Araplar Kabe'de aslında Allah'a da secde ediyorlardı. Sevgili Peygamberimiz orada -daha müşrikler orasının sahibiyken- namaz kılarken Müşrik Araplar şaşkınlıkla "ne yapıyor bu yahu" demedi. Çünkü onlar da bu ibadetin aslında ne anlama geldiğini ve kaynağını bilmekteydi. Farkları bu ibadeti müşrikçe yapmalarıydı. Onlardan İslam dinine girenler de namazın ne olduğunu ve nasıl kılındığını gayet iyi bilmekteydi. Bu yüzden bu ibadetin A'dan Z'ye anlatımını içeren ne ayet ne de hadis vardır.
Gerek Yahudilerde gerekse Hristiyanlarda namaz ibadeti vardı. Fakat terkettiler. Bunun Kur'ani bir delili de vardır. Allah'ın bizlere belirlediği menasik(ibadet şekli) Atamız Hz. İbrahim'e de öğretilen haliyle aynıdır ve sabittir.
İşte Süryaniler bu kadim örfü uygulayagelen Hristiyan bir topluluktur. (Birileri tarafından Hz. Muhammed'in bu namaz ibadetini Süryani Papazlarından kopyaladığı bile iddia edilmektedir. Tabiki bu iddia boştur. Çünkü kök aynı, köken aynı. Kimse kimseden birşey kopyalamamıştır)
Şimdi sizlere kısa bir alıntı sunmak istiyorum:
Kilisede namaz
Süryaniler’in ibadet uygulamalarında namaz önemli bir yer tutuyor. Namaz iki bölümden oluşuyor, dua ve secde. Namaz öncesinde saygılı bir şekilde kiliseye giriliyor ve haç çıkartılıyor. Mihrabın sağ ve solunda yen alan sehpaların çevresinde kollar bağlı olarak ayakta duruluyor. Sırası geldikçe tek sıra halinde yanlara açılarak secde uygulaması yapılıyor.
Ortodosk Süryaniler günde üç vakit namazkılıyorlar. Sabah namazı gün doğmadan yarım saat önce çanın çalınmasıyla başlıyor. Saat 12.00’de kılının öğle namazında çan çalınmıyor. Akşam namazı güneş batımından bir saat çan çalınarak başlıyor.
Sabah namazı 30 rekat, öğle namazı 18 rekat, akşam namazı 18 rekat olmak üzere günde 66 secde uygulaması yapılıyor. Secde sırasında erkekler ön sırada yer alırken, rahibiler ve kadınlar arka sıralarda durarak secdeleri aynen uyguluyorlar.
Paskalya Bayramı’ndan Pantikost Bayramı’na kadar 50 gün süreyle namazlarda secde uygulaması yapılmıyor.
Namaz sonunda mihrap önünde bulunan İncil ve namazı yöneten ruhaninin eli öpülerek kiliseden çıkılıyor.
Süryaniler kimdir?
Süryanilerin kökenleri konusunda beş farklı görüş bulunuyor. Fırat Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Mehmet Çelik, “Süryani Tarihi” adlı çalışmasında aşağıdaki tezin kilise tarafından egemen görüş olduğunu belirtiyor:
“Suriye adı bölgeyi ele geçiren Kilikos’un kardeşi Suros’tan gelmektedir. Süryani adı da bu sözcükten türemiştir.”
Süryaniler Hz.İsa’nın konuştuğu dil olan Aramca’nın değişik bir lehçesi olan Süryanca konuşuyorlar. Türkiye, Suriye, Irak, Beyrut, Hindistan, Avustralya, Latin Amerika, Kuzey Amerika ve Avrupa’nın pek ülkesinde yaşıyorlar.
Süryanilerin “kutsal toprakları” olarak Midyat, Mardin ve çevresi kabul ediliyor. Midyat Mor Gabriel (Deyrul Umur) ve Mardin Deyrul Zarafan Manastırları dünya ünlü mabetleri olarak biliniyor.
Kaynak: Nazım ALPMAN-Akşam Gazetesi Yazarı
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Katılma Tarihi: 18 mart 2006 Yer: United States Gönderilenler: 75
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Benim sahsen anlamaya calsitigim. Kuranda olmayan 5 vait namazin nasil hadislere girdigidir. Suryaniler konusundaki bilgilerde de yardimci oldu. Ama Zerdustleri yakindan gordugum icin, Adeta 5 vakit namazi hadisciler onlardan kopyalamis gibi. O kadar cok benizyor ki, Unutmayalim Zerdustluk eski bir din.
Namaz tabi Hz Ibrahimden bize miras. Ama Kurandaki haliyle yoksa Hadiscilerin Suryanilerden, yada Zerdustlerden kopyaladiklari haliyle degil. Suryanilere daha once bakmadim, ama Zerdustlerin Ibadeti adeta oldugu gibi icerigi haric oldugu gibi kopyalanmis. Hadisciler Mirac ile Kuranin 2- yada 3 (Iki Gorusde var) namazini Zerdustlerin 5 vakit namazi ile degistirmeye calismislar.
Katılma Tarihi: 18 mart 2006 Yer: United States Gönderilenler: 75
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Zerdustlerde Gunluk Ibadetler Adli Yazidan Bazi onemli noktalar, bize Kurandaki 3 vakit namazin nasil 5 vakte ciktigi ve hadislerin kaynaginin ne oldugu konusunda yardimci olabilir. Hadisciler adeta oldugu gibi kopyalamislar.
Zerdustlugun kitabi "Zarathushtri prayer books in Gujarati and English." alinmistir.
Zerdustlerde 5 vakit ibadet var. iste bu vakitler ve ibadet oncesi yapilmasi gerekenler.
Ibadetden once banyo yapilamasi gerek yada ellerin , ayaklarin ve yuzun yikanmasi gerekiyor. Bu abdest alindikdan sonra. Basin takke yada ortu ile ortulmesi gerekiyor. Bu yapildikdan sonra yuzun Kuzeye donmemk sartiyla gunese donulmesi gerekiyor.
1. SABAH ibadeti Havan Geh (Sunrise to 12:40 PM): Gunes dogmasindan 12:40 kadar yapiliyor. Detaylar verecegim linkde var.
2. Oglen Ibadeti:Rapithavan Geh (12:40 to 3:40 PM) Oglen 12:40 dan oglenden sonra 3:40 kadar yapiliyor.
3. Ikindi Ibadeti:Ujiren Geh (3:40 PM to sunset), 3:40 dan Gunes batincaya kadar. Yapilabiliyor.
4. AKSAM IBADETI:Aiwisuthrem Geh (sunset to 12:40 AM): Gunes batimindan 12:40 Gece yarisina kadar yapiliyor.
5. YATSI IBADETI: Ushahin Geh (12:40 AM to Sunrise): 12:40 gece yarisindan Gunes doguncaya kadar yapiliyor.
Detayli olarak ne okunmasi gerektigi su linkde var
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam.
Ümmi bir toplumda görev alan Ümmi Peygamberin, Din'in diregi olarak kabul edilen Namaz'i olagelenden temin ettigini iddia etmek, büyük bir iddia oldugu gibi, hadis takimina kapi actigi gibi, bu Din'in kismende olsa digerlerinden faydalanarak kuruldugunu desteklemekte ve de Peygamberin "ben bana vahyolunana uyuyorum" esasiyle sonuna kadar celiski arz etmekte.
Yahudiler ellerinde olani arkaya atmis, Hiristiyanlar bir türlü, Peygamberin kendi toplumuda digerleri gibi daha önce sapiklik icinde iken, ki Allah söylüyor, buna ragmen Allah nasil olurda böyle önemli bir konuda Peygamberi ve de inanalari digerlerine muhtac biraksin.
Orta yolu bulalim derken bir taraftan zedeledigimiz diger esaslarida gözden kacirmamamiz dilegiyle
Katılma Tarihi: 18 mart 2006 Yer: United States Gönderilenler: 75
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Insallah bir yanlis anlama olmamsitir. namazi olagelenden temin ettigi anlami yanlis olur. Namaz Hz Ibrahimden beri var. Zerdustlerde, Suryanilerde kalan onun kalintilari.
Kurandaki namaz vakitleri ile hadislerdeki namaz vakitlerinin uyusmamis sorusuna cevap bulmaya calisirken ibadetin zerdustlerdede 5 vakit oldugu dikkatimi cekti. Yoksa Kuran ne diyorsa o du. Onun disindaki hersey gecersizdir. Ister Zerdust, ister Suryani, Ister Yahudi, isterse, Hadisci musluman desin.
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam.
Alak ve Kiyamet Suresinden ilk cikarimlarima dayanarak, Kiyamet Suresinde anlatilan kisi bir yere variyor, dinliyor, kararini verip yalanliyor, calim sata sata ehline dönüyor; sirt cevirip yalanlamiyor, yalanlayip sirt ceviriyor. Bunun zitti ise, dogrulayip yönelmektir.
Alak Suresinde anlatilan Figür, yönelmekte olan diger bir Figürü alikoymaya, cevirmeye calisiyor; bir biri ardina gelen Ayetlerin agirligi ikisi üzerinde degisirken en son Ayetle: "..Uyma ona sakin!, itaat et ve yaklas" deniyor.
Her iki Surede de konu Namaz degil. Büyük olasilikla Peygamberimiz Vahyi teblig etmekte, Allah'in cagrisini ilan etmekte.
Salat'in öz anlamina türkcede en yakini bence yönelmektir. Hatta almancadan "Zuwendung" kavramini karsilastirdigimda, daha yakin geliyor.
Kur'an-in metafor dil kullanimini, zihinde resmolunacak türde ifadelerin neden kullanildigini bugün daha iyi anliyorum. Itina ile secilen kavramlarin dogasinda olagan üstü bir anlatim gücü var, yüklenen manaya derinlik katmakta, mesaji alan insan'in icinde manasini yasatmakta. Mesajlarin hedefi olan Insan, sahip oldugu zihin dünyasinda resmini cizebilmekte.
Gecmisin Hiristiyani, Yahudisi simge dilini kör gectiginden bugün kitaplarinda gezmeye cikan bir Tanri, insan ile güresip yenilen bir Tanri inancina tanik olabiliyoruz.
Salat bagli olmak, desteklemek, irtibata gecmek veya yakindan izlemek v.s. degil, bütün bunlari kapsamakta,icinde barindiriyor.
Bu kavram dis etkilerden uzak, ki, öz anlami hangi Ayette bulunursa bulunsun sabit, bulundugu Ayetin anlamini kendisi belirlemekte. Soyut yapisindan öte elbette somut yapisida var, Tevbe Suresinde antlasmaya yönelik islev görmekte iken, bir diger Ayette Allah'in insanlara yönelisidir. Allah insanlara nasil yöneldi? Icimizden birini secip sesini(!) duyurarak, vahiyle, Kitapla. Bizim Allah'a yönelisimiz de Kur'an-in kendisidir.
"Al-Salah", salatul ikame olarak ön plana cikarilan Salat, üzerinde durulan bu özel Salat, daha henüz kesin gözüyle bakmasamda Allah'in bize olan yönelisini günde en az belirlenmis olan iki vakitte ayakta tutmaktir diye düsünüyorum. Kisacasi Kur'an-in okunmasidir.
Salatın kök anlamının ''yöneliş'' olduğunu ve diğer anlamlarının bu anlam üzerine bina edilmesi gerektiğini bir başka yerde ifade etmiştim.Bu açıdan kulun Allaha yönelişi ekımissalate formunda olup,ben fazla kuralcı olmadan içimden geldiği gibi Ona yönelip kul olduğumun ve her zaman Ona ve yarattıklarına muhtaç olduğumun bilinciyle yalvarıp yakaracağım.Hani derler ya ''Ağlamayan bebeye mama vermezler.''
İşte bu bilinçte olur ve ayetlerde belirtilen en az iki vakitlik zamanda Ona yönelirsem işte bu yöneliş benim salatı ikame ediş biçimimdir.Rabbim de benim bu yönelişime destek olacak şekilde son vahyini indirmiş ve yönelişimin sahih olması için gerekli olan temel kuralları orada açıklamıştır.
Bundan dolayı,''Put düşmanı''nickli kişinin namaz kılmayı Kurana aykırı görmesi bir safsata olup,Kurandaki ayetlerle fıtratımızdaki ayetler arasındaki irtibatı koparmasından dolayı onun gibi düşünenlerin mücrim olduğu kanaatindeyim.
Yanılmıyorsam mücrim kelimesinin ilk anlamı ham meyvayı olgunlaşmadan dalından koprmak,yani o meyvayı fıtratını tamamlamadan yemek anlamındadır.Bu kişiler de insan fıtratında varolan tapınma duygusunu yok sayıp insanın kitapla olan bağlantısını içi boş bir idrake indirgedikleri için bu sıfatı hak ettiklerini düşünüyorum.En doğrusunu Allah bilir vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma