Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
O Allah'ın ismiyle ki, Rahmandır, Rahimdir.
Kuran içeriğine baktığımızda görüyoruz ki, "Salat" Adem'den İbrahim'e kadar olan Ümmetlerde uygulanan bir ibadet şekli olarak yer almıyor. Hz.İbrahim'den itibaren ise Tüm Rasul ve Ümmetlerde ise uygulanıyor. Bunun nedeni konusunda düşünen kardeşim var mı?
Örneğin Oruç tüm Ümmetlerde mevcut.. / Ey iman sahipleri! Oruç sizden öncekiler üzerine yazıldığı gibi sizin üzerinize de yazılmıştır.Bu sayede korunmanız umulmaktadır. / Bakara-183
Saygılar.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Meryem Suresi 51. Kitapta, Mûsâ'yı da an. Şüphesiz o seçkin bir insan idi. Bir resül, bir nebi idi. 52. Ona, Tûr dağının sağ tarafından seslendik ve kendisi ile gizlice konuşmak için kendimize yaklaştırdık. 53. Rahmetimiz sonucu kardeşi Hârûn'u bir nebi olarak kendisine bahşettik. 54. Kitap'ta İsmail'i de an. Şüphesiz o sözünde duran bir kimse idi. Bir resül, bir nebi idi. 55. Ailesine namaz ve zekatı emrederdi. Rabb'inin katında da hoşnutluğa ulaşmıştı. 56. Kitap'ta İdris'i de an. Şüphesiz o doğru sözlü bir kimse, bir nebi idi. 57. Onu yüce bir makama yükselttik. 58. İşte bunlar, Adem'in ve Nûh ile beraber (gemiye) bindirdiklerimizin soyundan, İbrahim'in, Yakub'un ve doğru yola iletip seçtiklerimizin soyundan kendilerine nimet verdiğimiz nebîlerdir. Kendilerine Rahmân'ın âyetleri okunduğu zaman ağlayarak secdeye kapanırlardı. 59. Onlardan sonra, namazı zayi eden, şehvet ve dünyevi tutkularının peşine düşen bir nesil geldi. Onlar bu tutumlarından ötürü büyük bir azaba çarptırılacaklardır.
Surenin bu ayetlerini okuyunca insan ademin dahi Allah' a secde ettiğini görüyor. Allah' ın önünde eğildiliğini tahmin edebiliyor. Aslına bakarsana Adem' in bile namaz kıldığını düşünüyor. Bence namaz yaratılmış her insanın yapması gereken bir ibadet idi...Belki şekli bizden farklıdır bunu bilemeyiz ama Allah' ın adalet sıfatından her insana bu görevi verdiğini tahmin etmek zor olmasa gerek...
__________________ Zümer(27) Yemin olsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kadim Yazdı:
Meryem Suresi 51. Kitapta, Mûsâ'yı da an. Şüphesiz o seçkin bir insan idi. Bir resül, bir nebi idi. 52. Ona, Tûr dağının sağ tarafından seslendik ve kendisi ile gizlice konuşmak için kendimize yaklaştırdık. 53. Rahmetimiz sonucu kardeşi Hârûn'u bir nebi olarak kendisine bahşettik. 54. Kitap'ta İsmail'i de an. Şüphesiz o sözünde duran bir kimse idi. Bir resül, bir nebi idi. 55. Ailesine namaz ve zekatı emrederdi. Rabb'inin katında da hoşnutluğa ulaşmıştı. 56. Kitap'ta İdris'i de an. Şüphesiz o doğru sözlü bir kimse, bir nebi idi. 57. Onu yüce bir makama yükselttik. 58. İşte bunlar, Adem'in ve Nûh ile beraber (gemiye) bindirdiklerimizin soyundan, İbrahim'in, Yakub'un ve doğru yola iletip seçtiklerimizin soyundan kendilerine nimet verdiğimiz nebîlerdir. Kendilerine Rahmân'ın âyetleri okunduğu zaman ağlayarak secdeye kapanırlardı. 59. Onlardan sonra, namazı zayi eden, şehvet ve dünyevi tutkularının peşine düşen bir nesil geldi. Onlar bu tutumlarından ötürü büyük bir azaba çarptırılacaklardır.
Surenin bu ayetlerini okuyunca insan ademin dahi Allah' a secde ettiğini görüyor. Allah' ın önünde eğildiliğini tahmin edebiliyor. Aslına bakarsana Adem' in bile namaz kıldığını düşünüyor. Bence namaz yaratılmış her insanın yapması gereken bir ibadet idi...Belki şekli bizden farklıdır bunu bilemeyiz ama Allah' ın adalet sıfatından her insana bu görevi verdiğini tahmin etmek zor olmasa gerek...
Selam
Katılımın ve Görüşün için teşekkür ederim kardeşim. Kastettiğim: "Vakti ile Farz kılınan" Salat. konusu.
Bu konuda (Yani Salatın İbrahimle başlaması) bizi aydınlatacak bazı ipuçları ve özel durumlar mevcut olabilir.
Saygılar.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kuran'da, Alemlerin Rabbi, İbrahim, İbrahim Makamı ve Beytullah+Salat+Mescid kavramları arasında bazı "çok özel" ilişkiler yumağı mevcut. Alemlerin Rabbinin defalarca "Nankörler" cümlesine muhatap olmuş olan İnsanlık, İbrahim ile bir ivme almış sanki.. ve Sanki "Salat" öncelikle bir emir değil. Öncelikle bir İNSAN MİMARİSİ. AYI GÜNEŞİ PUTLARI ARKASINA ATAN İBRAHİM'İN BİR ÖZEL KEŞFİ. RABBİNE SUNDUĞU BİR HAREKETLER BÜTÜNÜ. BİR KULLUK EFSANESİ. Hiçbir şeye ihtiyacı olmayan, herşeyin sahibi ALEMLERİN RABBİ'Nİ BİLE ETKİLEYEN BİR BÜYÜK ŞEY.. "Seni İnsanlara Önder yapacağım" Bakara-124 cümlesini getiren bir şey.
İbrahim'in, İsmail'le birlikte, Beytullah'ın ana duvarlarını yükselterek şöyle yakardıkları zamanı da an: "Rabbimiz, bizden gelen niyazları kabul buyur; sen, evet sen, Semi'sin, herşeyi çok iyi duyarsın; Alim'sin, herşeyi çok iyi bilirsin." / Bakara-125
Ve bu ibare hiçbir Rasul-Nebi için kullanılmıyor. "İnsanlığın Vahye Tabi olması Dinin Temeli" bunu Kuran'da hep okuyoruz. ancak hiçbir Elçi için Vefat ettikten sonra -Özellikle O Elçiye- Tabi olmak Dinin Temeli olarak nitelendirilmiyor, Hatta Elçiler arasında ayırım yapılmaması emrediliyor. (Bakara-AmenerRasulu..) Ama İbrahim için:
"Şu bir gerçek ki, insanların İbrahim’e gönülce en yakın olanları, elbette ona uyanlar, bu peygamber, bir de iman sahipleridir." / Ali İmran-68
Salatın İbrahimle başlaması kişisel düşünceme göre İnsanlık adına çok ama çok özel anlamlar ifade eden bir konu. Üzerinde konuşalım. Doğrular Alemlerin Rabbi'nindir.
Saygılar.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Bence ilk evveli salatın ne demek olduğunu tam olarak kavramak gerekir. Sadece Kuran bazında değil, sistem bazında tanımını da yapmak gerekir. Allah insanlardan salatı neden istemektedir gibi sorularla başlamak lazım. Neden bu kadar çok önemli bir unsurdur? Salat kimlere farz edilmiştir? Melekler salat ediyorlar mı? Cinler de bu görevi yapıyorlar mı? Şekil ve vakit nedir? Şeklinin sınırları nedir? Bitkiler, hayvanlar salat görevini yapıyorlar mı? Ay ve Güneş bu sistemde nasıl bir görev alıyorlar. Salatın özü nedir? Bu ve bunun benzeri sorulara verebileceğimiz yanıtlar ve İbrahim' in nimetlendirilme yolundaki kendini sorgulayış biçimi konusunda bildiklerimiz nelerdir? Vakitin bu sistemdeki önemi nedir?
__________________ Zümer(27) Yemin olsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Evet Saygıdeğer dostum. Şekil/Vakit/Sistem/ bunlar işin temeli. Aslında buradan başlamak gerekir. Örneğin Güneşin hareketlerine göre vakti sınıflandırılan bir İbadet olan Salat, İnsanın aslında yaradılışından itibaren "zaten gerçekleştirdiği" ama İbrahim ile -isteyerek-yönelerek- keşfettiği, belki de Enam Suresinde (75) belirtildiği gibi "kendisine gösterilen Göklerin ve Yerin Melekutu"ndan edindiği bir olgu olabilir mi? Ve Nuh'a kadar iyice karanlıklara boğulan, Nuh'un, beddualarla Rabbi'ne şikayet ettiği -yok edildiği- insanlık işte bunu keşfettiği için "İbrahim Makamına" çağrılıyor olabilir mi? Salat ve İbrahim Makamı insanlığa armağan onları kurtuluşa götürecek bir çok özel "Gayb" olabilir mi?
Tüm aracıları reddeden, ve insana Şah Damarından daha yakın olan Alemlerin Rabbi, Kendisine yönelmek için özellikle "Bir Makam" dan niçin sözedebilir? Bu Makam ve Beytullah, "Özel tanımlı bir Dua yeri" Alemlerin Rabbi'nin insanoğluna "bir İbrahim çıkardığı için" bir Özel Armağanı olabilir mi?
İbrahim ve yaşamı insanoğlunun bir olumlu ivmesi mi?
Salat'ta "çok sembol" bişeyler var sanki.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Ve iz ehazna misaka beni israile la ta'büdune illellahe ve bil valideyni ihsanev
ve izl kurba vel yetam vel mesakini ve kulu lin nasi husnev ve ekiymus salate ve
atüz zekah, sümme tevelleytüm ila kalilem minküm ve entüm mu'ridun (bakara suresi 83)
yaşar nuri öztürk çevirisi ni de vereyim arkadaşlar
biliriz ki arkadaşlar
salat ikame fiili ile birleşince namaz kıl manasına gelir burda da
ekımes salate fiili var bir de bu ayet ışığında anlamaya çalışalım
arkadaşlar İsrailoğulları'ndan şöyle bir söz de almıştık: Allah'tan başkasına ibadet
etmeyin, anne-babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara iyilik ve güzellikle
davranın. İnsanlara güzeli ve güzelliği söyleyin. Namazı kılın, zekâtı verin.
Bütün bunlardan sonra siz, pek azınız müstesna, sırt çevirdiniz. Hâlâ da yüz
çevirip duruyorsunuz.(bakara suresi 83)
bir diğer ayette şöle gene bei israile sesleniyor Allahu teala; Ve le kad ehazellahü misaka beni israil ve beasna minhümüsney üşera nekiyba ve
kalellahü inni meaküm lein ekamtümüs salate ve ateytümüz zekate ve amentüm bi
rusüli ve azzertümuhüm ve akradtümüllahe kardan hasenel le ükeffiranne anküm
seyyiatiküm ve le üdhilenneküm cennatin tecri min tahtihel enhar fe men kefera
ba'de zalike minkümfe kad dalle sevaes sebil (maide suresi 12.ayet)
yaşar nuri öztürk çevirisi gene
Yemin olsun ki, Allah İsrailoğullarının mîsakını almıştı da içlerinden on iki
temsilci/başkan göndermiştik. Allah şöyle demişti: "Ben sizinle beraberim.
Namazı kılarsanız, zekâtı verirseniz, resullerime inanır, onları desteklerseniz
ve Allah'a güzel bir biçimde borç verirseniz, kötülüklerinizi elbette örteceğim
ve sizi, altlarından ırmaklar akan cennetlere elbette koyacağım. Artık bundan
sonra küfre gideniniz yolun denge noktasından sapmış olur."(maide suresi 12.ayet)
ayrıca şu ayeti unutmayalım
Sizin için, dinden, Nûh'a önerdiğini, sana vahyettiğini, İbrahim'e, Mûsa'ya ve
İsa'ya önerdiğimizi şöyle diyerek kanunlaştırdı: "Dini dosdoğru tutun; onda
bölünüp fırkalara ayrılmayın!" Onları çağırdığın bu tutum, şirke bulaşanlara çok
ağır gelmiştir. Allah, dilediğini kendisi için seçer ve hakka yönelenleri
kendisine iletir.(ŞÛRÂ suresi 13. ayet) ayetten çıkaarttığım bize vahyediken musaya isaya ve ibrahim(a.s)lara önerilmiş şimdi mantık almazki bu önerileri kailye almayıp başka bir din tebliğ etsinler
yine başka bir ayette ise;
Kalu ya şüaybü e salatüke te'müruke en netruke ma ya'büdü abaüna ev en nef'ale
fi emvalina ma neşa' inneke le entel halimür raşid (HÛD suresi 87. ayet)
Dediler ki: "Ey Şuayb! Namazın mı emrediyor sana, atalarımızın tapar olduğunu
terk etmemizi yahut mallarımızda dilediğimiz gibi davranmaktan vazgeçmemizi?
Esasında sen; gerçekten yumuşak huylu, olgun bir insansın."(HÛD suresi 87. ayet)
yine bir başka ayette;
Rabbic'alni mükiymes salati ve imn zürriyyeti rabbena ve tekabbel düa' (İBRÂHİM suresi 40. ayet)
"Rabbim! Beni, namazı özenle yerine getiren bir insan yap. Soyumdan bir kısmını
da. Rabbimiz, duamı kabul et!"(İBRÂHİM suresi 40. ayet) ve isa (a.s)ın namazı ;
Meryem, çocuğa işaret etti. Dediler: "Beşikteki bir sabiyle nasıl konuşuruz?"Sabi dedi: "Ben Allah'ın kuluyum. O bana kitap verdi, beni peygamber yaptı.""Beni, bulunduğum her yerde kutsal ve bereketli kıldı. Yaşadığım sürece bana
namazı, zekâtı önerdi."(meryem suresi 29,30,31.ayetler)
arapçası;
Ve cealeni mübaraken eyne ma küntü ve evsani bis salati vez zekati ma dümtü
hayya.(meryem suresi 31.ayet)
yine meryem suresi 54ve 55.ayetlerde ismail (a.s.) namazı var (Resûlüm!) Kitap'ta İsmail'i de an. Gerçekten o, sözüne sâdıktı, resûl ve nebî
idi.Halkına namazı ve zekâtı emrederdi; Rabbi nezdinde de hoşnutluk kazanmış bir
kimse idi.
arapçası;
Ve kane ye'müru ehlehu bis salati vez zekati ve kane inde rabbihi merdiyya (meryem suresi 55.ayet)
başka bir ayette ise;
Ona (İbrahim'e), İshak'ı ve fazladan bir bağış olmak üzere Ya'kub'u lütfettik;
herbirini sâlih insanlar yaptık.Onları, bizim buyruğumuzla yol alan önderler yaptık. Onlara iyilikler yapmayı,
namaz kılmayı, zekât vermeyi vahyettik. Onlar, yalnız bize kulluk ediyorlardı.(enbiya suresi 72ve 73.ayetler)
arapçası;
Ve cealna hüm eimmetey yehdune bi emrina ve evhayna ileyhim fi'lel hayrati ve
ikames salati ve itaez zekah ve kanu lena abidin
yine lokman suresinde oğluna namaz kılmayı öğütlüyor lokman "Yavrucuğum; namazı kıl, iyilik ve güzelliği belirlenene özendir, kötülük ve
çirkinliği belirlenenden sakındır, başına gelene sabret. Çünkü bunu yapabilmek,
zorlu/önemli işlerdendir."
arpçası;
Ya büneyye ekimis salate ve'mur bil ma'rufi venhe anil münkeri vasbir ala ma
esabek inne zalike min azmil ümur
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma