Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam sevgili dostlar sayın Hakkı YILMAZ’ın zina hakkındaki bu çalışmayı istifadenize sunuyorum.
Not: Hakkı YILMAZ’a sinir olanlar okumasın!
http://www.istekuran.com/index.php?page=8c3bb2e15d9fc663f0e0 522ef168dc9a&id=65
ZİNA
Çoğu kaynak kitaplarda zinanın sözlük anlamı ile terim anlamının aynı olduğu ileri sürülerek “Zina”, “Bir kadınla nikâhsız veya haksız olarak cinsel temasta bulunmak” diye tanımlanır.
Bizim araştırmalarımıza göre ise “zina” sözcüğü, “sıkışmak” anlamındaki “zny” kökünden türeme ve müfaale babından mastar kalıbında bir sözcük olup sözcük anlamı, işteşlik olarak “sıkışmak, karşılıklı olarak dara, sıkıntıya düşmek” demektir. (Lisan 4/418)
Demek oluyor ki “zina”, tarafları sıkıntıya sokan bir eylem olduğundan bu ismi almıştır.
Zina çok kapsamlı bir eylem olduğundan hukukçular bu konuda çok özen göstermişler ve terim olarak şöyle tanımlamışlardır:
“İslâmî hükümlerle yükümlü bulunan bir erkeğin, kendisine cinsel istek duyulacak yaştaki diri bir kadına, İslâm ülkesinde nikâh akdine veya cariyelik gibi haklı bir nedene dayanmaksızın önden cinsel temasta bulunmasıdır.”
Her tanım “efradını cami ağyarina mani (tüm elemanlarını kapsayan elemanı olmayanları dışlayan)” bir nitelikte olduğundan yukarıdaki terimsel tanımdan şunlar anlaşılabilir.
Bir eylemin “zina” sayılması için, erkeğin cinsel organının en az sünnet yerinin (haşefe) kadının cinsel organına girmiş olması gerekir. Bundan daha azı meselâ; öpmek, sarılmak veya uyluk arasına sürtünmek vb. hareketler haram olmakla birlikte zina sayılmaz.
Akıl hastası ile yapılan cinsel temas zina kapsamında değildir.
Erkek veya kadına arkadan temasta bulunmak, zina hükmünde değildir.
Ölü kadın, hayvan veya ergenlik çağına gelmemiş olan ve kendisine cinsel istek duyamayan kız çocuğu ile temas da zina hükmünde değildir. Çünkü bu gibi temasları selîm fıtrat kabul etmez. Bunlar anormal davranıştır. Bunlar zinadan başka isimlerle değerlendirilir VE KENDİ ŞARTLARINA HER BİRİNİN AYRI CEZASI VARDIR.
Zinaya zorlanan kadın zina etmiş sayılmaz.
Zinaya zorlanan erkek ise zina yaparsa suçlu olur. Zira erkeğin kendi isteği olmazsa ereksiyon gerçekleşmez ve zina fiilini gerçekleştiremez.
Zina İslâm`da ve önceki bütün semâvî dinlerde haram ve çok çirkin bir fiil olarak kabul edilmiştir. O, ciddi suçlardandır. O nedenle Rabbimiz bu konuda çok beliğ bir ifade kullanarak zinaya giden yolları bile kapamıştır.
İsra; 32:
32- Zinaya da yaklaşmayın. Şüphesiz ki o iğrençliktir ve kötü bir yoldur.
Zinaya yaklaşmamak için alınan önlemler aşağıda verilecektir. Burada zinanın konu edildiği diğer ayetlere bir göz atalım.
Mümtehıne; 12:
12 - Ey Peygamber! İnanmış kadınlar sana Allah`a hiçbir şeyi ortak koşmamaları, hırsızlık etmemeleri, zina etmemeleri, çocuklarını öldürmemeleri, elleri ile ayakları arasında bir iftira uydurup getirmemeleri, ma’rufta sana isyan etmemeleri üzerine biat ederek (bağlılık yemini ederek) gelirlerse hemen onların biatlarını al ve onlar için Allah`tan mağfiret dile. Şüphesiz Allah, çok bağışlayan, çok merhamet edendir.
Cennetlik kullarının vasıflarını sayarken de şöyle över:
Furkan; 68- 71:
68–71- Ve işte o kişiler (Rahman’ın kulları), Allah ile beraber başka bir ilâha yalvarmazlar. Allah’ın haram kıldığı canı öldürmezler. —Ancak Hakk ile öldürürler.- Zina da etmezler. —Ve kim bunları yaparsa, günahla karşılaşır. Kıyamet günü azabı kat kat olur ve orada, alçaltılarak sürekli olarak kalır. Ancak tövbe eden, iman eden ve salihi işleyenler müstesna. İşte Allah onların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Ve Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir. Ve her kim tövbe eder ve salihi işlerse, kesinlikle o, tövbesi kabul edilmiş olarak Allah’a döner.-
Müminun,;1-7 :
1- Kesinlikle, inananlar kurtulmuşlardır.
2- Onlar, namazlarında huşulu olan kimselerdir.
3- Ve boş şeylerden yüz çeviren kimselerdir,
4- Ve zekatı işleyen kimselerdir,
5- Ve iffetlerini koruyan kimselerdir,
6- -Eşleri veya ellerinin sahip olduğu kölelere karşı ayrı, çünkü bundan dolayı kınanamazlar,
7- Oysa, bunun ötesine gitmek isteyenler, işte onlar, sınırları aşanların ta kendileridir.-
Bu âyetlerde zina filili cinayet ve şirk ile birlikte sayılmak suretiyle ne derece kötü sosyal bir suç olduğu ortaya konmuştur. Demek ki Allah`a ortak koşmak (şirk), haksız yere adam öldürmek ve zina etmek aynı derecede ağır suçlardır, Allah`a tapan halis kulların yapmayacakları işlerdir.
Zina Kur’an’da üç nitelikle vasıflandırılmıştır:
İsra; 32:
32- Zinaya da yaklaşmayın. Şüphesiz ki o, iğrençliktir ve kötü bir yoldur.
Nisa; 22:
Babalarınızın evlendiği kadınlarla evlenmeyin; ancak (cahiliye devrinde) geçen geçmiştir. Şüphesiz o bir hayâsızlıktır (fahişedir), iğrenç bir iştir yol olarak da ne kadar kötüdür?
Bu nitelikler dikkate alındığında zinanın zararlarını şöyle sıralayabiliriz.
Aile anlayışını yok eder
Aile içerisinde zina gibi bir suçun işlenmesi yuvanın yıkılma gerekçesidir. Halbu ki toplumların geleceği mutlu yuvalar üzerine kuruludur.
Neslin heder olmasını sağlar
Zina gizli yapılan bir kötülüktür. Zina yapan bir kadın doğurduğu zaman babasını açıklayamaz açıklasa da isnat ettiği baba tarafından kolay kolay kabul edilmez. Zira o kadının kendisi gibi başkalarıyla da düşüp kalktığını düşünür. Ayrıca zina mahsülü meydana gelen çocuk çevrede horlanarak psikolojisi bozulur, topluma zararlı kinci bir fert olur çıkar. Ayrıca sağlıklı bir ailesi olmadığından büyütülmesi, öğretilmesi, eğitilmesi, topluma kazandırılması oldukça sorunlu bir şekilde olur. Bundan daha da kötüsü birçok zina suçlusu zina mahsülü olan çocuklarını hunharca öldürebilmektedir. Bu çok sık rastlanan bir olaydır.
İnsanlar arasında, toplumlar arasında kin ve nefret meydana getirir
İnsan fıtratında eşi, anayı bacıyı kıskanma olgusu vardır. Bu nedenle zina kişiler, aileler, kabileler arasında kine ve öfkeye neden olur. Bu hususta nice cinayetlerin işlendiği, linçlerin yapıldığı herkesin bildiği bir şeydir.
Kadın ve erkeğin onurunu kırar
Kadın, zinayı alışkanlık haline getirdiğinde, namuslu insanlardan hiç kimse o kadından hoşlanmaz. Herkes onu orosbu, fahışe vs. gibi sözlerle rencide eder. Kimse onun güvenip de evlenmek istemez. Ancak kendisi gibi onursuz biriyle evlenmek zorunda kalır.
Ayrıca Kadın sadece bir seks objesi değildir. Kadın toplumu ayakta tutan iki ana öğeden birdir. Onun ev içinde toplumda çalışmak, üretmek ekonomiye katkıda bulunmak ve çocukların eğitimini sağlamak gibi toplumun ihtiyaç duyduğu her işte var olması gerekir. Bu durum o kadının sağlıklı bir birey olmasıyla mümkündür. Ve sağlıklı birey olmuş bir bayan taciz ve tecavüzden uzak olur. Ama orta malı durumuna düşmüş ya da düşürülmüş bir bayan ise her açıdan heder olur. Bu duruma düşmüş nice bayanın hayatının intiharla sonuçlandığı da bilinen bir gerçektir.
Bireylerin ve toplumların frengi ve AİDS gibi hastalıklar ile sağlığını tehdit eder.
Bilindiği üzere zührevi hastalıkların ekserisi zina (gizi cinsel ilişki) kaynaklıdır. Ve bu hastalıklar toplumları ülkeleri tehdit etmektedir.
Dinin amacı yeryüzünden kargaşayı, kan dökümünü kaldırıp adaleti ve mutluluğu sağlamak olduğundan bu eylem yasaklanmış ve bu suçu işleyenlere caydırıcı cezalar öngörmüştür.
İsra 32’ye baktığımız zaman Yüce Rabbimiz “Zina yapmayınız” dememiş “zinaya yaklaşmayın” buyurmuştur. Böylece gerekli ön tedbirler alınmış zina suçuna karşı yollar kapatılmış koruyucu önlemler alınmıştır.
Zinaya karşı alınan önlemler:
Dinimiz zinaya yol açabilecek giyim kuşam ve her türlü davranışı yasaklamış ayrıca yasal evliliği teşvik etmiş ve evlenmenin kolaylaştırılmasını ve evlendirme işini kamunun görevi saymıştır.
Bunlara dair rabbimizin ayetlerini sunuyoruz:
Nur; 27, 28:
27 - Ey iman etmiş olan kimseler! Kendi evinizden başka evlere, geldiğinizi fark ettirip ev halkına selam vermedikçe girmeyin. Bu, sizin için daha iyidir. Belki siz düşünüp anlarsınız.
28 – Sonra da orada kimseyi bulamazsanız, size izin verilinceye kadar oraya girmeyin. Ve eğer size, "Geri dönün!" denilirse, hemen dönün. Çünkü bu, sizin için daha temizdir. Ve Allah, yaptığınızı en iyi bilendir.
Nur; 58,59:
58- Ey iman edenler! Elleriniz altında bulunanlarla, sizden erginlik yaşına gelmemiş olanlarınız üç durumda; Sabah namazından önce, öğle vaktinde elbisenizi çıkardığınızda, ışa/akşam namazından sonra izin istesinler. Bunlar sizin için üç avrettir. (açık ve korumasız, üç zamandır.)” Bunlar dışında ne size ne de onlara bir günah yoktur. Aranızda dolaşırlar, birbirinize bakabilirsiniz. Allah, ayetleri size işte böyle açıklıyor. Allah Âlim’dir, Hâkim’dir.
59- Ve çocuklarınız ergenlik çağına geldikleri zaman kendilerinden önceki kişiler (ağabeyleri, ablaları) izin istedikleri gibi izin istesinler. Allah kendi ayetlerini size işte böyle açığa koyar ve Allah Aliym’dir, Hakiym’dir.
Nur; 30, 31:
Mümin erkeklere söyle:
Bakışlarının bir kısmını kıssınlar.
Irzlarını/ bellerini korusunlar.
Bu onlar için daha arındırıcıdır. Kuşkusuz Allah, sizin yapmakta olduklarınızdan haberdardır.
Mümin kadınlara da söyle:
Bakışlarının bir kısmını kıssınlar.
Irzlarını/ eteklerini korusunlar.
Ziynetlerini -görünenler hariç- açmasınlar.
Örtülerini/ başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar.
Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler:
Kocaları,
Yahut babaları,
Yahut kocalarının babaları,
Oğulları yahut kocalarının oğulları,
Yahut kardeşleri,
Yahut kardeşlerinin oğulları,
Yahut kadınlar,
Yahut ellerinin altında bulunanlar,
Yahut kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar,
Yahut kadınların avretlerini/ cinsel organlarını henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar.
Süslerinden gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar.
Ey Müminler, hepiniz topluca Allah’a tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz.
Nur; 32, 33:
32 – Ve sizden kocası olmayanları, erkek kölelerinizden ve kadın kölelerinizden iyi olanları evlendirin. Eğer bunlar fakir iseler, Allah kendi sazlından onları zenginleştirir. Şüphesiz ki Allah, geniş olan ve en iyi bilendir.
33 – Ve evlenmeye imkân bulamayanlar ise, Allah, kendi fazlından kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Sağ ellerinizin malik olduklarından mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir iyilik görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. O’nun (Allah`ın) size vermiş olduğu Allah’ın malından siz de onlara verin. Ve basit hayatın geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak/evlenmek isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa, bilinmelidir ki, hiç şüphesiz Allah onların zorlanmalarından sonra çok bağışlayıcı ve merhametlidir.
Ahzab; 59.
Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış giysilerini üzerlerine alsınlar. Tanınıp incitilmemeleri için bu daha uygun bir yoldur. Allah Gafur’dur, Rahîm’dir.
Nisa; 34:
Allah’ın, bazı şeyleri bazısına fazla kılması ve erkeklerin mallarından harcadıkları şey nedeniyle erkekler, kadınlar üzerine kavvamdırlar/koruyup, gözeticidirler.
Hal böyle olunca, salih kadınlar, Allah’a itaat edicidirler, Allah’ın koruduğu şey nedeniyle gayb için koruyucudurlar.
Nüşûzundan (Dikleşmesinden) korktuğunuz kadınlara da, öğüt verin ve yataklarında yalnız bırakın ve de baskı yapı/ sürgün edin/ dövün. Bunun üzerine size saygılı davranırlarsa artık onlar aleyhine başka bir yol aramayın. Allah çok yücedir, sınırsız büyüktür.
Not:
a) “Nüşuz”, “kendisini olduğundan yüksekte göstermek” demektir. Ki buradaki anlam, kadının bedensel güç ve cesaret yönünden kendini olduğundan daha yüksekte göstermek suretiyle kendini taciz ve tecavüz riskine atmasıdır.
b) Ayetteki “kadınlar” ifadesiyle kast olunan sadece eşler değildir; eş, ana, kız, hala, teyze vs.
c) Ayetteki hükmü infaz edecek olan kamu otoritesidir. Kadınların kocaları değildir.
Ahzab; 32:
32 - Ey peygamberin hanımları! Siz kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. Eğer takva ile korunacaksanız, konuşurken kırıtmayın da kalbinde bir hastalık bulunan kimse tamaha düşmesin. Ve maruf söz söyleyin.
A’raf; 31:
31- Ey âdemoğulları! Her mescidin yanında süslerinizi alın, yiyin, için, fakat savurganlık etmeyin; kesinlikle Allah savurganları sevmez.
Nisa; 148:
148 - Allah, haksızlığa uğrayanların dışında, kötü sözün açıkça söylenmesini sevmez. Ve Allah her şeyi hakkıyla işiten, hakkıyla bilendir.
Nur; 19:
19- Şüphesiz müminler arasında fuhşiyatın yayılmasını sevenler için dünyada rezillik ve ahirette çok acıklı bir azap vardır. …
İşte Rabbimiz “zinaya yaklaşmayın” buyururken bu kurallara dikkat edin önce bu tedbirlerin uygulanmasını istemektedir.
Eldeki belgeler dikkate alındığında görülüyor ki tüm medeniyetlerde zina çok çirkin bir amel olarak kabul edilmiş ve yasaklanarak bu suça cezai müeyyideler getirilmiştir.
Sümer, Asur ve Babilller’de zinanın cezası
Hammurabi kanunu:
Madde; 129:
Eğer bir adamın karısı bir başka erkekle yatarken yakalanırsa onları bağlayıp suya atacaklar. Eğer kadının kocası yaşatırsa, kral da yaşatacak.
Madde; 130:
Eğer bir adam, başka bir adamın babasının evinde oturan karısını zor kullanıp koynunda yatırırken yakalanırsa, o adam öldürülecek, kadın özgür kalacaktır.
Tevrat’ta zinanın cezası:
Levililer: 20/10, 14:
10 "Biri başka birinin karısıyla, yani komşusunun karısıyla zina ederse, hem kendisi, hem de zina ettiği kadın kesinlikle öldürülecektir.
11 Babasının karısıyla yatan, babasının namusuna leke sürmüş olur. İkisi de kesinlikle öldürülecektir. Ölümü hak etmişlerdir.
12 Bir adam geliniyle yatarsa, ikisi de kesinlikle öldürülecektir. Rezillik etmişler, ölümü hak etmişlerdir.
13 Bir erkek başka bir erkekle cinsel ilişki kurarsa, ikisi de iğrençlik etmiş olur. Kesinlikle öldürülecekler. Ölümü hak etmişlerdir.
14 Bir adam hem bir kızla, hem de kızın anasıyla evlenirse, alçaklık etmiş olur. Aranızda böyle alçaklıklar olmasın diye üçü de yakılacaktır.
…………
20 "Amcasının karısıyla cinsel ilişki kuran adam, amcasının namusuna leke sürmüş olur. İkisi de günahlarının bedelini ödeyecek ve çocuk sahibi olmadan öleceklerdir.
21 Kardeşinin karısıyla evlenen adam rezillik etmiş olur. Kardeşinin namusunu lekelemiştir. Çocuk sahibi olmayacaklardır.
Tesniye; 22/20-29:
13 "Bir adam bir kadın alır, yattıktan sonra ondan hoşlanmazsa,
14 ona suç yükler, adını kötüler, `Bu kadınla evlendim ama onunla yatınca erden olmadığını gördüm` derse,
15 kadının annesiyle babası kızlarının erden olduğuna ilişkin kanıtı alıp kapıda görevli kent ileri gelenlerine getirecekler.
16-17 Kadının babası ileri gelenlere, `Kızımı bu adamla evlendirdim ama o kızımdan hoşlanmıyor` diyecek, `Şimdi kızımı suçluyor, onun erden olmadığını söylüyor. İşte kızımın erden olduğunun kanıtı!` Sonra anne-baba kızlarının erden olduğunu kanıtlayan yatak çarşafını ileri gelenlerin önüne serip gösterecekler.
18 Kent ileri gelenleri de adamı cezalandıracaklar.
19 Ceza olarak ondan yüz gümüş alıp kadının babasına verecekler. Çünkü adam İsrailli bir erden kızın adını kötülemiştir. Kadın adamın karısı kalacak ve adam yaşamı boyunca onu boşayamayacaktır.
20 "Ancak bu sav doğruysa, kızın erden olduğuna ilişkin bir kanıt bulunamazsa,
21 kızı baba evinin kapısına çıkaracaklar. Kent halkı taşlayarak kızı öldürecek. Babasının evindeyken fuhuş yapmakla İsrail`de iğrençlik yapmıştır. Aranızdaki kötülüğü içinizden atacaksınız.
22 "Eğer bir adam başka birinin karısıyla yatarken yakalanırsa, hem kadınla yatan adam, hem kadın, ikisi de öldürülecek. İsrail`den kötülüğü atacaksınız.
23 "Eğer bir adam kentte başka biriyle nişanlı erden bir kızla karşılaşır ve onunla yatarsa,
24 ikisini de kentin kapısına götürecek, taşlayarak öldüreceksiniz. Çünkü kız kentte olduğu halde yardım istemek için bağırmadı; adam da komşusunun karısıyla ilişki kurdu. Aranızdaki kötülüğü içinizden atacaksınız.
25 "Eğer bir adam kırda nişanlı bir kızla karşılaşır, onu yakalayıp tecavüz ederse, yalnız tecavüz eden adam öldürülecek.
26 Kıza hiçbir şey yapmayacaksınız. Çünkü kızın ölümü hak edecek bir günahı yoktur. Bu, komşusuna saldırıp onu öldüren adamın davasına benzer.
27 Adam kızı kırda gördüğünde nişanlı kız bağırmışsa da onu kurtaran olmamıştır.
28 "Eğer bir adam nişanlı olmayan erden bir kızla karşılaşır, tutup onunla yatarsa ve bu ortaya çıkarsa,
29 kızla yatan adam kızın babasına elli gümüş verecek. Kıza tecavüz ettiği için onu karı olarak alacak ve yaşamı boyunca onu boşayamayacaktır.
30 "Kimse babasının karısını almayacak, babasının evlilik yatağına leke sürmeyecektir."
İncil’de zinanın cezası
Yuhanna; 8/1-11:
İsa ise Zeytin dağına gitti. 2Ertesi sabah erkenden yine tapınağa döndü. Bütün halk O`nun yanına geliyordu. O da oturup onlara ders vermeye başladı. 3-4Din bilginleri ve Ferisiler, zina ederken yakalanmış bir kadın getirdiler. Kadını orta yere çıkararak İsa`ya, «Öğretmen, bu kadın tam zina ederken yakalandı» dediler. 5«Musa, Yasa`da bize böyle kadınların taşlanmasını buyurdu, sen ne dersin?» 6Bunları İsa`yı sınamak amacıyla söylüyorlardı; O`nu suçlayabilmek için bir neden arıyorlardı. İsa eğilmiş, parmağıyla toprağa yazı yazıyordu. 7Durmadan aynı soruyu sormaları üzerine doğruldu ve, «Aranızda günahsız olan, ona ilk taşı atsın!» dedi. 8Sonra yine eğildi, toprağa yazmaya koyuldu. 9Bunu işittikleri zaman, başta yaşlılar olmak üzere, birer birer dışarı çıkıp İsa`yı yalnız bıraktılar. Kadın ise orta yerde duruyordu. 10İsa doğrulup ona, «Kadın, nerede onlar? Hiçbiri seni yargılamadı mı?» diye sordu. 11Kadın, «Hiçbiri, efendim» dedi. İsa, «Ben de seni yargılamıyorum» dedi. «Git, artık bundan sonra günah işleme!»
İslam’da ise zinaya şöyle cezalar ön görülmüştür.
Furkan 68-71
68–71- Ve işte o kişiler (Rahman’ın kulları), Allah ile beraber başka bir ilâha yalvarmazlar. Allah’ın haram kıldığı canı öldürmezler. -Ancak Hakk ile öldürürler.- Zina da etmezler. -Ve kim bunları yaparsa, günahla karşılaşır. Kıyamet günü azabı kat kat olur ve orada, alçaltılarak sürekli olarak kalır. Ancak tövbe eden, iman eden ve salihi işleyenler müstesna. İşte Allah onların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Ve Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir. Ve her kim tövbe eder ve salihi işlerse, kesinlikle o, tövbesi kabul edilmiş olarak Allah’a döner.-
Nur; 2:
2 - Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz celde vurun; Allah`a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah dininde sizi sakın acıma duygusu kaplamasın! Ve müminlerden bir grup onların cezalandırılmasına tanık olsun.
Bu ayetlten anlaşıldığına göre İslam dini zina suçu için “celde”, “utandırma” cezası öngörmüştür.
“Celde”, ete geçmemek üzere, yalnız deriyi etkileyecek şekilde vurmak demektir. Vuruşta yalnız kürk ve palto gibi kalın elbiseler çıkartılır, diğerleri çıkarılmaz. Ayete göre de zina eden kadın ve erkeğin her birine yüz sopa vurulması, Allah`ın bu cezasını uygulama hususunda onlara açınmaması, mutlaka bu cezanın, halkın huzurunda uygulanması emredilmiştir.
Eşcinselliğin cezası:
Nisa; 16:
“İçinizden iki erkek kişi, fuhuş yaparsa, onlara eziyet edin; eğer tövbe eder, uslanırlarsa artık onlara eziyetten vazgeçin. Çünkü Allah, tövbeleri çok kabul edendir, çok esirgeyendir.”
Eşcinsellik yapan erkeklere, dil ve el ile eziyet edilir. Kamu tarafından tedavi ve ıslah ediliriler. Eziyetin niteliği açıklanmadığından günün şartlarına göre ayarlanması söz konusu olacaktır. Nitekim fakihler birçok görüş üretmişlerdir.
Lezbiyenliğin cezası.
Nisa; 15:
“Kadınlarınızdan fahişeye varanlara, aranızdan dört şahit getirin; eğer onlar şahitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıncaya, ya da Allah onlara bir yol gösterinceye kadar evlerde tutun.”
Not: fahişe, kötülüğü gâyet açık olan davranış, aşırı derecede edepsizlik demektir. Genellikle yasal olmayan cinsel ilişkiler için kullanılır.
Eşcinsellik yapan kadınlar, evde gözetim altında tutulurlar, evleninceye kadar kendi başlarına serbest dolaşmalarına imkân verilmez. Kamu tarafından bunların tedavisi de sağlanmak suretiyle islah edilirler. Evlendikleri veya uslanıp bu işten vazgeçtikleri takdirde bu cezadan kurtulurlar.
http://www.istekuran.com/index.php?page=8c3bb2e15d9fc663f0e0 522ef168dc9a&id=65
Allah’a emanet olun.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
|