Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam...
Bu kadar ağdalı,müsbet ilmin zıddı,gramer hataları ile dolu,aklı selime zıt düşünen FİKİRLERİ BENİMSEYENLER,YA KÖRÜ KÖRÜ KÖRÜNE BİR İNANÇ İÇERİSİNE GİRMİŞLER VEYA KURAN’I HİÇ KARIŞTIRMA LÜZUMU DUYMADAN OKUDUKLARI BU SAÇMALIKLARI HAK OLARAK KABUL ETMİŞLER,ONUN ESİRİ DURUMUNA DÜŞMÜŞLERDİR.
‘’Gerçek bu kuran(insanları)öyle bir şeye(yola)doğrultup götürür ki o,en adil ve doğru yoldur.Güzel amel (ve hareket)lerde bulunan müminlere kendileri için muhakkak bir ecir olduğunu da müjdeler o.’’(17/9)
Kuran’ın insanları yönelttiği belirtilen en gerekl,en doğru olan yol bir çok ayetlerde belirtilen ‘sıratı mustakim’doğru yoldur.İnsanlar bu yola çağrılır. Acaba bu yol’sıratı mustakim’hangi yoldur? Çeşitli ayetler ışığı altında hemen söyleyebilirizki,bu yol bilim(akıl ve nakil)yoludur.Çünki kuran her şeyden önce akla ve nakle önem verir.Her ikisinin gayeside insanın saadetini,selametini,mutluluğunu temindir.
Said-i nursi risalei nur okumanın askerlikten ve kutsal savaştan bile üstün olduğunu iddia ederek derki:Risalei nur öyle değerli bir kitaptırki,kuranın onda yansıyan nurlarına hizmet etmek,askerlikten ve kutsal savaştan bile üstündür.Benim elimde fırsat ve param olsa,risalei nur hizmetinde olan değerli kardeşlerimi askerlikten kurtarmak için;bin lira karşılığında bile olsa bedeli;öder ve kurtarırırm onları.(lemalar sayfa:153)
Saidi nursi,kuranın ayetlerinden kendine manalar çıkarmakla kalmamaış,bazı kişilerin sözlerindende kendisinin ve risalei nurun konu edildiğini ileri sürer.Yani tarihin bir döneminde yaşayan kişilerin,sözüm ona saidi nursi ve kitabını haber vermişlerdir gelecek nesillere..:))))))-)
Hz.ali saidi nursi için ne demiş(!)? kasidei celceutiyesinde bakın neler söylemiş,saidi nursiye seslenerek(!):Ey değeri yüce olan ismi azam’mı taşıyan kişi! Dövüş korkma!savaş çekinme!!!! (sikkei tasdiki gaybi)
Abdulkadiri geylanide de,saidi nursiden ve eserlerinden söz ederek(!)saidi nursiye şöyle seslenişleri olmuş:Ey müridim!sen zamanın abdulkadir geylanisi ol!tanrıya içtenlikle yönel,said ve mutlu olarak yaşarsın!
saidi nursi,bu cümlelerle kendisinden bahsedildiğini birtakım cifir oyunlarıyla açıklayarak,kimler tarafından korunduğunu anlatır.
daha bunlara benzer çok şey var.
Gerçekte risale-i nur bir tefsir değildir.Kuranın ayetlerinden sadece bazılarını tefsir etmiş,onunda çoğunu saçma sapan ve ilmi olmaktan tamamıyla uzak teviller biçiminde yapmıştır. Bir an için diyelimki,risalei nur kuranın tefsiridir.Her tefsir,tefsir edene ait olduğuna göre,risale i nurunda,sait’i nursiye ait olması gerekmezmi??? Saidi nursi nasıl olurda kendi yaptığı tefsir için(o benim değil,kuran’ın malıdır!!’diyerek,yaptığı saçmalarla dolu tefsiri doğrudan doğruya kuran’a mal eder ve onu övmenin kuran’ı övme yerine geçeceğini ileri sürer??? Nasıl olurda kendi esaretinden söz ederken(kurandan süzülmüştür!!’diye bir iddia ortaya atar.Ve nasıl olurda,kuran ve hz.muhammed hakkında inmiş olan ayetleri kendi kitabı ve kendisi hakkında inmiş gibi yorumlar????? Eğer bir tefsircinin,böyle birşey yapmaya hakkı olsaydı,başka tefsircilere de aynı hakkı vermek g erekmezmiydi????? Her tefsirci de aynı yola gitse,eserini kuranın malı ve gökten inmiş gibi gösterse ve ayetlerde övüldüğünü ileri sürse nasıl çıkılır işin içinden????
Kuran vahiy eseri olduğuna göre,saidi nursi kendi kitabını bu esere mal etme hakkını nasıl kendinde buluyor?????????
Sonra yaptığı tevil vet tefsirlerde,yanılmış olamazmı????
Kendi yanlışlarını vahiy,dolayısıyla allah’a dayamakla büyük bir haksızlık,tanrıya karşı büyük bir saygısızlık etmiş olmazmı???????
Hem saidi nursi,kendi eserini,şimdiye dek yazılmış bütün eserlerden üstün gördüğüne göre,aradaki fark nereden ileri geliyor??????????
Nursiye göre,hiçbir müfessirin tefsirinde hiçbir arifin sözlerinde bulunmayan tesir gücü risalei nurda varmış…:))
saygılarımla…
|