Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
EVET ARKADAŞLAR SUÇ KİMİN DİYE BİR SORU SORMUŞTUM BU SORUMA ARKADAŞLARIMIZDAN ÇOK GÜZEL YANITLAR ALDIM HERKESE TEŞEKKERLERİMİ SUNMAK İSTİYORUM
ŞİMDİ BAŞKA BİR SORU SORMAK İSTİYORUM DAHA DOĞRUSU BU BENİ TAA ÇOCUKLUĞUMDAN BERİ KAFAMI KURCALAR
AFFDERSİNİZ GAZ YAPMAK ABDESTİ BOZAN ŞEYLERDEN BİR TANESİDİR
AMA NEDEN ABDESTİ BOZAR BİR TÜRLÜ ANLAM VEREMİYORUM SEBEBİNE GELİNCE GAZ YAPTIĞIMIZDA ABDEST BOZULUYOR TEKRAR ABDEST ALACAĞIMIZ ZAMAN HİÇTE ORAYI YIKAMAYI DÜŞÜNMÜYORUZ TAMAM BUNU HİSSETTİĞİMİZ ZAMAN MUTLAKAKİ ABDEST İÇİN BİLE OLMASA TEMİZLİK AÇISINDAN YIKAMAMIZ GEREKİR EĞERKİ ORASI KİRLENDİĞİ İÇİN ABDEST ALACAKSAK ABDEST ALIRKEN NEDEN ORAYI YIKAMIYORUZ LÜTFEN KONUMA İLGİ GÖSTERMENİZİ RİCA EDİYORUM
Gaz çıkarmanın abdesti bozup bozmadığı hakkında aslında mutabakat sağlanabilmiş değil.Benim düşüncem ise abdest almayı gerektirdiği yönündedir.Peki neden? İnsan gaz çıkardığı zaman,hissedilmesede çıkan sadece "gaz" olmayabilir.Temizlik açısından abdest öncesi taharetlenilmesi gerekir.Ben aslen güneydoğuluyum.Güneydoğu halkı genelde şafii mezhebine tabidir ve insanlar bu mezhebe göre gaz çıkardılarsa/yellendilerse önce taharetlenir sonra abdest alırlar.Hanefi mezhebinde böyle bir şart koşulmadığı için (en azından ben öyle biliyorum) sende doğal olarak duymamışsın.Mezhepleri bir kenara bırakırsak Kur'an temiz olmayı emreder,temizlik açısından da gaz çıkardıktan sonrada taharetlenmek en uygun davranıştır.
Böyle bir durumda abdest alınması gerektiği hangi ayette yazıyor?
kadınlara dokunnca ( cinselilişki ) ve ayak yolundan gelince abdest alınması / yenilenmesi gerektiğini Allah yazmış da haşa bunu mu unutmuş?
Bu da birçok dinsel konuda olduğu gibi, insanların uydurduğu ve Allah demiş diyerek dayattığı bir olgudur....
Bunu sünni, şafii dinlerine mesnup olanlar uydurmuştur, Kurandaki İslamda böyle birşey yoktur, dolayısıyla ben bir sadece Kuran inanırı olarak, bana dayatılan uydurma şeylere uymuyorum, Allahın ayetlerini yalanlamıyorum
Ben ancak Kuranda yazan hükümlerden sorumluyum, insanların hükümlerinden değil
Böyle bir durumda abdest alınması gerektiği hangi ayette yazıyor?
kadınlara dokunnca ( cinselilişki ) ve ayak yolundan gelince abdest alınması / yenilenmesi gerektiğini Allah yazmış da haşa bunu mu unutmuş?
Bu da birçok dinsel konuda olduğu gibi, insanların uydurduğu ve Allah demiş diyerek dayattığı bir olgudur....
Bunu sünni, şafii dinlerine mesnup olanlar uydurmuştur, Kurandaki İslamda böyle birşey yoktur, dolayısıyla ben bir sadece Kuran inanırı olarak, bana dayatılan uydurma şeylere uymuyorum, Allahın ayetlerini yalanlamıyorum
Ben ancak Kuranda yazan hükümlerden sorumluyum, insanların hükümlerinden değil
bana bir ayet getirin de uyayım buna!!!
Selam savaş1,
Gaz çıkarmak / yellenmek Kur'an' da lafzen geçmez doğru. Ancak biri ayak yolundan gelmişseniz ibaresinden böyle bir anlam çıkarmış olamaz mı? Zira ibarenin bu şekilde anlaşılması mümkün. Ayak yolunda neler yapılır? Herkes bilir gerçi. Küçük ve büyük su dökmek diye söylenir kibarca. Gaz çıkarmak ta büyük su dökmenin bir aşaması değil midir? Yani ayak yolundan gelmişseniz ibaresinin içine gaz çıkarmak ta girmez mi?
Katılma Tarihi: 28 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamün Aleyküm! Bu forma yazı asan Kardeşlerim!
Abdest kelimesi Farsça bir bileşik sözcüktür. “Âb” ve “dest” kelimelerinden oluşmaktadır. Âb, “su” demektir, dest ise “el” demektir. Bileşik olarak “elsuyu” anlamına gelmektedir. Arapça’sı ise güzellik ve temizlik anlamında “vuzû”’dur. Türkler, müslümanlığı Farslardan (İranlılardan) öğrendiği için, dini terimler dilimize Farsça olarak yerleşmiştir.
Abdest âyeti Medine’de inmiştir. Bu demektir ki, Mekke Dönemi’nde abdestsiz namaz kılınıyordu. Abdest o dönemde zorunlu değildi. Bu âyetten sonra abdest, namazın olmazsa olmaz rüknü oldu.
Bazı araştırmacıların tespitlerine göre abdest ve gusüle benzer ibadet öncesi temizlik, Mekkeli müşriklerde, Yahudilikte ve Hıristiyanlıkta eskiden de vardı. Yahudi ve Hırıstiyanların ibadetleri öncesi su ve yağ ile yaptıkları sembolik eylemler, onların dinlerinde de abdest gibi bir amelin, eskiden beri var olduğunu göstermektedir.
Bu sitede Ali Arsu kardeşimizin Maide 6; Nisa 43 ("abdest" ile)ayetlerini kelime kelime açıklayan bir çalışması var. Bu çalışma yukarıda verilen bilgiler de gözönünde tutularak incelendiğinde soruya yanıt bulunubileceğini düşünüyorum.
Böyle bir durumda abdest alınması gerektiği hangi ayette yazıyor?
kadınlara dokunnca ( cinselilişki ) ve ayak yolundan gelince abdest alınması / yenilenmesi gerektiğini Allah yazmış da haşa bunu mu unutmuş?
Bu da birçok dinsel konuda olduğu gibi, insanların uydurduğu ve Allah demiş diyerek dayattığı bir olgudur....
Bunu sünni, şafii dinlerine mesnup olanlar uydurmuştur, Kurandaki İslamda böyle birşey yoktur, dolayısıyla ben bir sadece Kuran inanırı olarak, bana dayatılan uydurma şeylere uymuyorum, Allahın ayetlerini yalanlamıyorum
Ben ancak Kuranda yazan hükümlerden sorumluyum, insanların hükümlerinden değil
bana bir ayet getirin de uyayım buna!!!
Selam savaş1,
Gaz çıkarmak / yellenmek Kur'an' da lafzen geçmez doğru. Ancak biri ayak yolundan gelmişseniz ibaresinden böyle bir anlam çıkarmış olamaz mı? Zira ibarenin bu şekilde anlaşılması mümkün. Ayak yolunda neler yapılır? Herkes bilir gerçi. Küçük ve büyük su dökmek diye söylenir kibarca. Gaz çıkarmak ta büyük su dökmenin bir aşaması değil midir? Yani ayak yolundan gelmişseniz ibaresinin içine gaz çıkarmak ta girmez mi?
Selamlar!
selam
bu halk ayak yoluna gitmeden de , dediğiniz şeyi zaten yapıyor ! her ayak yoluna giden onu mu yapar? yada eğer gerçekten abdest böyle bir durumda bozulsa idi, bu iş ayak yolunda yapılmıyor ki illa, Allah yazmazmıydı?
ayak yolundan kastı, tuvalete çıkmaktır gayet açıktır, bunu oraya buraya çekmenin, ayetleri saptrmanın ve zanna dayalı hüküm vermenin anlamı nedir?
ki ayette bile Allah size zorluk çıkarmak istemez derken, sizler bu tür yorumlarla işleri iyice zorlaştırıyorsunuz
Kuran'da abdest ve boy abdesti birazdan vereceğimiz iki ayette geçer. Bu iki ayet dışında Kuran'da abdest ve boy abdesti ile ilgili hiçbir ayet yoktur. Yani abdest ve boy abdestinin ne yapmamız için gerektiği, ne zaman gerektiği, su olmazsa ne yapılacağı sadece bu iki ayetten anlaşılacaktır.
Ey iman edenler! Namaza kalktığınızda; Yıkayınız: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi. Sıvazlayınız: başınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya biriniz ayak yolundan geldi ise, ya da kadınlara dokunduysanız, ve de su bulamamışsanız: Temiz bir toprakla yüzünüzü ve ellerinizi sıvazlayın. Allah size zorluk çıkarmak istemez. Allah sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. Umulur ki; şükredersiniz.
5 Maide Suresi 6
Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüp iken de yolculuk hali müstesna yıkanıncaya (gusül edinceye, boy abdesti alıncaya) kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculuktaysanız, biriniz ayak yolundan gelmiş, yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi sıvazlayın. Allah affedici, bağışlayıcıdır.
bu halk ayak yoluna gitmeden de , dediğiniz şeyi zaten yapıyor ! her ayak yoluna giden onu mu yapar? yada eğer gerçekten abdest böyle bir durumda bozulsa idi, bu iş ayak yolunda yapılmıyor ki illa, Allah yazmazmıydı?
ayak yolundan kastı, tuvalete çıkmaktır gayet açıktır, bunu oraya buraya çekmenin, ayetleri saptrmanın ve zanna dayalı hüküm vermenin anlamı nedir?
ki ayette bile Allah size zorluk çıkarmak istemez derken, sizler bu tür yorumlarla işleri iyice zorlaştırıyorsunuz
selam ile...
Ayak yolundan kasıt tuvalete çıkmaktır doğru. Farklı anlamıyoruz zaten. Her tuvalete çıkan gaz da çıkarmaz bu da doğru. Ancak gaz çıkarmak da tuvalete gitmenin içinde herhalde buna itirazınız olamaz. Ayrı ayrı ifade edilmediğine göre bu eylemin de abdesti bozan durumlardan olduğu sonucuna varmak çok uçuk mu olur?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma