HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: KURAN İSLAM’ IN TEK TEMEL KAYNAĞIDIR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savas1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 261
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savas1

 

selam

Kur'an, İslam'ın temel kaynağıdır



Soru: 3- "Kur'an mutlak (kesin) kılavuzdur ve sünnetin az önemi vardır ya da hiç önemi yoktur" diyen insanlar var. Bunların bakış açısını ne şekilde değerlendirmeliyim?

Cevap: 3- Hiç kimseyi belli görüşe zorlama hakkınız yoktur. Herkes düşüncesinde özgürdür. Peygamberimizden gelen söz ve uygulamalara sünnet, bunların sözlü aktarımına da hadis denilir. Hadislerin dereceleri var, sağlamı var, zayıfı var, uydurması var. İslâm'ın temel kaynağı Kur'ân'dır. Sünnetin sözlü aktarımı olan hadisler de ikinci kaynaktır. Ancak ikinci kaynağın geçerli olması için iki temel şart gereklidir: Birincisi bunların Kur'ân'ın açık beyanına aykırı olmaması, ikincisi de aktarım zincirinin yani senedinin sağlam olması gerekir.

Maalesef toplumda Kur'ân'ın açık anlatımına aykırı çok gelenek, toplumda din olarak algılanmakta ve uygulanmaktadır.

Not: İnsanlara sadece Kurana yönelin , dini sadece ona göre yaşayın deyince, bizi yanlış anlıyorlar, ancak bir alim de bunu diyor dersek belki onu dinleyebilirler değil mi?

saygı ile........

 

 

Yukarı dön Göster savas1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savas1
 
paradigma
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 29 agustos 2006
Gönderilenler: 32
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı paradigma

 

Güzel bir örnek olmuş, doğruyu görmek isteyen için her yerde bir işaret vardır. Örneğin bazı hadislerde Kuran'ın tek temel kaynak olduğu veya Peygamberin, sözlerinin yazılmasını istemediğine dair bir çok mesaj var ama görmek isteyene tabii.

Araştıran, okuyan insanların uzun süre kör kalması mümkün olmuyor. Süleyman Ateş'in yanı sıra bir çok ilahiyat fakültesi mezunu alim diye bilinen insanların kuranmerkezli bir anlayışa yaklaştıkları(en azından bazı konularda) bir gerçek. Ankara ilahiyat fakültesi öğretim üyeleri buna örnek gösterilebilir.

Ama ne yazık ki, okumaktan, araştırmaktan, incelemekten uzak olan halkın bazı gerçekleri görmesi çok zor oluyor. Çünkü onlar denileni, kendilerine söylenileni yapmaya, hoca-hacı sözü dinlemeye, atalarının sözlerine uymaya alışkınlar. Bu durumda bazı gerçeklerin halka inmesi çok zor ve çok uzun zaman alan bir iş.

selam ile

Yukarı dön Göster paradigma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: paradigma
 
savas1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 261
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savas1

paradigma Yazdı:

 

Güzel bir örnek olmuş, doğruyu görmek isteyen için her yerde bir işaret vardır. Örneğin bazı hadislerde Kuran'ın tek temel kaynak olduğu veya Peygamberin, sözlerinin yazılmasını istemediğine dair bir çok mesaj var ama görmek isteyene tabii.

Araştıran, okuyan insanların uzun süre kör kalması mümkün olmuyor. Süleyman Ateş'in yanı sıra bir çok ilahiyat fakültesi mezunu alim diye bilinen insanların kuranmerkezli bir anlayışa yaklaştıkları(en azından bazı konularda) bir gerçek. Ankara ilahiyat fakültesi öğretim üyeleri buna örnek gösterilebilir.

Ama ne yazık ki, okumaktan, araştırmaktan, incelemekten uzak olan halkın bazı gerçekleri görmesi çok zor oluyor. Çünkü onlar denileni, kendilerine söylenileni yapmaya, hoca-hacı sözü dinlemeye, atalarının sözlerine uymaya alışkınlar. Bu durumda bazı gerçeklerin halka inmesi çok zor ve çok uzun zaman alan bir iş.

selam ile

selam

Dediğiniz gibi gerçeği görmek isteyen insan her doğru mesajı algılar, ancak ne yazıkki insanların derdi bu değil ki, bunu bir eksiklik bir ihtiyaç olarak görmüyor sorun da burda

Allahı dini Kuranı önemsemiyor ve hazıra konuyorlar,  hazıra konduklrı bilgi ise kul tasdikli bir din, zanna dayalı bilgiler

Bunun yanlış olduğunu söyleyince de haklı buluyorlar çoğunlukla ama düzelme yoluna da gitmiyorlar, sorun samimiyet sorunudur

Alime uymak hocaya  sormak diyip tutturuyorlar, buyrun işte Süleyman ateş de bir hoca buyrun inanın  !!!!!!........

saygı ile...

 

 

Yukarı dön Göster savas1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savas1
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

http://www.kuran-tekkaynak.com/

http://www.kuran-tekrehber.com/

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

savaş1 Yazdı:

Süleyman Ateş :

Hadislerin dereceleri var, sağlamı var, zayıfı var, uydurması var. İslâm'ın temel kaynağı Kur'ân'dır. Sünnetin sözlü aktarımı olan hadisler de ikinci kaynaktır. Ancak ikinci kaynağın geçerli olması için iki temel şart gereklidir: Birincisi bunların Kur'ân'ın açık beyanına aykırı olmaması, ikincisi de aktarım zincirinin yani senedinin sağlam olması gerekir.

Maalesef toplumda Kur'ân'ın açık anlatımına aykırı çok gelenek, toplumda din olarak algılanmakta ve uygulanmaktadır.

Not: İnsanlara sadece Kurana yönelin , dini sadece ona göre yaşayın deyince, bizi yanlış anlıyorlar, ancak bir alim de bunu diyor dersek belki onu dinleyebilirler değil mi?

 

selam savaş1,

seni anlıyorum.topluma bu meşhur kişiler seslenirse, daha çok etkili olabilir ve toplumun hidayetine daha çok vesile olabilir demek istiyorsun,tüm iyi niyetinle.şahsen bende S.Ateş'i diğerlerinden çok üstün görüyorum. ancak , dikkat edersen, adam hala 2.kaynaktan söz ediyor.tek kaynak Kur'an dır diyemiyor.tamam Kur'an a uysun diyor fakat, aktarım zincirinin yani senedinin sağlam olmasından söz edebiliyor.hatırıma bir hikaye geldi, seninle paylaşmak istiyorum:

şöyle böyle Kur'an okumasını, bir şekilde biraz öğrenmiş olan birisi, okumayı tam öğrenmek amacıyla, Kur'an kursu hocasına gider, bana okumayı öğret der.hoca, hele biraz oku , bakalım ne biliyorsun deyince.adam birçok Ayeti yanlış bir şekilde okumaya başlar.bunun üzerine hoca, kardeşim, okuduklarının çoğu yanlış, hemde ezberleyecek kadar tekrarlamışsın.en iyisi , sen git bir süre Kur'an da okuma,bu bildiklerini unut, sonra yanıma gel, doğru okunuşunu baştan öğreteyim der.

şimdi, bu meşhur adamlardan S.Ateş gibi bir kısmı, gerçekten başkalarına göre çok daha iyi olabilir.ancak, Kur'an tek başına yeterlidir,başka kaynağa muhtaç değildir, demeyinceye kadar fayda ve zararı aynı anda topluma sunabilir.çok sevdiğim bir söz vardır:''en korkunç yalan, gerçeklerin arasına sıkıştırılmış yalandır.'' işte med-cezir akıllı bu insanların, bu şekilde çok farklı - tezadlı ifadelerine rastlıyabiliyoruz.( Yüce Allah hidayetini tamamlarsa, çok seviniriz ve onları her yerde referans olarak gösteririz)

demek istediğim odurki, henüz tam olarak bizim dediğimizi demeyen ,böyle toplumda meşhur olmuş olan kişileri referans olarak gösterirsek, yarın öbürgün söyleyeceği yanlış ( hatta bugün bile yanlış söylüyor)sözleri , nasıl izah edeceğiz?

mesela ne diyor:hadislerin sağlamı var,zayıfı var,uydurması var diyor.  Kur'an a uygunluk ve rivayet zincirinin( senedin )durumuna göre ,bunları ayırıyor/ belirliyor.halbuki , bir sözün Peygamber/elçi sözü olduğunu hiç kimse bilemez.Kur'an a uygun ve doğru sözdür denir, ayrı bir şey tabiki.ama o doğru sözün/ o güzel sözün Peygamber/elçinin ağzından çıktığını  kim bilebilirki?hiç kimse o güzel söze, bu söz kesinlikle hadistir veya sahihtir( beşeri tanımlama)diyemez.bunu kanıtlayamaz.ancak o güzel/ doğru sözün Kur'an a uygun olduğunu bize ispatlıyabilir.yani doğru sözdür diyebilir ancak.

demem o ki, tebliğ gayretin için Allah razı olsun sevgili savaş1, ancak bu meşhur insanlara da çok fazla bel bağlamayalım.insanın hayallerini çok çabuk yıkabilirler.( tabiki görüşlerinden istifade edebiliriz, eserlerini okuyabiliriz,bunlar farklı şeyler.)S.Ateşin söylemine aykırı bir şekilde tek k kelimesini güzel ilave etmişsin haklı olarak: tek temel kaynak Kur'an dır diye.tabi, tek dedikten sonra , temel demeninde pek bir anlamıda kalmıyor gerçi .

selam ve sevgilerimle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam Dostlar,

Benim görüşüm, aslında Kuran'a uygun hadislerin 2. kaynak olarak kabul edilmesinin şöyle bir tehlikesi de var:

Herhangi bir hadis Kuran'da yasaklanmayan ve meşru olan bir davranışı anlatabilir. Örneğin diş temizliği için misvak kullanımı Kuran'a ters değildir. Bununla birlikte bu doğru bilginin geriye dönülerek dine yamanması ve diş temizliğinin misvak ile yapılmasının sevap kazandırdığının söylenmesi hatalı bir yaklaşımdır.

Bir müddet sonra sağlam kabul edilen bu hadisler, bu detay unutulduğunda kolaylıkla dine yamanabilmektedir. Kuran'a uygun hadislerin bir kısmı zaten Kuranda var olandır. Kuran'da genel anlamda olup, özel bir durum belirten hadisleri ise dine katmanın gereği yoktur. Zaten o ve benzeri davranışlar Kuran tarafından kabul görmüş olup, yukarıda bahsedilen tehlikenin de önüne geçmektedir.

Allah sözün en güzelini bize Kuran olarak indirmiştir. Kuran yeterlidir.

Hayırlı bir Ramazan dileğiyle.

 

Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

Selam,

"Kuran temel kaynaktır" cümlesi  temel olmayan yan kaynaklarda mı var sorusunu akla getiriyor.

Kuran Tek Kaynaktır, hatta sadece kaynaktır.. Din konusunda Kaynak iki tane olmaz.. Allah'ın indirdiğinden başka hangi kitaba ikinci kaynak diyebilirsiniz..

Farkettim de... gerçekten bu ne cürret!!!

evimize gelen su, ya Andon dan gelir ya da terkos gölünden ya da...

Su, bize ulaşana kadar sağdan soldan ek kaynak diye suya karışımlar suyun tadını değiştirmekren başka ne işe yarar...

en sonunda çözümü musluğu kapakta bulursunuz... Bugün çoğu insanın yaptığı gibi..

ya da çok azının yaptığı gibi sadece varolan tek kaynaktan beslenirsiniz..  

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

savaş 1 in bu yazıları neden alıntıladığını gayet iyi anlıyoruz ve bazı şeyleri sadece bizlerin söylemediğini kanıtlamak açısından da önemli.

Hasanöktemin endişesine de katılıyorum. Yarın adam çıkar: "bak bu kişi bunu da söylüyor" diye insanı kurtuluş yoluna iletmeyen düşüncelere meyledebilir.

Doğruyu onaylayan kişi, ahmet, mehmet, ayşe, fatma söylüyor diye değil, Allah söylediği için kabul ederse sonuca ulaşabilir... 

selam ile,

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
oncebilgigerek
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 eylul 2006
Gönderilenler: 78
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı oncebilgigerek

ABCDF Yazdı:

Hasanöktemin endişesine de katılıyorum. Yarın adam çıkar: "bak bu kişi bunu da söylüyor" diye insanı kurtuluş yoluna iletmeyen düşüncelere meyledebilir.

Doğruyu onaylayan kişi, ahmet, mehmet, ayşe, fatma söylüyor diye değil, Allah söylediği için kabul ederse sonuca ulaşabilir... 

Slm

Savaş1 arkadaşın -okuduğum kadarıyla- yapmak istediği: toplumun çoğu hacı hocaya uyuyo "onlar böyle dedi." diye yapıyo. Madem onlar bu şekilde mantık kuruyo, "Bu denilenlerin tersini soyleyen hocalar var. Onları neden dinlemiyorsunuz?" diye oda bu hocaların görüşlerini bizlere iletiyor ve bu hocanın soylediği Kur'an'nın bakış açısına daha uygun demek istiyor.

Bence de bu konuda gerçekten haklı; biz birileri böyle yapıyor diye -sözde- yapıyoruz halk olarak ya da biri sorduğunda öyle cevap veriyoruz.

Aslında biz işimize geleni yapıyoruz da kendimizi de kandırarak oyun oynuyoruz kendimizle, inandıklarımızla, yaptıklarımızla...

ABCDF'den alıntıladığım bölüme de katılıyorum gerçekten doğru diye kabul ederseniz doğruyu getiren kişinin kim olduğu, cinsiyeti, ırkı, yaşı, ekonomik durumu... vb.  bir çok şeyi sizi ilgilendirmez siz sadece doğruyla ilgilenirsiniz, ilgileniriz.

Yukarı dön Göster oncebilgigerek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: oncebilgigerek
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

selam dostlar,

sevgili savaş1 kardeşimiz, şüphesiz tamamen iyi niyetle söylediklerini söylemiştir.bundan şüphemiz yok.ancak, S.Ateş :temel kaynak Kur'an dır cümlesini, kullanarak, ABCDF kardeşinde dediği gibi Kur'an dan başka kaynakların bulunduğunu söylemiş olmaktadır.zaten yazısındada bize açıkça 2. kaynaktan ( hadislerden ) söz etmektedir.S.Ateş'in söylenebilecek iyi bir tarafı varsa, oda şudurki: hadislerde Kur'an a uygunluk aramaktadır.önemli olan şudurki: tek kaynak ve tek rehber Kur'an dır diyebilsin.Kur'an dışındaki bilgiler ise : ya doğrudur,yada yanlıştır muamelesi görebilir ancak.( kesinlikle hadistir denemez)şimdi halen bu durumda bulunan S.Ateş'i , iyi niyet ve tebliğ amaçlı bile olsa söylediklerimize referans olarak gösterirsek, bence yanlış adamı örnek göstermiş oluruz.çünkü, görüşleri ,henüz bizim dediğimizi yansıtmıyor.ne zamanki temel kaynak Kur'an dır değilde, tek kaynak-tekrehber Kur'an dır derse, işte o zaman onu her yerde ve her zaman referans olarak gösterebiliriz kardeşlerim.

saygı ve sevgilerimle

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats