Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam arkadaşlar
Dinlerini parça parça edip hiziplere bölünenler
var ya, senin onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi Allah’a kalmıştır.
Allah onlara yapıp ettiklerini haber verecektir.
6 Enam Suresi 159
şimdi bilinen bir gerçekki peygamber zamnında mezheb anlayışı yoktu ve ashabı da aralarındaki herhangi bir anlaşmazlığı gelir Allah resulüne sorardı ama bu ayette dikkat edilecek ise Dinlerini parça parça edip hiziplere bölünenler
var ya, senin onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. diyor madem ki mezhebler peygamberden sonraki zamnda çıkmıştır o halde bu ayetle mezheble ayrılmamız emrediliyor.ve mezheblerin hepsi dine sünnet icma kıyas yaparak dine zorluklar ve bidatlar çıkartıyorlar.şimdi ayetleri iyi incelersek mezheplerin ne yaptığı iyice anlaşılır dini kararların hepsinde anlayışları kuran sünnet icma ve kıyas şimdi bunları tek tek kurana göre yorumlayalım bu dörtlü anlayış kuranın eksik olduğu anlatıyor oysaki yüce Allah kitabında ; Kitap' ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık.enam suresi 6.ayet nasıl olurda bu ayete bakmadan sünnet icma kıyasa hüküm verirsiniz şimdi kuranın tamamlığı anlaşıldığına göre geçelim sünnet anlayışına Sünnet kelime olarak tarz, metot, yol, tavır manalarına gelir. Sünnet kelimesi
toplulukların devam edegelen davranışları manasında da kullanılır. Sünnet
kelimesi Kuran’da en çok, tek geçerli sünnetin Allah’ın sünneti olduğu ve
Allah’ın sünnetinde değişiklik olmayacağı şeklinde kullanılır.şu ayettende sünnetin Allah ait olduğu anlaşılır;
Artık onlar öncekilerin sünnetinden başkasını mı
bekliyorlar? Allah’ın sünnetinde kesinlikle bir değişiklik bulamaz-sın. Allah’ın
sünnetinde dönüşüm de bulamazsın.
35- Fatr Suresi 43 şimdi bir de arapçasını yazayım meal hatası var diyenlerede delil olur. İstikbaran fil erdi ve mekras seyyi' ve la yehiykul mekrus seyyiü illa bi ehlih
fe hel yenzurune illa sünnetel evvelin fe len tecide li sünnetillahi tebdila ve
len tecide li sünnetillahi tahvila
şimdi sünnet kavramı da Allahındır. peki peygamberimizin sünneti olabilirmi yada Allah resulüne izin mi verilmiş bakınız enbiya suresi 45.ayeteDe ki: "Ben sizi ancak vahiyle uyarıyorum." Ama sağırlar, uyarıldıklarında
çağrıyı işitmezler ki!
şimdi bu ayette de anlaşılacağı gibi resul bizi ancak ve ancak vahiy ile uyarır
ayrıcca şu ayetleri tahlil etmede yararalar vardır;
Allah size kitabı detaylı bir şekilde indirmişken
O’ndan başka hakem mi arayayım?
6-Enam Suresi 114
Böylece biz seni, kendilerinden önce nice
ümmetlerin gelip geçtiği bir ümmete sana vahyettiklerimizi okuman için
gönderdik.
13 Rad Suresi 30
Bu Kuran, bana, sizi ve ulaştığı kimseleri uyarmam
için vahyolundu.
6Enam Suresi 19
De
ki: Ben Resullerden bir bidatçi değilim. Bana ve size ne yapılacağını da
bilmem. Ben sadece bana vahy edilene uyarım. Ben sadece apaçık bir uyarıcıyım.
(Ahkaf 46/99)
Kim Allah’ın
hükmüyle hükmetmezse kafirdir,zalimdir, fasıktır/ yoldan
çıkmıştır. (5/44-45-46)
bu ayetlerden ben şunu çıkardım kendime resulün görevi sadece uyarmak Ey Resûl! Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer bunu yapmazsan O'nun
elçiliğini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan koruyacaktır. Doğrusu Allah,
kâfirler topluluğuna rehberlik etmez. maide suresi 67.ayet şimdi bu ayetten resulün islama hizmeti sadece ve sadece görevi olan ona indirilen kuranı tebliğdir bunun dışına çıkarsa ne olur bilirmisiniz arkadaşlar ; Eğer (Peygamber) bize atfen bazı sözler uydurmuş olsaydı,Elbette onu kıskıvrak yakalardık.Sonra onun can damarını koparırdık (onu yaşatmazdık).hakka suresi 44.,45ve 46.ayetler peki peygamberimizin kuranda herhangi bir uydurması görülür mü ayetlerle bize sölenilmiş mi hayır kesinlikle çünkü o yüce bir ahlak üzeredir ve ayrıca şu ayet de tutumu iyice özetler ; Hiçbir insanın, Allah'ın kendisine Kitap, hikmet ve peygamberlik vermesinden
sonra (kalkıp) insanlara: Allah'ı bırakıp bana kul olun! demesi mümkün değildir.
Bilakis (şöyle demesi gerekir): Okutmakta ve öğretmekte olduğunuz Kitap uyarınca
Rabbe hâlis kullar olunuz ali imran suresi 79.ayet icma ve kıyasa gelice üç ayet yazıcam
Hüküm yalnız Allah'ındır. O kendisinden başkasına
kulluk etmemenizi emretmiştir. Dosdoğru olan din işte budur. Ama insanların çoğu
bilmiyorlar.
12 Yusuf Suresi 40
26Kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kılmaz.
27Rabbinin kitabından sana vahyedileni oku. O’nun
kelimelerini değiştirecek hiçbir kudret yoktur.
18 Kehf Suresi 26,27
burdan da anlaşıldığı gibi dinde hüküm sadece Allahındır sünnet icma ve kıysa adı altında uygulanan din islam dini değildir. mezhepçilere şunu da diyem hiç şu ayeti görmediniz mi?
Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde
indirmişken Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım?
6 Enam Suresi 114
bu ayete bakılırsa kitab detaylarla donatılmıştır
Kendilerine okunmakta olan Kitap'ı sana indirmemiz
onlara yetmiyor mu?
29 Ankebut Suresi 51
şimdi diyebilirsiniz ki bu ayet müşrikler için zalimler için eğer ola ki sadece müşriklerle ve zalimlerle sınırlarsan şu ayeti iptal etmiş olursun
Zuhruf-44. Gerçek şu: Bu Kur'an sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcı/bir düşündürücü/bir şeref/bir öğüttür. Bundan sorumlu tutulacaksınız.
peki az önce müşriklerle sınırladığın ayet nerde geçiyor gene Allahın zikri kuranda dimi demektir ki bu ayette bize de uyarı var ve peygamberimizin de vahye uyması da bu ayeti anlamamıza yardımcı olur. şimdi özetleyecek olursak mezheb anlayışı sonradan din adına uydurulan en büyük ve en çirkin anlayıştır
Allah kitabında eksik yoktur Allah unutkan değildir sünnetinde değişiklik ve dönüşüm olmaz hüküm yalnızca onundur hükmünde ortağı yoktur peygamber vahye uyar ve görevi ise yalnızca kendisine indirilen kuranı tebliğdir ve son iki ayet yazıcam arkadaşlar çok uzun olabilir ve mümkün olabildiğince şahsş yorumdan kaçındım haddime değil bu yazıları yazmak ve dilim de çok basitttir.ama önemli olan dilin güzelliği değil ayetlerin güzelliğini idrak tır. Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra çekişmeye girip fırkalar (mezhepler) halinde parçalananlar gibi olmayın.:ÂLİ IMRÂN suresi 105. ayet)
ve son ayetimki bunda yaşam şekli ve ölüm şekli ortaya konulmuş Allahu teala tarafından Ta ki ölen beyyine (açık delil) üzerine ölsün,
yaşayan da beyyine (açık delil) üzerine yaşasın.
8Enfal Suresi 42
ve beyyine kurandır çünkü onun koruması Allah aittir ama orjinalinin meallerde hata var.peki sünnete yada hadise koruma var mı ? o zaman beyyine ne kalır geriye yalnızca kuran işte buda benim din anlayışımdır mezhebsiz sünnetsiz hadissiz bir din anlayışı
neden kuran derim bilirmisiniz? Zuhruf-44. Gerçek şu: Bu Kur'an sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcı/bir düşündürücü/bir şeref/bir öğüttür. Bundan sorumlu tutulacaksınız. , arkadaşlar uslubümdeki basitilkten ve hatalarım varsa affola ve sizlerden biliyorum ki çok çok bilgili insanlar var aranızda eğer varsa yanlışım lütfen beni uayrın çüünkü bende resul gibi Allahın azabından korkarım
saygılarımla ümit aksoy
|