Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
SELAMÜNALEYKÜM sevgili dostlar müslüman diyalogo hangi şartlarda yapabilir veye diyalog hangi şartlarda olmalı AYETTE ALLAH ın yanında,katında din islamdır bu ayet hükmen diger dinleri çürütmüyor mu günümüzde böyle şeyler yapanlar bunun hesabını nasıl verecekler kuranıkerimde onlar sizin dininizi kabul etmezler buyuruluyor o halde bu nasıl bir diyalog bu bir ihanet degilmidir saygılarla ALLAHA EMANET OLUNUZ
Katılma Tarihi: 11 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 77
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
De ki: "Ey geçmiş vahyin izleyicileri! Sizinle bizim aramızdaki şu ortak ilkeye (49) gelin: Allah'tan başka kimseye kulluk etmeyeceğiz, O'ndan başka hiçbir şeye ilahlık yakıştırmayacağız ve Allah ile birlikte insanları rab edinmeyeceğiz." (50) Ve eğer yüz çevirirlerse de ki: "Şahit olun ki biz kendimizi O'na teslim etmişiz!" Aliimran64
Bu ayette dialoğun sartı belirtiliyor.Şayet bunu kabul etmezlerse;
Sizin dininiz size, benimki bana!" ayetiyle bu dialog biter.Uzlaşma gibi şeyler asla olmaz
selamlar, kıymetli dostlarım,bence dinlerarası diyalog normaldir ve uygundur.ancak tabiki bunun şartlarının ne olduğu çok mühimdir,dinlerarası diyalogtan şunlar anlaşılmamalı 1-her din kendi dininden taviz vermeli 2-her din başka dine karşı alta geçmeli bunlar anlaşılmadığı sürece bu diyalog normaldir,zaten böyle bir şey sözkonusu olduğunda karşı taraf bu diyaloğu kabul etmeyecektir,kabul etmeyeceği durumdada zaten diyalog diye bir şey gerçekleşemez.o halde diyalogda neler olmalıdır. 1-her dinin buna ateizmde dahildir.ortak kuralları belirlenmelidir. örneğin,herkes suçu ispatlanana kadar masumdur,bu kural,hemen bütün devletlerin anayasalarında da mevcuttur.islamda da böyle bir kural vardır. 2-başka bir örnek,herkesin can ve mal emniyetini ülül emr(idareciler) korumak ve sağlamakla mükelleftir.buda hemen her ülkenin anayasalarında vardır ve islamda da vardır. 3-nefsi müdafa durumu dışında şiddet kullanmak suçtur. daha bunun gibi onlarca ortak değer ve kanunlar vardırki bunlar neden olmasın? tabiki bu ortak kurallarla bir yasalar kitabı oluşturulup bütün sınırlar kaldırılıp dünya tek bir ülke olarak bile yönetilebilir.dikkatinizi çekerim dünya ilk kurulduğu zamanda tek bir devletti.Fakat geleneklerin,inançların,değer yargılarının değişmesiyle birçok devletçikler oluştu.aslında bölünmeyi veya bölücülüğü yapanlar bunlardır,Kur'an ise bölücülüğe değil birliğe ve tevhide davet eder. bu ortak kurallarla bir ülke yönetilebilir.şimdi bir islam vatandaşı avrupaya gittiğinde pekala nasıl yaşayabiliyorsa o şekilde bir yaşantı da imkan dahilindedir,yeterki kafamızdaki sınırları yıkalım,gerisi rahatca gelecektir.bütün bu düşünceleri diyalogcuları çok taktir ettiğim için söylemiyorum,çünkü bu diyalog prensiplerinin ne olduğunu bilmeden onları tenkit etmem veya kabul etmem sözkonusu olamaz,bunları ben sadece kendi düşüncelerimle oluşturdum,diyalogcuların tüzüklerini bile okumadım fakat bu düşüncelerime göre neden olmasınki? diyorum. peygamberin medinede kurduğu devletinde diyalog devleti olma ihtimali de büyüktür.dinde zorlama olmadığına göre onlar kendi mahkemelerinde müminlerde kendi mahkemelerinde yargılanmışlardır,işte tam bir diyalogculuk olmasada ona çok yakın bir devlet prototipi gibime geliyor. ayrılık gayrılıkları kaldırmak sadece bizim için değil tüm insanlığın iyiliği içinde olur.hem bu birliktelik vesilesiyle onlara Kur'anın ilkelerinin daha iyi tanıtma imkanlarıda çok genişleyecektir, gayri müslimlerle antlaşmalar yapmış bir peygamberimiz var,antlaşmalar yapılması ne demek,ortak kurallarda ortak hareket etmek demek değil mi?işte bende bu tip görüşlere yakın görüşler serdettim. bunun içinde diyorumki neden olmasın?en doğrusunu Allah bilir. selamlar,sevgiler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma