iblissavar Uzman Uye
Katılma Tarihi: 06 subat 2007 Gönderilenler: 363
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ecansen@hurriyet.com.tr
İyi şoförlüğün 10 altın kuralı
HER sürücü, kendini çok iyi şoför olarak görür.
Çünkü; araç, direksiyon simidini çevirince yön değiştirmekte, gaza basınca
hızlanmakta, frene basınca yavaşlamakta ve durmaktadır. En basit arabada bile
100 beygir gücünde motor vardır.
100 beygire birden deh (!) diyebilen
bir insanın, kendini üstün görmemesi imkánsızdır. Peki o zaman her sürücü, iyi
şoför müdür? Tabii değildir. Hatta tam tersine, aslında her sürücü, kötü
şofördür. Çünkü kendini çok iyi gördüğü için, diğer şoförlere ders vermeye çok
meraklıdır. İşine gelmeyen en küçük bir olumsuzluk karşısında, anında zıvanadan
çıkar. "Madem öyle, işte böyle" deyip, (kendince) kendisine feyk atan,
yolunu çalan veya yavaş hareket eden veya gereğinden fazla hızlı davranan diğer
sürücülere hadlerini bildirmeye kalkar. İşte o zaman mutlaka trafik kurallarını
ihlál eder ve kötü şoför olur. Bu noktadan başlamak üzere iyi şoförlüğün on
kuralını sıralayalım.
1. Tepkici değil, etkici ol.
Davranışlarınla, diğer sürücülere iyi örnek ol, teşekkür al. Kimsenin damarına
basma. Senin damarına basılırsa, aldırma. Hiç bir zaman tedbiri elden bırakma,
terbiyeli olmaktan şaşma.
2. Gör ve göster. Yoldaki diğer
araçları, yayaları, hayvanları gör. Kendini onlara göster. Sürpiz yapma.
Gerekiyorsa far ve korna kullan. Sürücülerin en sık yaptıkları hata,
başkalarının onları farkettiğini varsaymalarıdır.
3. Büyük resmi
gör. Aracını, at gözlüğü takarak sürme. Sadece kendi şeridine, yolun
gittiğin yönüne bakmakla yetinme, arkana da bak. Gözünü dört aç. Kaldırımda
koşuşan çocukları, yolu geçmeye çalışan koyunları ve bayır aşağı gelen inekleri,
çöp konteynerinden çıkan kediyi gör.
4. Sadece aracını sür. Araç
sürerken başka iş yapma. Telefonla konuşma, kaset veya disk değiştirme, yemek
yeme, gazete okuma, manzara seyretme, yana veya arkaya dönüp yolcularla sohbet
etme.
5. Frene erken, gaza geç bas. Sürücünün en büyük eğilimi,
frene mümkün olduğu kadar geç, gaza mümkün olduğu kadar erken basmaktır.
İçindeki bu doğal davranışı değiştir. Tam tersini yap. Frene erken, gaza geç
bas. Kimseye arkadan çarpma.
6. Yolcunu huzursuz etme. Özellikle
yanında oturan yolcu, sağ eliyle tutamağa sıkı sıkı sarılmışsa, seninle birlikte
frene basıyor ve gözünü yoldan ayırmıyorsa, hele hele hafif hafif terlemeye
başlamışsa, derhal yavaşla. Aracını daha sakin sür. Yolcuna seyahati zehir etme,
yazıktır ona.
7. Sola açık, sağa kapalı dön. Sakın slalom yapar
gibi, her viraja kapalı girme. Sonra karşında başka bir araç görürsün; sakın
şaşırma.
8. Viraja girmeden iyice yavaşla, gaz vererek dön, çıkarken
hızlan. Araç virajda, düz yolda davrandığı gibi davranmaz. Merkezkaç
kuvveti, aracı dışa doğru savurur. Dönerken frene basarsan, arka teker ön tekeri
izleyemez. Aracın hakimiyetini kaybeder, yoldan çıkarsın. Şeridinde kalarak
viraj alamayan sürücüye, şoför denmez. Bunu unutma.
9. Araç seni
değil, sen aracı yönet. Sürdüğün araç sana itaat etmiyorsa, hatayı araçta
değil, önce kendinde ara. Derhal yavaşla. Hálá itaatsızlık devam ediyorsa, uygun
bir yerde dur. Araçtan in ve lastikleri kontrol et. Lastikler tamamsa, bakıma
sokmadan, aracını alıştığın tarzda sürme.
10. Şerit çizgisini bacak
arasına alma; zebraları çiğneme. Yollar, adam başına bir şerit olmak üzere
tasarlanmıştır. Birbuçuk şerit işgal ederek araç sürme. Trafik adaları, üstünden
araç geçmesin diye zebra gibi boyanmıştır. Yazıktır, hayvanı çiğneme.
Son Söz: Şoförlüğünle sakın övünme; bırak seni başkası takdir
etsin.
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
|