Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam ... daha önce açılmış hatta biz cevap dahi yazmış olabiliriz ama epey aradım bulamadım...bari sorayım dedim.. tüm faizler haram kapsamına girer mi?özelliklede banka faizleri? bu toplumsal yaranın tekrar irdelenmesi gerektiği kanaatindeyim..
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Özet olarak faizin tanımını "para alıp satma" olarak yapabiliriz.Para esasında bir değişim aracıdır,para mal kullanılıyorsa bu durum faizin uygulamasını oluşturur.Bankaların belirli bir oran karşılığı verdiği tüketici/ihtiyaç kredileri faizdir,yine bankaların mevduata önden belirlenmiş bir oranda verdikleri getiride faizdir.
Mal karşılığı alım-satım finansmanının yapıldığı konut-taşıt veya işletmelerin yine mal karşılığı aldıkları üretim desteği kredileri faiz değildir.Burada banka yada katılım bankası,talep ettiğiniz malı sizin yerinize satıcıdan peşin alır,size taksitli olarak satar.buda dolayısıyla faiz değil,ticarettir.Zaten Bakara 275 te mealen şöyle buyurulmaktadır.
275.
Faiz yiyenler, ancak şeytanın çarptığı kimsenin kalktığı gibi kalkarlar. Bu, onların, "Alış veriş de faiz gibidir" demelerinden dolayıdır. Oysa Allah alışverişi helal, faizi haram kılmıştır. Bundan böyle kime Rabbinden bir öğüt gelir de (o öğüte uyarak) faizden vazgeçerse, artık önceden aldığı onun olur. Durumu da Allah'a kalmıştır. (Allah onu affeder.) Kim tekrar (faize) dönerse, işte onlar cehennemliklerdir. Orada ebedi kalacaklardır.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam.. bankaların mevduata önden belirlenmiş bir oranda verdikleri getiride faizdir.
mircan bu yukarda söylediğin aslında memleketin belası...ben çok kısa bir zaman evvel bunun faiz değil...oluşan zararı dengeleme olarak görüyordum... ancak sistemin tüm dünyada bu düzen üzerine kurulmuş olması..bu sistemin meşru olduğu anlamını doğrulamaz.... fikrim değişti.... zararı dengeleme olamaz..ancak adı faiz olabilir....
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam
100tl yı 101 tl ya satmak ticaret değil faizdir.Elde edilen kar 1tl da faiz geliridir.
Bir banka veya finans kurumu hangi amaçla olursa olsun para alıp satıyorsa yaptığı işten elde ettiği kazanç faiz geliridir.
Faiz kuranda yasaktır alanında vereninde gideceği adres ebedi cehennemdir.
Bu ayete rağmen faizi şu amaçlarla alırsak helal şu amaçlarla alırsak haram diye hüküm vermek yanlış olur.
Benim alacağım taşıtı benim yerime satın alıp bana belirli bir faiz karşılığı satan aracı kurumların gelirinin kaynağı ticaret değil faiz geliridir.Para alır para satarlar.ortaya koydukları parayı belirli bir vade sonunda faiziyle birlikte geri isterler.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam savana sana katılıyorum ancak biz nedersek diyelim.farkeden birşeyler olmayacak.dünyanın tamamının içine düşmüş olduğu bu çukur öylesine derin ve piski temizlemek yada kapatmak için bir değil bin değil şuur sahibi milyonlara ihtiyaç var.bu pislik çukurunun hala derinleşmeye ve daha da pisleşmeye devam etmesi yazık ki mazeret olarak ileri sürülmektedir.değişmeyen değişim.kısa zamana kadar bende bu faiz konusunda ''meydana gelen zararı önleme''diye söylemlerde bulunmuştum ancak bu da o çukura daha fazla derinlik vermekten başka işe yaramaya,n bir mazeret idi.. birşeyler değişmeden olmaz değişmesi için milyonların şuuru değişecek başka türlü olmaz.
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Katılma Tarihi: 15 mart 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba Savana,
"Faiz kuranda yasaktır alanında vereninde gideceği adres ebedi cehennemdir." demişsin.
Bu konuda Kuran'dan delil gösterebilir misin ?
Faiz almak haram, bu konuda ayetler var. Ancak vermek de haram mı ?
Yani dayak atanda, dayak yiyende hapse mi girer ??
Bunu şunun için söylüyorum. Ev sahibim faizle kredi çekip ev almış ve bana kiraya vermiş. Aylık 500 YTL ödüyorum. Yani adamın kredisini ödüyorum. Bunu ödeyeceğime gider kendim çeker, aynı parayı öderim. Belki 10 sene sonra kendi evim olur.
Faizle para almak zulme alet olmaktır, ama zaten işkence ediliyor bize.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam.. daha hiçbir şey yokken Allahtan başka O diledi ve yarattı melekleri uzayı evreni..uzayda hava yok bir bildiğimiz burada var bu havayı teneffüs edecek sistemi yarattı..tırnakların saçların uzamasını yarattı..kirpiklerin uzamasını ölçülerden bir ölçüye bağladı..o kıl tanesi bir ömür gibi yeterli uzunluğa geldi diğerleri de ancak o ölçüyü aşmadan değişken zaman aralıklarıyla ve zamanı dolunca göz kapağındaki yerinden düştü bir diğeri de hemen peşinden doğmaya başladı.. BEN BİLİRİM KULLARIM İÇİN NE İYİ NE KÖTÜ..SİZLER BİR HİÇ BİLE DEĞİLKEN SİZLERİ SOY SOP NESEP SAHİBİ YAPTIM..BİR ETİ GÖRÜR NEFES ALIR YAPTIM.. YÖNETİM VE YAŞAMINIZDA TAKİP EDİLECEK YOLU GÖSTERDİM..OYSA SİZ! GEÇİCİ DÜNYA MENFAATINA ALDANARAK EBEDİ NİMET YURDUNU UNUTTUNUZ.. O AKITTIĞINIZ MENİYİ GÖRDÜNÜZ MÜ?ONU YARATAN BİZMİYİZ YOKSA SİZLER Mİ..VUCUNUZDA BİNLERCE METRE DAMARLAR MEVCUT ETTİK.. GÖK YÜZÜNDEN TATLI BİR SU İNDİRDİK DİLESEYDİK ONU ACI YAPARDIKTA ŞAŞIRIP BİÇARE KALIRDINIZ HALA ŞÜKRETMEYECEKMİSİNİZ? BENİM YERİME ŞU HERŞEYİNİZ SANDIĞINIZ YÜKSEK BİNALARINIZ VE RAB EDİNDİĞİNİZ TEKNOLOJİNİZ BENİM SİZLERE İLHAMIM İLE BULDUKLARINIZDIR VE BUNLAR BENİM BİLGİM YANINDA TÜM EVRENDE BİR ATOM ZERRESİ KADAR DAHİ DEĞİLDİR... YERYÜZÜNDEN ÇOĞUNUZU SİLİP SADECE BİRKAÇ BİN BIRAKSAM YİNE ESKİ SİSTEMİNİZE ESKİ DEĞERLERİNİZE DÖNERMİSİNİZ..ASLA GÖZLER YUKARDA HEMEN DUAYA BİRLEMEYE KOYULURSUNUZ.. GÜNAH İŞLEMEYİN ZİNA ETMEYİN FAİZ YEMEYİN.. BU EN BÜYÜK BİLGİ SAHİBİ OLAN YARATICINIZ OLAN ALLAHTAN SİZ YARATILMIŞ KULLARA BİR ÖĞÜTTÜR.. sanırım biraz daldım yazdım....
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam ismail
zulmettiren olduğu sürece zulmedende hep olacaktır.
Herkim kendine zulum edilmesine razı geliyorsa zulum edenin ayakta kalıp zulmetmesine vesile oluyordur.
Yaşar Nuri Öztürk Meali - BAKARA SURESİ : 275 O
riba yı yiyenler, şeytanın bir dokunuşla çarptığı kişinin kalkışından başka türlü kalkamazlar. Bu böyledir, çünkü onlar, "Alış-veriş de riba gibidir." demişlerdir. Oysaki Allah, alış-verişi helal, riba yı haram kılmıştır. Kendisine Rabbinden bir öğüt gelip de yaptığından vazgeçenin geçmişi kendisine, işi Allah'a kalmıştır. Yeniden riba ya dönene gelince, böyleleri ateşin dostlarıdır. Sürekli kalacaklardır orada.
riba dan beklenen artışı mahveder, sadakalar karşılığında artışlar getirir. Allah, nankörlüğe batmış günahkârların hiçbirini sevmez.
Yaşar Nuri Öztürk Meali - BAKARA SURESİ : 278 Ey iman sahipleri, Allah'tan korkun. Ve eğer inanıyorsanız
riba dan geri kalanı bırakın.
Yaşar Nuri Öztürk Meali - ALİ İMRAN SURESİ : 130 Ey iman sahipleri!
Riba yı öyle kat kat katlayarak yemeyin. Allah'tan korkun ki kurtuluşa erebilesiniz.
Yaşar Nuri Öztürk Meali - NİSA SURESİ : 161 Ve
riba yı almaları yüzünden -oysaki ondan yasaklanmışlardı- ve haksız yollarla insanların mallarını yemeleri yüzünden onların küfre sapanlarına korkunç bir azap hazırladık.
Yaşar Nuri Öztürk Meali - RUM SURESİ : 39 İnsanların malları içinde artsın diye
riba olarak verdiğiniz, Allah katında artmaz. Allah'ın yüzünü isteyerek verdiğiniz zekâta gelince, işte onu verenler kat kat artıranların ta kendileridir.
faizi veren olmadığı sürece faizi alan olmaz.Faiz alanı var eden faiz verenlerdir.
arz talep meselesidir talep olmadıkça arzda olamaz.
Sizin ev almak için bankaya ödemiş olduğunuz faiz faiz alıp veren bir kurumun trilyonluk bilançosuna kar olarak yansır.
tefeci ahmet efendinin suçu ne?Şuçu parayı bankalardan 3 puan daha fazla faizle satıyor olmasımı?
Bankaya ödenen faiz helaldir diyen tefeci ahmede ödenide helal demek zorundadır kaldıki ahmet efendinin faizden elde ettiği senelik kar bankaların ettiği karın yanında devede tüy kalır.
Bir yandan Devedeki tüyü horlayıp bir yandan deveyi beslemek doğrumu?
Ev almanın alternatif yolları var develeri beslemedende ev alınabilir
taksitle ev satışı yapan firmalar var .kendimde şahsen bu yolla mülk edindim.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
taksitle ev satışı yapan firmalar var .kendimde şahsen bu yolla mülk edindim.
Selam Savana,
80.000 YTL'lik evi taksitle 100.000 YTL'ye satın aldınız(örnek veriyorum) peşin fiyatınından arta kalan 20.000 ytl satıcının size uyguladığı vade farkı.Sakın bana peşin alsamda 80.000,taksitlide 80.000 demeyin inanmam çünkü sizde ticaretin içindesiniz:) Şimdi bu örnekte size ev satan vatandaşın fazladan aldığı 20.000 ytlnin dindeki karşılığı nedir? Faiz mi,vade farkımı?
Elbette faiz olamaz.Bir alış-veriş yaptınız paranın tamamını ödeme gücünüz yoktu,satıcı size vadeyi uzattı ve belirli bir miktar üzerine vade farkı ekledi yani evin satış bedelini artırdı.Bu tamamıyla uygun bir alışveriş örneğidir ve helaldir.
İkinci örneğimizde ev almak için dışarı çıktınız ve kendinize uygun 100.000 ytllik bir kaç ev buldunuz yalnız bir sorun var satıcı parasını peşin istiyor,siz kendisine bu miktarı defaten ödeyemeceğinizi taksitler halinde ödeyebilceğinizi söyleyip,kendisininde zarar etmeyeceği bir miktar vade farkını kabul ettiğinizi söylediniz.Ancak bunu kabul etmedi.Sizde çaresiz evinize döndünüz...Bir kaç gün sonra bu evi başka bir şahıs aldı,adamın istediği 100.000 ytl yi bir seferde ödedi ve ev onun oldu,siz yeni ev sahibiyle görüşmeye gittiniz evi kaça satabileceğini sordunuz,size peşin 100.000 ytl ye aldığı fiyattan satabileceğini söyledi siz peşin ödemeyeceğiniz kendisine bir miktar vade yapıp yapamayacağını sordunuz.Oda size tamam bu evi ben size 120 ay (12 yıl) vadeli 120.000 ytlye satabilirim dedi ve sizde bunu kabul ettiniz.
Bu örnekte sizin ödemiş olduğunuz 20.000 ytl faizmidir?
Aynı şekilde satıcının 12 yıl vade için talep ettiği 20.000 ytl faiz olabilir mi?
Eğer sorunuzun cevabı hayır faiz değil bu ticarettir/alışveriştir ise katılım bankalarının uygulaması kabaca böyledir.
BAKARA 275 O ribayı yiyenler, şeytanın bir dokunuşla çarptığı kişinin kalkışından başka türlü kalkamazlar. Bu böyledir, çünkü onlar, "Alış-veriş de riba gibidir." demişlerdir. Oysaki Allah, alış-verişi helal, ribayı haram kılmıştır. Kendisine Rabbinden bir öğüt gelip de yaptığından vazgeçenin geçmişi kendisine, işi Allah'a kalmıştır. Yeniden ribaya dönene gelince, böyleleri ateşin dostlarıdır. Sürekli kalacaklardır orada.
Buradaki işlem ve alınan fark faiz olamaz.Çünkü siz para-alım satımı yapmadınız.Faizle,alışverişin arasındaki farkı iyi anlamak lazım.
Alışveriş:Belirli bir mal karşılığı belirli bir değerin verilmesidir.Bu mala karşılık mal(takas) şeklinde olabileceği gibi mala karşılık bir değerde (para,altın,gümüş) olabilir.
Faiz ise: Belirli bir değerin benzer bir değer cinsiyle değişimidir.Aradaki fark İSE gerçek bir mal alışverişinin olmayışı ve aynı cinsten değerin orantısız değişiminin sözkonusu olmasıdır.Yani 100 ytl ye karşılık yine ytl cinsinden 120 ytl veriyorsanız bunun adı faizdir.Bunun tek istisnadı "karz" dır.Karz yani borç verme işleminde aldığınız 100 ytl için belirli bir vade sonunda yine 100 ytl ödersiniz.Borç veren maddi bir menfaat beklemez yalnız Türkiye gibi enflasyonun olduğu ülkelerde muhtemel zararını telafi etmene adına bunu o günkü döviz kuruna endeksleyebilir ve süre sonunda o günün karşılığı kur üzerinden parasını alabilir.
Konuyu daha iyi anlayabilmek için bankaların uygulamlarını detaylarını bilmekte yarar var.İsterseniz hep beraber inceleyelim.Teyid amaçlı bankalardan konu hakkında bilgide alınabilir...
Esasen banka, faiz vs.hususları bana çok karışık geldiğinden olsa gerek, çok zor anlıyorum. Aslında çok fazla soru oluşuyor kafamda.
Katılım bankaları tabirini kullanmışsın.Verdiğin örnek belli tip bankalar için mi geçerli, bu tabir tüm bankaları kapsıyor mu? Kapsamıyorsa, öteki bankaların uygulamasındaki fark nedir?
Mahkeme yoluyla maddi tazminat talebi var mesela. Adam zararını istiyor. Dava tarihinden itibaren faize hükmedilse, bunun durumu ne olacak? Alışveriş değil ama para-para durumu da yok. Anladığım kadarıyla burada riba olmuyor. Yoksa oluyor mu???
Anlamadığımı söylemiştim.:) Zahmet vermeyeceksem, bu hususlardaki düşüncelerini öğrenmek isterim. Söz, başka soru sormayacağım...
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma