Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
10.Soru-Eti yenenlerin (Koyun-keçi-deve) pisliği ve sidiği temiz midir ?
İmam Malik, İmam Şafii, İmam Ahmed ibn Hanbel ve Şeyhul İslam İmam İbn Teymiyye bu hayvanların pisliğinin temiz olduğunu söylemişlerdir. Bu hayvanların pisliğinin necis olduğunu hiçbir sahabi söylememiştir.
1.Delil : Enes rivayet eder, “ Ukl ve Ureyne kabilesinden insanlar Medine’ye geldiler. Karın hastalığına yakalanmışlardı. Rasulullah (s.a..v) bunların dağdaki develerin yanına giderek süt ve sidiklerinden içmelerini emretti.” (Buhari-Müslim -Ahmed)
Delil Cümlemiz : “………dağdaki develerin yanına giderek süt ve sidiklerinden içmelerini emretti.”
Açıklama : Rasulullah (s.a.v.) devenin sidiğini içmelerini emrediyorsa bu deve sidiğinin temiz olduğunu ispat eder. Eti yenen bir hayvan olan devenin sidiği temizse diğer eti yenen hayvanların da sidikleri temizdir. (Fıkhu’s Sunne, 38)
2.Delil : Şevkani (r.h.) diyor ki ; “ Zahir olan eti yenen hayvanın gübresinin ve sidiğinin temiz olmasıdır.” (Fıkhu’s Sunne, 38)
Delil Cümlemiz : Şevkani’nin (r.h.) tüm sözü delildir.
Açıklama : Şevkani eti yenen hayvanların gübrelerinin ve sidiklerinin temiz olduğunu ispat eder.
Demek ki inek, koyun, keçi, deve gibi eti yenen hayvanların sidikleri ve dışkıları yenebiliyor bunların dininde. Tabi mideniz kaldırırsa.
11.Soru-Dışkı yiyen hayvanların etinin, sütünün yenmesi içilmesi caiz midir ?
Dışkı yiyen hayvana binmek, etini yemek, sütünü içmek haramdır.
1.Delil : İbn Abbas ; “ Rasulullah (s.a..v) dışkı yiyen hayvanın sütünü içmeyi nehyetti.” Bir başka rivayette ; “ dışkı yiyen hayvana binmek nehy edilmiştir.” şeklindedir. ” (Buhari-Müslim-Ebu Davud- Tirmizi-Nesai)
Delil Cümlemiz : “..sütünü içmeyi nehyetti ……….hayvana binmek nehy edilmiştir. ”
Açıklama : Hadis dışkı yiyen hayvanın etini ve sütünü haram kılmaktadır.
2.Delil : Ömer bin Şuayb ; “Rasulullah (s.a.v.) ehli eşek etini, dışkı yiyen hayvana binmeyi ve etini yemeyi nehy etmiştir.” (Ahmed-Nesai-Ebu Davud)
Delil Cümlemiz : ”… dışkı yiyen hayvana binmeyi…”
Açıklama : Hadis, dışkı yiyen hayvana binilemeyeceğini ispat eder.
Demek ki tavuk, kaz, ördek gibi kümes hayvanlarını yemek bunların dininde haram.
19.Soru-Eti yenmeyen Vahşi ve yırtıcı hayvanların artığı temiz midir sünnetten delille açıklayınız ?
Burada hayvanın su içtikten sonra geride kalan artığını kastetmekteyiz. Binek ve Vahşi hayvanların artıkları temizdir. Rasulullah sorulduğunda bu konuda şunu söylemiştir :
1.Delil : Rasulullah (s.a.v.) :“ Eşeklerin artığı olan suyla abdest alabilir miyiz ? diye sorulunca Rasulullah “Evet bütün yırtıcı hayvanların artığı ile abdest alabilirisiniz.” (Şafii, Darekutni, Beyhaki)
Delil Cümlemiz : “ Evet bütün yırtıcı hayvanların artığı ile abdest alabilirisiniz.”
Açıklama : Hadis açıkça yırtıcı hayvanların artığının temiz olduğunu ispat eder.
Buradan öğrendiğimiz birinci şey, eşeklerin yırtıcı bir hayvan olduğu, ikincisi ise eşek özellikle Ankara, İstanbul gibi su kesintilerinin olduğu yerlerde camilerde eşek sidiği bulundurulması gerektiği.
22.Soru-Meni temiz mi necis mi ?
Meni hakkında iki görüş vardır.
1-Temizdir diyen alimler
(Rasulullah’ın ashabı, Şafi, Davud, Sahih rivayetle Ahmed bin Hanbel) delilleri şu hadistir. Tercih edilende budur.
1.Delil : Aişe annemiz : “Meniyi Rasulullah’ın elbisesinden ovalardım.” (Müslim )
Delil cümlemiz : Hadisin tümü delil cümlemizdir.
Açıklama : Hadis meninin necis olmadığını beyan eder. Eğer necis olsaydı Aişe annemiz onu yıkardı ovalayarak gidermezdi. Necis bir şey ovalamakla necasetten arındırılır mı ?
2.Delil : “ Bir kimse Aişe’nin yanına indi. Elbisesini yıkamaya başladı. Bu zata Aişe şöyle dedi : Eğer onu (meniyi) gördün isen, sadece yerini yıkaman yeterli gelir. Şayet görmediysen onun etrafını ıslatırsın. Ben kendim, onu Rasulullah’ın (s.a.v.) elbisesinden ovalayıp sürttüğümü biliyorum. Sonra kendisi bu elbise içinde namaz kılardı. “ (Müslim )
Delil Cümlemiz : “Ben kendim, onu Rasulullah’ın (s.a.v.) elbisesinden ovalayıp sürttüğümü biliyorum. Sonra kendisi bu elbise içinde namaz kılardı.”
Açıklama : Aişe annemiz meniyi necis olmadığı için ovalamıştır.
3.Delil : Rasulullah (s.a.v.) meni, tükürük ve sümük mesabesindedir.” (Darekutni-Beyhaki-Tahavi)
Delil cümlemiz : Hadisin tümü delil cümlemizdir.
Açıklama : Rasulullah meni hakkında tükürük ve sümük gibidir demişse meninin hükmü necis değildir demektir. Zira sümük ve tükürük necis değillerdir.
4.Delil : Sahabe (r.a.) savaş zamanlarında ihtilam olurlar ve meni elbiselerine bulaşırdı buna rağmen Rasulullah (s.a.v.) yıkanmasını emretmezdi. [1][5]
Delil Cümlemiz : “...........meni elbiselerine bulaşırdı buna rağmen Rasulullah (s.a.v.) yıkanmasını emretmezdi. ”
Açıklama : Ashab, meniyi temiz gördükleri için elbise üzerindeki meniyi yıkamazlardı. Bu fiil ise meninin temiz olduğunu ispat eder.
2-Necistir diyen alimler
(Ebu Hanife-Malik –Bir rivayete göre Ahmed bin Hanbel) delilleri şu hadistir.
1.Delil : Aişe annemiz meni hakkında sorulunca, Rasulullah’ın elbisesinden onu (temizlemek için) yıkardım. Rasulullah da namaza çıktığında o yıkamanın izi olurdu.” (Buhari-Müslim )
Delil Cümlemiz : “………Rasulullah’ın elbisesinden onu (temizlemek için) yıkardım…………”
Açıklama : Ebu Hanife ve Malik (r.a.) Aişe annemizin meniyi necis olduğu için yıkadığına inanarak bu delili alırlar.
Gel de çık işin içinden. Hz. Aişe her seferinde farklı konuşmuş. Ne yapacağız şimdi biz. Yıkasak mı ovalasak mı?
23.Soru-Meniyi ovalamak mı gerekir yıkamak mı sünnetten delil getirin ?
Müstehab olan yaş ise yıkanması kuru ise ovalanmasıdır.
1.Delil : Aişe annemiz : “Rasulullah’ın elbisesindeki meniyi kuru olduğu zaman ovalar, yaş olduğu zamanda yıkardım.” (Darekutni-Avane-Bezzar)
Delil Cümlemiz : ” ……………… meniyi kuru olduğu zaman ovalar, yaş olduğu zamanda yıkardım. ”
Açıklama : Aişe annemizin ameli meni yaşken yıkamak kuru iken de ovalamaktı. Hadis bize bu gerçeği beyan eder.
İşte cevap kuru ise ovala, yaş ise yıka. Acaba vişne, çimen gibi lekeler nasıl temizlenmeli. Bu konuda bir hadis yok mu?
53.Soru-Sakalı kesmenin hükmü nedir ?
Sakal uzatmak vacip, kesmek haramdır. Zira Rasulullah (s.a.v.) uzatılmasını emretmiştir. Sakal kesmek kafirlere benzemeye yöneltir. Ayrıca sakal kesmek Allah’ın yarattığı şekli değiştirmektir. Müslüman şeytanın emrine değil de Allah’ın emrine uymakla yükümlüdür.
1.Delil : “Onlara Allah’ın yarattığını değiştirmelerini emredeceğim.”(Nisa, 119)
Delil Cümlemiz : “ Allah’ın yarattığını değiştirmelerini……”
Açıklama : Allah ayetinde, şeytanın insanı saptırmak, yaratılışını değiştirmek, onu isyana doğru davet etmek için sapıklığı emredeceğini söylemektedir. Sakal kesmek ise, Allah’ın yarattığı şekli değiştirmek demek olduğunda şüphe de yoktur.
2.Delil : “ Sakalınızı uzatın, bıyıkları kısaltın, Müşriklere muhalefet edin.” (Buhari –Müslim)
Delil Cümlemiz : “ Sakalınızı uzatın……………………………………………”
Açıklama : Rasulullah (s.a.v.) sakal uzatmamızı emretmektedir. Rasulullah’ın emri vucubiyyet gerektirir.
3.Delil : “Bıyıkları kısaltın, sakalları uzatın, Mecusilere muhalefet edin.”
( Müslim )
Delil Cümlemiz : “ Sakalları uzatın…………………………………”
Açıklama : Rasulullah (s.a.v.) sakal uzatmamızı emretmektedir. Rasulullah’ın emri vucubiyyet gerektirir. Müşriklere ve Mecusilere muhalefet etmek asıldır.
4.Delil : İmam İbn Teymiyye : “Sakal kesmek haramdır. ” (Alaaddin el-Baliy,el-ihtiyarati’l Fıkhiyye-sf :10 / İbn Müflih,el-Furu 1-291)
Delil Cümlemiz : Sakal kesmek haramdır.
Açıklama : İmam İbn Teymiyye çok açık bir dille sakal kesmenin haram olduğunu söylemektedir. İbn Hazm ise; sakal kesmenin haram olduğuna dair icma olduğunu nakleder. ( Meratibu’l İcma ve Reddu’l Muhtar, 2/116)
Sakal kesmeyi haram kılarlar, sünnet olmayı fıtrattan sayarlar. Mantığa bak acaba hangisi Allah’ın yaratışını değiştirmek.
Nisa 119. |
“Onları mutlaka saptıracağım, mutlaka onları kuruntulara sokacağım ve onlara emredeceğim de (putlara adak için) hayvanların kulaklarını yaracaklar. Yine onlara emredeceğim de Allah’ın yarattığını değiştirecekler.”29 Kim Allah’ı bırakıp da şeytanı dost edinirse şüphesiz o, apaçık bir hüsrana düşmüştür. |
|
|
DİPNOT :
29 - Allah’ın yarattığının değiştirilmesi, hem maddi alanda, hem de fıtrat alanında gerçekleşebilir. Zamanımızda yeryüzünde doğal dengeyi bozucu her türlü girişimi bu çerçevede değerlendirmek mümkündür. (Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yorumu)
50.Soru-Fıtrat kaçtır sünnetten delille açıklayınız ?
Fıtrat beştir. Her müslüman bu beş fıtri emri yerine getirmelidir. Sünnet olmak, kasıkları tıraş etmek, koltuk atlarını tıraş etmek, bıyığı kısaltmak, tırnakları kesmektir.
1.Delil : Ebu Hureyre : “Fıtrat beştir : Sünnet olmak, kasıkları tıraş etmek, koltuk atlarını tıraş etmek, bıyığı kısaltmak, tırnakları kesmektir.” (Buhari-Müslim )
Delil Cümlemiz : Hadisin tümü delil cümlemizidir.
Açıklama : Hadis, her müslümanın yapması gereken fıtri emirleri açıkça beyan eder.
Al sana bir saçmalık daha, Diyanetin yorumuna göre Allah’ın yaratışını değiştirmek fıtrat üzerine ise yukarıdaki hadis şeytanın sözünü tutması olabilir mi acaba?
100.Soru-Abdest sonrası iki rekat namaz kılmak sünnet midir ?
Rasulullah (s.a.v.) abdest sonrası iki rekat namaz kılmıştır. Bu ameli işlemek sünnettir.
1.Delil : Rasulullah (s.a.v.) : “Herhangi bir müslüman abdest alır ve abdest alışını güzel yayar, sonra kalkar, kalbini ve yüzünü iki rekata yöneltip de iki rekat namaz kılarsa, muhakkak ona cennet vacip olur.” (Müslim)
Delil Cümlemiz : ……..iki rekat namaz kılarsa,
Açıklama : Hadis, abdest sonrası iki rekat namaz kılmanın meşruluğunu ispat eder.
Benim bildiğim namaz kılmak için abdest alınır. Abdest aldığı için namaz kılan var mı aranızda.
|