HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Önemli bir konudur Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
gercekci-dost
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 nisan 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gercekci-dost

 Acaba bu ne kadar doğru, ben arapça bilmiyorum ama meal'i okuyorum. Sizce mealler tam karşılığı degil mi? Ben şimdi süper derecede arapça bilsem ve Türkçeye çevirsem başka bir anlam mı çıkarırım? yardım ederseniz çok sevinirim. Kısaca mealler güvenilir midir? selametle


__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster gercekci-dost's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gercekci-dost
 
gercekci-dost
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 nisan 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gercekci-dost

Bilen arkadaşlar bu konuya bi el atsın lütfen...

__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster gercekci-dost's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gercekci-dost
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

Evet arkadaşım biliyorsun ki, meal = Kur'an demek değildir, neden çünkü Kur'an arapça bir kitap olarak indirilmiştir, ya mealler onlar Türkçe'dir hemde onlarca ne onlarcası başka dillerde olanlarıda sayarsan belkide binlerce bakın bakalım iki mealin birbiriyle ayrışmadan aynı manayı verenini bulabilirmisiniz?

“Elimizde onu aşkın kimseye ait Kur’an meali var. Allah rahmet buyursun Elmalılı Hamdi Yazır ve H.Basri Çantay gibi kıymetli ilim adamlarının meal ve tefsirlerinin de şüphesiz ki kritikleri yapılabilir. Fakat gördüğümüz, anladığımız kadarıyla, onlar kadar asla sadık kalmaya dikkat edebilmiş kimseler az bulunuyor. Onları da diğer bazılarını da gücümüzce tetkik etmeye çalıştık. Söz konusu birkaç eser müstesna, bazı “meal” denilen parlak kaplar içerisinde verilenler de dahil, pek çoğundan sakınır hale geldik.

Bazılarının dikkatsizlikten, kimilerinin de kasıtlı veya lağvi tutumlarla hazırlanışından dolayı insanlara tavsiye edilebilir mi diye çok çok düşünüp durmuşuzdur.

Biz şimdi burada, iyi niyetinden şüphe etmediğimiz A.Fikri Yavuz Hocaefendi’nin hazırladığı ve Sönmez Neşriyat’ın Durak Ofset Basımevi’nde 1967 bitim tarihiyle bastırdığı “Meal-i Ali”sine kısaca dokunmak istiyoruz.

Bu meali, Sönmez, iyi hamur kağıda cazip şekilde ve renkli olarak bastırarak çok güzel bir cilt içerisinde vermiş bulunuyor. Fikri Yavuz Bey’in de üzerinde itina ile durduğunu ve “...en uygun mana alınarak okuyucuya” sunduğunu eserin önsözünde okuyoruz. Bütün meallerin bir ciltte toplanışı ve estetik yapıda bir tertiple sunuluşu takdire şayandır. Editörün, matbaanın, musahhihlerin (düzeltici) dikkatsizliğine verdiğimiz bir çok parantez açma-kapamalardaki yanlışlıkların Sayın Fikri Yavuz Hocaefendiye mal edilmesini de doğru bulmayız. Ancak, bu kadar önemli bir eserin imkan ve bütçeleri olduğu halde, yalnız bir kişiye ısmarlanmasının manevi mes’uliyetini de yayınlayıcı şirket sorumlularına yükleyebiliriz.

Ancak ne var ki, hazırlayıcı hoca efendi birçok yerlerde o kadar indi davranışlarla görülür ki, insan meal mi okuyor, tefsir mi mütalaa ediyor net olarak kestirip atamaz. Bazı yerde parantezler açarak oradakilerin yorumlar olduğunu güzelce ihmal etmediği halde, bazı yerde nasıl “çala kalem” Allah kelamının meali ile beşeri yorumların birbirine karıştırılarak sunulmuş olduğunu görüyoruz. Mesela Hadid Sure’sinin 11. mealinde “karz-ı hasen”in açık manasını bulamazsınız. Şu diğer meallerini gösterdiğimiz numaralı ayetlerin de aşağı yukarı buna benzerliklerini örnek olarak verebiliriz: Bakınız 2/256, 3/75, 4/137, 6/127 ,10/26, 17/20 , 21/26, 24/23 , 83/18 , 92/69 gibi... vakti olanlar, Elmalılı veya Çantay mealleriyle, hatta Süleyman Ateş ‘in “meali” ile bir karşılaştırma yapabilirse dikkatsizliklerin nasıl olduklarını görüp anlayacaklardır.

Ayrıca, ayetin aslında olmayan kelimelerin taşıdığı manaları mealde varmış gibi göstermeler daha da üzücü bir mahiyet arz ediyor.

Mesela, Zariyat Suresi; 9 mealde “peygamber ve Kur’andan ...” bahsetmiş, hem de parantez açmadan; oysa ayette bu kelimelerin manaları görülmüyor.

Mesela; Zuhruf Suresi: 15 “...sonra Allah’tır derler..” sözü var. Bu kelime ve manalar ayetin neresinde; nasıl vermiş bu meali bir türlü anlayamadık.

Mesela; Nahl Suresi:43’de “ehli zikri” Tevrat ve İncil alimleri diye tahsis yapmış, hem de parantez açmadan.

Ve mesela İsra Suresi:80 “kabir” kelimesi, Vakıa suresi: 75”Kur’an“ kelimesi, Nasr Suresi:1 “Mekke” kelimesi, Felak Suresi:4 “kadın” kelimesi, Nur Suresi:55 “İsrail” kelimesi vb. hem de parantez içi olmayarak.. sanki ayetin aslında varmış gibi verilmiş..

Hele Secde Suresi: 5 “Allah gökten (meleklerle) bütün dünya işlerini idare eder” diye meallendirilmesi bile diğer aksamalara bir örnek olarak yeter. Diğer ilim adamlarının meallerine baktık; siz de lütfen bakınız “Allah gökten bütün dünya işlerini idare eder” şeklinde bir ifade görülmez.

Bir de “Ne yücedir O ki mülk O’nun elinde ve O her şeye kadirdir” (Elmalılı) mealindeki Mülk Suresi’nin 1. ayetine verdiği şu meale bakınız; hem de parantez içi falan değil, tam karşılığı gibi vermiş: “..Allah, her türlü noksanlıktan tenezzüh edip (de öylece) yücelmiş..” manasına gelen hiçbir meal bulunmaz. Biz, elimizdeki on adedi aşkın meallere baktık böyle bir mana ve meal bulamadık. Hayret doğrusu!..

Esasen bu mühim kusurları ve benzerlerini tetkik edip eleştirmek bize düşmezdi. Ama ne var ki, senelerce önce hazırlanarak neşredilen işbu Fikri Bey’in eseri üzerine eğilerek onu tahsis ve ikaz eden kimseyi göremedik. Yoksa tenkidleri yapıldı da biz mi haberdar olmadık?”

Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

"Meselâ Suat Yıldırım Hoca'nın Bakara: 42 ayetinin Arapçası oldukça basit bir ibaresini dahî "Hakkı batıla karıştırmayın" şeklinde çevirmesi fevkalâde düşündürücü olmalıdır. Kezâ kendileri Türkçe konusuna önem verdiklerini söylüyorlar ve fakat -kendilerini temin ederim ki- yine de yüzlerce Türkçe hatası yapıyorlar. [Buradaki yüzlerce tabiri mübalağa ifade etmemektedir.]"

Ayette hakkın batıla değil, batılın hakka karıştırılmasından söz edildiğini ve arada pek muazzam bir farkın bulunduğunu açıkça yazsaydım ayıp olmaz mıydı?! Biraz da mütercim zahmete girmeli, bu eleştiri lütfundan istifade edecek kadar olsun gayret göstermeli değil miydi?!?

Hz. Salih'e hitaben:

- "Yahu Salih!" dediler… (Hud: 62)

Hz. Şuayb'a hitaben:

- "Aferin, amma da akıllı, uslu bir adamsın ha!" (Hud: 87)

'Yahu', 'ha!' gibi ifadelerin sahibinin Türkçesinde mûnislik aranır mı? Yahut, Hud/57'yi "Muhakkak ki Rabbim her şey üzerinde Nigehbandır" diye çeviren birinin Türkçesinde?... (Kendileri de çok hafif bulmuş olacaklar ki "Yahu Salih!" hitabı 2. baskıda usulce "Ey Salih!" oluvermiş.)

Sözün özü, neredeyse önüne gelen her hocanın, her ilahiyatçının, her ilahiyatlının bir meal kotarmaya cüret ettiği böylesi keşmekeşte eleştiri, üstelik yöntemli eleştiri lüzumludur, hatta ehline vaciptir. Bu arada mütercim taifesine düşen de eleştirileri lütuf ve nimet bilmek, tebrik kartvizitlerinin miktarıyla öğünmek ya da meal nüshalarına anket kağıdı iliştirmek yerine oturup derslerine çalışmak suretiyle vâki hatalarını düzeltmektir. Aksi takdirde, mütercim taifesinden el uzattıkları bu meselede ısrarla ciddiyet ve hassasiyet talep etmemizden daha tabii bir durum olamaz.

Aslen eleştiri İlahiyat camiasının içinden çıkmalı… Lakin yetersizlik ve hiyerarşi buna mani oluyor… O halde mesuliyet yine Kur'an talebelerinin omuzlarında…
Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

birde Dücane CÜNDİOĞLU'nun şu açıklamasını okuyalım;

Benim yıllardan beri Türkçe Kur `an çevirilerine yönelik temel eleştirim `yöntemsiz` oluşları noktasındadır. Nitekim Yıldırım`ın çevirisi de bunlardan biriydi…. Verdiğim misaller hep bu zaafı tebellür ettirmeye matuf iken işaret ettiğim hususları hiç ama hiç anlamamışlar, üstelik nezaket ve hassasiyetime şu şekilde mukabele etmekten çekinmemişlerdir: — `Mealimiz 1998 yılında Zaman gazetesi tarafından yayınlanıp okuyuculara hediye olarak dağıtılmıştı. Geçen süre içinde takdirlerini ifade eden çok sayıda okuyucu arasında, on beş kadar ihtisas ehlinin bulunması şükrümüze vesile olmuştur. Muttali olduğum sadece bir tenkit oldu ki o da esasa yönelik olmayıp, eserimiz vesilesiyle, yazarın genel olarak meal çalışmalarına yönelttiği eleştirilerini ihtiva ediyordu.

Kolay anlaşılan, munis ifadeler kullanmamızı, avama yönelik bir meal olarak değerlendiren bu eleştiriyi nazar-ı itibara almaya değer bulmadım. (…)

İmdi, lütfen şu çeviriyi dikkatle okuyunuz: 51— (…) İşte o sırada Vezirin eşi `…` diye itiraf etti. 52-53— Yusuf dedi ki: `Onların bu şahitliklerine lüzum görmem, benim vezire gıyabında hainlik etmediğimi ve Allah `ın, hainlerin hilesini iflah etmeyeceğini, onun da bilmesi içindir. Bununla beraber, nefsimi de temize çıkarmam. (…)

Biz o zaman bu çevirinin doğrudan Kur`an`ın aslına müdahale olduğuna işaret etmiş ve mütercimi uyarıp şöyle demiştik: — Sayın Yıldırım adetleri hilafına bu iki ayeti çevirirken birleştirmişler, hatta müteakib sayfa 53. ayetle başlıyor olmasına rağmen bu sayfayı 54. ayetin çevirisiyle başlatmakta bir beis görmemişler. Pek denemedikleri halde burada Berkenar Mushaf `ın sayfa düzenine uymamalarında bizce bir mahzur yoktur. Lakin aktarılan ifadenin Hz . Yusuf`a ait olduğu da nereden çıkıyor? Sayın Yıldırım , tefsir kitaplarında mevcut olan bir yorumu tercih edebilir ve tercih haklarını da özgürce kullanabilirler; ancak ihtilaflı (bizce hatalı) bir yorumu, `Kur`an`a aidiyeti kesin olan bir husus` imişcesine doğrudan zikretmelerinin gerekçesi nedir? Kendileri bu konuda yakin hasıl etmiş olsalar bile okurdan kısa bir açıklamayı niçin esirgemişler ve kıssanın akışını etkileyen bu tasarrufları hakkında neden hiçbir bilgi vermemişlerdir? Suat Yıldırım Hoca , `asla bağlı kalmak` düsturuna itibar etseydi, basit bir parantez işaretiyle böylesi veballerin altına girmekten pekala kurtulmuş olurdu.`

Peki bu eleştirinin yayımlanmasından sonra ne olmuş?!? Sayın Yıldırım , hemen eserinin 2. baskısında bu ayetlere daha önce verdiği anlamı tamamen değiştirmiş ve uyarılarımıza uygun bir biçimde yeni bir mana vermiş…

Dilerseniz şimdi eleştirimizin nasıl bir sonuca yol açtığına biraz daha yakından bakalım: 51— (…) İşte o sırada Vezirin eşi `…` diye itiraf etti. 52-53— Ve devamla şöyle dedi: `Bunu böylece söylüyorum ki eşim vezir de (Yusuf`a sahib olmaya yeltenmemle beraber) kendisinden gizli olarak ona (fiilen) hiyanet etmediğimi ve Allah `ın hainlerin hilesini iflah etmeyeceğini bilsin. Doğrusu, ben nefsimi temize çıkarmam. (…)

Çevirinin Türkçesi yine felaket bir halde… Üstelik hala tercüme ve tefsir hatalarıyla malul… Lakin her şeye rağmen açıkça görülüyor ki meal sahibi eleştirimiz üzerine dersine biraz çalışmış ve daha önce fütursuzca ve çalakalem Hz . Yusuf`a isnad ettiği sözü, bu sefer asıl sahibinin ağzından aktarmayı başarabilmiş... Hatta bununla da kalmamışlar 9 satırlık bir açıklama notu ekleyerek (İbn Kesir `e atfen) şöyle demişler: — Fakat ilk tefsir Hz . Yusuf (a.s.)`ın makamına ve Kur`an`ın siyakına daha uygundur. (…) Bu da vezirin eşinin sözünün devam ettiğini gösterir. Belki şaşıracaksınız ama bu misale rağmen mütercimin eleştirilerimi nazar-ı itibara almadığını söyleyebilirim. Alsaydı, yüklendiği vebalin ağırlığı —yukarıda da görüldüğü gibi— birazcık olsun azalırdı.
Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

Kur'an demek kastedilen demek midir?. Cevap ''evet''se maksat hasıl olur, yok ''hayır''sa ; maksatsız-mesnetsiz kur'an olsa olsa Allh'ın kelamı değil de herhangibir insan yorumundan öteye gitmeyecektir. Bunun sonucunda da bırakında cahili değilde alimi tercih edenlere saygı duyulsun.

1990'lı yıllarda yayımlanan kur'an çevirileri, 1980'li yıllarda yayımlananlar da öncekilerden daha başarılı olduğu söylenemez.(doğrusunu söylemek gerekirse, 30'lu ,40'lı yıllarda yayımlananlar,sonrakilerden daha başarılı ve daha seviyeli.)

Son yarım asır içerisinde yayımlanan çevirilerin tamamına yakını, bu çevirileri aşmak yerine, bu çevirilerden aşırmak yolunu tercih etmişlerdir Sebebi ise gayet basit: aşmak için cehd ve samimiyet, aşırmak için hırs ve tamah gerekiyor. Türkiye'de ise birincisi yok ikincisi çok...
Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Selimbay;

Sonuç olarak, arkadaşımız için öneriniz nedir ?


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

selam aliaksoy, nacizane tavsiyem şudur ki tabiiki önce kendime sonra arkadaşlara; bir kaç meal ile okumak ve arapça öğrenip arapçasıyla anlamaya çalışmaktır, birde çeşitli tefsirleride gözden geçirip onlardanda yardım almalıdır.. 
Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

mesela elmalılı tesirini ve mealini hararetle tavsiye ederim..
Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
Eren Erdem
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren Erdem

selimbay Yazdı:
selam aliaksoy, nacizane tavsiyem şudur ki tabiiki önce kendime sonra arkadaşlara; bir kaç meal ile okumak ve arapça öğrenip arapçasıyla anlamaya çalışmaktır, birde çeşitli tefsirleride gözden geçirip onlardanda yardım almalıdır.. 

Tefsir için, Ahsena(vahiy ifadeleri ile) olanı uygunmudur ?

Ahsena tefsir ?

Uygun değilse, Kuran bunu gereksiz yere mi kullanmıştır ?

 

Yukarı dön Göster Eren Erdem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren Erdem
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats