Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 25 ocak 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Hanif Dostlar;
Evreni ve insanı anlama ve kavrama uğraşlarımda vardığım en son nokta şudur; evren "yokluk" içinde "var"lık durumudur. varlığın öz kuvveti enerjidir. düşünce ise enerjinin en üst biçimidir. yani "var"lığın devamlılığının sağlanması ilkesinde "var" olgusunun en mükemmel şekilde kendini geliştirmesi yolunda, Enerjinin kendini bilmesi ve kontrol altına alarak en mükemmel dengeyi kurma çabasıdır.
Bizim madde olarak algıladığımız her bedensel varoluş zekanın yani sonsuz olasılıklar toplamının kendini ortaya somut olarak koyuş biçimidir. Varlığın başlangıcının temeli budur. Evren soyut zekadan somut bedene somut bedenden soyut düşünceye bir döngü halinde yeni oluşlara gebedir.
Yani evrenin başlangıcında ikilik yoktur bölünme-bölünerek çoğalma ve ayrı ayrı iradelere sahip olarak devam etme durumu vardır. Soyut ve somut tüm durumlar evrenin ta kendisidir. Yani zekanın kendisidir. Soyut zeka somut bedene dönüşmüş buradan da tekrar soyut düşünceye dönüşmüş ve soyut düşünce aracılı olarak tekrar somut bedene dönüşmüştür. Bu gün teknoloji icadı olan tüm nesneler soyut düşüncenin hammadde farkıyla tekrar somut bedene dönüştürülmesi sürecidir.
Benim öznel düşüncelerimle nesnel evreni kavrayışıma göre kendiliğinden ve kendisi için soyut zeka öncesiz ve sonsuz olarak tüm evrenin kendisi olarak mevcuttur. Yani oluş dediğimiz tüm soyut ve somut varlıklar zekanın kendini anlatan dilidir. Ben evrenin kendisi olan zekanın enerjiye dönüştüğünü enerjinin süre içinde kendini kontrol altına alıp maddeye dönüştüğünü buradan maddenin kendini bilerek (canlı varlık) aracılığıyla düşünceye dönüştüğünü düşüncenin tekrar üst maddeye(icatlar teknoloji)dönüştüğünü düşünüyorum. Bu düşüncemi bende doğrulayan olgu ise Bugüne kadar karşılaştığım her oluşun-varlığın (canlı cansız) özünde mekanik veya kendini bilen zekaya rastlamış olmamdır. Bugüne kadar oluşumunda mantık bulunmayan hiçbir varlığa rastlamadım.
__________________ Muhammed din adamları sınıfını ortadan kaldıran, kurumsal dinleri yıkan, dini tapınak dini olmaktan çıkarıp halkın vicdanı haline getiren "devrimci" bir peygamberdir
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Merhaba. Düşüncenin enerjinin en üst biçimi olduğunu söylemek ile düşüncenin maddenin en üst biçimi olduğunu söylemek arasında bir fark yoktur.Materyalizmin birbiçimci kabulüdür. Bu, "Var olan herşey maddedir" görüşü öncelikle "madde nedir" sorusuna cevap vermelidir. Sevgilerle.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Bizim madde olarak algıladığımız her bedensel varoluş zekanın yani sonsuz olasılıklar toplamının kendini ortaya somut olarak koyuş biçimidir. Varlığın başlangıcının temeli budur. ... Soyut ve somut tüm durumlar evrenin ta kendisidir. Yani zekanın kendisidir. Soyut zeka somut bedene dönüşmüş buradan da tekrar soyut düşünceye dönüşmüş ve soyut düşünce aracılı olarak tekrar somut bedene dönüşmüştür. ...
Benim öznel düşüncelerimle nesnel evreni kavrayışıma göre kendiliğinden ve kendisi için soyut zeka öncesiz ve sonsuz olarak tüm evrenin kendisi olarak mevcuttur. Yani oluş dediğimiz tüm soyut ve somut varlıklar zekanın kendini anlatan dilidir. ..
Merhabalar. Yukarıda alıntıladığım düşünce Hegel'in "varlığın tözü tindir" ile Herakleitos'un "logos" felsefesi ile büyük benzerlik göstermektedir. Sevgiler.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma