Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
SELAM
NEBİ VE RESUL DİLİYLE İLAHIN TANIMI
Kuran içerisinde ilgimi çeken Resullerin bağlı olduğu ilaha,kendi nesillerinden olan evlatlarına tavsiyeleri ve talimatları İLAHI nereden ve ne şekil tanımladıklarını anlatmaya çalışacağız ve kuran içerisindeki İLAH İLE İLGİLİ ayetlerin bugüne kadar gereği gibi konuşulup,tartışıldığını zannetmiyorum.Onun içinde düşüncemi anlayışımı ortaya koymak için ve paylaşmak için gayret gösteriyorum.
Annemizden doğduğumuzdan bugüne kadar,Allah var,yaratıcıdır,rahmandır,merhamet sahibidir vs.Ama bu inancın nereden aldıklarını,nerede gördüklerini sorguladığımızda birileri söylemiş var,gözlen görülen bir dünya var,buna bağlıyor ve bunun ötesine geçmiyor.Sorgulamada insafsızca davrananlar ve ilahın olmadığını kendi dar fikirleri ile ortaya koyduğu,geçmişteki tarihi bilgileri ile birşeyler anlatmaya çalışıyorlar ve etrafa birileri dinsizliği,birileride dinin üzerine din katarak insanları şirk batağına sürüklüyorlar.
Ve sonuç olarakta,ortaya mezhep üzerine mezhep çıkıyor.Bu dünya içerisinde herkesin kendine göre bir görevi vardır yaratılmışlarda.Hepsi bir kanuna uyuyor ve bir uyum içeirisnde hedefine varıyor.Neden biz insanlar bir türlü bu dünya içerisindeki olaylardan ders almıyoruz diyerekten kendimce kuranın içerisinde doğanın içerisinde ayetlerden bir ilah inancını şöyle tanımlamaya gayret göstereceğim.
Her Nebi ve Resul ve aklı başındaki bütün insanlar dünyayı izleyerek birşeyler ortaya koyduğu kanısındayım.2/131,132,133 ayetlerinde ibrahimin rabbine teslim olması ve oğullarına tavsiyesi,yaşayışı bu dünyayı yaratan belirlemiştir.Ölüm gelinceye kadar kanunlarına teslim olmasını düzeni bozmamasını söylemesi.Yakub'un oğluna verdiği talimatlarının yerini bulup bulmadığını oğullarına sorması akabinde,ibrahimin ishak ve ismailin ilah olarak ortaya koyduğu güce,kanuna uyacaklarını,teslim olacaklarını ve öngörülerimizi katmayacağız sözünü söylemesi düşünülmesi gereken bir olaydır.
O ilahtır.Rahman ve rahimdir.(2/163)
O ilahtır.Devamlı canlı ve kaim olan,uyuma ve dinlemeye ihtiyacı olmayan,gördüğümüz şu alemde herşey onun eseri,kendisinde eksiklik bulunmayan yüce bir alimdir.(2/255)
O ilahtır.Suret ve şekil veren,yaptıklarında hep isabetli olup yanılmayandır.(3/6)
O ilahtır.Yetkilidir.Güçleri vardır.(melekler)İlim üzere(bilimsel)hareket eder.Azizdir hakimdir.(3/18)
Bir evrim üzere yaratmış,tekrar yaşayışı başlatan hesap soran,sözleri(kanunu) daima gerçekleşendir.(4/87)
Doğmamış ve doğurulmamaıştır.Bütün varlıklar kendisinden olmadır.Atom çekirdeklerinden hücreyi var eden,dilediği zamanda vücuda getirendir.Kendisinde yokluk bulunmayandır.(yoktan var eden değildir)4/171
Göğün ve yerin mülkü düzenlenmsi,tekrar kanuna bağlanması,tekrarlanması ona aittir.Ondan başka kimsenin tasarrufu olamaz.(7/158)
İnsanı topraktaki karışımdan(elementlerden)oluşturdu.Yaşayış için bir zaman kılandır.(11/61)
Herşeyi ölçüli ve hassas bir şekilde varedendir.(11/84)
Her üretken hücreye ne ile bütünleşeceğini,neyi eksilteceğini bir hesab ile hareketini sağlayan bilinçlendirendir.(13/8)
Göklerde ve yerde ne varsa yaşayışında itaati sürekli sağlayandır.(16/52)
O ilahtır.En güzel özellikler kendisinde vardır.(20/8)
Gerçek bir otoriteyle meliktir.cömert ve lütufkardır.(23/116)
Bir su ile yaratılışı canlı kılıp,yarattıklarını parçalayarak olumşumları çoğaltandır.(27/60)
İlki ,sonu o kayar ve belirler.(28/70)
Kendisi dışında herşey görüntüsünü,şeklini,,işlevini yokoluştan kurtaramayacaktır.Tekrardan onun başlattığı noktaya gelecektir.Ona gelecektir.(29/88)
Koyduğu kanun gereği biz insanlara karşı merhametli aynı zamanda dünya düzenini bozana karşı kahredici bir azabı olandır.(38/65)
Evrimi insan oluşumunda ,kendi bünyesinde inşa edendir.(39/6)
Düzeni bozmayı bırakanı,bağışlayan cezai işlemleri kesin.Aynız amanda lütuf sahibi fırsat vermeyi seven bir ilahtır.(40/3)
Geçmişten ve geleceğe bütün olan olayları bilen,rehmetin ve merhametin kaynağı gücün kaynağı,erişilmez sanatın kaynağı,barışın ve esenliği seven,güvenirliliği ilke edinmeyi seven,ihlali sonucunda cabbar olan,mütekebbir olan,yarattıklarından parçalayarak tekrar oluşumlar yapan en güzel özellikleri kendisinde görmemeizi isteyen bir ilahtır.(59/22-23)
20/12-14 BEN,BEN RAB(TERBİYE EDEN,BESLEYEN)
BEN BEN İLAH(TÜM ÖZELLİKLERİ KENDİSİNDE BARINDIRAN)
Allahu Tealanın özellikleri ve vasıfları olarak,biz beşer için müteşabih bir anlatımdır.Bizim daha iyi kavrayabilmemiz için.Biz insanlar,bir kedi ile münasebetlerimizde pisi pisi dilini kullanarak yemek verme yanına çağırma,su verme işlemini gerçekleştirmemeiz gibi.Doğadaki bir çok varlıklarla doğanın içerisinde bir parça gibi davranılmadığı zaman,verimli bir ilişki içerisine giremeyiz ve anlayamayız/kavrayamayız.Onun içindirki Allahu teala biz kullarıan bizim seviyemizde muhatap olması acaibimize gitmesin.Allah hakkındada basit düşünmeye götürmesin.
Ben ifadesi yarattıklarına şöyle demek istiyor.Yarattıklarna benzemeyen,görme,işitme,duyma,hissetme biz insanlar ve doğadaki görünen bütün varlıklar hiçbir şekilde benzemediğini ifade ediyor.Yoktan var eden olmadığını,yokluğun kendisinde asla olmadığını biz insanların,insan olmadanda evvvel elduğumuzu ama başka bir varlık olarak(atom,hücre vsvs)gibi maddeyken elindeki hamuru,istediği gibi kullanan bir yarataıcı güç olduğunu ortaya koyan kuranda bir çok ayette mevcuttur.24/31 misali gibi ALLAH HERŞEYİN ENERJİSİDİR.Yine ortaya müteşabih bir anlatımla misal koyuyor.Siz bu enerjinin farkına varsanızda varmasanızda madde enerjinin içerisinde ,enerji maddenin içeridinde desenizde demesenide bir güç vardır.
BU GÜÇTE ALLAHTAN BAŞKASI DEĞİLDİR.Eğer fazla güçler olsaydı 23/91 ayetin gereği gibi çatışma olur YOKOLUŞA GİDERDİK.
Bu konuda fikirleri olan kardeşlerimizi konunun dahada iyi anlaşılması için katkılarda bulunmalarını isteriz.
saygılarımla
|