Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
"Zülkarneyn" kelimesi, şanlı kurandaki o ayet nazil olana kadar, Zülkarneyn ismi bilinmiyordu. Tevratta' da geçmiyor.
Ayet-i Kerime de "...Ve sana Zülkarneyn'den sorarlar..." vahyolunurken, Resule ne şekilde soruldu? Buna mütekiben Yani Zülkarneyn'in Zülkarneyn den önceki ismi neydi? Zülkarneyn yerine ne deniyordu? önceki adı neydi? kuşkusuz bir şekilde hitap ediliyor ve anılıyordu. Ama ne şekilde? şu ana kadar yaptığım araştırmalarda orasını Allah c.c. bilir diyenler oldu, bilmiyorum diyenler olmadı. Bi şansımızı deneyelim bakalım belki bir bilen olur.
"Zülkarneyn" kelimesi, şanlı kurandaki o ayet nazil olana kadar, Zülkarneyn ismi bilinmiyordu. Tevratta' da geçmiyor.
diyorsunuz...
bu dediğinizin isbatı nedir...
yani bu kelimenin kurandan önce kullanılmadığını neye dayanarak söyleyebiliyorsunuz...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
kitabı mukeddes incelendiğinde böyle bir isme yada böyle bir konuya rastlayamıyoruz.
Aynı şekilde bilgin kul ile musa arasındaki yolculuktanda bahsedimiyor.
Şimdi bu soruyu kimler sormuştu?
Ehli kitapsa kitaplarından geçmeyen bir şeyi nasıl soracaklar?
Eğer farklı inanç mensupları bunu sorduysa o dönemde arap coğrafyasında yaşayan bu kişşiler kimlerdi?
Düşünmeye değer sorular...
sevgi ile
__________________ gelin bir ateş yakalım.
sahip olabilmek için aydınlıklara
git deyebilmek için karanlığa
gelin bir ateş yakalım.
yüreğimizdeki yangını vuralım dışarıya
Sonunda güneşin battığı yere ulaşınca onu, kara balçıklı bir suda batıyor gördü. Orada bir millete rastladı. "Zülkarneyn! Onlara azap da edebilirsin, iyi muamelede de bulunabilirsin" dedik.
Dediler ki: Zülkarneyn! Doğrusu Yecüc ve
Mecüc bu ülkede bozgunculuk yapıyorlar. Bizimle onların arasına bir sed
yapman için sana bir vergi verelim mi?
Zülkarneyn: "İşte bu, Rabbimin bir
rahmetidir. Rabbimin tayin ettiği zaman gelince onu yerle bir eder;
Rabbimin verdiği söz gerçektir" dedi.
قرن kelimesine wikiled adlı sözlük sitesi 66 tane anlam vermiş bunlardan bazılarını size yazayım:eş,ot,çekmek,akraba,aktarma,alışveriş,alaka,aynı kökten türemiş,bağ,bağlamak,birleşmek,bolluk simgesi,boru,boynuz,dost,eklemek,eşleşme,çiftleşmek. arapçada züü sahip demek karneyn iki birleşme burada yecüc ve mecüc iki ayrı kabile olması hasebiyle sanki bununla bir bağı var gibi geldi bana.ama tam çözemedim.yecüc ve mecüc iki ayrı kabile değil de başka bir şey de olabilir.Bence böyle kapalı ayetler üzerinde fazla yoruma girmesek daha iyi olur.çünkü hata yapma ihtimalimiz de çoktur. selamlar,sevgiler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma