Hristiyanların vaftizi müslümanların abdesi
Aslında ikiside aynı şey
Hatta kelime olarak ihtimal abdes vaftiz kelimesinin bozulmuş hali
Ruh olarak da aynı şey
Her ikisinde de su sembol , temizliğin sembolü
Her ikisinde de istenilen ruhun arıtılması temizlenmesi
Hristiyanlıkta vaftizin ruhu nasıl kaybolmuşsa
Müslümanlıktada abdesin ruhu kaybolmaya başlıyor
Abdest ruhumuzu arıtmıyor, el-yüz yıkıyoruz sadece
Abdestin yüzeyini yaşıyor, derinine inmiyoruz
Abdest sırasında sular aslında ruhumuza akmalı
İçerlerde bir yerleri yıkamalı aslında
Su derinin üstünü temizlerde, içi nasıl temizleyecek?
İçi temizleyecek olan düşüncelerimizdir, niyetimizdir
Niyet ettim abdest almaya derken neye niyetliniyoruz?
Elimizi yüzümüzü yıkamayamı?
Ruhumuzu, içimizi yıkamayamı?
Elimizdeki ayağımızdaki çamur izini, yağ lekesini çıkarmayamı?
Ruhumuzdaki benliğimizdeki günah lekelerini çıkarmayamı?
VE şimdi galiba sormanın zamanı
Sizce yellenme ile defi hacet ile bozulan abdest
Hırsızlık yapınca bozulmazmı?
Bir masumu katledince bozulmazmı?
Rüşvet alınca harama el uzatınca bozulmazmı?
Bir masuma iftira atınca bozulmazmı?
Dedikodu yapıp iki kişi arasında laf taşıyıp aralarını bozuncada bozulmazmı?
Gözlerini namahreme dikince bozulmazmı?
Sin kafı basınca, eşine, çocuğun, komşuna zulmedince bozulmazmı?
Mahrem yerlerini gözler önüne serince bozulmazmı?
Namahremle elele-gözgöze gezince bozulmazmı?
Rüşveti yeyince, masumu dövünce, garibi ezince bozulmazmı?
Şarabı rakıyı içince, üstüne domuzuda yiyince yine de bozulmazmı?
Eğer bozulmuyorsa Resulullahın senin yastığın ne kadar genişmiş dediği gibi
Senin abdestin ne kadar genişmiş
Eğer bozulmuyorsa, iki kaba arasına sıkışmış bu abdes nemenem bir şeymiş böyle?
Granit gibi maşallah, ne kadar kalın, dayanıklı, paslanmaz , aşınmaz
Bilmem böyle bir abdeste mi hayret etmeli
Bu direnç-dayanıklılık harikasını bir solukta yok eden yellenmeye mi?
Maide 6 ve Nisa 43 de geçmiyor diye sizce bunlar abdesi bozmuyormu?
Ne yani bozması için kuranda şöylemi demeliydi:
Ey müminler hırsızlıktan, katlden,zinadan,dedikodudan döndükten sonra
Şarabı içip domuzu yedikten sonra rüşvet alıp zina yaptıktan sonra
İftira edip birinin canını yaktıktan sonra abdest alın
Komik duruyor değimli? Ne kadar eğreti
Bunları yazmaya gerek varmı, bunları bir müslüman yaparmı?
Yaparsa abdest mabdest kalırmı?
Bunlar yazılmadı diye sizce bunlar abdesti bozmuyormu?
Zaten abdest bunlardan temizlenmek değimli?
Hadesten taharet – olaylardan temizlenmek değilmi?
Hades ile hadise aynı kökten geliyorlar
Hadise olay demek
Böyle örnek olurmu olmaz ama diyelim ki;
Müslümanın biri hırsızlık yapmış bundan büyük bir olay – hadise –hades olurmu
Bu olaydan bu hadiseden bu hadesten temizlenmeyecekde neyden temizlenecek müslüman?
Bunun pişmanlığını yüreğinde duyupta temizle beni deyip abdest almıyacakmı insan?
Bunlara abdest bile yetmez tevbe gerekir aslında
Böyle bir durumda ruhunu temizleyemezse helak olmazmı insan
Abdest denen gusül denen psikolojik yıkayıcı, ruh temizleyicisi Allahın en büyük lütuflarından biri olan abdest olmasa nasıl yaşar insan? Nasıl bakar bir daha aynalara?
Bize abdesti verene hamdolsun, şükürler olsun
Bizi temizlemek isteyene hamdolsun, şükürler olsun
O bizi temizlemek istiyor, biz nerelerdeyiz
Onca günah dururken elimizdeki kirden temizlenmeye uğraşıyoruz
Sizcede maide 6.ayetteki “Fakat o sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister ki şükredesiniz." cümlesinden çıkan Allahın bizi elimizdeki çamurdan, yüzümüzdeki ne bileyim mesela badana damlasından mı temizlemek istiyor?
Yoksa, yoksa günahlardan mı, kötü düşüncelerden mi?
Eğer hala hee çamurdan, toz topraktan temizlemek istiyor diyorsanız
Teyemmüm alırken tozu tozla, toprağı toprakla nasıl temizleyeceksiniz?
1 yorum:
Açıklama:
Elbette bu, bir Kur'an-ı Kerim'dir. Saklanmış-korunmuş bir kitapta (yazılı)dır. Ona, temizlenip-arınmış olanlardan başkası dokunamaz. Alemlerin Rabbinden indirilmedir. (Vakıa Suresi, 77-80)
Abdestin vaftizin bir ileri aşaması olduğunu söyleyebiliriz. Zaten İbranicedeki vaftiz ile Arapçadaki abdest kelimelerinin harfleri bile birebir aynı.
Abdest de, vaftiz de arınmayı hedefler. Hacı Bektaş-i Veli Makalat’ının ilk sayfalarında abdest için güzel bir benzetme yapıyor: Bir kavanoza su koyduğunu düşün, ağzını kapat ve sonra günde beş kere kavanozun dışını yıka. Eğer kavanozun içindeki su kirliyse sadece bu şekilde o suyu arıtabilir misin? Abdest de böyledir. Kavanozunuzun ağzını açmalısın abdest alırken ve dış temizlikten ziyade, iç temizliği amaçlamalısın. Yoksa günde beş kere banyo yapmak ile günde beş kere abdest almak arasında ne fark kalır? Su olmayınca toprağın, o da olmayınca taşın abdest için kullanılabilir olması sanırım amacı biraz daha ortaya koyuyor.
Arınmanın niteliğini iyice belirginleştirmek için konuya geri dönelim. Yayha Peygamber döneminde Yahudiler de kutsal kişiler isteyen birisini istediği zaman vaftiz edebilirdi. Hıristiyanlık ile vaftiz sadece Kilise Adamları tarafından yapılır hale geldi ve zamanları Kilisece düzenlendi. Yani Kilise istemedikçe ve Kilise Adamları olmadıkça kimse arınamaz bir hale geldi. İslam ile bu sömürünün tekeli kırıldı, herkes abdest ile kendince ve dilediği zaman arınabilir hale getirildi.
Şimdi gelelim ayete ve benim yazımda dediklerime. Arınmayı içrekten dışrağa indirgeyince insanlar abdestin de içi boşaltılmış olunuyor. İçi boşaltılan ve amacından saptırılan her şey ise dini çerçevede put olarak adlandırılır. Abdest putlaştırıldıktan sonra içi temiz olan bir insanın Kur’an’a yaklaşamayacağı bazı durumlar ortaya çıkmış oluyor. Yani Kur’an hayatın içindeki yerinden biraz dışarıya itilmiş hale geliyor. Kur’an’a asıl saygı onla konuşmak iken, Kur’an’a saygı gereği ona yaklaşılmıyor. Böylece de Kur’an’ın içi boşaltılmış olunuyor.