HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Hac 40 ve Bakara 251: Allah’ın "savması"! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

 Siyah yazılar Sasha'ya, pembe cevaplar bana ait. 

Selam sevgili haktansapmaz,
Son bolume degin, hepsini anladim aciklamalarinizin.
Salt anlayamadigim surasi(belki de ben denklemi yanlis kuruyorum);

Simdi kafiri de yaratan, inanani da yaratan Allah. Savasmayi gerekli kilan da Allah(belirli gerekcelerle) Savasmak insan ustune yazili yani..
Ama bu savaslarda hep kafirler olmus olamaz. Musrik veya inananlarda oldu. Bu cümlenizi anlayamadım.
Ancak;
Mesela Turkler'in de bir kismi kilictan gecerek islamiyeti kabul etti ve Samanizm'den dondu. Osmanli fethettigi topraklarda kimsenin dinine karismadi.(saptirilmis tahrif edilmis haliyle bile) Bunlar yakin tarih ornekleri..
Oysa baska bir ayet,  "zorlama yoktur" Zorlamayiniz, diyor.
Bu durumda kafir veya musrigin (Kuran doneminde) oldurulmesi ve bu yolda savasanlarin da odullendirilmesi(bir sekilde), bu bir nevi zorlama olmuyor mu sizce?
Tamam onlar kendi elleriyle olumsuzu secmisler bunu anladim.Dolayisiyla saldirmalari da inkar yonunde olacak dogal olarak.. Ama buna ragmen, secimlerinden dolayi oldurulmus olmalari, zorlamaya tekabul etmez mi?
Cunku ustumuze savasi yazan Allah.
Zira dunyanin her yaninda inanmayan olsa bile, bu inanan kisinin inanma eylemine engel degil ki????(gunumuzde dahi)

Kuran vahyi döneminde inananların kafirlere, müşriklere, Kitap Ehline vs’ye durup dururken, karşı tarafın bir baskısı, saldırısı, aleyhlerine düşmanlarıyla iş birlikleri olmadan, sırf inançlarından dolayı savaş açtıklarını ben şahsen Kuran’da göremiyorum. Yapılan savaşların hemen hepsi, kendilerini yurtlarından, evlerinden, çıkaran, gittikleri Medine’de de rahat bırakmayan Mekkeli müşriklerle yapılmıştır. Medine’deki Ehli Kitap Yahudileriyle barış içinde geçinip dururken Yahudilere, düşmanlarına destek vermedikleri sürece dokunmamışlar. Ne zaman Yahudiler İnananların düşmanı müşriklerin yanında yer aldılar, hainliklerinin karşılığı olarak o zaman üzerlerine yürüdüler. Münafıklar da inananların düşmanı müşrikler ve Yahudilerle iş birliği yapınca inananların hedefi oldular.
Kafam bu ayetlerde karisiyor acikcasi.. Cunku Bakara/251'de Allah'in izniyle insanlar saviliyor.
Keza Hac/40'da da savilmasaydi Allah adi anilan yerler yerle bir olurdu diyor.
O asirdan, bu asira hala Allah inanci var oysa, ta en basinda da vardi (ezel-ebed) ozelligi geregi..
Simdi Hac 40 mesela referans alsak, Allah'in varligi ve ezel-ebed ozelligi mescit, cami, tapinak,havra kilise vs. olusuna mi bagli diyecegiz,idame bakimindan? Bunlar yerle bir olursa Allah'ta (hasa!) yok olur diye mi dusunmemiz gerekiyor?
Bu cok anlamsiz bence ve dogru degil..
O zaman mescide gidecek insan da olmassa, Allah varligi cokecek mi?

Şayet Allah İnananların, İnançları nedeniyle kendilerine hayat hakkı tanımayan saldırgan kâfirlerle savaşmalarına izin vermezse yeryüzünde içinde Allah’a gereği gibi inanan, kalbi imanla dolu, mamur bir kalp sahibi kalmayacak. Bu ayetlerden benim anladığım bu. Yoksa camiler, cem evleri, kiliseler, havralar, manastırlar ve diğerleri tarih boyunca hep yapılmış, yaptırılmış, yıkılmış, yıktırılmışlar. Kaldı ki bu mabetleri hep samimi Allah müminleri yapmamış, yapmıyor. Bu mabetleri ekseriyeti kâfir, müşrik, münafık diyebileceğimiz kimseler de yapmış, yapıyor. Allah bu mabetlerin korunması derdine düşmüş olamaz. Bir yeryüzü, hatta bütün evren Allah için bir mescittir.
Hic sanmiyorum. Veya meal de mi ceviri hatasi var????
Cunku bana gore sacma olan tarafi, inanan sadece mescit ve havrada kilise de anmaz ki Allah'i ? Her yerde anar. Allah bununla sinirli degil ki????
Doğrusu budur.
Diyanet cevirilerine de baktim bu sekilde anlam..
Sizin fikriniz nedir?
Benim fikrim yukarda açıkladığım gibi.
Ya da ben yanlis mi dusunuyorum?
Doğru düşünüyorsunuz.   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

File:Sumela-011.jpg

 Trabzon'da Sümele manastırı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İstanbul-Kadıköy'de Surp Takavor kilisesi 

 

 

 

-

İstanbul-Beyoğlu'nda Neve Shalom havrası ve Rum ortadoks kilisesi

 

 

 

Medine'de Mescid-i Nebi

 

 

Mescid-i Nebi'nin ilk hali. Mescide bitişik evler peygamber eşlerine ait.

 

Bu ara Hac 40'daki mealin anlamina kafami yoruyorum sevgili hasakcay.. Dusuncelerinizi paylasirsaniz sevinirim.

Merhaba sasha kardeşim. Bunu NAMAZIM başlıklı bölümde yazdınız ama orası müzakereye kapanmış. Onun için burada ele alıyorum. 

Y N Öztürk çevirisi:

Onlar sırf, "Rabbimiz Allah'tır" dedikleri için yurtlarından çıkarıldılar. Eğer Allah'ın, insanların bir kısmını bir kısmıyla defetmesi olmasaydı, içlerinde Allah'ın adı çokça anılan manastırlar, kiliseler, havralar ve mescitler her halde yerle bir edilirdi. Allah, kendisine yardım edene elbette yardım eder. Allah elbette Kavî, Azîz'dir.

Savilma eylemine iliskin, mescit ve havra ile esitlenmis Allah'in varligi gibi bir anlam cikiyor okuyup  dusununce..

Allah bir kısım erdemli insana ayette listelenen yalnızca dört ibadet alanına uzanan elleri savdırıyor: (1)manastırlar, (2)kiliseler, (3)havralar, (4)mescidler. Listede örneğin budist tapınakları, alevî cemevleri yok; onlar ilahî koruma altında değil

Eğer bunu demek istiyorsanız şuna dikkat etmemiz gerekiyor:

Savmak işini bizzat Allah değil insanların bir kısmı yapacak. Ayette bu, açıkça ortaya konmuş: Eğer Allah'ın, insanların bir kısmını bir kısmıyla defetmesi olmasaydı...  

İbadet alanlarını yıkmaya uzanan elleri insanların bir kısmı savacak. Ve onlar ibadet alanlarının ayette örneklenen yalnızca dört yerden ibaret olmadığını bilecek.

Kuran'ın üslubu bu. Amaç ötekileştirmek değil listelerdeki elemanların arka arkaya gelmesinden doğan ses güzelliğidir. Bkz 24:31, 24:61, 33:55...

Örneğin, 24:31... Ziynetlerin yalnızca o ayette listelenen kişilere açılabileceği, başkalarına yasak edildiği öne sürülemez.

Bakın, amcalar ve dayılar o listede yok. Ziynetler erkek hizmetçilere açılıp dururken amcalara ve dayılara haram kılınmış olabilir mi?

Hac 40'ta Allah insanların bir kısmını ötekilerden ERDEMLİ sayıyor. Öyleler ki ibadet yerlerini savunurlar yani Allah'ın bu nitelemesini hak ediyorlar. Öteki ibadet alanlarını da savunmaları gerektiğini bilecek yetiye sahipler.

Benim anladığım bu. Listenin ucu açık yani devamı var:

Tibet'te budist manastırı

 

İstanbul-Kartal'da cemevi (eski)

Kartal cemevinin yeni hali

Ayette vurgulanan inanç ve ibadet özgürlüğüdür. "Manastır, kilise, havra ve mescid"den kasıt odur. İnanç ve ibadet özgürlüğü ibadet alanları sayılarak ayakta tutulabilir; aşağılanarak değil.

Kastedilenin insanın kalbi olduğu ise Abdurrahman hocamızın yorumu. Hocamız özgürdür, İstediği yorumu yapabilir. Ama kendi yorumunun Allah'ın gerçeği olduğunu öne süremez. Aslolan kelimenin lafzî anlamıdır. Dolayısıyla MESCİD mecazen kalb değil, lafzen içinde Allah'a secde edilen "yer"dir.

Sevgi ile

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Selam sevgili haktansapmaz ve sevgili hasakcay,

Bu bolumu acmissiniz sevindim ve cevaplariniz icin cok tesekkur ederim.

Ama gene sorularim var, eger sizi daraltmayacaksam..

sevgili hasakcay, bu mesajin icerigini size dair, diger basliga astiginiz mesaja karsilik yazdim.






Ben, isin savilma kismini bir onceki iletilerden, demek istediginizi anladim icerik olarak. Yanisira Allah'in bizzat yapmadigini Bakara/253 de de okudum. O sadece diliyor ama bizzat yapmiyor.

Kaldi ki diger baslikta, ben saptiran da Allah'tir(Isra/16) dedigimde(ilk okudugumdan anladigim sekliyle) siz bana, oluslar (yani iyiye veya kotuye gidis)kisilerin secimidir, Allah zulmetmez demistiniz yanlis hatirlamiyorsam..

Sevgili haktansapmaz'da yanlis hatirlamiyorsam, ayni yonde gorus bildirmisti.

Ben, kisisel olarak insanin ozgur iradesi yoktur demiyorum zaten, elbette vardir, ama bir de bunlarin hepsinin ustunde Allah'in dilemesi sarti var.
Yani ben bundan sunu anliyorum; Ben tam bir teslimiyet icinde inansam da, eger Allah dilemediyse (bana dair) ulasmak istedigime ulasamayacagimdir.

"Allah dilemedikce, siz dileyemessiniz", ayeti sanirim muhkem bir ayet.. Yaniliyorsam siz duzeltiverin lutfen.

Ama Bakara/253 ve Bakara/255 bu oluslarin Allah'in dilemesi dahilinde oldugunu soyluyor.(Mutesabih ayetler midir veya Muhkem olanlar midir emin degilim, sizler daha iyi bilirsiniz )

BAKARA/253
Bu elçilerin bazýlarýna diðerlerinden daha fazla meziyetler bahþettik: Ýçlerinden kimi ile Allah [bizzat] konuþmuþ, kimini de daha üst derecelere yükseltmiþtir. (243) Biz, Meryem oðlu Ýsa'ya hakikatin tüm kanýtlarýný bahþettik ve o'nu kutsal ilham ile (244) destekledik. Ve eðer Allah dileseydi, o [elçiler]den sonra gelenler, kendilerine hakikatin bütün kanýtlarý geldikten sonra birbirleriyle çatýþmazlardý; ancak [vaki olduðu üzere] onlar karþýt görüþlere kapýldýlar ve bazýlarý imana ererken diðerleri hakikati inkara yöneldi. Buna raðmen Allah dileseydi, birbirleriyle çatýþmazlardý. (245) Ama Allah dilediðini yapar.

BAKARA/255
ALLAH -O'ndan baþka ilah yoktur; Her Zaman Diridir, Bütün Varlýklarýn Kendi Kendine Yeterli Yegane Kaynaðýdýr. Ne uyuklama tutar O'nu, ne de uyku. Yeryüzünde ve göklerde ne varsa O'nundur. O'nun izni olmaksýzýn nezdinde þefaat edebilecek olan kimdir? O, insanlarýn gözlerinin önünde olaný da, onlardan gizli tutulaný da (247) bilir; oysa O dilemedikçe insanlar O'nun ilminden hiçbir þey edinemez, hiçbir þey kavrayamazlar. O'nun sonsuz kudreti ve egemenliði (248) gökleri ve yeri kaplar ve onlarýn korunup desteklenmesi O'na aðýr gelmez. Gerçekten yüce ve büyük olan yalnýzca O'dur.

Muhammed Esed mealine de baktim(ustteki alintilarda kendisindendir), kendisi de Allah'in iradesi dahilindedir diyor. Sanirim bu ayetlerde insanin iradesi gecerli degil. Cunku Allah oyle dilemedi. Sanirim siz Nisa/78'i ve devamini da  orneklemistiniz. Muhammed Esed'de yorumunda ozellikle 79. ayetin altindaki yorumunda ust ayetle celiskili degildir, yine  Allah iradesidir diyor.

Veya yanlis mi dusunuyorum?

------------------------------------------------------------ ------



Hac 40 ayetindeki ikinci bolum, ibadet yerlerine iliskin, sayilan ve sayilmayanlar(yani sizin resmini ekledikleriniz);

Diyorum ki; bunlar olmamis da olsaydi(varsayin ki hic olmadilar), kisi eger Allah'a inanmissa, O'nu anmayi her yerde yapabilirdi. Yani bu yapilarin(ismi onemli degil) olmasi zaruri degildi. Cunku Allah'i anmak kurala tabi degil en temel anlamiyla..(yani manastirda anarsin, ama evinde anamassin veya yururken anamassin vb.)

Dolayisiyla bu yapilarin ayakta kalmasi icin, insanlarin, bir kisim insanlar tarafindan savilmasi biraz anlamsiz gibi geliyor bana.. Cunku Allah'i bu yapilara esitleyemeyiz takdir edersiniz ki..

Ha sunu dusunebilirim. Allah Nuh zamanindan verdigi vaadi uzerine bir daha aleni sekilde  helak etmeyecegini soylemis zaten.. Bu nedenle inkarcilarin, dolayisiyla saldirganlarin bir sekilde savilmasini anlayabilirim.
Cunku 39-40'i beraber okursak, savas acanlara karsi savasma iznini veriyor Allah zaten)

Ote yandan anlamsiz gelebilecegini dusundugum gerekce su Kuran'a gore:

Bahsedilen havra, kilise vb. yerlerde (Kuran'in inis zamanini dusunursek sayet) zaten tahrif edilen dini ibadet uygulaniyordu sanirim.
Ornegin uclu teslis.. Veya Tevrat zaten tahrife ugramisti, gerek bilgi gerek rituel acisindan..

Oysa Allah ayetiyle zaten bunu reddediyor, dogru olmadigini soyluyor, "Uclemeyin" diye.. Bu durumda Allah onaylamadigi, bu yuzden sapkin addettigimiz hale gelen ibadet seklini ayakta tutmak icin, ne diye insanlarin bir kismini bir kismiyla savsin?

Bu tek tanri inancina aykiri degil midir? Bu sekilde bakarsak, bizim bugun elestirdigimiz teslis'e de olur vermemiz gerekir, ki asla veremeyiz Kuran ayeti sebebiyle.. Ucleyemeyiz yani..

O zaman ne peygamberlerin, ne de Kuran'in inisinin bir anlami olur gibime geliyor.

Cunku Allah baska ayetinde der ki: Biz onlara yaptiklari isleri suslu gosterdik ama bize donuslerinde bunlari bir bir anlatacagiz onlara.. Onlarin benden baska yakardiklarina sovmeyin, ki onlar da Allah'a sovmesin der.

Enam/108

Bu yonden de bakarsak sayet, bu savilmanin anlami nerededir? Cunku en basit bilgiyle, o donem genelde cok tanrili inanislar mevcuttu.
Burada bir celiski yok mu sizce?





__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

haktansapmaz yazdı...

Kuran vahyi döneminde inananların kafirlere, müşriklere, Kitap Ehline vs’ye durup dururken, karşı tarafın bir baskısı, saldırısı, aleyhlerine düşmanlarıyla iş birlikleri olmadan, sırf inançlarından dolayı savaş açtıklarını ben şahsen Kuran’da göremiyorum. Yapılan savaşların hemen hepsi, kendilerini yurtlarından, evlerinden, çıkaran, gittikleri Medine’de de rahat bırakmayan Mekkeli müşriklerle yapılmıştır. Medine’deki Ehli Kitap Yahudileriyle barış içinde geçinip dururken Yahudilere, düşmanlarına destek vermedikleri sürece dokunmamışlar. Ne zaman Yahudiler İnananların düşmanı müşriklerin yanında yer aldılar, hainliklerinin karşılığı olarak o zaman üzerlerine yürüdüler. Münafıklar da inananların düşmanı müşrikler ve Yahudilerle iş birliği yapınca inananların hedefi oldular.

yukarıdaki tesbitinizi çok yerinde ve güzel buldum...

aynen katılıyorum...


ibadet yerleriyle ilgili yorumunuza ise katılmıyorum...

özellikle oları yapanların kötü insanlar olduklarına...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Yukarıdaki ayetlerin ilk muhatapları sayılan Mekkeli Müşrikler hangi mabedi/mescidi yıktılar? Her defasında yıkılan Allah'ın kutsal evi Ka'beyi yeniden onlar mamur yapmadılar mı, yok olup kayıplara karışmasına onlar mani olmadılar mı? Onların ne haddine...! Hani müşrikler Allah'ın mescitlerini imar edemezlerdi! (9/17). Hani ancak Allah'a inananlar Allah'ın mescitlerini imar edebilirlerdi! (9/18). Münafıklar da Medine'de içinde kendilerince Allah'ı anmak için bir mescit (dediğiniz gibi bir mescitse) yapmışlardı. İçinde kendilerine namaz kıldırmak üzere Allah'ın Resulünü de davet etmişlerdi (size göre)! Niçin o mescitte namaz kılmasını Allah yasakladı (yıkılmasını emeretti)?

Muhabbetle. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Sasha kardeşim,

Kuran'ın üslubu bu; Allah bütün fiileri kendi yapıyor!

Lütfen Nisa 135 -152 arası ayetleri okurmusunuz! 142. ayetin üzerinde biraz durunuz! "Münafıklar Allah'ı kandırıyorlar/aldatıyorlar, halbuki Allah onları kandırıyor/aldatıyor; Salatı/Zikr'i izlemeye/dinlemeye gittikleri vakit istemeyerek gidiyorlar, insanlara iki yüzlü görünüyorlar (insanları kandırıyorlar), halbuki Allah'ı andıkları falan yok!" 

"Halbuki Allah onları aldatıyor" cümlesi tam da şudur: "Halbuki onlar kendilerini aldatıyorlar." 

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

haktansapmaz Yazdı:

 

 Siyah yazýlar Sasha'ya, pembe cevaplar bana ait.


Selam, ben de mavi ile cevap vereyim karismasin sevgili haktansapmaz,

Selam sevgili haktansapmaz,
Son bolume degin, hepsini anladim aciklamalarinizin.
Salt anlayamadigim surasi(belki de ben denklemi yanlis kuruyorum);

Simdi kafiri de yaratan, inanani da yaratan Allah. Savasmayi gerekli kilan da Allah(belirli gerekcelerle) Savasmak insan ustune yazili yani..
Ama bu savaslarda hep kafirler olmus olamaz. Musrik veya inananlarda oldu. Bu cümlenizi anlayamadým.

Yani demek istedigim, tam bir teslimiyet icinde olan veya Allah inancindan bir sekilde haberdar oldugu halde, yanisira O'na baska ilaveler de yapan insanlar da yasamini yitirdi. Kurunun yaninda yas'in yanmasi durumu gibi dusunebilirsiniz dedigimi.. Sonucta 3 net tanimlama var kitapta, kafir(kesinlikle inkar eden), inanan(tam teslimiyet icinde olan) ve musrik(En ustte bir yaratici fikrine sahip oldugu halde, ona ilaveler yapan)

Cunku bazi bloglarda (Kuran/hanif dini icerikli) onemli olanin en ustteki Allah inancindan haberdar olunmasi oldugunu okudum, yani yapilan ilaveler fazla goze batmis degil. (bana gore dogru degildir ayri konu)


Bu durumda hepsini yaratan da Allah'sa, tum niyetlerimize ragmen, en ustte Allah'in dilemesi sarti varsa, o halde insanlar ne diye olduler bos yere diye dusunmustum.


Gene belirteyim. "Allah dilemesse siz dileyemessiniz" ayeti muhkem midir yoksa mutesabih midir bilmiyorum. Siz daha iyi bilirsiniz.


Ancak;
Mesela Turkler'in de bir kismi kilictan gecerek islamiyeti kabul etti ve Samanizm'den dondu. Osmanli fethettigi topraklarda kimsenin dinine karismadi.(saptirilmis tahrif edilmis haliyle bile) Bunlar yakin tarih ornekleri..
Oysa baska bir ayet,  "zorlama yoktur" Zorlamayiniz, diyor.
Bu durumda kafir veya musrigin (Kuran doneminde) oldurulmesi ve bu yolda savasanlarin da odullendirilmesi(bir sekilde), bu bir nevi zorlama olmuyor mu sizce?
Tamam onlar kendi elleriyle olumsuzu secmisler bunu anladim.Dolayisiyla saldirmalari da inkar yonunde olacak dogal olarak.. Ama buna ragmen, secimlerinden dolayi oldurulmus olmalari, zorlamaya tekabul etmez mi?
Cunku ustumuze savasi yazan Allah.
Zira dunyanin her yaninda inanmayan olsa bile, bu inanan kisinin inanma eylemine engel degil ki????(gunumuzde dahi)

Kuran vahyi döneminde inananlarýn kafirlere, müþriklere, Kitap Ehline vs’ye durup dururken, karþý tarafýn bir baskýsý, saldýrýsý, aleyhlerine düþmanlarýyla iþ birlikleri olmadan, sýrf inançlarýndan dolayý savaþ açtýklarýný ben þahsen Kuran’da göremiyorum. Yapýlan savaþlarýn hemen hepsi, kendilerini yurtlarýndan, evlerinden, çýkaran, gittikleri Medine’de de rahat býrakmayan Mekkeli müþriklerle yapýlmýþtýr. Medine’deki Ehli Kitap Yahudileriyle barýþ içinde geçinip dururken Yahudilere, düþmanlarýna destek vermedikleri sürece dokunmamýþlar. Ne zaman Yahudiler Ýnananlarýn düþmaný müþriklerin yanýnda yer aldýlar, hainliklerinin karþýlýðý olarak o zaman üzerlerine yürüdüler. Münafýklar da inananlarýn düþmaný müþrikler ve Yahudilerle iþ birliði yapýnca inananlarýn hedefi oldular. 


Ancak Kehf 9....18 arasi ayetlere bakarsak , Allah'in yurdundan inanci icin cikarilanlara dair bir ornegi mevcut. Ozellikle "sen onlari uyaniktir sanirsin ama onlar uykudadirlar" kismi cok dikkatimi ceken bir ayrinti.. Bu durumda yurtlarindan inancindan dolayi cikarilanlar icin ayni durum niye hasil olmamistir da savas gerekli kilinmis olabilir sizce? Kaldi ki savas Muhammed'den, oncekiler tarafindan da yapilmistir.


Zira Allah Kehf'deki olayi yapmaya her daim  yetkindir. Ama bu durumda da sanirim "Allah'in dilemesi" gercegini goruyoruz.


Kafam bu ayetlerde karisiyor acikcasi.. Cunku Bakara/251'de Allah'in izniyle insanlar saviliyor.
Keza Hac/40'da da savilmasaydi Allah adi anilan yerler yerle bir olurdu diyor.
O asirdan, bu asira hala Allah inanci var oysa, ta en basinda da vardi (ezel-ebed) ozelligi geregi..
Simdi Hac 40 mesela referans alsak, Allah'in varligi ve ezel-ebed ozelligi mescit, cami, tapinak,havra kilise vs. olusuna mi bagli diyecegiz,idame bakimindan? Bunlar yerle bir olursa Allah'ta (hasa!) yok olur diye mi dusunmemiz gerekiyor?
Bu cok anlamsiz bence ve dogru degil..
O zaman mescide gidecek insan da olmassa, Allah varligi cokecek mi?

Þayet Allah Ýnananlarýn, Ýnançlarý nedeniyle kendilerine hayat hakký tanýmayan saldýrgan kâfirlerle savaþmalarýna izin vermezse yeryüzünde içinde Allah’a gereði gibi inanan, kalbi imanla dolu, mamur bir kalp sahibi kalmayacak. Bu ayetlerden benim anladýðým bu. Yoksa camiler, cem evleri, kiliseler, havralar, manastýrlar ve diðerleri tarih boyunca hep yapýlmýþ, yaptýrýlmýþ, yýkýlmýþ, yýktýrýlmýþlar. Kaldý ki bu mabetleri hep samimi Allah müminleri yapmamýþ, yapmýyor. Bu mabetleri ekseriyeti kâfir, müþrik, münafýk diyebileceðimiz kimseler yapmýþ, yapýyor. Allah bu mabetlerin korunmasý derdine düþmüþ olamaz. Bir yeryüzü, hatta bütün evren Allah için bir mescittir.


Allah'in ezel-ebed ozelligi geregi, Adem'den oncekiler de dahil inanmayanlar daima olmustur diye dusunuyorum. O donemden, Kuran donemine degin Allah inanci(tek tanri) varsa, bu kafirlerin varligina ragmendir. Yaniliyor muyum? Ki burada musrikleri katmiyorum bile..


Ama savasin gerekliligi ve sonuclarina bakarsak, inananlarin da oldugu savaslarda, ben ilk bolumde dediginiz gibi inanan kimse kalmayacagindan dolayi fikrine pek yakin degilim. Neden derseniz, gunumuzde dahi inkari secmis insanlarin varligina ragmen Allah inanci asirlardir ayakta.. Savaslar hala devam ediyor, son bulmus degil.. Sadece kilic mizrak , fuze, bomba, silahla yer degistirdi.

Son donemi de incelerseniz Muslumanliga hizli bir gecis oldugu asikar.


Yani gene ayni soruda takiliyorum. Eger Allah'in dilemesi bu yonde ise(kafir olmasini diledi kafir oldu vb.), Kehf'e ragmen, savas suretiyle savilmanin anlami nedir?


Veya yanlis mi dusunuyorum?




Hic sanmiyorum. Veya meal de mi ceviri hatasi var????
Cunku bana gore sacma olan tarafi, inanan sadece mescit ve havrada kilise de anmaz ki Allah'i ? Her yerde anar. Allah bununla sinirli degil ki????
Doðrusu budur.
Diyanet cevirilerine de baktim bu sekilde anlam..
Sizin fikriniz nedir?
Benim fikrim yukarda açýkladýðým gibi.
Ya da ben yanlis mi dusunuyorum?
Doðru düþünüyorsunuz.   



__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Sasha,

"Allah inancı"ndan ne anlıyoruz? Ben şahsen Allah'ın vahyine inanmayı/izlemeyi anlıyorum...

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli Asım kardeşim,

Sizler, Allah adını o mabetlerde mi çok anıyorsunuz yoksa onların dışında evlerinizde ve sair mekanlarda mı daha çok anıyorsunuz?

Diğer soru şekliyle; Allah adı o mescitlerde mi daha çok anılıyor yoksa sair yerlerde mi daha çok anılıyor?

Muhabbetle. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

haktansapmaz Yazdı:

Sevgili Sasha,

"Allah inancý"ndan ne anlýyoruz? Ben þahsen Allah'ýn vahyine inanmayý/izlemeyi anlýyorum...

Muhabbetle.



Sevgili haktansapmaz,

Ben de Allah inancindan dediginizin aynini anliyorum. Ancak vahiy'in kelimeye dokuldugu noktada, bazi ayetlerin de yanlis veya hatali  ceviri kurbani oldugunu burada okudugumdan, emin olmak icin soruyorum.

Dediginizi yapacagim Nisa suresine iliskin ayetleri daha derinlemesine okumaya calisacagim. Cok tesekkur ederim.


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 

Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats