Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
"İslama göre gerçek Allah tan nebiye vahyedilendir. Gerek Nebii gerekse onunla beraber bulunanlar bu bilgiden beslenir.Hayatla ilgili her ne varsa bu bilgiden hareketle inşa edildiğinden dolayı kişisellikten keyfi uygulamadanda uzaktır. Ve bunu somutlaştıran olay ise Allah ın tek İlah olduğu vurgusudur. Kuralları belirleyenin ALlah olduğu ve kulluğun O na yapılacağıdır. Kuralları insanlar belirliyor ve başkaları onlara tabii oluyorsa kulluk kime oluyor? Gerçekleri belirleyici unsur (hayat fenni bilimden fazlasıdır) beşer olursa olay ne olur?"
Peki ama o halde Kur'an'a inanan bir hanif ile inanmayan hanif arasındaki fark nedir? Biz Kur'an'a inanmayan hanifi hangi gerçeğe davet ediyoruz? Bir tek Allah'a inanan bir hanif, Muhammed'e ilka edilen hangi gerçekleri tasdik etmelidir? Kur'an'ın Allah kelamı olduğuna delil nedir? Hangi gerçeklerdir? Kur'an'ın zaman ve mekan ötesi/üstü olduğuna delil ayetler nelerdir? Vahyin ilk muhattapları Kur'an'a ne ile ikna olmuşlardı? Mucizelerden başka bir seçenek gelmiyor aklıma. Bununla birlikte kitap bizleri mucizelere değil kitaba yönlendiriyor. Şu halde o dönem insanı hangi ayetlere, hangi gerçeklere iman etmiş olabilir?
O günün inananları belki de bir şekilde doğa ötesi olaylara iman ettiler ya da Kur'an'da önceden haber verilen olayların gerçekleşmesiyle (fars-rum savaşı gibi) iman ettiler. Belki de günümüze gelene kadar her dönemde tasdik edilebilecek gerçekler zuhur etti. Fakat bunlar şimdilik bizleri ilgilendirmiyor ve bazıları ise belki de ispatlanabilir bile değil. Bizi ilgilendiren bugündür. Kur'an bugün için tanık (şahit) olup şehadet edebileceğimiz hangi test edilebilir, ispatlanabilir gerçeği gözlerimizin önüne seriyor? Gayrimüslimlere karşı kendimizi, dinimizi savunacak bunun da ötesinde onlara tebliğ edebilecek bir tek bile delilimiz, gerçeğimiz yok mu?
|