Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 02 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 94
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Tarih:
16 2002 Çarşamba - 13:59
Konu:
Mehmetcan'a özel.
--- In aiberg@y..., guzelipek mehmet <gzmehmet@y...> wrote:
Slm ve Slm Hanif adayı sevgideğer.
İlk Sorun şöyle:
> 1.14 yerde secde ayeti vardır,niye??
Şunların hepsi Resulullah'ın vefatı ve dört halife ardındaki saltanatta ortaya fırlatılmıştır:
1. Hadisi Kudsi yoktur: (Çünkü olsaydı Allah vahyini TASTAMAM olan Kur'an'a TASTAMAM olsun diye koymak ZORUNDADIR. Hadis yoktur ki Hadisi kudsi de olsun! Hadisi kudsilerden biri diyor ki: "Sen olmasaydın senn olmasaydın felekleri (çemberleri) yaratmazdım. Bu Hadis'in kudsi olduğunu söyleyen ravi daha sonra itiraf etmiştir: "O kadar güzel bir HAT ile yazılmıştı ki, kıyamadım KUDSİ dedim ki, hattatın güzel emeği boşa çıkmasın. Onu birden aynı ravilerdendir. Birinde HİLE yapan, hepsinde yapmış sayılır.)
2. Secde ayeti yoktur! (Çünkü olsaydı Allah kelamı olan kur'an'ın TÜMÜNE secde gerekirdi- Ya da hiçbirine! Hepsine olsaydı, bu kez Kur'an okuyamazdık secde etmekten! Secde ayeti sandığımız şey bir tek yerde vardır ve Resulullah secde ettiği için ben de ediyorum. ("Ayetel Kürsi bana çok ağır geldi, onu her okuyuşumda secde etmekten kendimi alamıyorum." dediğini doğru sayıyorum ki bu BENİM fikrimdir, Kur'ani değildir. Yanlışsa ben sorumluyum!)
Her ayet aynı değerde kelamullah=Allah'ın sözüdür. Ne peygamberler ne de ayetlerden hiçbiri diğerinden üstündür diye TAFDİL yapamayız. Ayetlere göre TAFDİL yapmak YASAKLI'dır.)
3. Mensuh/Nesih yoktur. (Çünkü Allah'ın deneme_yanılması ve de DOĞRUYU bulması diye bir acizliği yoktur. "Ayy pardon, ben yanlış yapmışım!"demez. Ya da "55 vakit demiştim ama beni uyardığın iyi oldu, ey Resulüm sen namazı 5 vakit kıl ben sana 55 vakit sevabı vereceğim. İyi ki "Ümmetim dayanamaz" dedin, benim matematiğim biraz zayıftır, beni düzelttiğin iyi oldu" demez... Mensuh-Nasuh yüzünden insanlar RECM edildi, taşlanıp öldürüldü. (Zina'nın HAD cezası ayeti yani taşlayarak ölüm emri geldiği için "Evlerine kapatın ya da Celde vurun" ayetleri NESHEDİLMİŞ- miş.miş.miş.miş... Onun için taşlayıp öldürüyormuşuz! Bunları aşalım, gerçekten aşalım! Kur'an tamamdır demek içinde mensuh-nasuh da yok demektir! Ayetleri keçiler/tavuklar yemez! Zikri ALLAH korumaktadır. Hem de kıyamete kadar ve sonrasında da...
Kur'an'da 3 Vakit dediği namazı 55-50-9-5 vakit falan yapmaz. Allah asla İLK sözünden dönmez ve yanılgısı, yanılsaması, yanlışı yoktur ve de yanılmaz. Çünkü O Alimler Alimi olan ÖĞRETİCİ Rab'dir. Hiçbir kulundan ÖĞRENMEZ-haşa- Mensuh-nesh ayetine iyice bakarsanız, "Allah BAŞTAN bir emrinin yerine en hayırlısını GETİRİRDİ!" demektedir. Bu ifadeyi "Allah yerine yenisini getirmedikçe bir ayeti NESHETMEZ diye çevrilemez. Allah'ın bir ölçü için iki ayrı ayet getirdiği de bir safsata ve Allah'ımıza iftiradır. Allah'ımızın YANLIŞ YAPMASI ve/veya yanlışını DÜZELTMESİ, kullarını "Şu çağ için şöyle yapın, bu çağ için böyle yapın!" diye içtihad önermesi de yoktur. Allah'ın yasalarında HİÇBİR DEĞİŞME göremezsin!" ayetlerine İNANIYOR isek, dediklerim üzerinde Hanif bir akıl çok iyi düşünmelidir.)
4. Ve daha çok şey var. (Daha sonra konuşulur Allah-inşa ederse...)
Ama şu konu doğrudur:
7 gök var ve misli (7 tane) Arz var. Secde demek Gökten (Kıyamdan) Yer'e (Arz) alnını koymaktır. Namaz mü'min'in mir'acıdır: Yani kıldığımız namazın KONSANTRASYONU ve dosdoğrulu ile ilgili olarak 1,2......7 kat'a çıkarız. Fakat bu olgu 14 secde ayeti diye lanse edemeyiz.
Ve ilk kanaatine dayanarak Secde ayetlerinin : > hepsi mekke de > inmiştir,niye?? diyorsun ki Hanifcan, Medine'de inen diyemeyeceğim-ama yazılanlardan birine örnek , "70 bin... Köşk vb." diye katlanarak anlatılan Cennet tanımıdır ki, bu da zaten Siyeri Nebi'dendir ve tescilli olduğundan Hadis gibi uydurma kapsamından sayılamaz. ====================================================== > niye kasem??
diyorsun. Kasem kelimesi üzerinde duralım. Ve=kasem sayılmıştır. Bu yanlıştır. (Ve Allahi=Vallahi buna örnek gösterilir, anlamı da Allah adına demektir. Ve eki kadar Bİ eki de yemin olmalıydı (Billahi'yi anımsayınız.) VE başa geldiğinde, aslında kur'an'da bulunan bir digital sistemin yani İKİLİ harf sisteminin işlemlemeleri olan AND (ve) OR(Veya, Arapça Ew) bunların olumsuzu olan Not-nor-xor vb. dizgesinden biridir.
Yemin kasem olduğunda geçerlidir. "Fela UKSİMA!" yemin ederim ki! Allah'ımız kendinden üstte hiçbir güç olmadığı, kadiri mutlak olduğu halde "YEMİN etmektedir.
Eğer KASEM yemin ise... Kasem, Salat ve İdrak kelimeleri bizim bildiğimiz anlamda kullanılmaz.
Örneğin Salat=Namaz dersen şöyle bir ayet var:
"Allah ve melekleri resullerine salat etmektedir. (NAMAZ KILMAKTADIR) Ey iman edenler siz de O'na Salat(Namaz) ve selavat (Selamlar) getiriniz.!"
Eğer salat=Namaz diye diretirsek DİNDEN ÇIKARIZ. Çünkü Melekler şöyle dursun, ALLAH'ın bir MABUDU, taptığı bir ÜST TANRI MI VAR?
Allah "Resulüne" kendi yarattığına "Secde" eder mi? Neyse ki burada salat DUA anlamındadır. Namaz değildir. Namaz Kur'an'da bir tek şekilde geçer:
"EkıymetüsSalat=İkame edilen, yerine konan ve abdest alınarak tüm farzlarıyla ve Kıyam, Rüku, secde + Ka'de haliyle kılınan namazın ta kendisidir.
Allah'ımızın yemini/ KASEM'i de bu mantaliteyle şöyle düşünülmelidir:
Allah'ın üzerinde bir başka güç daha yoktur, dolayısıyla Allah'ımızın yemin edeceği bir üst mabut'u da yoktur. Ama buna rağmen Allah yemin etmektedir, deniyor! Hatta Vakıa 76'da "Yemin edip, ayrıca bilseniz bu ne büyük bir yemindir!" demektedir. Orada iki defa adı geçen Kasem yemin midir? Yoksa bambaşka bir şey mi?
Yine Allah'ımız bir şeye dikkat çeker. O büyük sırrı farketmeyip ATLAMA olasılığımıza karşı "We Ma edrake =İdrak ettin mi?" diye önemle vurgu yapmaktadır. Örneğin Kadir suresinde ve Tarık suresinde "İdrak ettin mi, algıladın mı, bildin mi?" anlamında Alimlerin dikkatini çeker.
Bir toparlama yapalım Kasem nedir: Kasem tek başına kullanıldığında Salat gibi olur ve dua ile açıklanır. Ancak Ekıymeüsselat dendiğinde bildiğimiz namaz olur. Kasem'i ve "EDRAKE" yi "İkametüsselat" gibi BİRLEŞİK DÜŞÜNÜNÜZ. Bir şeyin özdeşliği, eşlenikliği(karşıtlığı) ile birlikte ANTİNOM olarak ele alınması KASEM'dir.
Kaseme örnekler: 1. Selamün aleyküm diye BİR TEK kere SELAM=BARIŞ demiyor Allah'ımız. İki kez SELAM diyor= Selam ve Selam (Vakıa suresi) Oysa sen bana selamün aleyküm dediğinde bir tek kez BARIŞ temennisinde bulunuyorsun. Doğrusu şudur "Onlarda boş laf bulamazsın, sadece birbirlerine Selam ve selam derler!" (Dua gizli yapılır. Allah'ın Rahmeti ve bereketini bağıra bağıra dua edemezsin. Selam-selam dersin ve İ Ç İ N D E N gizlice dua edersin-ki böylece başkaları duysun diye bakalım ağzın mı söylüyor, yoksa gizlice Kalbin mi söylüyor. sevmediğimiz amirimize bile selam veriyoruz. (Oysa içimizden beddua ediyoruz.) Selam ve selam'ı AÇIK, kalanı ise müsait olduğun bir vakitte o dostuna GİZLİCE dua ederek yapmalısın ve Allah'ın rahmet ve Bereketini o dostunun üzerine sipariş etmelisin. Unutmayalım ki hayr yaparken "Sol elin verdiğin, sağ el görmemeli." Bu neyse Selam da odur.
2. İki cennet vardır: Neden Chenemmelikler-cennetlikler İKİ değil de ÜÇ sınıf (Vakıa-6) Neden İKİ SINIF İKİ AYRI CENNETE yönlendirilecek?
3. Niçin "Ey İMAN EDENLER, GERÇEKTE BİR DAHA İMAN ediniz deniyor?" Bir iman ile kurtulamıyoruz. Bir imana bir Cennet ama İKİ KEZ İMANA başka bir CENNET veriliyor?
4. Niçin önemli olan "Allah'ımızın bizden RAZI olması iken, iki kez iman edenlere, iki kez selam verenlere, ikinci Cennet'i seçenlere şöyle deniyor: "Allah onlardan Razı oldu, ONLAR da ALLAH'TAN R A Z I oldular!" Bu ayete göre niçin İKİ KEZ RIZALAŞMA VAR?
5. Allah zaten MÜSLÜMAN OLAN Resulüne Hz.Muhammed (slm&slm) efendime "Müslümanlık ile yetinme Atan İbrahim'in DİNİ OLAN HANİFLİĞİ SEÇ, ONDAN DAHA GÜZEL BİR DİN DAHA YOKTUR" diyor?
Allah İki kez müslüman olmamızı istiyor niçin? Bir iman, bir müslümanlık, bir selam niçin yeterli değil de İKİLİ oluyor?
Kasem YEMİN değil! "İki kez ya da karesi kadar çoğaltmak" demektir. Kasemlerin katmerlisine bakabilirsin: "Kaldır başını göge bak, yine kaldır başını göğe bak ve yine kaldır başını göğe bak!" diye ayetler var. Burada da ÜÇ KASEM vardır. Ey iman edenler iman ediniz gibi, kasem de yinelenmektedir.
"Vessema Vettarık..." "Göğe ve Tarık'a (Ve=İnput giriş, yemin değil BAĞLANTI) "Tarık nedir bildin mi? İdrak ettin mi? Ya da "Ve ma EDRAKE ma leyletil Kadr." Kadir gecesinin ne olduğunu idrak ettin mi?"
Sonuç olarak, Kasem=Yemin değil, "İDRAKE KOŞ" demektir. Yemin dersek, Rabbimizin üzerinde bir de MABUT icat etmiş oluruz. (Bundan Allah'a sığınırım. Kasem'in/uksima'nın yemin olmadığını anlamak için bir küçük ödev: isim olan KASIM ne demektir? Kâasim ve Kâzım ile karıştırmayınız.)
Kalan sorular da ikinci bir bölümde yanıtlanacak İnşaallah!
> kaç çeşit secde > vardır,hangisi ruha farzdır,hangisi cesede
> 2.rüyada koku yoktur,gölge yoktur,küfür ve isyan > yoktur, acı yoktur diğer bütün duyu ve hisler vardır, > niye?
> 3.kör peygamber gelmiştir fakat sağır > gelmemiştir,peygamberlerin hepsi siyah gözlüdür,renkli > gözlü peygamber yoktur,niye(nerden biliyorsun deme bu > böyledir)
> 4.mezarda Rabbın kim diye sorulacak Allahın kim diye > değil dikkat!!! Mansur enel hak dedi ,enel Allah > değil,Allah-Rab-Hak???
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam.
Bir alinti yapip sunmussun, bizlerle paylasmissin, iyi güzel. De, peki
senin sahsi düsüncelerin, yorumlarin nedir bu konularda, hic
belirtmemissin.
Ve ileriye yönelik bir soru, belli bir konu hakkinda ortam
olusturdugumuz zaman Hans efendinin yazilariylami bunlari ele
alacaksiniz? Daha demin ayri bir baslikta bir konu ele alinmis hans
airberg hakkinda, simdi bu adam yine önplanda, üstelik birde Hanif
Adayina... diyerek basliyor yazi.
Katılma Tarihi: 02 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 94
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayin hanif dost sinan
Sayin Aiberg biraz once yaptigim alinti da " Dr Aibergden Hanife cevap olan altini"
"Eğer kastettiğiniz SİTE ise, bunu ben kurmadım. Bende iki yıl sonra öğrendim. O siteyi hazırlayan, grubumuzun da BAŞI olan çok sevgideğer ZigZagTR ailesidir. "
Onun icin her yazilan siteyi Sayin aiberg mal etmeyelim. Benim fikrim Aiberg Kurandan baska birseye cagirmiyor. Yazilarindan yuzlerce alinti yapabilirim.
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam.
O siteyi Aiberg hazirlamamis olsa bile ZigZag öretisi yanilmiyorsam
kendi verilerinden cikmis ortaya, yoksa siteyi kim hazirlamis
hazirlamamis söz konusu degil.
Benim merak ettigim de bu zaten, hemen hemen her Hanif sitesinde bu
adamin ismi geciyorsa, belli bir etki birakmis olacak ki ismi aniliyor,
yazilarina yer veriliyor. Neden sadece Aiberg ama baskalari yok? Buda
ortaya atilan bir soru olarak kalsin.
Ben sana neyi ne sekilde yapacagini tabi ki buyuramam, ama yukardaki izahin cok carpik bir mantik icerigi tasiyor.
Dünyada sadece Kurani Kerime cagri yapan bir sürü insan vardir,
kisilerin yazilarini sirf bu yüzden alinti yapmak, bunun bir gerekcesi
olamaz. Ben Aibergin ögretisinden ve chat konusmalarindan baska birsey
göremiyorum. Hanif kavrami denince bir yandan da insanin aklinda Aiberg
ismi kaliyor ve bu adam hakkinda ne kadar bahsederseniz o kadarda
civili kalir.
Neyse, diger baslikta yeterince elestirilerimi yaptim. Benim tavsiyem,
bir konu acacaksaniz önce kendi fikirlerinizi ortaya koyun, burada
bulunmayan ikinci bir sahsin yazilari ile sohbet ortami olusmaz. Yok
maksat sadece bunlarin üzerinde durmaksa, ona da ben birsey diyemem.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma