Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
İSLAM ÖNCESİ KAYNAKLARDA MEKKE DİYE BİR YER GEÇMEZ
Tüm tarihi kanıtlar (cahiliye şiirleri, yazılı belgeler, vb...) islam öncesi dönemde Mekke diye bir şehrin bulunmadığını göstermektedir. Vahiyden önce Mekke adında bir şehir olduğuna dair arkeolojik delil yoktur ve Kuran'da bu kelime topu topu bir kere tezahür eder. Kuran'daki kullanımına baktığımızda kelimenin çevirmenlerin sandığı gibi özel bir isim olmadığı görülecektir:
مقق : emme; içine çekmek, absorbe etmek; yıkım, yıkma, yok etme; azalma, kaybolma;
48:24O sizi onlara karşı muzaffer kıldıktan sonra, YIKIMIN İÇİNDE onların ellerini sizden, sizin ellerinizi de onlardan çekendir. Allah, yaptıklarınızı görendir.
KABE VE O DÖNEMLERDEKİ PUTPERESTLİK
02:08-09İnsanlar içinden bazıları vardır, "Allah'a ve âhiret gününe inandık" derler ama onlar inanmış değillerdir. Allah'ı ve inanmış olanları aldatma yoluna giderler. Gerçekte ise onlar öz benliklerinden başkasını aldatmıyorlar. Ne var ki, bunun farkında olamıyorlar.
Araplar, Arap olmayan müslümanları kandırarak kare şeklindeki putlarına taptırmayı başarmışlardır. Arabistan'ın çoğu yerinde Mekke'deki Kabe'den daha büyük bir çok kübik yapıya rastlamak mümkün. Bu tapınakların çoğunun üzerinde "Zu Eş-Şera" yazısı bulunuyor. Bunların bazıları ise şu anda Kabe'nin üstünü örten "kisve" gibi bir takım örtülerle kaplanmış görünümündedir.
Petra'dan bir taş yapı
"Zu Eş-Şera" (Dağın Tanrısı), Nabatiler'in başkentleri olan Petra'da tapılan tanrının adıydı. Bu tanrı, yaklaşık 1.2 metre boyunda ve 61 santim ene sahip olan dörtgen bir taşla sembolize ediliyordu. Kurbanların kanı üstüne akıtılırdı. Daha da ilginci 4. yüzyıldan kalma Salamis'in piskoposu Epiphanius'un bir metinde "Zu Eş-Şera" (Rumca Dusares)'nın doğum törenleri anlatılıyor ve metne göre bu kutlamalar, yer altından çıkarılan erkek çocuk idolünün tapınağın iç kısımlarında 7 kere dolaştırılmasıyla sona eriyordu.
Hadislerin yardımıyla daha sonra bu gelenek de İslam'a girdi ve Mekke pagan tanrıya yapılan yolculuğun merkezi haline geldi
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
LÜGATTA HAC
Kuran'da yine Hac ile ilgili bir detay verilmediğinden bunun vahiy döneminde bilinen bir şey olduğunu, yeni bir şey olmadığını çıkarabiliriz. Şimdi kelimenin sözlük anlamlarına bakalım...
حج : belli bir hedefe niyet etmek; nişan almak; üzerine almak; tartışmak; tartışmada birini kanıt ve delillerle yenmek; hacca gitmek
Kuran'dan Referanslar:
E lem tera ilellezı hacce ibrahıme fı rabbihı 02:258Rabbi hakkında İbrahim ile tartışanı görmedin mi!
Fe in haccuke... 03:20Eğer seninle tartışırlarsa...
Fe me hacceke fıhi 03:61Kim seninle bunun hakkında tartışırsa
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
HZ. İBRAHİM VE HAC
Ve ezzin fin nasi BİL HACCİ ye'tuke ricalev ve ala külli damiriy ye'tıne min külli feccin amıyk 22:27İnsanlar arasında haccı ilân et ki,gerek yaya olarak, gerekse nice uzak yoldan gelen argın develer üzerinde sana gelsinler. (Diyanet)
İnsanlar içinde haccı ilan et ki... (Yaşar Nuri Öztürk) Bütün insanlar içinde haccı ilan et ki... (Elmalılı Hamdi Yazır) İnsanlara Hac ziyaretini ilan et... (Edip Yüksel)
ازن (ezzin) : bildirmek, ilan et; çağırmak
"Bi" (ile) kelimesi atlanmış. "BİL HACCİ" hac ile demektir. Ayet Hz. İbrahim'e hitap ediyor. Hz. İbrahim TARTIŞMA İLE bir şeyi ilan etmesi isteniyor, peki bu şey neydi? Bir önceki ayet bu soruyu yanıtlıyor:
22:26Ve İbrahim için SİSTEMİN KONUMUNU saptamıştık: "Bana birşeyi ortak koşma; ziyaret edenler (sistemi bulanlar), sebat edenler, tevazu gösterip itaat edenler için SİSTEMİ temiz tut.
Sistemi insanlığa bildirecekti.
22:27Ve insanlar arasında (bunu) tartışma ile ilan et ki; yaya olarak, incelmiş (bineklerle) ve uzak yollardan SANA gelsinler.
Gidilecek bir bina, yapı benzeri bir şey yok ayette. "SANA gelsinler" diyor, bu mümkün mü? Mekke'ye müslümanlar Hz. İbrahim için mi gitmektedir? Burada İBRAHİM'in inanç sistemine yolculuktan bahsediyor.
Bir sonraki ayet tartışmanın / müzakerenin gayesine açıklık getiriyor:
22:28-29Ta ki kendilerine ait bir takım yararları yakînen görmeleri, Allah'ın kendilerine rızık olarak verdiği kurbanlık hayvanlar üzerine belli günler de Allah'ın ismini ansınlar. Artık ondan hem kendiniz yiyin, hem de yoksula, fakire yedirin. Sonra kirlerini gidersinler; adaklarını yerine getirsinler ve o Eski Ev'i (Kâbe'yi) tavaf etsinler.
Tartışmanın amacı Allah'ın sisteminin farkına varmak, yediklerimiz ile Allah'ı anmak, bunlarla fakiri doyurmak ve görevlerimizi yerine getirmektir. Bu ayet İbrahim'e hitap ettiğiden bahsedilen "eski ev"in 3:96ıncı ayette ev olduğunu çıkarabiliriz. Hatırlarsanız bu "ev" İbrahim ve İsmail tarafından tamamlanmıştı (2:127).
22:28-29Kendileri için yararlarını görsünler ve Allah'ın ismini onları rızıklandırdığı hayvanlar üzerine ansınlar. Ondan yiyin ve düşmüşe, fakire yedirin. Sonra yeminlerini gerçekleştirsinler ve eski SİSTEMİ ziyaret etsinler.
22:30, 31 ve 32. ayetler TARTIŞMANIN en önemli kısmına dikkat çekiyor, yasaklara itaat:
22:30Durum böyle. Her kim, Allah'ın emir ve yasaklarına saygı gösterirse, bu, Rabbinin katında kendisi için daha hayırlıdır. (Haram olduğu) size okunanların dışında kalan hayvanlar size helâl kılındı. O halde, pislikten, putlardan sakının; yalan sözden sakının.
22:31Kendisine ortak koşmaksızın Allah'ın hanifleri (O'nun birliğini tanıyan müminler olun). Kim Allah'a ortak koşarsa sanki o, gökten düşüp parçalanmış da kendisini kuşlar kapmış, yahut rüzgâr onu uzak bir yere sürüklemiş (bir nesne) gibidir.
22:32Durum öyledir. Her kim Allah'ın hükümlerine saygı gösterirse, şüphesiz bu, kalplerin takvâsındandır.
22:33 ayeti yine Allah'ın hükümlerinden bahsediyor:
22:33Onlarda sizin için belirlenmiş olan süreye kadar birtakım yararlar vardır. Sonra bunların varacakları yer, Eski Ev'dir..
Bir sonraki ayet ise her ümmet için belirlenen ibadet biçimini anlatıyor, bu da ESKİ SİSTEM kelimesini açıklığa kavuşturuyor:
22:34Biz, her ümmete onları rızıklandırdığımız şeyler üstüne Allah'ın ismini anmalarını ibadet şekli kıldık / yaptık. Şimdi, İlâhınız, bir tek İlah'tır. Öyle ise, O'na teslim olun. O ihlâslı ve mütevazi insanları müjdele!
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ARAFAT
Mekke yakınlarındaki bir dağa Arafat ismini veren Araplar, hacıların bu noktaya gittikten sonra tekrar Mekke'ye dönmeleri ister. Bu ritüelin varlığını savunmak için de 2:198 ayeti öne sürülür:
02:198(Hac mevsiminde ticaret yaparak) Rabbinizden gelecek bir lütfu (kazancı) aramanızda size herhangi bir günah yoktur. Arafat'tan ayrılıp akın ettiğinizde Meş'ar-i Haram'da Allah'ı zikredin ve O'nu size gösterdiği şekilde anın. Şüphesiz siz daha önce yanlış gidenlerden idiniz.
Bir dağa Arafat ismini verip bunun Kuran'da geçen Arafat olduğunu iddia etmek ve tüm dünyayı buna inandırabilmek kolay bir iş olmasa gerek. Hac için gelen inançsız kişilerin ise kilometrelerce ötedeki dağa gidip gelmelerinin anlamını hiçbir "alim" çözemez.
Arafat'ın kökü عرف'dir ve "tanımak, tanışmak" anlamlarına gelir.
49:13Ey insanlar! Doğrusu biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık. Ve birbirinizle tanışmanız (Lİ TEARAFU) için sizi kavimlere ve kabilelere ayırdık. Muhakkak ki Allah yanında en değerli olanınız, O'ndan en çok korkanınızdır. Şüphesiz Allah bilendir, her şeyden haberdardır.
Ayeti bir de biz çevirelim:
02:198Rabbinizden gelecek bir lütfu aramanızda size herhangi bir günah yoktur. Tanışmalardan (sonra) dağılıp Allah'tan bağışlanma dileyin, O'nu yasak hükümleri ile ve size gösterdiği şekilde anın. Şüphesiz siz daha önce yanlış gidenlerden idiniz.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
SAFA VE MERVE
Arap dinine göre Mekke'ye Hacca gidenlerin "Safa ve Merve" denilen taşların arasından 7 kere geçmeleri gerekir. Bu uygulamanın kökünde ise İbrahim'in ikinci karısı Hacer'in oğlu İsmail için su ararken bu iki nokta arasından 7 kere geçtiği söylentisi yatmaktdır. Bu arada İsmail ayağıyla yere vurup bugün zem-zem olarak bildiğimiz pınarın oluşmasına sebep olmuştur. "Müslüman" alimler bu hikayeyi anlatırken doğruluğunu kanıtlamak için olsa gerek 2:158 ayetini gösterirler.
02:158Şüphe yok ki, Safa ile Merve Allah'ın koyduğu nişanlardandır. Her kim Beytullah'ı ziyaret eder veya umre yaparsa onları tavaf etmesinde kendisine bir günah yoktur. Her kim gönüllü olarak bir iyilik yaparsa şüphesiz Allah kabul eder ve (yapılanı) hakkıyla bilir.
Bu hikayenin Kuran'da hiçbir dayanağı yoktur. Böyle bir hikayeyi uyduranların unuttukları şey haccın tüm insanlık için bir çağrı olduğudur (22:27). Hikayeyle ilgili bir başka sorun İbrahim peygamberin ikinci bir karısı olduğu Kuran'da değil, Yahudi kaynaklı bir hikayede geçer.
Zem-zem "mucizesi"ne gelince, suçlanacak şey aslında Araplar'ın jeoloji ve dünyanın su döngüsü konularındaki bilgisizliğidir. Doğal su kaynakları binlerce yıldır yeryüzünde mevcuttur ve bunun nedeni bir mucize değil, çevredeki dağlardan ve vadilerden gelen su toplanma döngüsüdür. Mekke'ye çok yakın olan Taif şehrinde de binlerce yıldır su sağlayan bir kaynak vardır. Benzer bir şekilde Kudüs'teki "Gihon Pınarı" yaklaşık 3000 yıldır su sağlar ve kimse bunları mucize olarak nitelendirmez.
صفا (safa) : taş, düz taş/kaya; sert geniş taş; Mekke'de bir yer; bol süt veren (dişi deveden, koyundan, keçiden bahsederken kullanılır); ağır meyvelerle dolu palmiye ağacı. مرو (merve) : çakmak taşı, yemeklerin üstünde pişirildiği beyaz kırılgan bir taş çeşidi; Kabe'nin civarındaki yükseklik
02:158Bol süt veren (hayvanlar) ve (bunların üzerinde kızartıldığı) çakmaktaşı (tartışma için) Allah'ın koyduğu nişanlardandır. Her kim SİSTEMİ tartışır veya yönü o tarafa düşerse onların etrafında dolaşmasında kendisine bir günah yoktur. Her kim gönüllü olarak bir iyilik yaparsa şüphesiz Allah kabul eder ve (yapılanı) hakkıyla bilir
Katılma Tarihi: 29 nisan 2005 Yer: Antarctica Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam hanif
Hadislere, sünnete, mezhep fıkıhlarına, alimlerimize, şeyhlerimize uymayan garip bilgiler bunlar! önce dayandıkları hadisleri delilleri ile ortaya koymalılar; bakalım sahih mi! değil mi? öyle kur'anı kafaya göre yorumlamak olmaz
Kelimeleri lastik gibi sündürmüş(çekip uzatmak) adamlar! bilhassa "sallû" kelimesinde bu bariz şekilde dikkati çekiyor! yaHU! secde etmek, rûku etmek, qıyamda durmak bu kadar da zor mu ki? hele şu abdest almaya gösterdiği mazeret yok mu! gözlerim yaşardı doğrusu! hadi iblis'inki(sınav) Adem SvS'a secdesi zor geldi diyelim!!! yaHU! bizimkisi direkt alemlerin Rabbi olan "Allah C.C Hazretleri"ne be adam! secdeyi bırak takla atar adam! kullarının haqq mevlası olan Allah C.C'ü, köle sahibi bir tipleme ile betimlemek de ne olaki? iyi şeylerde vardı bu arada! ama, böylesi iddialar içinde bulunmak, onları perdeliyor maalesef!. örneğin;ramazan konusu
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Dostlar.
Alinti Yazdı:
SALAT NAMAZ ANLAMINA MI GELİYOR?
Salat'ın klasik Arapça sözlüklerinde birçok anlamı var, bu anlamları incelemeden önce geleneksel çevirilerdeki salat'ın Kuran baz alındığında tutarlı olup olmadığını araştıracağız.
Bazı ayetlerde salat kelimesini "namaz" olarak tercüme etmek uygun düşmüyor. Çevirmenler bunu fark ederek bazı cümlelerin anlam bütünlüğünü koruyabilmek amacıyla ya her zaman namaz olarak çevirdikleri kelimenin anlamını değiştirmişler ya da değiştirmeyerek ayetleri sağduyuya aykırı bir biçimde bırakmışlar. İşte bu tür ayetlere birkaç örnek:
02:157 İşte böyleleri üzerine Rablerinden salavat ( *salavat; salat kelimesinin çoğuludur. ) vardır, bir rahmet var. İşte bunlardır iyiye ve güzele ermiş olanlar.
Allah insanlar için namaz mı kılıyor?
09:05 O haram aylar çıktığında artık müşrikleri, kendilerini bulduğunuz yerde öldürün. Onları yakalayın, onları hapsedin, onları her gözetleme yerinde oturup bekleyin. Eğer tövbe eder, namazı kılar ( EKAMÜS SALATE ), zekâtı da verirlerse, artık yollarını serbest bırakın. Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir.
Allah inanmayanların bağışlanması için namaz kılması gerektiğini mi söylüyor? Namaz kılmazlarsa öldürülecekler mi? Peki ya "namaz" kılıp da şirk koşmaya, putlara tapmaya devam ederse? Bu mantıklı geliyor mu size? Kuran dinde zorlama yok (02:256) demiyor mu?
24:41 Göklerde ve yerde bulunanlarla dizi dizi kuşların Allah'ı tespih ettiklerini görmez misin? Her biri kendi duasını ( SALATE-HU ), kendine özgü tespihini bilmiştir. Allah, onların yapmakta olduklarını çok iyi bilmektedir.
Kuşlar da namaz mı kılıyor?
09:103 Onların mallarından sadaka al, bununla onları (günahlarından) temizlersin. Onlar için dua et ( SALLİ ALEYHİM ), çünkü senin duan ( SALATEKE ) onlar için bir sükûnettir. Allah işitendir, bilendir.
Bir kimsenin namazı diğer kişilere nasıl sükûnet verebilir?
08:35 Onların Beytullah yakınındaki namazları ( SALATÜHÜM ) da ıslık çalmak ve el çırpmaktan başka bir şey değildir. (Ey kâfirler!) İnkar etmekte olduğunuz şeylerden ötürü şimdi azabı tadın!
Kâfirler dahi "namaz" kılabilmektedir.
02:239 Eğer (herhangi bir şeyden) korkarsanız namazlarınızı yürüyerek yahut binmiş olarak kılın. Güvene kavuştuğunuz zaman, siz bilmezken Allah'ın öğrettiği şekilde O'nu anın.
Yeryüzünde yürüyerek veya (deveye, vs.) binmiş olarak "namaz" kılabilen bir Müslüman var mı? Yürüyerek kılınabilen bir namaz neden ayakta da kılınmasın?
70:19-35 Gerçek şu ki İNSAN PEK HIRSLI YARATILMIŞTIR. Kendisine fenalık dokununca basar bağırır. Ona imkan verildiğinde ise pinti kesilir. ANCAK ŞUNLAR ÖYLE DEĞİLDİR: NAMAZ KILANLAR, Kİ ONLAR NAMAZLARINDA DEVAMLIDIRLAR. Bunların mallarında belirli bir hak vardır: Yoksul ve yoksun için. Bunlar, ceza gününe içtenlikle inanırlar. Bunlar, yalnız Rablerinin azabından ürperirler. Gerçekten de Rablerinin azabı emin olunmayacak bir azaptır. Bunlar, cinsiyet organlarını titizlikle korurlar. Ancak onlar, eşleriyle, imkânlarının sahip olduğu şeyler konusunda kınanamazlar. Kim bunun ötesini isterse, işte böyleleri sınırı aşanların ta kendileridir. Bunlar, kendilerindeki emanetlere ve ahitlerine sadık kalırlar. Bunlar, tanıklıklarını tam yaparlar. Ve bunlar, namazlarını-dualarını korurlar. İşte bunlar cennetlerde ikram göreceklerdir.
Dikkat edilirse Allah ayette insanların karakteristik özelliklerinden bahsediyor, inananların değil. Bütün insanoğlu Müslümanlar gibi "namaz" kılıyor mu?
96:09-12 Gördün mü şu men edeni (engelleyeni), namaz kılarken bir kulu (namazdan)? Gördün mü, ya o doğru yolda olur, yahut tâkvayı emrediyorsa?
Bu sûre "oku" emri ile başlayan ve çoğu kaynağa göre Peygamberimize vahyedilen ilk sûre olan ALAK suresidir ve birinin namaz kılarken engellendiğinden bahsetmektedir. Bu mümkün müdür? Bir kimse evinde namaz kılsa onu kim engelleyebilir? Hani "namaz" Peygamberimiz miraca yükselirken emrolunmuştu?
29:45 (Resûlüm!) Sana vahyedilen kitabı oku ve namazını kıl. Muhakkak ki, namaz, hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah'ı anmak elbette (ibadetlerin) en büyüğüdür. Allah yaptıklarınızı bilir.
Kılınan namaz insanları kötülüklerden uzaklaştırıyor mu? KESİNLİKLE HAYIR! Dünyada "namaz" kılıp masum insan öldüren, zina yapan, tecavüz eden, katil olan, içki içen, hırsızlık yapan, kumar oynayan, adam dolandıran, mezardaki ölüden medet umup Allah'a şirk koşan kaç kişi vardır?
Kuran'ı Kerim'in indirildiği 23 yıl boyunca inananlar Peygamberimize bir çok konuda soru sormuşlar (Yasak aylarda savaşma, şarap ve kumar, kıyamet, ruh, dağlar, vb.). Fakat nedense kimse salat'ın ne olduğunu, eğer şuan ki çevrildiği gibi "namaz" demek ise hangi sûrelerin okunacağını, hangi namazın kaç rekât kılınacağı, neyin namazı bozup bozmayacağını, kılınmayan "namaz"ların kaza yapılıp yapılmayacağını sormamıştır. Örneğin Allah orucun kaza yapılabileceğini söylediği halde salat'ın kazasından hiç bahsetmemiştir.
Ayetlerden anlaşıldığı üzere Mekke ve Medine halkı salat'ın ne olduğunu çok iyi biliyorlardı. Şimdi salat kelimesinin sözlük anlamlarına bir göz atalım.
Hakikaten kimse Namaz'in ayrintilarini sormamismidir, oysa Kur'an-da Peygamberimize(a.s.) yönelik "de ki" ifadesi genelde sorulan sorulara hitap ediyor, verilen cevaptan insanlarin Peygamberimize ne sorduguda az cok anlasiliyor.
Tamam diyebiliriz ki, Namaz zaten vardi biliniyordu, ama asil itibariyle uygulaniyormuydu ki?
Ben söyle bir sonuc cikariyorum: Ya bu adamin yazdiklarinda bir hakikat payi var yada Kur'an-dan delil aradigimiz Namaz'in ayrintilari esasinda Namaz'in birer parcasi degil.
Dogrusu nedir bilemiyorum. Siz bu konuda ne düsünüyorsunuz?
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: Antigua And Barbuda Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ismaili, Yehavo Sahidi, Hiristiyanlik, Islami karistiir yeni bir din ortaya cikarmaya calisan Gulbanoo Meherally adli sahsin fikrileri nihayet bizim forumda ulasti.
hayirli olsun ne diyelim. Namazin kazasi Hadislerde var Kuranda yoksa Namazin kazasi yokdur. Gulbanoo Meherally parentez acip Kuran ayetlerini Incil, Yehova sahitleri ve Ismaililerden aldigi yorumlara ile yorumlamak konusunda meshurdur.
Bir gurup arkadasda bunlari Turkceye cevirip site kurmuslar. Asil fikri baabalarinin sitesien bakarsaniz nasil ayetler ile oynadiklarini gorebilirisiniz.
Allah kazasi var demiyorsa illah kaza kilacagiz diye bu ugrasi neden. Namaz bir kredi borcu ise zamaninda odememiz gerekiyor.
Gulbanoo efendinin diger scamalikalarini okuma icin onun sitesien bakabilrisiniz.
__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Radyoman diyor ki: Namaz bir kredi borcu ise zamaninda odememiz gerekiyor.
Bakarmisiniz bu anlayisa? Sözde putlara savas asmis mis.
Bu put kafa zihniyetle hangi put yikma savasini vermeye calisirsiniz?
Bu nasil bir din anlayisi? Allah simdi burda banka oluyor öyle ya.
Baska izahi ne ola bu söylemin? Sizin mantik anlayisinizin Din´ e uyarlanmis hali buysa varin gerisini hep beraber hesap edelim.
Üstelik bu kafa yapisiyla da elestirmenlige soyunursunuz. (Mevlana) Biraz komikolmuyor musunuz?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma