HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: TASAVVUF: BİR AYRI DİN Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
tasavvuf2
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 27 nisan 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tasavvuf2

tasavvuf asla ayrı bir din değildir peygamber efendimizin sünnetine tam bağımlı ve kuranı kerime tam bağımlı bir yaşayış biçimidir dini kendine göre şekillendirmeye çalışmak işine geldiğini almak işine gelmedini yok saymak asla yoktur bu yaşayış biçiminin büyükleri kuranı kerimden ve peygamber efendimizin (S.A.V) hadislerinde yola çıkarak yollarının şekil ve adabını bulmuşlar ve uygulamaya koymuşlardır tasavvuf herşeyden önce edebdir edeb her fikre düşünceye saygı göstermekte bu yolda bir edebdir edeb yaratıcıya edeb efendimiz (S.A.V) edeb büyüklere edeb kim olursa olsun allah (C.C.) kulu olduğu için onu incitmemek ve ona edeb allah kullarını sever ve incitenleri hiç sevmez peygamber efendimizde (S.A.V) bundan dolayı alemlere rahmet olarak gönderildi onun yaşayışı bize ışık tutuyor

 

Yukarı dön Göster tasavvuf2's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tasavvuf2
 
savas1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 261
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savas1

tasavvuf2 Yazdı:

tasavvuf asla ayrı bir din değildir peygamber efendimizin sünnetine tam bağımlı ve kuranı kerime tam bağımlı bir yaşayış biçimidir dini kendine göre şekillendirmeye çalışmak işine geldiğini almak işine gelmedini yok saymak asla yoktur bu yaşayış biçiminin büyükleri kuranı kerimden ve peygamber efendimizin (S.A.V) hadislerinde yola çıkarak yollarının şekil ve adabını bulmuşlar ve uygulamaya koymuşlardır tasavvuf herşeyden önce edebdir edeb her fikre düşünceye saygı göstermekte bu yolda bir edebdir edeb yaratıcıya edeb efendimiz (S.A.V) edeb büyüklere edeb kim olursa olsun allah (C.C.) kulu olduğu için onu incitmemek ve ona edeb allah kullarını sever ve incitenleri hiç sevmez peygamber efendimizde (S.A.V) bundan dolayı alemlere rahmet olarak gönderildi onun yaşayışı bize ışık tutuyor

 

selam

- Tasavvuf ayrı bir dindir, hatta uydurma bir dindir, İslam ile uzaktan yakından alakası yoktur

-Bizden istenen Kuarana göre rabbaniler olmamızdır, dolayısıyla İslam Allah odaklıdır ve biz bunu sadece Kurandan öğreniyoruz, siz tasavuufun öğretilerini nerden öğreniyorsunuz?

-Tasavuufa inanmazsak ve sadece Kuran İslamına inanırsak eksik mi inanmış oluruz?

-Bizler peygamberimizin söz(hadis) ve davranışlarını (sünnet) Kuranı okuyarak da öğrenebiliriz değil mi? Yoksa siz aksini mi söylüyorsunuz?

-Kurana göre tam bağlı yaşayış biçimi gene Kuranla ve Onun öğretisiyle gerçekleşir. Yoksa size bunu öğreten başka ilahlarınız mı var?

Saygı ile...

 



__________________
Ne kadar uzak olsak da çok yakınız, daha yürekten olamazdım, daima kim olduğumuza güveniyorum ve başka hiçbirşey önemli değil... Metallica-Nothing Else Matters
Yukarı dön Göster savas1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savas1
 
hira
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 22 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hira

mrb tasavvuf kardeş

tasavvuf dedkleri yol tamamen kişilerin kendilerine göre kesip biçtikleri bir yol ben yıllarca koşturdum amaç şeyhime efendime hizmet bu hzimette kayıtsız şartsız bağlılık yatıyor ben efendim ne derse onu yapıyor onun belirlemiş olduğu çizgiden ayrılmıyordum bu din değilde nedir ?

benim ona bağlılığım vermiş olduğu dersler ile sınırlı değildi dergaha hizmet gerekiyor ne iş bilirsen o işi yapacaksın orda sen efendine tabi olacaksın efendi seni herşeyden koruyacak kurtacaak mantığı hakimdi bu din değilde nedir

bağlı bulunduğun dergahta verilen dersler neticesinde belirli mertebeler var bu mertebeleri zaman içinde ulaşmak seni üstün bir kişilğe doğru götürür inancı hakim bu mertebelerin bir kaçı fena fillah allahta kaybolma, beka billah yeryüzünde kaybolma,fenafirresul resulde kaybolma,vahdeti vucut tekbir vucut gibi merhaleler bu din değilde nedir allah aşkına efendilerin  biraz rahatı için yeni kurbanlar gerek?

ne mutlu kurana tabi olup onu yaşayıp yaşatanlara selam olsun kuran ehline

Yukarı dön Göster hira's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hira
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Tasavvufi anlayışı ifşa eden ve bu anlayışa girerken ilk şart olarak insanlara belletilen bir cümle:

"Gassalın elindeki meyyit olacaksın"

Gassal: Guslettirici/cenaze yıkayıcısı 

Meyyit: Ölmüş kişi/cenaze

Hal böyle iken, Kur'an ın yüzlerce düşünme ve akletmeyi emreden ayetleri tabiri caizse güme gidiyor. Neticede oluyorsun bir eşya ve kullanılıyorsun tepe tepe.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

TASAVVUF ÜZERİNE DÜŞÜNCELER



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
hakka dogru
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 78
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hakka dogru

Selamlar

Tasavvufta aşk yüceltilir.Çünkü İçinde aşk yoksa iman eksiktir.Örn:

Ahzab 6:6. Peygamber, mü'minler için kendi nefislerinden daha evladır. deniliyor.Aşka dönüşmemiş sevgi boyutunda bir ilişkide kendi canını resulun canından daha önemsiz nasıl görülür?Bu ayet nasıl yaşanır?Sevgi boyutunda akıl devrededir ve hesap yapar.Aşkta ise hesap yoktur.Sen veya aklın yoktur.

 Veya Ey iman edenler iman edinizde de aynı nokta vurgulanır.Yani aklınızla kabul ettiniz ama hala hesaplarınız var tereddütsüz itaat edin denir.

 Bunun içinde Meleklerin Ademe secdesini iblisin etmemesini ve niye etmediğini düşünmek gerekir.

 

 



__________________
İlim Çinde de olsa alınız.
Yukarı dön Göster hakka dogru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hakka dogru
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Haklısın! Tasavvuf Dini'ne göre şeyh ölmemiş, yada ölmüşken de müritlerini irşad etmeye devam ediyor! Müridin inancına göre şeyhi devamlı onu görüyor ve her daim onunla beraberdir. Bizim Kuranî dinimize /inancımıza göre ise, ancak Allah bu vasıflara sahiptir. Kuran Dini'ne göre Peygamber ölmüştür. O nedenle ölü birini kendimize tercih etme imkanımız kalmamıştır. Şayet Allah'ın Resulü'nün zamanında yaşasaydım, elbette O'nu nefsime tercih edecektim; O'na gelecek darbelere kendimi siper edecektim. Dolayısıyla bu ayeti ben yaşayamıyorum. Bilmem siz bu ayeti nasıl yaşıyorsunuz, gerçekten merak ediyorum.

İşte her konuda tasavvufun ayrı bir din olduğu gerçeği.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

KUR'AN ARAŞTIRMALARI GRUBU: tasavvuf hakkında '' ELEŞTİRİSEL'' bir makale ! ..

tasavvuf hakkında '' ELEŞTİRİSEL'' bir makale ! ..
 Bugün, 08:22
Tasavvuf takriben, hicretten 150 yıl sonra islam ülkelerinde adı anılmaya başlayan bir düşünce sistemidir.Bu düşünce sistemi dışardan karmaşık,mistik ve gizemli bir görüntü sergilemektedir. Sizinde bildiğiniz gibi bir sistemi, felsefeyi yada herhangibir düşünce akımını anlayabilmek için önce o düşünce hakkındaki kitapları okumak gerekmektedir.Tasavvuf nasıl yaşanır, şeyh mürit ilişkileri,tasavvufu yaşayan kişilerin görüşleri, düşünceleri nelerdir? sorularını yanıtlamaya çalışacağım bu makalede, öncelikle islamdan önce tasavvuf akımına benzerlik taşıyan düşüncelerin olduğunu da belirtmek isterim.Sofizm olarak adlandırılan bu görüşlerin de kendi aralarında farklı yorumlamaları bulunmakla birlikte geçmişteki düşünürlerin sözlerinede ara ara yer vereceğim.Şimdi tasavvuftaki bazı başlıklarla konuyu açmaya çalışalım;

Kutb-al Aktab (Gavs)= Kutb-al Aktab tasavvufta en üst dereceye ulaşan sofulara verilen ünvandır.Manası kutublar kutubu demektir.Kutubda kelime manası olarak;değirmen taşının ortasındaki mildir,değirmen taşı milin etrafında nasıl dönüyorsa bazılarının iddealarına göre alem de kutub olarak kabul ettikleri şahısların çevresinde döner.Ayrıca yardım isteyenin, isteğini yerine getirdiğine inanmalarından dolayı ona 'Gavs' da derler.Ve yine onlara göre Hakikat-i Muhammedi'ye varis olmakla birlikte zamanının, devrinin peygamberi gibidir.Fakat peygamber ismini kullanmadan, veli ismini kullanmayı tercih ederler.Kutb-al Aktab'a halk dilinde daha yaygın olarak, işin aslında noksanlıktan beri gördükleri 'İnsan-ı Kamil' de derler.

Rical-al Gayb (Gayb erenleri)= Tasavvufçuların telakkilerine göre mertebe bakımından kutublar çoktur.Asıl kutub kutb-al Aktab olmakla birlikte bundan derece olarak aşağıda olan 'imam-ı yemin' ve imam-ı yasar' diye adlandırılan iki kişi vardır.Yemin kutbun hükümlerine, yasar ise hakikatine mazhardır ve kutub ölünce yerine o geçer.Kutubda iki imama 'üçler' adını vermişlerdir.Yediler ve kırklar denilen erlerde vardır.Bunlardan sonra üçyüz veli gelir.Kutub ölünce her dereceye aşağı derecelerden biri yükselmekte ve son velilerden eksilenin yerine de halktan birini yüceltmek suretiyle bu erenlerin sayılarını tamamlarlar.İddealarına göre, Allah kainatı bunlarla idare eder.Bunlara, herkesçe bilinmediklerinden gayb erenleri denir.( Bu tesbitle ilgili olarak bak,Abdulbaki Gölpınarlının Mevlana Celaleddin isimli kitap sayfa 159-161)

SULUK= Sofulara göre, kainat ve Allah bir bütündür, buna "Vahdet-i Vücut" demektedirler.Vahdet bir demektir,Vahdet-i Vücut ise, tek bir vücut manasında olmak üzere ,Allah ve kainat için kullanmaktadırlar.Böylece onların ifadeleri kainatın Allah,Allah'ın ise kainat olarak birbirlerinin içinde olduğunu söylemeye çalışmaktadırlar.Nasıl ki bir insan vücutunda baş ayaktan daha mühimse, arada önem farkı varsa , "Vahdet-i Vücut"iddiasında önemlilik yönünden , zirve ve alt farklılığı vardır.İşte 'suluk' bu zirveye tırmanma olayı iddiasıdır.Bu da evrelere ayrılmıştır ama bunlara girmeyeceğim.Sofu veya şeyh bu zirveye tırmanmış, bir takım makamlar elde etmiş ve her bakımdan günahlardan noksanlardan uzak 'İnsan-ı Kamil' seviyesine çıkmıştır.

Bütün tasavvufun kökü de,temeli de,her şeyiyle vahdet-i vücut dedikleri her şey Allah'tır ile, iyi ve kötü diye birşey yoktur, ikisi de birdir zihniyeti üzerine kuruluştur.Kuran'dan anladığımıza göre Allah ve kainat ayrı ayrı olup,kainattaki hiçbirşey Allah'a benzemediği gibi,kainatta hiçbir şey ilah'lıktan bir paya sahip değildir.Allah'ın kainatı yarattım demesi, gerçektir.Dolayısıyla kainat bir hayal veya evham olarak mevcut değil,gerçek olarak vardır.Kainatın gerçek olarak var olması,Allah'ın var ve bir olmasına aykırı değildir.Zira Allah,Allah'tır.Kainat bir yaratık olarak kainattır ve mahiyet olarak bir birlerinden tamamen ayrıdırlar.

Tasavvuf dilinde meşhur bir söz vardır; Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır.Tarihin kaydettiği önemli şeyhlerden,özelliklerinden ve misyonlarından biraz bahsetmek gerekirse;

Beyazıd Bistami= "Allah'a andolsun ki benim bayrağım Muhammed'in bayrağından daha büyüktür.Benim bayrağım nurdur.Altında bütün insanlar ve cinler ve peygamberlerden olanlar bulunuyor."
"Musa Peygamber,Allah'ı görmek istedi.Ben ise Allah'ı görmeyi değil,Allah beni görmeyi irade buyurdu."
(B.Bestami ve islam tasavvufunun özü,Celal Yıldırım,Demir Kitabevi)

Abdulkadir Geylani= "Benim emrim Allah'ın emridir; eğer ol dersem oluverir.", "Benim kabrim beytullah'tır, gelen onu ziyaret eder" (Fuyuzat-ı Rabbaniyye, Şeyh Abdulkadir Geylani)

Mevlana= "Bu kitap Mesnevi kitabıdır,mesnevi, hakikate ulaşma ve yakin sırlarını açma hususunda din asıllarının,asıllarının asıllarıdır.Tanrı'nın en büyük fıkhı, Tanrı'nın en aydın yolu, Tanrı'nın en açık bühranıdır.", "Mesnevi alemlerin Rabb'inden inmedir; Batıl ne önünden gelebilir,ne ardından. Tanrı onu korur,gözetir." (Şark islam klasikleri,Mesnevi,Mevlana,M.E.G.S.B. YAYINLARI)

Tasavvufun üstadlarından sayılan İbn Arabi ise 'üçüncü fas' adlı eserinde bize şöyle nasihat ediyor; "Bil ki hakikat erbabı nazarında Allah'ı tenzih onu tahdit ve takyit etmektir.Hakkı tenzih eden kimse ya cahildir, ya da edebi noksan kimsedir."
Görüldüğü gibi büyük mutasavvıf, Şeyh-ül Ekber (büyük şeyh)olarak adlandırılan Muhyiddin İbn-i Arabi Allah'ı tenzih etmemizi,O'nu tüm noksanlıklardan münezzeh kılmamızı cahillik olarak, edebsizlik olarak görmektedir.

Cehennemi fusus ül-hikem adlı eserinde şöyle anlatmakta; "Küfür ve isyan ehli cehenneme girselerde, orada kendileri için zevk ve lezzet vardır.O da onlar için bir cennettir.Ancak onların cennetleri huld cennetlerinin nimetilerine benzemez, ikisi de birdir amma aralarında tecelli farkı vardır.Onların cennetlerinin tattığından dolayı azap denir.Bu azap sözü onda gizli olan lezzet için bir kabuk gibidir.Kabuk özü koruyan bir şeydir."

Bütün mutasavvıfların aşağı yukarı bu tip mistik,gizemli ve anlaşılması derinlik gerektirir gibisinden yorumları vardır.Şeyh mürit ilişkisindeki rabıta olayı ise, Allah'a ulaşma yolunda bir aracı kabul edilmesini Kuran yasaklamasına rağmen kurmuş oldukları düzenin devamı için mecburidir.Birleştirmek,bitiştirmek ve bağlanmak gibi manalara gelen 'rabıta' ,sofular ve müritlerce canlı kişilere olacağı gibi ölmüş kişilere de olmaktadır.Ve hatta bu rabıta ritüelini farz gibi algılayarak, bir kere bağlandıktan sonra bırakmanın cezası olarak ebedi cehennemin olduğunu söylerler.

Saygıdeğer okuyucu, tasavvufu kısaca özetlemeye çalıştım. Kurtuluşun tek yolu tek imamı vardır, bu da kişi odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına odaklanmaktır.Bunun içinde Allah'ın bizim için detaylı bir şekilde gönderdiği,içinde her misalin verildiği, anlaşılması kolay olan kitabı Kuran'ı okuyup anlamaya çalışmamız gerekmektedir.İlahi hükmün bir kaynakta toplanmış olması geçmişte olduğu gibi bugünde,yarında insanların büyük bir çoğunluğuna yeterli gelmeyecek olabilir.Bundan sakınmasını öğrenmemiz gerekmektedir.

"Kendilerine okunmakta olan Kitab'ı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu?" Ankebut Suresi 51



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
MaHZeN
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 16 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 58
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı MaHZeN

Bakara

204 - İnsanlardan kimi de vardır ki, dünya hayatı hakkındaki sözleri senin hoşuna gider ve o kalbindekine Allah'ı şahit tutar. Halbuki O, İslâm düşmanlarının en yamanıdır.

 

 



__________________
Karanlıkta Dile Getirmekten Çekindiğiniz Hakikat Bir Gün Aydınlıkta İşitilecek, Ve Gizli Mekanlarda Öğrendiğiniz İnancı Bir Gün Çatılardan Haykıracaksınız. ...

Hz. İsa
Yukarı dön Göster MaHZeN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MaHZeN
 
muratmatrak
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 mart 2009
Yer: United Kingdom
Gönderilenler: 132
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muratmatrak

 

Tevbe/31.Onlar, Allah'dan başka bilginlerini ve rahiplerini de kendilerine Rab edindiler, Meryem oğlu Mesih'i de. Oysa onlar bir olan Allah'a ibadet etmekle emrolunmuşlardı. Allah'dan başka hiçbir ilâh yoktur. O, müşriklerin ortak koştuğu şeylerden de münezzehtir.

Sebe/43.Ayetlerimiz açık seçik kanıtlar halinde karşılarında okununca şöyle derler: "Bu adam, atalarınızın kulluk/ibadet etmekte olduklarından sizi vazgeçirmek isteyen birinden başkası değil." Şunu da söylerler: "Bu, düzenlenmş bir yalandan/iftiradan başka şey değildir." Hakkı inkâr edenler, o kendilerine geldiğinde şöyle demişlerdir: "Açık bir büyüden başka şey değil bu!"

 

Enam/148.Şirke batanlar şöyle diyecekler: "Allah dileseydi, ne biz şirke sapardık ne de atalarımız. Hiçbir şeyi haram da yapmazdık." Onlardan öncekiler de azabımızı tadıncaya kadar bu şekilde yalanlamışlardı. De ki: "Yanınızda, önümüze çıkaracağınız bir ilminiz var mı? Zandan başka bir şeye uymuyorsunuz. Sadece saçmalıyorsunuz siz."

 

Zumer/3.Gözünüzü açıp kendinize gelin! Arı duru din yalnız ve yalnız Allah'ındır! O'ndan başkasını veliler edinerek, "biz onlara, bizi Allah'a yaklaştırmaları dışında bir şey için kulluk etmiyoruz." diyenlere gelince, hiç kuşkusuz Allah onlar arasında, tartışıp durdukları konuyla ilgili hükmü verecektir. Şu bir gerçek ki, Allah, yalancı ve nankör kişiyi iyiye ve güzele kılavuzlamaz.

 



__________________
Furkan/52.Artık inkârcılara boyun eğme, onlara karşı Kur'an ile zorlu bir cihat aç.
Yukarı dön Göster muratmatrak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muratmatrak
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats