Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
...bir insan alımlı olduğu için karşı cinsi tahrik eder diye tesettüre girmeliyse her biri en azından Hz Yûsuf kadar alımlı olan erkekler tesettüre neden girmiyor?
Hani cevap?
Cevap yok çünkü Allah'ın Kitabı'nda böyle adaletsiz bir hüküm yok.
Cinsel tacizi önlemenin yolu tacizci coşkunlara haddini bildirmektir; erkekleri tesettüre sokmak değil; kadınları tesettüre sokmak değil.
Yüce Allah işte o yolu gösteriyor: ...fesadı bırakmazlarsa seni üzerlerine salarız - lein lem yentehi'l... lenuğriyenneke bihim (33:60).
Seni dediği, Hz Muhammed'dir; İslam devletinin emîri. Devlet sahip çıkacak insanlarına. İnsanlara cinsel tacizde bulunma hakkını kimseye tanımayacak.
Oysa tesettür tacizci coşkunlara hak tanımaktır; "Tesettüre girmeyenlere tecavüz edin!" demektir.
Yargıçların Yargıcı'ndan böyle adaletsiz bir hüküm beklemeyin.
Bir sorum da şu idi:
Taciz suçunu işleyenler kim? Erkekler. Ceza olarak tesettür zindanına atılanlar kim? Kadınlar....
Yargıçların Yargıcı onaylar mı bunu? "Benim kadın içinkadın, erkek için erkekdiyen (2:178)Kuran’ımı niye inkar ettiniz?"demez mi?
İki soru da cevap bekliyor. Lütfen.
Sevgi ile, Hasan Akçay
Uhh bu sorularin cevabini bende merak etmeye basladim. Birakalim ALlahin adaletini Kullarin adaletinde bile bu olmaz. Sucu ALI isliyor cezayi VELIYE kesiyorsunuz.
Hasan Akcay Yazdı:
Dinî-ideolojik ya da cinsel tacizle ilgili önlemler
Allah’ı ve Elçisini incitenlere Allah dünyada ve ahirette lanet etmiş ve alçaltıcı bir ceza hazırlamıştır (57). İnanan erkekleri ve kadınları haksız yere incitenler açık açık iftira edip günaha giriyorlar(58).
Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve inananların kadınlarına söyle, cilbablarını sıkıca giysinler. Onların tanınması için ve incitilmekten kurtulması için uygun olan budur. Allah esirger ve bağışlar (59).
Münafıklar, kalplerinde çürük bulunanlar ve yalan haberlerle toplumu bulandıranlar eğer geri durmazlarsa seni üzerlerine salarız. Artık çevrende çok az kalabilirler (60). Kovulur, görüldükleri yerde yakalanıp öldürülürler (61).
Öncekiler için de yasamız bu idi Bizim. Sen Allah’ın yasasında bir değişme bulamazsın (62).
1. Cilbab onu giyeni, tanıtmak suretiyle, korur
….
2. İslam, suçu kim işlerse cezayı ona keser
Bir tanıtma giysisi olan cilbab, tesettür giysisi diye çarpıtılıp kadınlara dayatılıyor. İyi de erkeklere niye dayatılmıyor? …..
3. Cilbab, ancak tanınma ihtiyacı belirince farz olur
Sucu erkekle isliyor siz cezayi kadinlara kesiyorsunuz. Hmmm ilginc bir mantik anlayisiniz var. Hasan bey Hakli ALLAH adaletsiz degildir.
__________________ Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Hasan kardeşim çok uzadı biliyorum, fakat gerçekten anlamak istiyorum.
Ben inananların kadınlarından biri olarak,tanınıp incitilmekten kurtulmak için, nasıl bir kıyafet giymeliyim ki cilbab olsun.
Yasemin Hanim sizce nedir bu kiyafet. Yada daha dogrusu ne olmalidir bu CILBAB.
__________________ Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
YASEMİN Hanım konu dağılıyor ZAN YAPMIYORUM yazdığı çarpıtmalara cevap yazıyorum birde HİDDET Lİ değilim sayın Hasan Akçay müthiş bir
şekilde polemik yapıyor konuyu çarpıtıyor (siyak,sibak) diyerekten başka
ayetlere geçip tekrardan polemik çarpıtma yaparaktan hepten karıştırıp işin içinden çıkılmaz hale getiriyor insanların kafasını karıştırıyor. Şimdi Hasan akçay dan bir alıntı yapacağım adamın nerede ne söylediği belli değil.
Oysa tesettür tacizci coşkunlara hak tanımaktır; "Tesettüre girmeyenlere tecavüz edin!" demektir.
Bu alıntı Hasan Akçay dan kim nerede tesettüre girmeyene (tecavüz) edin demiş birde Hasan Akçayın şimdi alıntılayacağım yazısına bakın tam zıddı.
Cilbabın gerekçesi işte bu. İnananların kadınlarını inananların kadınları olarak tanıtmak ve dinî-ideolojikya da cinsel tacizi önlemek –en yu’rafne ve lâ yu’zeyn.
ŞİMDİ SORUYORUM ADAMIN HANGİ DEDİĞİNE BAKACAĞIZ RÜZGAR GÜLÜ MUBAREK HASAN AKÇAYIN HER YAZDIĞINI DİKKATLE İNCELEMEK LAZIM FIRDÖNDÜ
GİBİ İNSANIN BAŞI DÖNER TAKİP ETMEKTEN BEN KENDİ ŞAHSIMA ŞİMDİ SURE AYET LERE GETİRDİĞİ AÇIKLAMA LARA BAKACAĞIM BAKALIM NELER YAZMIŞ NERELERİ ÇARPITMIŞ BİRDE ŞUNU ANLADIM HER YAZDIĞI KENDİNDEN DEĞİL KOPYA YAPIYOR KOPYALARA BAZI YERDE KENDİ YORUMUNU EKLİYOR İŞ ORADA KARIŞIYOR
Dinî-ideolojik ya da cinsel tacizle ilgili önlemler
Allah’ı ve Elçisini incitenlere Allah dünyada ve ahirette lanet etmiş ve alçaltıcı bir ceza hazırlamıştır (57). İnanan erkekleri ve kadınları haksız yere incitenler açık açık iftira edip günaha giriyorlar (58).
Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve inananların kadınlarına söyle, cilbablarını sıkıca giysinler. Onların tanınması için ve incitilmekten kurtulması için uygun olan budur. Allah esirger ve bağışlar (59).
Münafıklar, kalplerinde çürük bulunanlar ve yalan haberlerle toplumu bulandıranlar eğer geri durmazlarsa seni üzerlerine salarız. Artık çevrende çok az kalabilirler (60). Kovulur, görüldükleri yerde yakalanıp öldürülürler (61).
"Ünlü müfessir el-Kurtubî (Ö. 671/1273) cilbab ayetinin iniş sebebi ve cilbab terimi ile ilgili olarak şöyle der: "Arap kadınlarında erkeklerden sakınmamak bir adet halinde idi. Onlar cariyeler gibi yüzlerini de açık tutuyorlardı. Bu durum, erkeklerin onlara bakmalarına neden oluyordu. Bu konuda çeşitli düşünceler de ortayaçıkmıştı. Bunun üzerine Yüce Allah, elçisine; ihtiyaçları için evden dışarı çıkmak istediklerinde dış elbiselerini (cilbab) üstlerine almalarını emretmesini bildirdi. Çünkü o dönemde henüz evlerde tuvalet edinilmediği için, kadınlar tuvalet ihtiyacı için sahraya çıkıyorlardı. Böylece hür bir kadınla cariyenin arası ayrılmış olacaktı. Çünkü hürler örtünmesi ile biliniyordu. Bununla bekar veya genç erkeklerin sarkıntılık etmesinden de korunmuş oluyorlardı. Yukarıdaki ayet inmezden önce, mü'min erkeklerin eşlerinden birisi, ihtiyacı için evden dışarı çıkınca, bazı zayıf ahlaklı erkekler, cariye sanarak kendisine sarkıntılık edebiliyordu. Bu konuda Hz. Peygamber'e çeşitli şikayetler ulaşınca cilbab ayeti inmiştir"."
Ben inananların kadınlarından biri olarak, tanınıp incitilmekten kurtulmak için, nasıl bir kıyafet giymeliyim ki cilbab olsun. (yasemin64)
İnananlar, ayetin indiği dönemdeki müminler demek. Onların anaları, eşleri, kızları da inananların kadınları oluyor.Her haldehepsi hepsidört-beşbin kişi.Ama devlet onlar. Yani
inananlar + inananların kadınları =devlet.
Cilbab ayetinde tanınmaları için anlamında en yu’rafne dendiğine göre yalnızca o bir avuç kadın cilbab giyerek kendilerini inananların kadınları olarak tanıtacak. Bu ne işe yarayacak? O da "en yu’rafne"nin hemen ardından ve la yu’zeyn denerek açıklanmış: taciz edilmemeleri için.
Yani?
Devlet güvence veriyor. Münafıklar akşam karanlığı gibi gavurun müslümandan seçilemediği ortamlarda cilbablı kadınlara örneğin "Müslüman oldunuz da başınız göğe mi erdi!" diye laf atarak, taş atarak, çimdik atarak tacizde bulunursa aranıp bulunacaklar ve hak ettikleri cezaya çarpılacaklar. Bu da ayetin sibakında açıklanıyor:
fesadı bırakmazlarsa seni üzerlerine salarız -Lein len yentehi’l münafıkûne... lenuğriyenneke bihim.
Soruyorsun: cilbab nasıl bir giysidir?Cilbab: Himâr (yazma, eşarp) üzerinden örtülen bir giysidir ki Türkçede çarşaf dediğimiz bu giysiye şimdi Araplar ‘abaye derler. ‘Abaye baştan aşağı salınan, iç elbiseyi önden ve arkadan kapatan bir örtüdür. (Süleyman Ateş)
Ama cilbabın bu şekli yalnızca o dönemin tanıtma aracıdır. Cilbabın şekli, zamana ve mekana bağlı olarak değişir. Önemli olan, işlevidir: cilbab, onu giyeni devletin sahip çıktığı kadın olarak tanıtır. O değişmez.
İnananların kadınları Hz Peygamber’in "emîr"liğinde kurulmakta olan İslam Devletinin sahip çıktığı kadınlardı. Hz Peygamber’in emîri olduğu devlet.Siz hangi devletin tebası iseniz o da size sahip çıkan devlettir.
Devletiniz sizi tacizden korumak için cilbab giymenizi istiyor mu? Bu, bir.
İkincisi ve asıl önemlisi, örneğin çok uluslu bir toplanma yeri olan hacda Türkiye’li hacı analar kendilerini Türkiye Cumhuriyeti’nin kadınları olarak tanıtmak için nasıl bir cilbab giyiyorlar? O cilbabı başka devletlerin kadınları giyiyor mu?
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Allah’ı ve Elçisini incitenlere Allah dünyada ve ahirette lanet etmiş ve alçaltıcı bir ceza hazırlamıştır (57). İnanan erkekleri ve kadınları haksız yere incitenler açık açık iftira edip günaha giriyorlar (58).
Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve inananların kadınlarına söyle, cilbablarını sıkıca giysinler. Onların tanınması için ve incitilmekten kurtulması için uygun olan budur. Allah esirger ve bağışlar (59).
Münafıklar, kalplerinde çürük bulunanlar ve yalan haberlerle toplumu bulandıranlar eğer geri durmazlarsa seni üzerlerine salarız. Artık çevrende çok az kalabilirler (60). Kovulur, görüldükleri yerde yakalanıp öldürülürler (61).
Selam
Benim bu ayetlerden anladığım bu ayetin Peygamber efendimiz dönemindeki toplumsal bazı sorunların çözümüne yönelik olarak inmiş olduğudur.
Bakın 57. ayette inanan kadın ve erkeklerin yaşadıkları toplumda bazı kimseler tarafından haksız yere incitilip iftiraya maruz kaldıkları anlatılıyor.58.ayette inananların kadınlarına cilbab giyerek kendilerini bu tacizi yapanlara müslümanım diye tanıtmalarını söylüyor.61de de bunu yapan kişilerin kalplerinde çürük bulunanlar ,münafıklar , toplumda yalan ve iftira uyduran kimseler olduğu belirtiliyor.Bu kimselerin bu davranışlarını devam etmeleri halinde Peygamberin emriyle bu kişilerin içinde bulundukları toplumdan atılacağı veya öldürüleceği anlatılıyor.
Benim anlayamadığım insanların günümüzde , o dönemin siyasal, toplumsal ve kültürel yapısını ilgilendiren bir konuda verilen cilbab emrine bu cilbab nasıl bişey bu bunu giymek istiyorum diye sormaları.
Yaşadığınız toplumda cilbabsız gezdiğinizde sizi taciz edenlermi var ki?
Hadi var diyelim bu tacizciler ben bu hanımın cilbabı olmadığından müslüman olduğunu bilmiyordum o yüzden bu hanıma tacizde bulundum ,yada bu hanımı incittimmi diyecekler?diyemezler çünkü yaşadığınız devlet hukuk devleti.Kimsenin kimseyi incitmeye tacizde buunmaya hakkı yok.Hangi dine mensup olursanız olun eşitsiniz.
Eğer siz cilbabı günümüzde giyilmesi farz ve tacizi önleyen bir giyisi olarak anlarsanız cilbabı giymeyen incitilebilir yada tacize uğrayabilir anlamı çıkar..
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma