Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
allah yaka açığını kapatmamızı istiyorsa...
Güzel kardeşim, nolur kelimeleri doğru kullanın. Doğru kelime: göğüs yırtmacı. Kanıt olarak, Yüce Allah Hz Musa'ya ne buyurdu, onu anımsayın:
Elini koynuna sok -Üslük yedeke fî ceybike (28:32). Koynuna yani göğsüne. Hz Musa elini yaka açığına değil göğüs yırtmacına soktu değil mi?
demekki gögüsler kapalı zaten..... o yüzden senegalli de afrikalıda türkiyeli müslüman kadın da gögüslerini kapatmak zorundadır....
İyi ama Allah göğüslerini kapatsınlar diyor olamaz ki.
Bakın "açmasınlar"ın hemen ardından illa diyor. İlla = fakat. "Fakat örneğin erkek hizmetçilerine açabilirler." Yani Allah "İnanan kadınlar göğüslerini erkek hizmetçilerine açabilirler; bunda sakınca yok!" diyor olabilir mi?
Lütfen düşünün. "Erkek hizmetçilerine açabilirler," diyor ama "Mahalle mescidinin imamına açabilirler," demiyor. Ne fark var kardeşim ikisinin arasında şehvet açısından? Hiçbir fark yok. Hattâ şehvetini gemelme bakımından imama, erkek hizmetçiden belki daha bile güvenilir.
Demek ki şehvete kapılmakla ilgisi yok o buyruğun; dolayısıyla örfen şehvet uyandıran göğüslerle ilgisi yok.
Örtülmesi istenen, göğüs yırtmacının altındaki kolye ziynetidir.
İmam, kadının mekanen ve malen yakını değil; kadının kolyesini kendisine açmasını takı teşhirciliği diye algılayabilir çünkü kadının uzağındadır; doğru değerlendirme bakımından hizmetçinin sahip olduğu imkan yok imamda. Yanlış değerlendirir; teşhircilik kokusu alır; iğrenir; belki kıskanır. O halde sakınca var.
Ama erkek hizmetçi, kadının yakınındadır; kadının tavrını doğru anlama ya da en azından iyi niyetle değerlendirme imkanına sahiptir. Artı, o kadından ücret alıyor. Kötü niyetle yanlış tepki gösterirse, örneğin teşhircilik sayıp iğrenir ve iğrendiğini gösterip kadını üzerse ya da kolyeye göz dikerse kadın onu işten atar.
Evlenmeden önce Hatice'nin Muhammed adındaki hizmetçisini düşünün. Hatice'nin Muhammed'e nesini göstermesi sakıncasızdır; göğsünü mü, Muhammed'in kendisine armağan ettiği nadide kolyeyi mi?
senegalli de afrikalıda türkiyeli müslüman kadın da gögüslerini kapatmak zorundadır....
Senegal'de erkekler üstsüz kadınları görünce şehvete kapılsaydı haklı olurdunuz. Kapılmıyorlar. Belgesel izliyorsunuz, değil mi. Afrika'da kadınlı erkekli yerliler. Kadınların göğüsleri açık. Erkeklerin kılı kıpırdamıyor. Maddi gerçek bu.
Tabii şu da var: Senegal'li kadınlara göğüslerini kapattırıp bir güzel açıklarsınız: "Yoksa erkekler şehvete kapılır!" Kadın göğsünün şehvet uyandırdığı fikrini akıllarına, bilinçlerine sokarsınız. Onların örfünü kendi örfünüze benzetirsiniz. O zaman sizin dediğiniz olur.
Türkiye örneğinde görüldüğü gibi bazı yerlerde erkeklerin kadın göğsü karşısında şehvete kapılması örfe bağlı bir tavırdır; göğüsler doğal olarak şehvet uyandırdığı için değil.
Tıpkı kadının yüzü gibi. Türkiye'deki örfe göre erkekler kadınların yüzünü görünce şehvete kapılmıyor ama Suudi erkekleri deliriyor.
bana bi arkadaş demiştiki nerden biliyosun hangi ayette yazıyor demişti şimdi ben soruyorum o arkadaşa hangi ayette buraların dışında başka yerleri örtmeye gerek yoktur diyor....
Mâide 101'e dikkat. İnananlar vahyen hükme bağlanmamış olan konularda "Acaba haram mı, helal mı?" diye sormazlar. Sormalarını Allah istemiyor. Sormayacaksın kardeşim, "Kadının göğüslerini açması haram mı?" diye. Kolyelerini kendilerinden uzak duran kimselere açmamalarını istiyor. Kolye, KOLYE. Göğüs değil.
Kuran'a göre avret inanan bir erkeğin ve inanan bir kadının apışarasıdır. İnananlar yalnızca oralarını eşlerinin dışındaki kimselerden saklarlar (23:5-6, 24:30; 24:31, 70:29-30). Bunun dışında din kuralı olarak avret yok. Allah'ın Mâide 101'deki uyarısını lütfen kâle alalım.
Ama apışaramızın dışında örfen avret sayılan yerlerimiz var. Var olmasına var da...şuramızı buramızı avret sayan örfümüz din kuralı değildir. Örneğin kadın yüzünün Suudi Arabistan'daki erkekleri kudurtması yüzünden kadının yüzünü avret sayan Suudi örfü din kuralı değildir.
Sevgi ile, Hasan Akçay
|