Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Mâide 101'e dikkat. İnananlar vahyen hükme bağlanmamış olan konularda "Acaba haram mı, helal mı?" diye sormazlar. Sormalarını Allah istemiyor. Sormayacaksın kardeşim, "Kadının göğüslerini açması haram mı?" diye. Kolyelerini kendilerinden uzak duran kimselere açmamalarını istiyor. Kolye, KOLYE. Göğüs değil.
ya bu nasıl mantıkdır anlamadım kolyelerini kapatacaklar gögüslerini açık bırakacaklar gögüs çatalını yaka açığını kapatacaklar gögüsler foraa haydaaa oldumu şimdi böyle bi yorum sayın hasan akçay abim..kolye de ne kadar önemli birşeymiş kimsenin görmemesi lazımmış zaten görülmeyecek bi kolyeyi niye taksınki bir bayan...
şöyle bir gözünüzü kapatın şu mümine kadını hayal edin. ön ve arka uzuvları (cinsel bölge kapalı) kolye takmış kolyenin üstünü örtü ile kapatmış. ve bunlar dışındaki her yer açık...
haşa allah bu kadar noksan bi hüküm verecek kadar acizmi yoksa bizler anlayamayacak kadar acizmiyiz evet tabiki bizler aciziz ama acizliğimizin dışında anlamamakta güçlük çeken bir kısmımızda var..
birde h.akçay abi siz bayan olsa idiniz burdan anladığınız manada gögüslerinizi açarmıydınız o yüzden biz erkekler olarak bırakalım da kadınlar ne düşünüyor bu konuda onlara soralım onlar için gögüslerini açmak nasıl bi duygu allahın bunları açabilirsiniz (bazılarına göre bir yorum) demesi gibi bişeye karşı nasıl bir görüş içindeler acaba. gögüsleri açmak onlar için fıtartlarının bir gereği kolaylıkmı yoksa bir utranma ve igrençlik verici bir durummu... igrençlik derken başkaları tarafından aaa müslümana bakk... gibilerinden...
Mindar fıtrat dedinde..Esasında örtünmede fıtratımızda olan birşey,hepimiz bir ergenlik çağından geçtik öncesinde vücudumuzdaki uzuvlarımızdan cinsel kimliklerimizden bihaber dolaşırken,bedenimizde meydana gelen değişimle yaradılışımızda bizlere atılmış olan programa uygun hareket etmeye başladık.Kızlar büyüyen göğüslerini kapatma güdüsüne sahip oldular,erkeklerde benzeri çekincenlik ve kendini koruma duygusuna.Artık o küçükken güle oynaya yapılan " .... yavrum hadi göster amcalarına pipini" ifadeleri yüz kızartmaya ve hiçte hoşumuza gitmeyen bir durum olmaya başladı.O dönemlerde yapılan koruma,korunma reflexleri fıtramızda olduğundandı sonrasında çevre,iletişim araçları vasıtasıyla bu duygular elbette değişime uğradı.Ama en doğru davranış en saf tavırlar bence o dönemdekiler...
Öte yandan ilahi kitapta direk cümle cümle hüküm aramak yani tümevarımcı zihniyet bizleri hataya sürüklüyor gibi.Oysa Kur'ana bütünsel bakıldığından sorunların çözümü daha kolay.Örneğin ben zinaya yaklaşmayın ayeti gibi genel bir çok şeyi anlatan bir ayeti anımsadığımda çoğu taşlar yerine oturuyor.Demekki zinaya bizi yaklaştıran herşeyden her sebepten uzaklaşacağız.
Erkek kadında kendinden farklı olan çoğu şeyden tahrik olur.Ayrıntıya girmeye gerek yok ama göğüsler de ciddi anlamda tahrik unsurudur.Bu nedenle ayetlerde açıkça göğüsleri kapama emri bulunamasa bile bir mümineye yakışan öncelikli kendini koruma daha sonra çevreyi rahatsız etmeme adına kapamasıdır.Başörtüsü konusunu ise avret konusuyla bir tutmuyorum.
Biraz dağınık oldu kusuruma bakmazsınız inşaAllah...
Bu ayet göğüsleri örtük dolaşan kadının yaka yırtmacına dikkat edip örtünü üzerine sal diyor yakınların yanında yaka yırtmacını ört sakla demiyor. (savana)
Evet.
Ama sakla kelimesine dikkatinizi çekmek isterim çünkü amaç göğüs yırtmacını değil kolyeyi örtüp saklamaktır. Konu kolyedir; göğüs yırtmacı değil. İnanan bir kadın kolyesiz ise göğüs yırtmacını ister kapatır ister açık bırakır.
Bir daha: konu göğüs yırtmacı değil; örtülüp saklanması istenen o değil.
Yok, "Odur!" denirse "Üzerinde balıkçıyaka kazak bulunan bir kadın, kazağının üzerine taktığı kolyesiniteşhir ediyor izlenimi vererek ortalarda dolaşabilir mi?" sorusu akla gelir.
Göğüs yırtmacı olup ta göğüsleri açıkta bırakan giysi olur mu?
Bakın yine o amaç saptırması... Konu göğüsler değil; konu kolye."Hayır! Konu göğüslerdir!" iddası sonu fuhuşa varan uygunsuzluğa kapıyı aralamaktır.
Çünkü göğüs denen ziynet, şehvet uyandırdığı için, önce kapatılyor; sonra ayetteki illa kelimesinden sonra listelenen müstesna kimselere açılıveriyor. İstisnalar listesindeki o kimselerin arasında örneğin erkek hizmetçiler (t tabi’ıyne ûli’l ırbeti mine’r ricâl) var. Onlar da şehvet duygusuna sahip. Akılda iyi kalsın diye şu değimi kullanayım: bu ne lahana turşusu bu ne perhiz.
Sayın savana, diyorsunuz ki göğüslerini kapatsınlar demiyor göğüsler kapalı. GÖĞÜSLER KAPALI. Demek ki göğüslerin örfen avret sayıldığı bir yerdeyiz. Senegal’de değil. Ama yine de inanan bir kadın göğsünüerkek hizmetçisine açabilir?Bu ne lahana turşusu bu ne perhiz.
GÖĞÜS denen ziynetin örfen avret olduğu yerlerde örneğin Türkiye’de hiçbir kadın, mindar’ın değimiyle, göğüsler fora ortalarda dolaşamaz. Kendi adıma konuşayım kadın olsaydım ben buna cesaret edemezdim.
Nûr 31’de Yüce Allah takı denen ziynetten söz ediyor; göğüs denen ziynetten söz etmiyor. Tesettür fesadını İslama yamayabilmek için "Allah göğüslerden söz ediyor!" diyen fuhuş tellalarının kervanına katılmayın. Lütfen.
Allah ne diyorsa o. Allah’ın dediğini Allah’a bırakın.
GÖĞÜS denen ziynetin örfen avret olduğu yerlerde örneğin Türkiye’de hiçbir kadın, mindar’ın değimiyle, göğüsler fora ortalarda dolaşamaz. (Hasan Akçay)
Göğüsleri, saçı başı, gerdanı, yüzü... avret sayan örf, Allah'ın buyruğu değildir; o halde din yasası değidir.
Dinde yasa yapma yetkisi Allah'ın tekelinde (42:21) ve O'nun yasaları, tamamlanmış olan İslamın kutsal kitabı olan Kuran'dadır. Yani Kuran da tamamdır.
Buna rağmen örneğin göğüsleri avret sayan Türkiye'deki örfe ve kadının yüzünü avret sayan Suudi Arabistan'daki örfe din yasası muamelesi yapanlar aslında o örflerin sahibi olan insanlara rab muamelesi yapmaktadır. Şirk günahı işlemektedir.
Ama ben saçı başı avret sayan örfe uyup saçımı başımı örtmek sitiyorum! Örtün. Ama "Başörtüsü Allah'ın emri!" demeyin. Ama ben göğüsleri avret sayan örfe uyup göğsümü örtmek istiyorum! Örtün. Ama "Sütyen Allah'ın emri!" demeyin.
Nûr 31'den göğüslerin kapalı olduğunun anlaşılması göğüsleri kapamanın Allah'ın emri olduğu anlamına gelmez.
"Göğüs yırtmacının üzerine başörtülerini vursunlar!" denmesinden başın örtülü olduğu anlaşılıyor diye "Başın örtülmesi Allah'ın emri!" olmaz.
Tıpkı nasıl Mâide 6'dan abdest sırasında mesh edilen başın açık olduğu anlaşılyor diye "Başın açık olması Allah'ın emri!" olmuyorsa.
İşaret başka, emir başka.
Nûr 31'deki başörtüsü başın kapalı olduğunu gösteren işarettir; "başörtülü olun!" emri değil. Mâide 6'daki mesh, başın açık olduğunu gösteren bir işarettir; "Başaçık olun!" emri değil.
KADININ TAMAMI AVRET TİR. KADINA AVRAT DENMESİDE BURDAN İLERİ GELMEKTEDİR. KADININ YÜZÜ, ELLERİ VE AYAK BİLEKLERİNE KADAR MÜSTESNA DIR. ANCAK KADININ YÜZÜ GÜZELSE VE GÖRENİ FİTNEYE DÜŞÜRECEKSE YANİ NE GÜZEL BİR KADIN DETİRTECEKSE O ZAMAN YÜZÜ DE MAHREM OLUR.
Selam Siyah
Hangi dinde var bu hüküm?
Kur'andaki Dinde mi? Yoksa uydurulan Dinde mi?
Erkekler Kulübünün Militanları kafalarına ve şehvet katsayılarına göre din uydurmuşlar. Bunu da Allah'ın dini diye pazarlamışlar. Bizden de bu çarpık ve sapkın dine iman beklemişler. Yazık ki geniş bir kitleye amenna dedirtmişler.
15 Ağustos 2003—FANSA’NIN başbakanı Jean-Pierre Raffarin devlet okul ve hastanelerinde türbanı yasak eden tasarıyı hazırlayacak kurulu nihayet atadı. Fransa’da geçen yıl kurulmuş olan İslamî İbadet Yerleri isimli örgüt buna şiddetle karşı çıkıyor.
Türbanla Almanya’nın da başı dertte. İslamın gereği olduğu söylenen bu giysiyi devletin ve bazı eyaletlerin yetkilileri yasakladı ama İslamî örgütler onları dinî ayrımcılıkla suçlayıp mahkemeye veriyor.
Ve Amerika Birleşik Devletlerinin hava alanlarında yolcuların üstü aranırken türban çıkarılmak zorunda. Amerika’lı bazı mümineler de bunu Amerikan anayasının insan haklarıyla ilgili maddelerine aykırı buluyor ve yetkililerimahkemeye veriyor.
Lübnan’lı Şii kadınların cinsel tacizden kurtulması için
Bütün bu karşı çıkışların gerekçesi şu: türban İslamdaki farzlardan biridir; ona getirilen yasak, İslama saldırdır.
Ama gerçek dışı bir iddia bu. Türban, dinen zorunlu değil. İslamın kutsal kitabı olan Kuran’da ve Peygambere ait olduğu öne sürülen hadislerde farz olarak geçmiyor.
Başörtüsünün bu türü 1970’lerin ilk yıllarında Musa Sadr tarafından icat edildi. İran’lı bir mollaydı Sadr; Lübnan şii toplumunun başına geçmişti.
Musa Sadr’la Beyrut’ta 1975’te gazetem için görüştüm. Bana açıkladığına göre türbanı Louvre müzesinin klasik resimlerindeki gibi giyinen Katolik rahibelerin başlarındaki örtüden esinlenerek icat etmişti.
O günlerde Lübnan’ın güneyine egemen olan Yaser Arafat’ın silahlı adamları kadınlara sarkıntılık ediyordu. Sadr şöyle düşünmüştü: Şii kadınlar türban giyip kendilerini tanıtırsa cinsel tacizden kurtulurlar.
Yerden mantar biter gibi
Sadr’ın icat ettiği türban ilk anlamlı çıkışını 1977’de yaptı. Şahlığa direnen İslamcı-Marksçıların simgesi olarak. Ve 1979’da Mollalar, yönetimi ele geçirince binlerce türbanlı kadın yerden mantar gibi çoğalıverdi.
İran İslam Cumhuriyeti’nin ilk devlet başkanı Ebu’l-Hasan Beni-Sadr 1981’de şunu ilan etti: "bilimsel araştırmalar gösterdi ki kadın saçı erkekleri delirten ışınlar yayıyor."Çiçeği burnunda İslam yönetimi toplumu korumak için derhal bir yasa çıkardı. Yıl 1982. Altı yaşın üstündeki bütün kadınlar, dinî inançları ne olursa olsun, bundan böyle türban giymek zorundadır. Yasayı çiğneyen kadına 100 sopa vurulur ve altı ay hapis cezası verilir.
1970’lere dek hiçbir kadının giymediği türban 1980’lerin ortasından itibaren Avrupa ve Amerika dahil dünyanın her yerinde milyonlarca kadının üniforması haline geldi.
Bazı genç mümineler, özellikle Batı’da İslama geçenler, bir güzel ikna edildi ki bu yeni türban giyilmeden Müslüman olunamaz. (Kanada’lı Katherine Bullock henüz türbanı incelerken Müslüman oldu; kapanıp saçını örtmek öylesine sevimli geldi ona.)
Ayağa takılması istenmiyen paket
Pazarlamacılar türbanı, kadının özgürlüğünü kısıtladığı için överler. Örneğin türban, kadının görebildiği alanı kısıtlar; duyabildiği sesleri kısıtlar ve sonuçta onu bir mal gibi edilgen yapar. Paketlenip ayağa takılmayacağı bir yere atılan mal.
Dinle ilgisi yok
Bütün toplumlardaki kadınlar gibi İslam dünyasındaki kadınlar da yüzyıllardır başını örtüyor. Çakşır, bürgü, çarşaf, yeldirme, yaşmak... Yani adı değişir ama kendisi kalıcıdır. Kökünde kabilevî, kavmî ve genellikle folklorik bir olgu vardır; kısacası örf. Ama din? Asla.
(Segal'de kadınlar tarlada çalışırken güneşe karşı cicili bicili bir başörtüsü giyerler ama üstsüzdürler.)
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ama sakla kelimesine dikkatinizi çekmek isterim çünkü amaç göğüs yırtmacını değil kolyeyi örtüp saklamaktır. Konu kolyedir; göğüs yırtmacı değil. İnanan bir kadın kolyesiz ise göğüs yırtmacını ister kapatır ister açık bırakır.
Bir daha: konu göğüs yırtmacı değil; örtülüp saklanması istenen o değil.
Yok, "Odur!" denirse "Üzerinde balıkçıyaka kazak bulunan bir kadın, kazağının üzerine taktığı kolyesiniteşhir ediyor izlenimi vererek ortalarda dolaşabilir mi?" sorusu akla gelir.
Göğüs yırtmacı olup ta göğüsleri açıkta bırakan giysi olur mu?
Bakın yine o amaç saptırması... Konu göğüsler değil; konu kolye."Hayır! Konu göğüslerdir!" iddası sonu fuhuşa varan uygunsuzluğa kapıyı aralamaktır.
Selam
Hayır hasan akçay kardeş fuhuşa kapı aramak değildir.Bir kadın yaka yırtmacını emrinde çalışan yanında örtüp saklamazsa fuhuşa davet etmez.
Ayette göğüs yırtmacındaki ziynet süs kolye ise örtünüp saklanması gerekn bu ise araf 30 ve 31i nasıl açıklıyorsunuz.Allah açık ve net şekilse takıları süsü kim yasaklayabilir takının diye emretmiş.
Siz dedinizki nur31 de yasaklanan takı teşhiri
takı aşırıya gidilip teşhir edilmeyecek.
yasak olan takı takmak değil teşhir dediniz
Ancak takı teşhirini açıklayamıyorsunuz.ve şimdilerde bu ayette örtülmesi gereken kolye ayet kolye teşhiridir demeye başladınız sanırım
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Bir kadın yaka yırtmacını emrinde çalışan (erkeğin) yanında örtüp saklamazsa fuhuşa davet etmez. (savana)
Öncelikle göğüs yırtmacına yaka yırtmacı demeyi bırakalım. Allah ne diyorsa o. Yaka yırtmacının altında gerdan var; göğüs yırtmacının altında ise memeler.
Sonra şu sorunun cevabını düşünelim:
İnanan kadının, göğüs yırtmacını bir imamın yanında açmasında ne sakınca var ki Allah kadına "Açma!" diyor?
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
inanan kadın yaka yırtmacını imamın yanında açsada fuhuşa davet etmez.
İşin içine fuhuşa daveti sokan beşeri yorum.Allahın yasaklarına neden bulup bu nedene göre iman etmem.Allah şunu yasaklamıştır çünkü şundan dolayı yasaklamıştır demek haddim değil.Daha önceki yazılarımdada belirttim.Benim yasakları emirleri haramları helalleri Allah neden koymuş sorusuna bulduğum ortak cevap araf 157.
faiz neden yasaklanmış? cevap araf 157
süt kardeşle neden evlenilmez? cevap araf 157
örtümü yaka yırtmacına neden salacağım? cevap:araf 157
neden zina etmeyeceğim? cevap araf 157
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma