HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

H.Akçay yazdı.

Mâide 101'e dikkat. İnananlar vahyen hükme bağlanmamış olan konularda "Acaba haram mı, helal mı?" diye sormazlar. Sormalarını Allah istemiyor. Sormayacaksın kardeşim, "Kadının göğüslerini açması haram mı?" diye. Kolyelerini kendilerinden uzak duran kimselere açmamalarını istiyor. Kolye, KOLYE. Göğüs değil.

ya bu nasıl mantıkdır anlamadım kolyelerini kapatacaklar gögüslerini açık bırakacaklar gögüs çatalını yaka açığını kapatacaklar gögüsler foraa haydaaa oldumu şimdi böyle bi yorum sayın hasan akçay abim..kolye de ne kadar önemli birşeymiş kimsenin görmemesi lazımmış zaten görülmeyecek bi kolyeyi niye taksınki bir bayan...

şöyle bir gözünüzü kapatın şu mümine kadını hayal edin. ön ve arka uzuvları (cinsel bölge kapalı) kolye takmış kolyenin üstünü örtü ile kapatmış. ve bunlar dışındaki her yer açık...

haşa allah bu kadar noksan bi hüküm verecek kadar acizmi yoksa bizler anlayamayacak kadar acizmiyiz evet tabiki bizler aciziz ama acizliğimizin dışında anlamamakta güçlük çeken bir kısmımızda var..

 

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

birde h.akçay abi siz bayan olsa idiniz burdan anladığınız manada gögüslerinizi açarmıydınız o yüzden biz erkekler olarak bırakalım da kadınlar ne düşünüyor bu konuda onlara soralım onlar için gögüslerini açmak nasıl bi duygu allahın bunları açabilirsiniz (bazılarına göre bir yorum) demesi gibi bişeye karşı nasıl bir görüş içindeler acaba. gögüsleri açmak onlar için fıtartlarının bir gereği kolaylıkmı yoksa bir utranma ve igrençlik verici bir durummu... igrençlik derken başkaları tarafından aaa müslümana bakk... gibilerinden...
Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Mindar fıtrat dedinde..Esasında örtünmede fıtratımızda olan birşey,hepimiz bir ergenlik çağından geçtik öncesinde vücudumuzdaki uzuvlarımızdan cinsel kimliklerimizden bihaber dolaşırken,bedenimizde meydana gelen değişimle yaradılışımızda bizlere atılmış olan programa uygun hareket etmeye başladık.Kızlar büyüyen göğüslerini kapatma güdüsüne sahip oldular,erkeklerde benzeri çekincenlik ve kendini koruma duygusuna.Artık o küçükken güle oynaya yapılan " .... yavrum hadi göster amcalarına pipini" ifadeleri yüz kızartmaya ve hiçte hoşumuza gitmeyen bir durum olmaya başladı.O dönemlerde yapılan koruma,korunma reflexleri fıtramızda olduğundandı sonrasında çevre,iletişim araçları vasıtasıyla bu duygular elbette değişime uğradı.Ama en doğru davranış en saf tavırlar bence o dönemdekiler...

Öte yandan ilahi kitapta direk cümle cümle hüküm aramak yani tümevarımcı zihniyet bizleri hataya sürüklüyor gibi.Oysa Kur'ana bütünsel bakıldığından sorunların çözümü daha kolay.Örneğin ben zinaya yaklaşmayın ayeti gibi genel bir çok şeyi anlatan bir ayeti anımsadığımda çoğu taşlar yerine oturuyor.Demekki zinaya bizi yaklaştıran herşeyden her sebepten uzaklaşacağız.

Erkek kadında kendinden farklı olan çoğu şeyden tahrik olur.Ayrıntıya girmeye gerek yok ama göğüsler de ciddi anlamda tahrik unsurudur.Bu nedenle ayetlerde açıkça göğüsleri kapama emri bulunamasa bile bir mümineye yakışan öncelikli kendini koruma daha sonra çevreyi rahatsız etmeme adına kapamasıdır.Başörtüsü konusunu ise avret konusuyla bir tutmuyorum.

Biraz dağınık oldu kusuruma bakmazsınız inşaAllah...

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bu ayet göğüsleri örtük dolaşan kadının yaka yırtmacına dikkat edip örtünü üzerine sal diyor yakınların yanında yaka yırtmacını ört sakla demiyor. (savana)

 

Evet.

 

Ama sakla kelimesine dikkatinizi çekmek isterim çünkü amaç göğüs yırtmacını değil kolyeyi örtüp saklamaktır. Konu kolyedir; göğüs yırtmacı değil. İnanan bir kadın kolyesiz ise göğüs yırtmacını ister kapatır ister açık bırakır.

 

Bir daha: konu göğüs yırtmacı değil; örtülüp saklanması istenen o değil.

 

Yok, "Odur!" denirse zerinde balıkçıyaka kazak bulunan bir kadın, kazağının üzerine taktığı kolyesini  teşhir ediyor izlenimi vererek ortalarda dolaşabilir mi?" sorusu akla gelir.

 

Göğüs yırtmacı olup ta göğüsleri açıkta bırakan giysi olur mu?

 

Bakın yine o amaç saptırması... Konu göğüsler değil; konu kolye.  "Hayır! Konu göğüslerdir!" iddası sonu fuhuşa varan uygunsuzluğa kapıyı aralamaktır.

 

Çünkü göğüs denen ziynet, şehvet uyandırdığı için, önce kapatılyor; sonra ayetteki illa kelimesinden sonra listelenen müstesna kimselere açılıveriyor. İstisnalar listesindeki o kimselerin arasında örneğin erkek hizmetçiler (t tabi’ıyne ûli’l ırbeti mine’r ricâl) var. Onlar da şehvet duygusuna sahip. Akılda iyi kalsın diye şu değimi kullanayım: bu ne lahana turşusu bu ne perhiz.

 

Sayın savana, diyorsunuz ki göğüslerini kapatsınlar demiyor göğüsler kapalı. GÖĞÜSLER KAPALI. Demek ki göğüslerin örfen avret sayıldığı bir yerdeyiz. Senegal’de değil. Ama yine de inanan bir kadın göğsünü  erkek hizmetçisine açabilir?  Bu ne lahana turşusu bu ne perhiz.

 

GÖĞÜS denen ziynetin örfen avret olduğu yerlerde örneğin Türkiye’de hiçbir kadın, mindar’ın değimiyle, göğüsler fora ortalarda dolaşamaz. Kendi adıma konuşayım kadın olsaydım ben buna cesaret edemezdim.

 

Nûr 31’de Yüce Allah takı denen ziynetten söz ediyor; göğüs denen ziynetten söz etmiyor. Tesettür fesadını İslama yamayabilmek için "Allah göğüslerden söz ediyor!" diyen fuhuş tellalarının kervanına katılmayın. Lütfen.

 

Allah ne diyorsa o. Allah’ın dediğini Allah’a bırakın.

 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

GÖĞÜS denen ziynetin örfen avret olduğu yerlerde örneğin Türkiye’de hiçbir kadın, mindar’ın değimiyle, göğüsler fora ortalarda dolaşamaz. (Hasan Akçay)

Göğüsleri, saçı başı, gerdanı, yüzü... avret sayan örf, Allah'ın buyruğu değildir; o halde din yasası değidir.

Dinde yasa yapma yetkisi Allah'ın tekelinde (42:21) ve O'nun yasaları, tamamlanmış olan İslamın kutsal kitabı olan Kuran'dadır. Yani Kuran da tamamdır.

Buna rağmen örneğin göğüsleri avret sayan Türkiye'deki örfe ve kadının yüzünü avret sayan Suudi Arabistan'daki örfe din yasası muamelesi yapanlar aslında o örflerin sahibi olan insanlara rab muamelesi yapmaktadır. Şirk günahı işlemektedir.

Ama ben saçı başı avret sayan örfe uyup saçımı başımı örtmek sitiyorum! Örtün. Ama "Başörtüsü Allah'ın emri!" demeyin. Ama ben göğüsleri avret sayan örfe uyup göğsümü örtmek istiyorum! Örtün. Ama "Sütyen Allah'ın emri!" demeyin. 

Nûr 31'den göğüslerin kapalı olduğunun anlaşılması göğüsleri kapamanın Allah'ın emri olduğu anlamına gelmez.

"Göğüs yırtmacının üzerine başörtülerini vursunlar!" denmesinden başın örtülü olduğu anlaşılıyor diye "Başın örtülmesi Allah'ın emri!" olmaz.

Tıpkı nasıl Mâide 6'dan abdest sırasında mesh edilen başın açık olduğu anlaşılyor diye "Başın açık olması Allah'ın emri!" olmuyorsa. 

İşaret başka, emir başka.

Nûr 31'deki başörtüsü başın kapalı olduğunu gösteren işarettir; "başörtülü olun!" emri değil. Mâide 6'daki mesh, başın açık olduğunu gösteren bir işarettir; "Başaçık olun!" emri değil.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Alperen'in iletisi:

 

siyah Yazdı:

KADININ TAMAMI AVRET TİR. KADINA AVRAT DENMESİDE BURDAN İLERİ GELMEKTEDİR. KADININ YÜZÜ, ELLERİ VE AYAK BİLEKLERİNE KADAR MÜSTESNA DIR. ANCAK KADININ YÜZÜ GÜZELSE VE GÖRENİ FİTNEYE DÜŞÜRECEKSE YANİ NE GÜZEL BİR KADIN DETİRTECEKSE O ZAMAN YÜZÜ DE MAHREM OLUR.



Selam Siyah

Hangi dinde var bu hüküm?

Kur'andaki Dinde mi? Yoksa uydurulan Dinde mi?

Erkekler Kulübünün Militanları kafalarına ve şehvet katsayılarına göre din uydurmuşlar. Bunu da Allah'ın dini diye pazarlamışlar. Bizden de bu çarpık ve sapkın dine iman beklemişler. Yazık ki geniş bir kitleye amenna dedirtmişler.

Ama artık yemezler. Miadınız doluyor, şükür.

 

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

İSLAM BU DEĞİL

Yazan: Amir Taheri

New York Post

http://www.benadorassociates.com/article/509

 

Türkçeye çeviren: Hasan Akçay

 

Batının dertli başı

 

15 Ağustos 2003—FANSA’NIN başbakanı Jean-Pierre Raffarin devlet okul ve hastanelerinde türbanı yasak eden tasarıyı hazırlayacak kurulu nihayet atadı. Fransa’da geçen yıl kurulmuş olan İslamî İbadet Yerleri isimli örgüt buna şiddetle karşı çıkıyor.

 

Türbanla Almanya’nın da başı dertte. İslamın gereği olduğu söylenen bu giysiyi devletin ve bazı eyaletlerin yetkilileri yasakladı ama İslamî örgütler onları dinî ayrımcılıkla suçlayıp mahkemeye veriyor. 

 

Ve Amerika Birleşik Devletlerinin hava alanlarında yolcuların üstü aranırken türban çıkarılmak zorunda. Amerika’lı bazı mümineler de bunu Amerikan anayasının insan haklarıyla ilgili maddelerine aykırı buluyor ve yetkilileri  mahkemeye veriyor.

 

Lübnan’lı Şii kadınların cinsel tacizden kurtulması için

 

Bütün bu karşı çıkışların gerekçesi şu: türban İslamdaki farzlardan biridir; ona getirilen yasak, İslama saldırdır. 

 

Ama gerçek dışı bir iddia bu. Türban, dinen zorunlu değil. İslamın kutsal kitabı olan Kuran’da ve Peygambere ait olduğu öne sürülen hadislerde farz olarak geçmiyor.

 

Başörtüsünün bu türü 1970’lerin ilk yıllarında Musa Sadr tarafından icat edildi. İran’lı bir mollaydı Sadr; Lübnan şii toplumunun başına geçmişti.

 

Musa Sadr’la Beyrut’ta 1975’te gazetem için görüştüm. Bana açıkladığına göre türbanı Louvre müzesinin klasik resimlerindeki gibi giyinen Katolik rahibelerin başlarındaki örtüden esinlenerek icat etmişti.

 

O günlerde Lübnan’ın güneyine egemen olan Yaser Arafat’ın silahlı adamları kadınlara sarkıntılık ediyordu. Sadr şöyle düşünmüştü: Şii kadınlar türban giyip kendilerini tanıtırsa cinsel tacizden kurtulurlar. 

 

Yerden mantar biter gibi 

 

Sadr’ın icat ettiği türban ilk anlamlı çıkışını 1977’de yaptı. Şahlığa direnen İslamcı-Marksçıların simgesi olarak. Ve 1979’da Mollalar, yönetimi ele geçirince binlerce türbanlı kadın yerden mantar gibi çoğalıverdi.

 

İran İslam Cumhuriyeti’nin ilk devlet başkanı Ebu’l-Hasan Beni-Sadr 1981’de şunu ilan etti: "bilimsel araştırmalar gösterdi ki kadın saçı erkekleri delirten ışınlar yayıyor."  Çiçeği burnunda İslam yönetimi toplumu korumak için derhal bir yasa çıkardı. Yıl 1982. Altı yaşın üstündeki bütün kadınlar, dinî inançları ne olursa olsun, bundan böyle türban giymek zorundadır. Yasayı çiğneyen kadına 100 sopa vurulur ve altı ay hapis cezası verilir.    

 

1970’lere dek hiçbir kadının giymediği türban 1980’lerin ortasından itibaren Avrupa ve Amerika dahil dünyanın her yerinde milyonlarca kadının üniforması haline geldi.

 

Bazı genç mümineler, özellikle Batı’da İslama geçenler, bir güzel ikna edildi ki bu yeni türban giyilmeden Müslüman olunamaz. (Kanada’lı Katherine Bullock henüz türbanı incelerken Müslüman oldu; kapanıp saçını örtmek öylesine sevimli geldi ona.)

 

Ayağa takılması istenmiyen paket 

 

Pazarlamacılar türbanı, kadının özgürlüğünü kısıtladığı için överler. Örneğin türban, kadının görebildiği alanı kısıtlar; duyabildiği sesleri kısıtlar ve sonuçta onu bir mal gibi edilgen yapar. Paketlenip ayağa takılmayacağı bir yere atılan mal.

 

Dinle ilgisi yok 

 

Bütün toplumlardaki kadınlar gibi İslam dünyasındaki kadınlar da yüzyıllardır başını örtüyor. Çakşır, bürgü, çarşaf, yeldirme, yaşmak... Yani adı değişir ama kendisi kalıcıdır. Kökünde kabilevî, kavmî ve genellikle folklorik bir olgu vardır; kısacası örf. Ama din? Asla.

 

(Segal'de kadınlar tarlada çalışırken güneşe karşı cicili bicili bir başörtüsü giyerler ama üstsüzdürler.) 

.....

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Ama sakla kelimesine dikkatinizi çekmek isterim çünkü amaç göğüs yırtmacını değil kolyeyi örtüp saklamaktır. Konu kolyedir; göğüs yırtmacı değil. İnanan bir kadın kolyesiz ise göğüs yırtmacını ister kapatır ister açık bırakır.

 

Bir daha: konu göğüs yırtmacı değil; örtülüp saklanması istenen o değil.

 

Yok, "Odur!" denirse zerinde balıkçıyaka kazak bulunan bir kadın, kazağının üzerine taktığı kolyesini  teşhir ediyor izlenimi vererek ortalarda dolaşabilir mi?" sorusu akla gelir.

 

Göğüs yırtmacı olup ta göğüsleri açıkta bırakan giysi olur mu?

 

Bakın yine o amaç saptırması... Konu göğüsler değil; konu kolye.  "Hayır! Konu göğüslerdir!" iddası sonu fuhuşa varan uygunsuzluğa kapıyı aralamaktır.

 

Selam

Hayır hasan akçay kardeş fuhuşa kapı aramak değildir.Bir kadın yaka yırtmacını emrinde çalışan yanında örtüp saklamazsa fuhuşa davet etmez.

 

Ayette göğüs yırtmacındaki ziynet süs kolye ise örtünüp saklanması gerekn bu ise araf 30 ve 31i nasıl açıklıyorsunuz.Allah açık ve net şekilse takıları süsü kim yasaklayabilir takının diye emretmiş.

 

Siz dedinizki nur31 de yasaklanan takı teşhiri

takı aşırıya gidilip teşhir edilmeyecek.

yasak olan takı takmak değil teşhir dediniz

 

Ancak takı teşhirini açıklayamıyorsunuz.ve şimdilerde bu ayette örtülmesi gereken kolye ayet kolye teşhiridir demeye başladınız sanırım



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bir kadın yaka yırtmacını emrinde çalışan (erkeğin) yanında örtüp saklamazsa fuhuşa davet etmez. (savana)

Öncelikle göğüs yırtmacına yaka yırtmacı demeyi bırakalım. Allah ne diyorsa o. Yaka yırtmacının altında gerdan var; göğüs yırtmacının altında ise memeler.

Sonra şu sorunun cevabını düşünelim:

İnanan kadının, göğüs yırtmacını bir imamın yanında açmasında ne sakınca var ki Allah kadına "Açma!" diyor? 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam

 

inanan kadın yaka yırtmacını imamın yanında açsada fuhuşa davet etmez.

 

İşin içine fuhuşa daveti sokan beşeri yorum.Allahın yasaklarına neden bulup bu nedene göre iman etmem.Allah şunu yasaklamıştır çünkü şundan dolayı yasaklamıştır demek haddim değil.Daha önceki yazılarımdada belirttim.Benim yasakları emirleri haramları helalleri Allah neden koymuş sorusuna bulduğum ortak cevap araf 157.

 

faiz neden yasaklanmış? cevap araf 157

süt kardeşle neden evlenilmez? cevap araf 157

örtümü yaka yırtmacına neden salacağım? cevap:araf 157

neden zina etmeyeceğim? cevap araf 157

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats