HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

selam savana

ozaman sen söylermisin kapanma nedir ne kadardır

siz bana kızarak söylediğiniz şeylerde benim tam tersi olarak söylediğim şeylerimi yapıyorsunuz yani size göre kapanma üreme organlarımı sadece eğer öyle ise buyrun hodri meydan varmı öyle bi babayiğit bir de nue31 ayetini nasılanlıyorsunuz yaka açıklarının kpatılması ile alakalı yani kadının ön arka hariç her yer açıkta allah sadece buna ilaveten yaka açığınımı kapatmamızı istiyor yaka açığını kapat gögüs bel sırt baldır bacak açıkta kalsın olurmu sizce aklınıza uygun mu bu şekiil bu din akıl dini değilmi..

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Sela mindar

Kızarak söylemedim lütfen yanlış anlamayın.

Bir kere nur 30 ve 31 insanlara şöyle şöyle giyinin emri veren ayet değil.

bu ayet bize örtünüp saklanılması gereken yerlerin kurana göre nereler olduğunu açık ve net şekilde bildiren ayet bundan ötesi artık toplumların örfü veya kişilerin tercihine kalmıştır.

bu ayet kadın göğüslerini cinsel organlarını örtüp saklayacak ama  baldırını bacağını göbeğini kollarını saçını açacak emri değil.Öncelikle bunun farkında olmalıyız.

Kuran giyimin asgari sınırı budur demiş bundan sonrasını belirtip açıklamadığına göre demkki kulların seçimine bırakmıştır.

kapat gögüs bel sırt baldır bacak açıkta kalsın olurmu sizce aklınıza uygun mu bu şekiil bu din akıl dini değilmi..(mindar)

Bu cümleyle ayeti sorgulayıp Allah neden bize sadece yakaya göğüslere dikkat çekip orayı örtün saklamış demiş cinsel organlarınızı saklayın demişte kolu bacağı baldırı örtün saklayın dememiş diye hesap sormaktadır.Ve bu hesabı soran toplumun görüş ve anlayışına kadına bakış açısına göre şekillenmiş akıldır

Başka bir söylemle; Allah neden bu gün benim kadının örtük olarak görmek istediğim yerlerine işaret edip bunlarıda örtüp sakla farziyetide getirmemiş benim örfüme ters düşmüş demektir

bu güne kadar bize ayetlerdeki emir yasak haram helal vs açıklanırken hep nedenler gösterildi ve Allah bunu bu nedenle yapmış dendi.

nur30 31 de örtünmenin asgarisinin sebebi erkeğin ve kadının namuslu bilinmesi içinmidir?

Kadının örtünmesi cinsel cazibenin gizlenip erkeği tahrik etmemesi içinmidir?

Bu sebepleri uyduran beşeri yorum ve bize yutturup örf ve ahlak kuralı saydıran yine beşeri yorum ..kuran değil

Allahın tüm koyduğu emir ,haram ve helalleri anlarken beşeri yorumla varılan sonuca göre değil araf 157de Allahın bize bildirdiği nedene göre anlamlıyız.

süt kardeşimle evlenemem neden?cevap araf 157

Hırsızlık etmem neden?cevap araf 157

faiz alıp vermem neden?cevap araf 157

zina etmem neden?cevap araf 157

nur 30 ve 31 de örtünmesi sakınılması gereken yerlerimi açmam neden?cevap:araf 157

 

157 Onlar ki, yanlarındaki Tevrat ve İncil'de yazılmış bulacakları ümmî peygambere uyarlar; o onlara iyiliği emreder, kötü ve çirkinden onları alıkoyar. Güzel şeyleri onlara helal kılar, pis şeyleri onlara yasaklar. Sırtlarından ağırlıklarını indirir, üzerlerindeki zincirleri, bağları söküp atar. Ona inanan, onu destekleyen, ona yardım eden, onunla indirilen ışığa uyan kişiler, kurtuluşa erenlerin ta kendileridir.

 

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

sanırım yazışmaların kilit noktası şu:

Nur 31, çıplak birini giydiren bir ayet değil... zaten giyinik olana yapılan bir düzeltme, bir uyarı...

çıplak olanı giydiriyo diye düşünürsek, mindarın soruları gelir akla...

giyinik olana yapılan bir düzeltme ise, ki öyle... göğüs yırtmacına dikkat çekiliyor

  • Ayrıca kişini utanç verici yerlerini örtmesi sadece inanlar için değil, tüm ademoğulları için genel geçer bir ilke:

(A'RAF suresi 26. ayet) Ey Ademoğulları, biz sizin çirkin yerlerinizi örtecek bir elbise ve size 'süs kazandıracak bir giyim' indirdik (varettik). Takva ile kuşanıp-donanmak ise, bu daha hayırlıdır. Bu, Allah'ın ayetlerindendir. Umulur ki öğüt alıp-düşünürler.

 



__________________
Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

sizin dediğiniz gibi gögüs çatalını kapat ama gögüsler açıkta böyle bir örf olsa bile böyle bir komik hüküm olmaz.... ben sizin yazdıklarınızdan böyle anladım yanlış anlamışsam düzeltin lütfen.... (mircan)

Elbet yanlış anlamışsınız; gögüs çatalını kapat ama gögüsler açıkta demedim; ima olarak bile böyle bir komik iddiada bulunmam mümkün değil çünkü Mahrem, ziynet, Avret bölümünde yazdıklarıma taban tabana zıttır. Yazdıklarımı hiç anlamadığınız apaçık ortada. Mircan bile böyle yaparsa... eyvah!

Söylediğim şu:

Kapatılması istenen şey göğüs denen bedenî ziynet değil, göğüs yırtmacıdır; dolayısıyla  göğüs yırtmacının altındaki takı ziyneti: kolye.

Nûr 31’deki kapatma buyruğunun örfen şehvet uyandıran saçla, gerdanla, göğüsle, kısacası "bedenî ziynet"le yani tesettürle ilgisi yok. Eğer olsaydı Allah, örfen şehvet uyandıran göğsü önce kapattırıp ardından açtırmak suretiyle aç-kapat, aç-kapat, aç-kapat-aç şeklinde bir komiklik ve örfen fuhuşa davetiye şeklinde bir ahlaksızlık yapıyor olurdu. Hâşâ.

Burada yaptığım örf vurgusuna lütfen dikkat. Sırası gelince sayın savana’nın bir sorusunu cevaplarken bunu size hatırlatmam gerekecek.

Yazımı burada kesiyorum çünkü uzatırsam dikkatinizin dağılması ve yine yanlış anlamanız söz konusu. Özür dilerim, ağzım yandı; yoğurdu üfleyerek yemek zorundayım.

Sevgi ile, Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

Elbet yanlış anlamışsınız; gögüs çatalını kapat ama gögüsler açıkta demedim; ima olarak bile böyle bir komik iddiada bulunmam mümkün değil çünkü Mahrem, ziynet, Avret bölümünde yazdıklarıma taban tabana zıttır. Yazdıklarımı hiç anlamadığınız apaçık ortada. Mircan bile böyle yaparsa... eyvah!

şimdi söyle hasan abi siz madem böyle diyorsunuz ama geçmiş sayfalarda senegalli bi kadının gögüslerini açmasında bir mahsur yok diyorsunuz benim takıldığım konu bu. allah yaka açığını kapatmamızı istiyorsa demekki gögüsler kapalı zaten..... o yüzden senegalli de afrikalıda türkiyeli müslüman kadın da gögüslerini kapatmak zorundadır....

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

ben dedimki gögüsler kapalı ise demekki ordan aşağısı kapalı demiştim

bana bi arkadaş demiştiki  nerden biliyosun hangi ayette yazıyor demişti şimdi ben soruyorum o arkadaşa hangi ayette buraların dıışnda başka yerleri örtmeye gerek yoktur diyor.... bu ayetler tam açık değil bize anlamak düşüyor yorum yaparak aklımızı işleterek allahın neyi kastettiğini anlamalıyızz....

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

allah yaka açığını kapatmamızı istiyorsa...

Güzel kardeşim, nolur kelimeleri doğru kullanın. Doğru kelime: göğüs yırtmacı. Kanıt olarak, Yüce Allah Hz Musa'ya ne buyurdu, onu anımsayın:

Elini koynuna sok -Üslük yedeke fî ceybike (28:32). Koynuna yani göğsüne. Hz Musa elini yaka açığına değil göğüs yırtmacına soktu değil mi? 

demekki gögüsler kapalı zaten..... o yüzden senegalli de afrikalıda türkiyeli müslüman kadın da gögüslerini kapatmak zorundadır....

İyi ama Allah göğüslerini kapatsınlar diyor olamaz ki.

Bakın "açmasınlar"ın hemen ardından illa diyor. İlla = fakat. "Fakat örneğin erkek hizmetçilerine açabilirler." Yani Allah "İnanan kadınlar göğüslerini erkek hizmetçilerine açabilirler; bunda sakınca yok!" diyor olabilir mi?

Lütfen düşünün. "Erkek hizmetçilerine açabilirler," diyor ama "Mahalle mescidinin imamına açabilirler," demiyor. Ne fark var kardeşim ikisinin arasında şehvet açısından? Hiçbir fark yok. Hattâ şehvetini gemelme bakımından imama, erkek hizmetçiden belki daha bile güvenilir.

Demek ki şehvete kapılmakla ilgisi yok o buyruğun; dolayısıyla örfen şehvet uyandıran göğüslerle ilgisi yok. 

Örtülmesi istenen, göğüs yırtmacının altındaki kolye ziynetidir. 

İmam, kadının mekanen ve malen yakını değil; kadının kolyesini kendisine açmasını takı teşhirciliği diye algılayabilir çünkü kadının uzağındadır; doğru değerlendirme bakımından hizmetçinin sahip olduğu imkan yok imamda. Yanlış değerlendirir; teşhircilik kokusu alır; iğrenir; belki kıskanır. O halde sakınca var.

Ama erkek hizmetçi, kadının yakınındadır; kadının tavrını doğru anlama ya da en azından iyi niyetle değerlendirme imkanına sahiptir. Artı, o kadından ücret alıyor. Kötü niyetle yanlış tepki gösterirse, örneğin teşhircilik sayıp iğrenir ve iğrendiğini gösterip kadını üzerse ya da kolyeye göz dikerse kadın onu işten atar.

Evlenmeden önce Hatice'nin Muhammed adındaki hizmetçisini düşünün. Hatice'nin Muhammed'e nesini göstermesi sakıncasızdır; göğsünü mü, Muhammed'in kendisine armağan ettiği nadide kolyeyi mi?

senegalli de afrikalıda türkiyeli müslüman kadın da gögüslerini kapatmak zorundadır....

Senegal'de erkekler üstsüz kadınları görünce şehvete kapılsaydı haklı olurdunuz. Kapılmıyorlar. Belgesel izliyorsunuz, değil mi. Afrika'da kadınlı erkekli yerliler. Kadınların göğüsleri açık. Erkeklerin kılı kıpırdamıyor. Maddi gerçek bu.

Tabii şu da var: Senegal'li kadınlara göğüslerini kapattırıp bir güzel açıklarsınız: "Yoksa erkekler şehvete kapılır!" Kadın göğsünün şehvet uyandırdığı fikrini akıllarına, bilinçlerine sokarsınız. Onların örfünü kendi örfünüze benzetirsiniz. O zaman sizin dediğiniz olur.

Türkiye örneğinde görüldüğü gibi bazı yerlerde erkeklerin kadın göğsü karşısında şehvete kapılması örfe bağlı bir tavırdır; göğüsler doğal olarak şehvet uyandırdığı için değil.

Tıpkı kadının yüzü gibi. Türkiye'deki örfe göre erkekler kadınların yüzünü görünce şehvete kapılmıyor ama Suudi erkekleri deliriyor.

bana bi arkadaş demiştiki  nerden biliyosun hangi ayette yazıyor demişti şimdi ben soruyorum o arkadaşa hangi ayette buraların dışında başka yerleri örtmeye gerek yoktur diyor....

Mâide 101'e dikkat. İnananlar vahyen hükme bağlanmamış olan konularda "Acaba haram mı, helal mı?" diye sormazlar. Sormalarını Allah istemiyor. Sormayacaksın kardeşim, "Kadının göğüslerini açması haram mı?" diye. Kolyelerini kendilerinden uzak duran kimselere açmamalarını istiyor. Kolye, KOLYE. Göğüs değil.

Kuran'a göre avret inanan bir erkeğin ve inanan bir kadının apışarasıdır. İnananlar yalnızca oralarını eşlerinin dışındaki kimselerden saklarlar (23:5-6, 24:30; 24:31, 70:29-30). Bunun dışında din kuralı olarak avret yok. Allah'ın  Mâide 101'deki uyarısını lütfen kâle alalım. 

Ama apışaramızın dışında örfen avret sayılan yerlerimiz var. Var olmasına var da...şuramızı buramızı avret sayan örfümüz din kuralı değildir. Örneğin kadın yüzünün Suudi Arabistan'daki erkekleri kudurtması yüzünden kadının yüzünü avret sayan Suudi örfü din kuralı değildir.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Hasan Akcay Yazdı:

sizin dediğiniz gibi gögüs çatalını kapat ama gögüsler açıkta böyle bir örf olsa bile böyle bir komik hüküm olmaz.... ben sizin yazdıklarınızdan böyle anladım yanlış anlamışsam düzeltin lütfen.... (mircan)

Elbet yanlış anlamışsınız; gögüs çatalını kapat ama gögüsler açıkta demedim; ima olarak bile böyle bir komik iddiada bulunmam mümkün değil çünkü Mahrem, ziynet, Avret bölümünde yazdıklarıma taban tabana zıttır. Yazdıklarımı hiç anlamadığınız apaçık ortada. Mircan bile böyle yaparsa... eyvah!

Sevgi ile, Hasan Akçay

Sevgili Hasan,

mindarla Mircanı karıştırıyorsunuz galiba,o ifadeler mindara ait:)

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

İyi ama Allah göğüslerini kapatsınlar diyor olamaz ki.

Bakın "açmasınlar"ın hemen ardından illa diyor. İlla = fakat. "Fakat örneğin erkek hizmetçilerine açabilirler." Yani Allah "İnanan kadınlar göğüslerini erkek hizmetçilerine açabilirler; bunda sakınca yok!" diyor olabilir mi?

Lütfen düşünün. "Erkek hizmetçilerine açabilirler," diyor ama "Mahalle mescidinin imamına açabilirler," demiyor. Ne fark var kardeşim ikisinin arasında şehvet açısından? Hiçbir fark yok. Hattâ şehvetini gemelme bakımından imama, erkek hizmetçiden belki daha bile güvenilir. (hasan akçay)

Selam

Evet göğüslerini kapasınlar demiyor göğüsler zaten kapalı ama açık olan göğüs yırtmacı.Allah göğüs yırtmacı olan elbiseyle giyinik mümin kadınlara dikkat çekip örtünüzü o yırtmacın üzerine salın diyor.

Mümin kadın mahalle imamı yanında göğüs yırtmacı örtük gezecek ama erkek hizmetcisi yanında göğüs yırtmacı üzerindeki örtüsünü çıkarabilecek.

Sizin söylediğiniz gibi göğüslerini açmayacak çünkü ayette söylenen bu değil.Göğüs yırtmacı olupta göğüsleri açıkta bırakan giyisi olurmu?

O kadın çıplak bedenine yaka yırtmacı olan bebek önlüğü gimiyorsa olmaz.

Bu ayet göğüsleri örtük dolaşan kadının yaka yırtmacına dikkat edip örtünü üzerine sal diyor yakınların yanında yaka yırtmacını ört sakla demiyor.Göğüsler örtük dolaşmaya onay ,göğüs yırtmacı olan giyisiye belirli listedeki kimseler dışında yırtmacın örtünmesi emri



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 Selam Hasan Akçay,
  Kuran insanı ve toplumu medenileştirme gayesi taşır.İnsanların dişilklerini veya pazu güçlerini değil kişiliklerini ön-plana çıkartmasını ister.Bu nedenle zinet konusunda dönüp dolaşıp altın zincir takmaya takılmanızı doğrusu size yakıştıramadım.Oysa sayın Savana kardeş,bir kadın üye olarak kendi hemcinslerini ilgilendiren bu konuda daha tutarlı şeyler söylüyor.
  Üstelik siz bu konudaki diğer itirazları da (ör.Kadının parmağına pahalı yüzük takması,koluna bilezik doldurması,.. gibi)cevaplamaktan kaçınıyorsunuz.Senegal örneğiniz de tutarlı değil.Çünkü buranın kadınları başka ülkelere gittiklerinde örfümüz böyle deyip bu şekilde gezemez.
  İnsani olanın sınırını Kuran belirlemiş ve kadının dişi bir mahluktan ziyade,onurlu bir insan olduğunu ortaya koymak için erkeklerden fazla olarak göğüs çatalını açıkta bırakacak şekilde ayette belirlenenler dışındakilere gösterilmesini ona yasaklamıştır.
 Gerçi bizim toplumda bu kural ne kadar geçerli tartışılır.Kızının evinde bile baş açmasını tehlikeli gören bir sürü baba varken,ama bizim için ayetlerin ne dediği önemlidir vesselam.



__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats