HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Mirasla ilgili sorular Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bu arada verdiğim örnekle ilgili hiçbir şey söylemediğiniz gözümden kaçmadı. Evet, verdiğim örnekteki ailede mirası nasıl dağıtırdınız?  (okun)

 

Hiçbir şey söylemedim. Çünkü savana’ya sorduğunuzu sandım; araya girmek istemedim. Ama şimdi  bana sorduğunuz açık ve net.

 

*

 

Diyelim ki sizin tarif ettiğinize benzeyen bir aile var ve bunlar bir zamanlar tamamen fakirdi. Sonra “çocuk”larının çok özel bir yeteneği fark edildi. Mesela iyi bir dansçı diyelim. Bunun sayesinde büyük bir servet kazandılar. Bu servet sayesinde ana, baba, büyükanne, büyükbaba epey bir rahata kavuştular.

 

Bütün para veli olarak annenin üzerinde kayıtlı olsun. Yani para annenin parası oldu. Zaten annenin çocuk üzerindeki hakkı düşünülürse bunda yadırganacak bir şey de yok. Fakat anne öldü

 

ve bu arada çocuk da bir kaza geçirip felç oldu.

 

Senaryo bu ya büyükanne ve büyükbaba kötü insanlar ve bu servetin bir kısmını annenin saflığıyla kendi ellerine geçirmişler (tamamen kanuni) ve çocukla da hiç ilgilenmiyorlar.

 

Kalan mirası çocuğa tamamen versen dahi onun ömrünün sonuna kadar ona yetmeyecek durumda.

 

Babanın da durumu iyi ve alıp başını gidiyor; başka bir kadınla evlenip ortadan kayboluyor. Bu durumda

 

(1)hâlâ “Kuran ayetlerine göre bölüşüm yaparım” mı dersiniz,

(2)yoksa birilerinin bunu araştırıp “miras tamamen çocuğun hakkıdır” hükmü çıkarmasını mı tercih edersiniz.

 

*

 

Öncelikle şunu söyliyeyim. Bu miras paylaşımına devlet el koyacaktır. Çünkü hile, kitabına uydurulmak suretiyle çocuğun hakkı yenmektedir. 

 

Vasiyet“ten söz etmiyorsunuz. Vasiyet yok, diyelim. Bu durumda ölenin yasal malvarlığı

 

(1)ya Allah’ın vasiyeti“ne göre pay edilir, ki Nisa 34’te ailenin geçimini erkekler sağlıyor diye dile getirilen şarta bağlıdır –bima enfakû min emval ihim;

 

(2)ya da devletin çıkardığı yasalarla belirlenen paylaşım oranlarına göre.

 

Şimdilik bu kadar. Başka sorularınız olacak, biliyorum. Çünkü devletin yasalarının Kuran ayetlerine aykırı olduğu gibi bir önyargınız var. O önyargının gereğini yerine getireceksiniz. Ama önce benim yazdıklarımı en baştan alıp bi okuyun lütfen.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Söz konusu mirasın "Allah'ın vasiyet"ine göre pay edilmesi için bu devirdeki ekonomik sistem öyle olacak ki kadınlar çalışmaksızın evde oturmak ve onların ekmek parası ailedeki erkekler tarafından kazanılmak zorundadır.

Yok öyle bir zorunluk artık. 

Uygulamadaki ekonomik sistemde, Yüce Allah'ın Nisa 32'deki hükmü gereğince, erkekler gibi kadınlar da çalışıp ailenin bütçesine katkıda bulunuyor:

...Erkeklere kendi kazandıklarında bir pay var; kadınlara kendi kazandıklarında bir pay var -li'r ricali nasibun mimma 'ktesebû ve li'n nisâi nasibun mimma 'ktebn.

O halde miras insanların yaptığı yasalara göre pay edilecektir. Benim anladığım, sayın okun, siz de bunu söylüyorsunuz ama iki ek iddiada bulunarak:

(1)Allah'ın miras ayetlerindeki hükümleri nesholmuştur yani yürürlükte değildir; (2)beşerî yasalar ilahî yasaların yerini alır.  

Hayır! İlahî vasiyet önerisinin beşerî vasiyetten sonra işlerlik kazanmasını hükme bağlayan da, beşerî vasiyetin yokluğunda ilahî vasiyet önerisinin uygulanmasını şarta bağlayan da o Allah. Yani hüküm yine O'nun. Ayetler hâlâ yürürlükte.

Beşerî yasaların ilahî yasaların yerini alması ise mümkün değil çünkü din yasalarını yapmak Allah'ın tekelindedir (42:21); insanlar din yasası yapamaz ki yaptıkları yasalar Allah'ın yaptığı din yasalarının yerini alsın. 

İnsanlar ancak ladini yani laik yasalar yapabilir.

Hiç merak etmeyin. Söz konusu çocuğun hakkını yiyen dedeyle nine aleyhinde devletin savcısı kamu davası açıp adaleti sağlayacaktır.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Selam Hasan Akçay,

Size yeterince zahmmet verdim. Başka sorum olmayacak. İlginiz için teşekkür ederim.

Şeriat, ilahi yasa beşeri yasa... konularına nesih ile ilgili açtığım başlıkta değineceğim.

Allah ilminizi arttırsın

Mutlu ve esen kalın

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

okun Yazdı:

Selam

Umuyorum ki bu başlıktaki son yazım olur.

Son kez anlatmayı deneyeceğim. 390 YTL miras olsun.

Kuran ayetinde geriye bıraktığından 6 da bir diyor.

Geriye bırakılan nedir? 390 YTL

Bunun 6’da biri nedir? 65 YTL

Sizin verdiğiniz pay nedir? 60 YTL

Yaptığınız işin ayete uygun olması için şu üç değerden birinin değişmesi gerekir:

Geriye kalan = 390

Bölüm = 6

Pay = 1

Artı ayete yeni bir şey katmamanız gerekir. Yani şu katmış olduğunuz 12/13 oranı ayetin neresinde var? Isıtılıp getiriliyormuş falan… Ben o ısıtıp getirenleri tanımam, bilmem. Allah’a karşı dürüst olmak zorundayız. Kuran’ı istediğimiz gibi konuşturamayız.

Benim yaptığım işlem kalanı 360’a düşürmekten ibaretti ki oranlar aynen uygulanabilsin. Çünkü diğerleri ayet ile sabit ama kalandan vergi alırsanız o düşer. Paylar ödenirken de devlet onu geri öder ve sorun kalmaz. Bu işlem de otomatiğe bağlanır, araya devlet falan karışmaz olur biter. Ancak gördük ki (RabbeKul arkadaş sağ olsun) bu sadece bir öneriymiş. Yani yaptığınızı illegal duruma düşürecek bir şey söz konusu değil. Evet, ayet “öneri” olduğu için ayete uygun olanı yapmış oldunuz ama eğer öneri değil de “emir” olsaydı yaptığınız asla ayete uygun olmayacaktı.

Bu arada verdiğim örnekle ilgili hiçbir şey söylemediğiniz gözümden kaçmadı. Evet, verdiğim örnekteki ailede mirası nasıl dağıtırdınız?

 

Selam okun

Miras neden 6 ya bölünsün?

Bakınız ayette ne diyor

Anne altıda bir ,baba altıda bir ,koca dörtte bir ,çocuk ikide bir alacak.

Esas olan verilen oranlardır.Ve miras bu oranlara göre eşit olarak bölüştürülmek zorundadır.Çünkü verilen emir böyle

Paydalar eşit değil.O halde ortada ortak paydada eşitlenmesi gereken hisseler var.Ortak paydada eşitlediğinizde paylarında oranı aynı eşitliğe paralel olarak artmakta.Neticede verilen oranlar korunmakta.

Mirastan pay alacak kişilerin sayısı 4.Dört kişininde elinde kendilerine ait hisseeri var.bu hisselerden biri 1\6 diye diğer 3 kişinin hissesinide 6 eşit parça üzerinden veremezsiniz.Yada hissedarlardan birinin payı dörtte bir diye mirası dörde bölüp tüm hissedarlara dağıtamazsınız.Çünkü emredilen oranlar var ve bu oranlara göre eşit dağılım yapmak zorundasınız.Her hissedarın payını ve hakkını gözeterek adil dağılım yapmak zorundasınız.

İşte bu dağılımı yapan matematik işlemi budur.

Bir bilinmiyenli denklemdir.Bilinmeyen ;hisseler oranında bütünün kaç eşit birime bölüneceğidir.denklemi çözdüğünüzde bilenmeyen=12\13 verir 390tl x12\13 ---> 390tl nın kaç eşit birime ayrılacağını ve bu birimin sayısal değerini verir.O halde bu değer üzerinden tüm hissedarların paylarını ellerindeki oranlar dahilinde dağıtırsınız.

Sizin hesabınızda; 390tl nın birer birimlik eşit parçacıklara bölünmüş olduğu varsayımı üzerinden gidip hissedarın hissesini buna göre hesaplıyorsunuz.

Oysaki verilen oranlar bize, hayır kalan miras birer birimlik eşit parçacıklara değil 12\13 lük eşit parçacıklara bölünecek diyor.

Bilemiyorum daha detaylı nasıl anlatırım.Keşke imkanım olsaydı burada sayı doğrusu çizip üzerinde gösterebilseydim.

Diğer örneğe gelince

Yetim hakkı yiyen karnına ateş doldurur buna rağmen yetimin ebebeyinleri onun hakkını yiyorsa Allah bunun hesabını onlara elbette sorar.

Benim Allahın koyduğu hüküm emir ve yasaklar konusunda izlediğim yolu sanırım sizde az çok biliyorsunuz.Sorgulayıp neden Allah böyle emetmişte , böyle böyle emretmemiş ,amacı neymiş sorularına cevap aramam.Bu gün dindeki bir yığın ilave haram, helal ,mekruh ,sevap ,müstahp ın var oluş nedeni sorgulayıcı zihniyetin bulmuş olduğu cevaplara göre şarta bağlı imanlarıdır.Aslolan şart koşmaksızın okuduk iman ettik secde ettik demek değilmidir?

Ben miras sistemindeki dağılımı olduğu gibi kabul edip adil buluyorum.Eğer vasiyet yazmadan ölürsem bu ayete göre dağılımın yapılmasını isterim.Ayetlerde öngörülen dağılımların nesh edilmiş olduğunuda düşünmüyorum.Bu ayetler laf olsun diye inmiş değil,mümin kimse buna uysun diye inmiş.

 

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selam

Belki yeri değil gerçekte ama
öyle oturduki son bir kaç sayfaya
kendimi alamadım. bakmayın kusuruma

inşallah soran çıkmaz bilgenin dininide : )
Okun'a sevgilerimle...

-------------


Ölmek üzere olan yaşlı baba,
üç oğlunu çağırarak yatağının başına,
vasiyette bulunur:

“Ben ölünce, birbirinize düşmeyin, size develerimi bölüştüreyim.
17 deve var ahırda.
yarısı büyük oğlana,
üçte birini ortanca alsın,
dokuzda biri küçüğünüze kalsın.”

Bir süre sonra hak vaki olunca,
babalarının vasiyeti uyarınca
miras paylaşılacak ya.
Gelirler bir araya

Bir türlü işin içinden çıkamazlar ama
17 deve var doğru da
bölünmüyor ne yarıya, ne üçe, ne dokuza,
derlerki aralarında

“Bu işin üstesinden ancak yaşlı bilge gelir!”
bir soralım bu derdimize çare nedir.

bu iş biraz karışık der bilge,
-"yeniden hesap yapın, size verdim benim deveyide"

Bak Allahın işine, onsekiz oldu deve durduk yerde
hesapta düzlenince pek keyifli olur bölüşmede

Önce bölünür miras 2` ye, büyük oğul a düşer 9 deve
Sonra 3`e bölerler, ortanca oğulda 6 deveyi çeker evine
mirası 9`a böldüklerinde küçük oğula kalır iki deve de.

Aaaa, bütün develeri paylaştıktan sonra ortada fazladan bir deve,
Oğullar yaşlı bilgeye başvururlar yine

gülerek bilge; ”İyi öyleyse!”
“işiniz görüldüğüne göre,
geri alayım bari devemide”

------------------


sevgiyle
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Ben miras sistemindeki dağılımı olduğu gibi kabul edip adil buluyorum. Eğer vasiyet yazmadan ölürsem bu ayete göre dağılımın yapılmasını dilerim. (savana)

 

Merhaba savana. Dağılımın Nisa 12’ye göre mi yapılmasını istersiniz, Nisa 176’ya göre mi?

 

Nisa 12:   

Bir adamın ya da kadının mirasçıları yalnızca bir erkek ya da kız kardeş ise bunların her biri bırakılanın altıda birini alır.  

 

Nisa 176:   

kardeşler kadınlı erkekli iseler bir erkek iki kadının payını alır.

 

Bu iki miras ayetine göre dağılımın nasıl yapılacağını biliyor musunuz? İsra 36'da "Bilmediğin şeyin ardına düşme; kulak, göz ve kalp sorumludur!" diyen Allah’a itaaten araştırmak gerekmiyor mu?

 

Nisa 11’de bir erkek evlada iki kız evladın payı denmiş olmasına da itiraz var. Hem de "Miras ayetleri artık geçerli değil," diyen okun kardeşimiz tarafından değil yalnızca; din yasalarının yaşamın her alanında geçerli olmasını isteyenler tarafından. Örneğin Sami Hocaoğlu.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Selam, sayın akçay

ya formu okuyanlar mushafı da okuyorlarmı diye kontrol ediyorsunuz
ya da
savana nın akrabalarını merak ediyorsunuz

hangisi?

birde ikide bir önümüze getirilen
çağ değişikliği kabak tadı verdi
ademden bu güne değişen bişi yok
hatta uydurmalar bile aynı

yeni bişisi yok aslında
sadece küfrün literatürü kapsamlı

evet bölüşümde ayetler esas alınmalı
ukalalık saymassanız
bence ekonomik geriliğin sebeblerden bazıları
iç edilebilindiğine inanılan mirasçının hakları

sevgiyle
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Siz bari yapmayın, sevgili iman. Nolur beynimin arkasını okumayın. Muhataplarım mushafı okumuş mu okumamış mı denetlemek aklımın ucundan bile geçmez.

Savana "Ben mirasımın bu ayete göre dağılımını isterim," dediği için sorumu ona yönelttim. Yoksa miras bırakmak durumunda olan herkese seslendim ve sorumun konusu bellidir. Aslında bir açış sorusudur. O konuyu da işledikten sonra yazmaya son vereceğim. Allah isterse.

Sevgi i,le, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
RabbeKul
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 29 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 30
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RabbeKul

Kur'an daki miras konuları, o dönemde hiç olmayan kadın haklarına dönük bir trendin başlangıcıdır. Yüce Allah insanlığa sıfırı bir yapmayı öneriyor. (Ayet böyle başlar-Nisa-11) İnsanoğluna düşense, bu trendi görüp biri iki yapmaktır. Bu konuyu salt uygulama amaçlı muamelat konusu yapan ve hala kadına yarım miras hakkı vermeyi savunan bence büyük yanılgıya düşer. Kaldı ki insanlığın insan/kadın hakları konusunda Allah'ın hoşnut edecek bir pozitif gelişimi sözkonusudur. Miras eşit hale getirilmiştir. Bu Ayeti bir emir olarak ya da salt anlamıyla muamelat konusu yapmak pozitif trendi geri çevirmektir.

Selam ile.



__________________
"Bizde ruhbanlık yoktur, hepimiz eşitiz ve dinimizin kurallarını eşit olarak öğrenmeye mecburuz" (Atatürk"ün Söylev ve Demeçleri, 1959, c.2, s. 90)
Yukarı dön Göster RabbeKul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: RabbeKul
 
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Selam Savana

Devam etmeyecektim ama öyle bir yazmışsın ki senin yazını okuyan beni geri zekâlı zanneder. Sadece 1/6 = 2/12 = 3/18… eklemeyi gerek görmedim diye sen de beni buradan yakalamış ve yaptığın işlemin payda eşitlemek gibi masum bir işlem olduğunu göstermeye çalışmışsın. Evet, 1/6 = 2/12 ama 1/6 = 2/13 değil. Ve sen ister 1 birimi 12/13’e indir, istersen benim yaptığım gibi ana paradan eksiltme yap, ilk baştaki ana paranın 2/13’ünü vermiş olacaksın. Yine dediğim gibi bunu yapabilirsin çünkü ayetteki amaç gerçekleşmiş oluyor. Ama benim yaptığım paranın eksilmesine bir bahane bulmaktı, sen ise hiçbir bahane bulmaya gerek görmüyorsun ve yine dediğim gibi katı emir saymazsan yapabilirsin.

Sanırım kendi aileni örnek verdin. Eğer durum buysa sana önerim sakın kızının matematik ödevlerine yardım etme. Hayır, yanlış anlama. Zeki bir kadınsın ve eminim matematiğin de iyidir. Ben sadece zavallı öğretmeni düşünüyorum. Çünkü kızın senden sadece matematik öğrenmeyecek, aynı zamanda düşük not alındığı zaman öğretmen hatalı olduğuna nasıl ikna edilir, eğer ikna olmazsa aynı şeyleri farklı şekillerde tekrar ederek kafasını duvarlara vurması nasıl sağlanır gibi şeyler de öğrenecek.

Ve bu arada “imakınınız” olmadığına sevindim çünkü söylediğiniz her cümleyi istisnasız anladım. O zamana kadar epey bir ya sabır çekmiştim zaten.

Şaka ediyorum alınmayınız.

Mutlu ve esen kalın

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats