HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Ayetlerin Neshedilmesi Ne Demektir Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Edip Bey kendi yorumunu yapmış.  Bu noktada söylenmesi gereken, yorumların beşerî olduğu ve ilahî hüküm muamelesi göremiyeceğidir.

Bunun bilincinde olarak ben de kendi yorumumu sunuyorum:

Kadın evli, kocası iş icabı 1 yıldır evinden uzakta. Kadın bu süre zarfında hamile kaldı; karnı burnunda. Çocuğun Kocasından olmadağı alenen ortada. Mahelleli, akraba bu kadının zina yaptığına şahit midir değil midir? (savana)

Elbette şahittir. Ama bu zina başka, Nûr 2’deki başka.

 

Nûr 2’deki, açıkta yapılmış; o kadar ki en az dört insan tarafından izlenmiş. Suç sabit olmuş. Suçlulara verilecek ceza Allah tarafından hükme bağlanıp ayete konmuş. Hani siz hep söylersiniz ya Allah’ın hükmüne hüküm eklemiyelim. Bu zinada hüküm Allah’ın. Bitti.

 

Sizin anlattığınız zina ise gizlide yapılmış; o yüzden görgü tanıkları ile kanıtlanamıyor. Yalnızca gözlem, akıl yürütme ve DNA testi gibi dolaylı yollara bel bağlanıyor.

 

Oysa kadın bir yıldır görmediği adamdan gizlice boşlanıp çocuğunun babasıyla evlenmiş de olabilir. Yani sizin anlattığınız zina bir “kanıtlama ve kitabına uydurma yarışı”na dönebilir. Bu ise insanları gizli zinaya özendirir; Humeyni İran’ındaki gibi muta yoluyla kitabına uydurulan  zina enflasyonu yaratır.

 

Neyse. Sizin anlattığınız zina Nûr 2’dekinden farklıdır; farklı cezayı gerektirir. Ama o ayrı bir konu.

 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hasan Akcay Yazdı:
Edip Bey kendi yorumunu yapmış.  Bu noktada söylenmesi gereken, yorumların beşerî olduğu ve ilahî hüküm muamelesi göremiyeceğidir.

Bunun bilincinde olarak ben de kendi yorumumu sunuyorum:

Kadın evli, kocası iş icabı 1 yıldır evinden uzakta. Kadın bu süre zarfında hamile kaldı; karnı burnunda. Çocuğun Kocasından olmadağı alenen ortada. Mahelleli, akraba bu kadının zina yaptığına şahit midir değil midir? (savana)

Elbette şahittir. Ama bu zina başka, Nûr 2’deki başka.

 

Nûr 2’deki, açıkta yapılmış; o kadar ki en az dört insan tarafından izlenmiş. Suç sabit olmuş. Suçlulara verilecek ceza Allah tarafından hükme bağlanıp ayete konmuş. Hani siz hep söylersiniz ya Allah’ın hükmüne hüküm eklemiyelim. Bu zinada hüküm Allah’ın. Bitti.

 

Sizin anlattığınız zina ise gizlide yapılmış; o yüzden görgü tanıkları ile kanıtlanamıyor. Yalnızca gözlem, akıl yürütme ve DNA testi gibi dolaylı yollara bel bağlanıyor.

 

Oysa kadın bir yıldır görmediği adamdan gizlice boşlanıp çocuğunun babasıyla evlenmiş de olabilir. Yani sizin anlattığınız zina bir “kanıtlama ve kitabına uydurma yarışı”na dönebilir. Bu ise insanları gizli zinaya özendirir; Humeyni İran’ındaki gibi muta yoluyla kitabına uydurulan  zina enflasyonu yaratır.

 

Neyse. Sizin anlattığınız zina Nûr 2’dekinden farklıdır; farklı cezayı gerektirir. Ama o ayrı bir konu.

 

Oysa kadın bir yıldır görmediği adamdan gizlice boşanıp çocuğunun babasıyla evlenmiş de olabilir.

 

Ve eski koca kendi yokluğunda eşinin ihanetine layık görülmeyi göze almaktansa boşanmaya razı olmuştur.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Swan
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 25 temmuz 2007
Gönderilenler: 48
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Swan

Selam Hasan Bey

Hiçbir beşeri yorumun ilahi hüküm muamelesi göremeyeceği konusunda elbette size katılıyorum. Yanlış anlamayın, niyetim asla konuyu sulandırmak değil ancak merak etmeden de duramıyorum.

Günümüz şartlarında bir çifte zina suçu yüklendiğini varsayalım. 4 tanık şartı da yerine getirilmiş. Bu durumda çiftin zina suçunu işlemiş olduğu Kuran hükmüne göre kanıtlanmış. Ancak çift ısrarla bu iddiayı reddediyor ve tanıkların yalancı olduklarını söyleyerek tıbbi test talep ediyor. Bu durumda Allah'ın bu nimetinden yararlanılabilir, değil mi? Yine varsayalım ki test yapıldı ve zina ettikleri iddia edilen çift test sonuçlarına göre aklandı. Ancak 4 tanık hükmüne göre hala suçlular. Bu durumda cezanın uygulanması gerekiyor mu? Kuran hükmünden cayılması yanlış olmaz mı? Eğer 4 tanık şartı yerine getirilmemişse, tıbbi testlerin sonuçlarına bakarak ceza verildiğinde Allah'ın hükmüne ters düşülmüş olur. Peki ya bu testler varolan 4 tanığı yalanlarsa? Sonuç olarak tıbbi testlerin insan tanıklardan daha güvenilir olabileceklerini biliyoruz.

Konuyu sulandırmışsam eğer tüm arkadaşlardan özür diliyorum.

Sevgiler

 

Yukarı dön Göster Swan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Swan
 
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Selam akarkadir,

İlk yazdığın mesajla ilgili yazıyorum. Sorularınıza geçmeden önceki alıntıladığınız cümleyi hatırlamıyorum. Benim söyleyebileceğim bir cümleye benzemiyor. Sorularınıza gelecek olursak:

1 – DNA ancak delil için kullanılır. Kesin ispat değildir. Çağımızda nasıl uygulanıyorsa öyle uygulanır.

2 – Bu durumda Kuran ayetinin benim bilmediğim bir faydası mı var? Ben tek kabul edilebilecek delil DNA’dır gibi bir şey demedim. İkinci soru tamamen anlamsız.

Sanırım nesih meselesinin anlamamışsınız. Kalkan dört şahitle ilgili hükümdür yoksa şahitlik kavramı ortadan kalkmış değildir. Bütün bunların zamanımızda bilimi bile varken kendimize o zamanın şartları için geçerli olan delillerle kısıtlamanın ne gereği var? Diğer yazdıklarınıza polemik olmasın diye cevap vermeyeceğim.

Selam Hasan Akçay,

Zaten zina suçlaması ancak mesela boşanma davası gibi durumlarda araştırılabilir. Yani ilgisiz insanlar tarafından böyle bir suçlama yapılamayacaktır. Ben zina ve DNA testi gibi konularda yaklaşık olarak modern hukukun uygulamalarını öneriyorum.

Dört şahit ayeti suçlar ve delil ile ilgili bir örnektir. O zamanın bilimi delil konusunda insanın şahitliğinden öte gidecek bir durumda değildi. Mesele bundan ibarettir.

Sonuç olarak herkese tekrar hatırlatmak istiyorum: DNA Allah’ın ayetlerindendir. Üstelik insan eli karışmadan yaratılmış bir ayettir. Yanlış anlaşılmayacak bir ayettir. O zamanlarda bilinmiyor olması yüzünden onu yok sayamayız. Allah’ın ayetlerini insanların neshetmesi söz konusu değildir. Allah’ın ayetlerinin kısıtlı konularda Kuran ayetlerini kısmen tamamlaması kısmen de değiştirmesi söz konusudur.

Bu arada Kuran’da evrendeki nesnelerin de ayet olabileceği ile ilgili delili daha açık bir şekilde anlatmam gerektiğini düşünüyorum.

Tevbe (36)

Gökleri ve yeri yarattığı gündeki yazısına göre, Allah katında ayların sayısı onikidir. Bunlardan dördü haram aylardır. Eskimez din işte budur. Artık o aylar içinde benliklerinize zulmetmeyin. Müşrikler sizinle nasıl topyekün savaşıyorlarsa siz de onlarla topyekün savaşın. Şunu bilin ki, Allah, takva sahipleriyle beraberdir.

Bu din hükmü ne zaman yazılmış? Gökler ve yer yaratılırken. Peki, ilk olarak ne zaman ve hangi kitaba geçmiş? Güneş ve ayın hareketleri şu anki halini alınca ve kâinat kitabına. Oysa insanlar elinde o zamana kadar bunu ifade eden hiçbir yazılı kanun yoktu. Ama bu yine bir din hükmü idi. Peki bunu bize hangi ayetler anlatıyordu? Güneş ve ay. Allah’ın bunlara doğrudan ayet demesi boşuna değil. “içinde ayetler var” da demiyor. Doğrudan ayet. Demek ki evren kitabı da din hükümleri belirleyebiliyor.

Bu, kâinatın ayetlerindeki anlamın yaşam pratiğini içeren Kuran ayetleri kadar sağlam olduğunun güçlü bir delilidir.

Dört şahitle ilgili ayet hakkında birçok yorum gördüm. Ancak benim düşüncem ayetin çok fazla hırpalanmamasıdır. Bu, bize tehlikeli bir yol açar. Kâinat ayetlerini okumak yapılacak doğru iştir. Kuran’ın bizi bunlara yönlendirmesi boşuna değildir. Böylece aslında Allah Kuran’ın yerini de kıyamete kadar sağlamlaştırmış oluyor. Kâinatın ayetleri tamamen yaşam pratiği ile ilgilidir. Kuran ise bize dinin esasını ve Allah’ın sünnetini anlatmaktadır. Bu yüzden kıyamete kadar yeri doldurulamaz.

Son olarak şunu söyleyeceğim: bu konu küçük bir konu değildir. Sonuçta şeriat konuşuluyor. Birçok akıllı ve iyi niyetli insanları dinden uzak kalmaya iten şeriatın katı hükümleri söz konusu. Eğer böyle bir açınım olmazsa akıl ve iman arasındaki bağ kopar. Burada konuşulan konu İslam’ın doğrudan geleceğiyle ilgilidir.

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Demek ki evren kitabı da din hükümleri belirleyebiliyor.

Elbette. Evren kitabı Allah'ın var olduğunu ve yasalarının dakik bir saat gibi işlediğini kanıtlıyor ama zinanın işlenip işlenmediğini? Hayır. Yani evrendeki ayetlerin mahkemedeki zinayla ne ilgisi var?

Dört şahitle ilgili ayet hakkında birçok yorum gördüm. Ancak benim düşüncem ayetin çok fazla hırpalanmamasıdır. Bu, bize tehlikeli bir yol açar. Kâinat ayetlerini okumak yapılacak doğru iştir.

Özür dilerim; anlamıyorum. Herkesin gözü önünde zina yapılmış. Yani görgü tanıkları var. Yargıcın onları dinlemesi bize hangi tehlikeli yolu açar? Biz kainat ayetlerinden olan güneşin dünya çevresinde on iki ayda bir kere döndüğünü anlayıp bunun Allah tarafından düzenlendiğini öğrenince zina davasının gereğini yapmış mı oluruz?  

O zamanın bilimi delil konusunda insanın şahitliğinden öte gidecek bir durumda değildi. Mesele bundan ibarettir.

Hayır. Delil konusunda o zamalar iman vardı. Örneğin yemin ederlerdi (Nûr 6, 7, 8, 9). Allah için yalnızca üç yüz tanesi üç bin kişilik dev gibi bir düşman ordusunu göğüsleyecek kadar imanı güçlü olan o müslümanların "Yalan söylüyorsam Allah'ın gazabı üzerime olsun!" diye yemin etmesi ama yine de yalan söylemesi mümkün müydü?

Kalkan dört şahitle ilgili hükümdür yoksa şahitlik kavramı ortadan kalkmış değildir.

Hayır. O hükmün düşmesi mümkün değil. Çünkü Yüce Allah dört "görgü tanığı"nı şart koştuğuna göre zina onların gözü önünde işlenmiştir. Onlar tanıklık edecek ki zinanın aleniyet özelliği mahkemeye yansıtılabilsin.

Bakın, aleni zinayı izleyenler zinaya özendirilmiştir. Suça özendirmek ek cezayı gerektirir (4:85). Aleni zina bu açıdan da gizli zinaya benzemez.

Özetle, gizli zina başka aleni zina başka. Nûr 2'deki aleni zinadır; o yüzden onun yargılanmasında Yüce Allah sizin dört şahit dediğiniz görgü tanıklarından söz ediyor. DNA'ya gelince o, görgü tanıklarının  yerini alamaz çünkü DNA zinayı görmemiştir. DNA gizlice işlenen  zinayı kanıtlayabilir ama aleni zinanın aleniyetini kanıtlayamaz.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
akarkadir
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 36
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı akarkadir

sevgili muvahhit,

sizi hedef alan bir konuşmam olmadı bu bir. İkincisi soru sormak evet, anlamsız soru sormak hayır. Israrla söylüyorum hayır... Anlamsız sorulara örnek de siz değilsiniz.

Akıl araştıracak, algılayamadığı yanıtlar için soracak. Uzatmak istemiyorum. Gülünçlük konusunda sizi hedef almamıştım. Gülünçlük konusunda da birşey yazmış değilim. Sadece hafife almak var. O da okun tarafından yapılmış.

Sevgiler.
Yukarı dön Göster akarkadir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: akarkadir
 
akarkadir
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 36
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı akarkadir

Sevgili savana kardeşim,

Öncelikle saçma sözcüğü biraz kaba. Özür diliyorum. Hiddeti kendime yakıştıramadım.

Bu nokta, yani sorduğunuz nokta zaten Kuran'da çok açık. Eğer adam karısı hakkında delil getirmeden suçlamada bulunursa, yemin edecek, kadın da karşılık olarak yemin edecek. Ve düşünün ki kim yalan söylüyorsa, 'intikam alıcı', 'adalet sahibi', 'hesabı çok çabuk gören' Rabbinin lanetinin üzerine olmasını dileyecek...İspatlanabilecek durumlar değildir bunlar. Zaten eğer o kadın hakkında şahit getiremezseniz siz de suçlusunuz. O kadının kocasına göre zina yapıp yapmamasının cezasını kocası ile arasındaki ilişki belirler sevgili kardeşim. Kimse görmemişse zaten delil de yoktur. Kimse 24 saat kadını gözetlemediğine göre :)

Benim hiddetimi mazur görün lütfen. Sadece okuyarak çok kolay ulaşabileceğimiz bilgiler bunlar. Biz biraz daha üst düzeyde tartışmalar yapalım anlamında söylemek istemiştim.

Nur 2.3.4.6. ve 23. ayetler için şu linke lütfen tıklayın.
http://www.kuranmeali.com/arama.asp
Yukarı dön Göster akarkadir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: akarkadir
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Hasan Akçay yazdı

----------------

Özetle, gizli zina başka aleni zina başka. Nûr 2'deki aleni zinadır; o
yüzden onun yargılanmasında Yüce Allah sizin dört şahit dediğiniz görgü
tanıklarından söz ediyor. DNA'ya gelince o, görgü tanıklarının yerini
alamaz çünkü DNA zinayı görmemiştir. DNA gizlice işlenen zinayı
kanıtlayabilir ama aleni zinanın aleniyetini kanıtlayamaz.

----------------

Selam sn. akçay

tefsirlerinizden heyecanlanıyorum
beni çekiyor, aşık oluyorum

ama hemen bir ses duyuyorum

sakın...

telef olursun..

ilim bu olsa gerek diyorum
bana kısmet değil
etrafında geziyorum
defalarca geziyorum...

sağolun...

----------------

daha iyi anlaşılmak için belki yukardaki tespitinizle ilgili
şu izlenimimi aktarayım şimdi

diyorsunuzki bir manada yani
davanızı ispatta melekleri aracı kılmamalısınız mı
rab lık taslamamak için yani

mesela kadınınızı örtemediğinizi fen ile ispatlamak da neyin nesi

yani...

veya yapana eziyetli bir anomaliyi fen ile faaş etmek emrini mushaftan
aldığını söylemek hani..

yahut

muhteşem bir mucizenin başlangıcını tesbit ilmi verilmişse size
kullanamassınız ortaya çıkarmak için hayasızlığı... mı

ez cümle

nereye kadar? ırzımıza geçiyor teknoloji

mesela uçuran düşüncemi...

ilminize sunarken teşekkürlerimi

sevgiyle selamlıyorum herkesi
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

akarkadir Yazdı:
Sevgili savana kardeşim,

Öncelikle saçma sözcüğü biraz kaba. Özür diliyorum. Hiddeti kendime yakıştıramadım.

Bu nokta, yani sorduğunuz nokta zaten Kuran'da çok açık. Eğer adam karısı hakkında delil getirmeden suçlamada bulunursa, yemin edecek, kadın da karşılık olarak yemin edecek. Ve düşünün ki kim yalan söylüyorsa, 'intikam alıcı', 'adalet sahibi', 'hesabı çok çabuk gören' Rabbinin lanetinin üzerine olmasını dileyecek...İspatlanabilecek durumlar değildir bunlar. Zaten eğer o kadın hakkında şahit getiremezseniz siz de suçlusunuz. O kadının kocasına göre zina yapıp yapmamasının cezasını kocası ile arasındaki ilişki belirler sevgili kardeşim. Kimse görmemişse zaten delil de yoktur. Kimse 24 saat kadını gözetlemediğine göre :)

Benim hiddetimi mazur görün lütfen. Sadece okuyarak çok kolay ulaşabileceğimiz bilgiler bunlar. Biz biraz daha üst düzeyde tartışmalar yapalım anlamında söylemek istemiştim.

Nur 2.3.4.6. ve 23. ayetler için şu linke lütfen tıklayın.
http://www.kuranmeali.com/arama.asp

selam

kırmızıyla işaretlediğim kısma binaen sormak istiyorum.

Veriğim örnekteki koca çalışmak para kazanmak için gittiği ülkeden eve döndü.Karısını evde hamile buldu.

Bu kocanın adli makamlara gidip karım zina etti ,delilide hamile olmasıdır demesi yeterli olurmu?kocanın delil getirmesi ile ilgili kastınız nedir?

.... eğer apaçık fuhuş işlemeleri haricinde boşanılan kadınlara mehirlerinin tam olarak verilmesi emrinide göz önünde bulunduracak olursak

Bu durum karşısında kocaya eşini mehir\tazminat vermeden boşama hakkı doğarmı?

Not:sorduğum sorular bilgi edinmek amaçlı.Ben sormasam bile başkaları soracak nasıl olsa

bildiklerinizi paylaşırsanız sevinirim

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
akarkadir
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 36
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı akarkadir

Sevgili Savana,

Tabi ki olur delil. Adamın çıkış tarihi belli. Dönüş tarihi belli. İnsan aklına yatan şeyler delildir. Pasaporta işleniyor giriş çıkışları.

Şimdi konuyu sulandırayım ben de :) Adam, sahte pasaportla giriş çıkış yaptı diye karısı ihbarda bulunmuş olsun. Organize bir suç kapsamında değerlendirilmesi için de kocasının uyuşturucu işiyle uğraştığını idia etsin. Polis de 'aslında karısı hakkında şikayetçi olan' adam hakkında başka bir davadan tutuklasın. :) Hadi çıkın işin içinden... Adam zina davasını kazanayım derken kendi safiyetini ispat etmeye çalışacak. İşi hayalinizde daha çetrefilli hale getirmek de mümkün. Senaryo bile yazılabilir yani :)


Burada sorgulanan tamamen kaderdir bir anlamda. Tam da bu noktada seçer insan kaderini. 'Hak-tan' yana mı, 'Hak-sız-lık-tan' yana mı ???
Yani kabul etmek ya da inkar etmek noktasında olduğu gibi. Burada zaten mahkemeye çıkıp inkar ya da kabul etmek yemindir. Bana etmeyecek yemini. Hakkın huzurunda toplumun kendisini yargılayan bireylerine edecek.


Sevgili kardeşim. Aslında olay; ispat etmek, etmemek, edebilmek, edememek konusunda tıkandığında, Rabbimiz diyor ki:"dönüşünüz banadır". Tüm ihtilaflı konular en sonunda onda çözülür. İşte burada insan, 'adaletin' hükmünü asıl sahibinden alıp kendi başına yeniden tesis etmeye çalıştığında sorunlar başlıyor. Çok geniş bir konu bu. Ama Kuran hakikatleri bunu anlamamıza yetiyor Allahımıza şükür.

Benim de zaten hemen hemen her okuduğum forumda yazmaya çalıştığım şey budur. Allah izin verir de tamamlayabilirsem, konuyla ilgili görüşlerimi küçük bir topikte sunacağım. Ben sorularınızın tüm yanıtını elbetteki veremem.

Allah dilemişse bilinmekliğini ayetlerinin,
hangi beşer zincirler manayı, anlamı?
Dilemişse dokunma,
        yanma diyedir,
        kırmaya çalışma,
            öyle inan,
            bırak o da senin 'müteşabihin' olsun.
Gün gelir çıkıverir karşına.
Yukarı dön Göster akarkadir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: akarkadir
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats