HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Ayetlerin Neshedilmesi Ne Demektir Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Selam Hasan Akçay,

Katkınıza içten teşekkür ederim ancak söylediklerimi anlamıyorsunuz. Bu sebeple konuyu tamamen karıştırmışsınız. Ben bir toparlama yapayım:

1 – Tabiat ayetleri vardır ve bunlarda bildiğimiz anlamda ayettir.

2 – Bu ayetler din hükümleri de belirleyebilir.

3 – Kuran Allah’ın kendi ayetlerinin hükümlerini daha iyi ya da dengi ayetlerle değiştirebileceğini belirtir.

4 – Zamanla o zamana kadar bilinmeyen yeni ayetler ortaya çıkabilir.

5 – Bunlar vahiy değil, herkesin okumasına açık olan ayetlerdir. Dolayısıyla bir peygamberlik söz konusu değildir.

6 – DNA Allah’ın yarattığı canlıların temel şifresini taşıyan çok kilit bir yapıdır. Dolayısıyla ayet olmaması düşünülemez.

Buradan itiraz ettiğiniz herhangi bir şey var mı? Sanmıyorum. Şimdi “DNA testi delil olarak kullanılabilir mi, kullanılamaz mı” İşte soru bu. Bu konuda verdiğim örneği karıştırdınız. O halde ben Swan kardeşin verdiği örneğe dönüyorum:

4 şahit iki kişiyi zina ile suçluyor, onlarda DNA testi ile kendilerini aklıyor. Yani bu dört kişinin yalan söylediği açık. Ne olacak?

Demek ki bu durumda:

1 – DNA testi delil olarak sayılmalıdır.

2 – Bu delil dört şahitle ilgili hükmü nesheder.

Diyeceksiniz ki şahitlerin yalan söylemesinin anlaşılması başka bir şey. Hayır, şahitlerin yalan söylediğini açıklayan şey DNA’dır. Başka bir şey değil.

Bu durumda aklınıza başka örnekler vermek gelebilir ama hemen şunu söyleyeyim bir uygulamanın geçersizliğini gösteren bir tek istisna vermek o uygulamayla ilgili düzenleme gerektirir. Yani sizin vereceğiniz dört şahidi olumlu gösteren örneklerinizin hiçbir değeri kalmaz. Çok şeye itiraz edebilirim ama konunun dağılmasını engellemeye çalışıyorum.

.......

Yazının İman kardeşimizi üzen bu kısmını kaldırdım.

.......

Burada çok şey konuşuldu. Ama konunun özünü böylece toparlamış oldum. Bunun dışındaki tartışmalarınıza karışmayacağım.

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

ırza geçen

yaratılanı kullanan okun

kullanan...

kimin ırzına geçildiğini ispatlayanda kuran

mağdur iman

zani şarlatan

elbette hesabınıda soracak yaratan
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Selam iman,

İfade senin kendi ifaden. Kelimeleri seçen sensin. Beğenmediysen neden farklı ifade etmedim? Sadece senin kendin için kullandığın ifadeyi tekrarladım ve onaylayarak tekrarlamadım. Ve sorum hala geçerli; DNA yı mı kastediyorsun? Allah DNA yı yaratmakla kötü bir iş mi yaptı? Yoksa onu ortaya çıkartmakla mı?

Tuttuğun tarafın gereği olarak duygusal karşılık veriyorsun. Eğer sana benzeri bir soru önyargılı olmadığın birinden gelseydi böyle davranmazdın. İşte bu yüzden özür dilememi bekleme.

Eğer işi yaratana kadar götüreceksen maksadımın doğrusunu orada da göreceksin. Buna rağmen kendini üzeceksen bu yüzden kendimi yıpratamam.

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Verdiğim örnekteki koca çalışmak para kazanmak için gittiği ülkeden eve döndü. Karısını evde hamile buldu. Bu kocanın adli makamlara gidip karım zina etti, dedili de hamile olmasıdır demesi yeterli olur mu? (savana)

 

Muhatabın sayın akarkadir olduğu görülüyor ama ben de görüşümü açıklayabilir miyim.

 

Elbette yeterli olur ama o kadına verilecek ceza Nûr 2’de öngörülen yüz celde olamaz çünkü onun işlediği gizli zina başka, ayetin konusu olan aleni zina başka. Suçlar farklı olunca cezalar da farklı olacaktır. Dolayısıyla sayın okun’un iddiası doğru değil: Kuran’ın neshedilen bir şeyi yok.

 

O kadına hangi cezanın verileceğine gelince, kısaca:

 

Kuran’da hükme bağlanmamış olduğuna göre Yüce Allah onu insanlara bırakmıştır. Ve insanlar Allah’ın tekelinde olan din yasası yapma yetkisine sahip olmadıkları için (42:21) ladinî yani laik yasalar yoluyla gerekeni yapacaklar.

 

3-Kuran Allah’ın Kendi ayetlerinin hükümlerinin daha iyi ya da dengi ayetlerle değiştirilebileceğini belirtir. (okun)

 

Allah’ın dediğini Allah’a bırakalım; değiştirmeyelim, çarpıtmayalım  lütfen.  

Örneğin Yüce Allah 2:106’da Kendi ayetlerinin insanlar tarafından değiştirilebileceğini söylemiyor; onları Kendisinin değiştirebileceğini söylüyor. Ve buna örnek veriyor: Kuran’dan önceki bazı vahyî ayetleri hükümden düşürüp onlardan daha iyi ya da onlara denk ayetleri Hz Muhammed’e vahyetmiştir. Kuran’ın nesh edilen bir şeyi yok.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay    

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Selam Hasan Akçay,

Neden anlamamakta ısrar ediyorsunuz? İnsanların Allah'ın ayetlerini neshedebileceğini ben ne zaman söyledim? İnsanlar sadece okur ve uygular. Bütün söylediğim bu. Ve Allah'ın ayetini neden yorumla kısıtlıyorsunuz? Ayetin arkasını önünü ve Kuran'ın tamamını ben de okudum. Buna hiçbir delil yok. Allah sizin söylediğiniz anlamda bunu söyleyecek olsaydı öyle söylerdi. Engelleyen ne?

Sevgi ile

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sayın okun, Bakara 106'yı yanlış anladığınız için istismarcı durumuna düşüyorsunuz. Aşağıdaki açıklamayı sizin için Türkçeye çevirdim. Lütfen bi göz atın. 

Sevgi ile, Hasan Akçay

*

Biz bir “ayet”i siler, unutturur ya da ertelersek ondan daha iyisini ya da onun dengini getiririz. Allah’ın her şeye kâdir olduğunu  bilmiyor musun? (2:106) 

 

Müfessirlerin iddiası:

 

Bu ayet Kuran’daki bazı ayetlerin öteki bazı ayetler tarafından neshedilmiş olduğunu onaylar. Çünkü onlara göre 2:106’daki ayet Kuran “ayet”i demektir.  

 

Oysa ayet kelimesi, Kuran’daki kullanımına göre, dört değişik anlama gelir.

 

a-Mucize: Andolsun, Biz Musa’ya açık seçik dokuz mucize verdik –Velekad éteyna Musa tıs’a âyât…

 

b-ibret: Ve Nuh kavmi… elçileri yalanlayınca onları boğup insanlara ibret yaptık –Ve kavme nuhin… lemma kezzebû’r rusule ağrakna hum ve cealna hum li’n nai âyeta (25:37).

 

c-işaret: Dedi: “Rabbim! Bana bir işaret ver… -Kâle rabbi c’allî âyeta (819:10).

 

d-Kuran ayeti: Bu mubarek kitabı sana ayetlerini iyice düşünsünler diye indirdik -Kitabun enzelna hu ileyke mubarakun li yeddebberû âyâtih (38:29) 

 

Şimdi 2:106’yı ele alırsak bu ayetteki ayet kelimesinin Kuran ayeti anlamına gelmediğini  kolayca görürüz. Öteki üç anlamdan her hangi biridir. Yani mucize, ibret, işaret. Çünkü:  

 

1-Eğer 2:106’daki ayet Kuran ayeti olsaydı unutturursak (ma nesneh) ifadesi ona uymazdı. Kuran’daki bir ayet nasıl unutulabilir? Müfessirlerin dayanaksız iddiası gereğince başka bir ayet tarafından neshedilmiş olsa bile hâla Kuran’da bulunmakta ve biz onu görüp durmaktayken? 

 

2- Onun dengini getiririz (ne’ti bi hayrin minhé) hiçbir anlam ifade etmezdi çünkü bir Kuran ayetini onun dengiyle değiştirmek abes iştir. Allah abes iş yapmaz.

 

3-Ama eğer 2:106’daki ayet mucize, ibret ya da işaret ise ayetteki bütün kelimeler yerli yerine oturur. Örneğin unutturursak sözleri zamanın akışı içinde olup biten gerçeği dile getirir. Musa ve İsa’nın mucizeleri çoktan unutuldu. Biz onlara Kuran’ın anımsatması sayesinde iman ediyoruz.  

 

Ondan daha iyisini ya da onun dengini getiririz (ne’ti bi hayrin minhé ev mislihé) de öyle. Aslında ilahî bir mucizedir olup biten.  Allah bir mucizeyi kullandıktan sonra atıp ondan daha iyisini ya da onun dengini elbet getirir. Buyurun:

 

Andolsun, Musa’yı ayetlerimizle firavun’a ve onun ileri gelen adamlarına gönderdik. Musa  onlara: “Ben alemlerin rabbinin elçisiyim,” dedi. Musa onlara ayeterimizi her getirişinde güldüler. Oysa gösterdiğimiz  her ayet öncekinden daha büyüktü. Belki dönerler diye onları azapla da yakaladık (43:46, 47, 48).

___________________________________

 

Whichever Ayah We relinquish or cause to be forgotten We replace it with its equal or with that which is greater, did you not know that God is capable of all things?" 2:106

 

What the interpreters claim is that this verse confirms that some Quranic verses are invalidated by others. They interpret ‘Ayah’ in this verse to mean a verse in the Quran.

 

However the word Ayah, as used in the Quran, can have one of four different meanings:

 

a- It could mean a miracle from God as in: "And We supported Moses with nine profound Ayah’s (miracles)." 17:101

 

b- It could also mean an example for people to take heed from as in: "And the folk of Noah, when they disbelieved the messengers, We have drowned them and set an Ayah (example) of them for all people." 25:37

 

c- The word ‘Ayah’ can also mean a sign as in: "He said, ‘My Lord, give me an ‘Ayah’ (sign).’ He said, ‘Your Ayah is that you will not speak to people for three consecutive nights." 19:10

 

d- It could mean a verse in the Quran, as in:

"This is a book that We have sent down to you that is sacred, perhaps they will reflect on its ‘Ayat’ (verses)." 38:29

 

Now if we consider verse 106 of Sura 2, we can easily spot that the word ‘Ayah’ in this particular verse could not mean a verse in the Quran. It can mean any of the other meanings (miracle, example or sign) but not a verse in the Quran. This is because of the following reasons:

 

1- The words "cause to be forgotten" could not be applicable if the word ‘Ayah’ in this verse meant a verse in the Quran. How can a verse in the Quran become forgotten? For even if the verse was invalidated by another (as the interpreters falsely claim) it will still be part of the Quran and thus could never be forgotten.

 

2- The words "We replace it with its equal" would be meaningless if the word ‘Ayah’ in this verse meant a Quranic verse, simply because it would make no sense for God to invalidate one verse then replace it with one that is identical to it!

 

3- If the word ‘Ayah’ in verse 106 meant a miracle an example or a sign, then all the words of the verse would make perfect sense. The words "cause to be forgotten" can apply to all three meanings and that is what actually happens with the passing of time. The miracles of Moses and Jesus have long been forgotten. We only believe in them because they are mentioned in the Quran.

 

Similarly the words "We replace with its equal or with that which is greater" is in line with the miracles of God. God indeed replaces one miracle with its equal or with one that is greater than it. Consider the following verse :

 

"And We have sent Moses with Our Ayah’s (miracles or signs) to Pharaoh and his elders proclaiming : ‘I am a messenger from the Lord of the universe’. When he brought them our Ayah’s they laughed at him. Every Ayah We showed them was greater than the one that preceded it." 43:46-48

 

http://www.submission.org/abrogation.html

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Selam Hasan Akçay,

Bu alıntıladığınız metni daha önce de okumuştum. Ateistlerin Kuran'da çelişki olduğuna dair iddialarına karşılık alelacele hazırlanmış çarpıtmalarla dolu bir metindir. Ayetlerin yalnızca Kuran'da olmadığını söylemiştim zaten. Dolayısıyla ayet nesih de edilir unutturulur da. Bunda garipsenecek ne var? Bütün ayetlerin kitaba geçmesi gibi bir şart yok. O sadece son peygamberin dönemindeki vahiy için geçerli. Dolayısıyla Kuran'daki için nesih söz konusu. Unutturulmak değil.

İlginçtir ardından gelen örneklerde de ayetin bildiğimiz anlamda ayet olarak anlaşılmasında hiçbir zorluk yoktur. Mucize eğer mucizeyse, mucize oldu diye ayet olmayacak mı? Ayet kesinlikle din hükmü mü demektir? Tabi ki hayır. Kaldıki diyelim ki bu ayetler öyle çevrilmesin. Bu durumda 2:106 daki ayetin delil, belge ya da işaret olduğunu mu çıkarmak gerekir? Hayır. Sadece unutturulmak kısmı için. Ama neshetmek kısmına gelince bir delil, belge ya da ibretin neshedilmesi de ne demek oluyor? Bunlar ayet olarak sağlamlaşmazsa ne diye neshedilsin?

Satırların yazarı işine geldiği zaman "unutturulmak" üzerinden reddediyor, işine geldiği zaman da "neshetmek" sözü üzerinde duruyor. Açıkça söyledim ama daha iyi anlaşılsın diye yazarın nasıl çarpıttığını kendi yazdığı maddeler üzerinden göstereyim:

1 - Unutturulmak ile neshetmek veya ile bağlanmasına rağmen yazar aklınca kurnazlık yapıp her ikisinin de aynı ayete uygulandığı üzerinden yorum yapmış. Yani veya bağlacını ve bağlacına çevirmiş.

2 - Onun dengini getirmek neden abes iş olsun? Dengi demek aynı işi gören demek. Kaldı ki keyfine göre bağlaç değiştiren yazar bu denginin getirilmesi meselesinde neden unutturulan ayetlere atıf yapmamışta (ki bağlaca göre yapılabilir) gidip illa ki bu denk meselesinin Kuran ayetleriyle ilgisini zorlamış?

3 - Yazar yine bağlacı değiştirip veya yapmış. ama bu sefer fena yakalanmış. Çünkü ayet sözü delil, ibret ya da belge olarak çevrilecekse bağlaçtaki her iki işleme de uygun olması gerekir. Söyler misiniz bana: ayet olarak kayda alınmayacak bir delil, belge ya da ibret neden neshedilsin. Asıl abes iş bu değil mi?

Hasan Akçay kardeşim. Gördüğünüz gibi alıntıladığınız belge tam bir mantık katliamı.

İnsanları gözünde istismarcı durumuna düşmem sizi endişelendirmesin. İnsanların gözünde nasıl göründüğüm önemli değil. Allah beni biliyor. Ben, şartsız ve kayıtsız onun ve ayetlerinin yanındayım. Yazdıklarım için kimseden para ya da alkış bekliyor olmam da söz konusu değil. Sadece doğrularla işim var. Kuran'ı kendi varsayımlarımla değil tam bir teslimiyetle okurum.

Yanlış anlamayınız Hasan Akçay kardeşim ancak hep kendi örneklerinizi seçiyor ve benim örneklerimi göz ardı ediyorsunuz. Size DNA nın delil olarak kullanılması gereken en az bir durum gösterdim. Bu örneği Swan vermişti. Siz de bu değerli katılımlarınızın yanında bir tanecik soruma cevap verin isterseniz: Swan'ın verdiği ve benim de tekrarladığım örneği göz önüne alarak cevaplarsanız sevinirim. DNA delil olarak kullanılabilir mi kullanılamaz mı?

Mutlu ve esen kalın

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 
akarkadir
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 36
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı akarkadir

Sevgili okun'un
Muhatabı olmamama rağmen dayanamayıp konuya gireceğim. DNA diye günlerdir ısrar ediyorsunuz. DNA testinin kapsamının bile ne olduğu konusunda fikriniz yok. DNA testinin adli makamlar tarafından kullanılmasına dair istenen şartlara bakarsanız şahitlik olayının gündemden düşmediğini görürsünüz.

http://www.bj-diagnostik.de/babalik-testi/tribunal.php
sitesinden alıntı aşağıdadır.

Babalık testinin adli makamlarda kullanılması

  Eğer babalık, annelik yada kardeşlik testlerinin sonuçları adli makamlarda kullanılabilmesi için sağlanması gereken koşullar vardır.
 
Bunun için; savcı, doktor gibi bağımsız şahitler uygundur. Diğer bir deyişle, labrotuarımıza DNA analizi için bütün örnekler şahit gözetiminde ulaştırılmalıdır.

Şahit örneklerin alınması ve bize ulaştırlımasına şahitlik etmelidir. Ek olarak, randevu ile verdiğimiz danışmanlık hizmetimizden öneri alıp daha sonar babalık testleri alabilirsiniz.


Ayrıca siteleri incelerseniz DNA testi ile yapılan tüm testlerde test sonuçları %99,99 gibi bir sonuç veriyor. Yani yanılma payı yine de var. Şahitler huzurunda alınmasına rağmen yani :)



Yukarı dön Göster akarkadir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: akarkadir
 
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Selam akarkadir

Birincisi %99,99 u ne zannettin? Sayılarla ve olasılıkla biraz ilgin varsa bunun dört şahidin birini kötülemek için tutulmuş olması olasılığına nazaran çok daha güvenilir bir yüzde olduğunu anlaman gerekir. Ayrıca bu sadece DNA uyumu için geçerli bir orandır. Eğer uyumsuzluk varsa güvenilirlik %100 dür. Yani milyon tane şahit bunlar zina yaptı der de DNA testi bunlar zina yapmamıştır derse DNA testi doğruyu söylüyor demektir.

Yukarıda bahsettiğin şahitlik kavramı ile Kuran'daki şahitliğin hiçbir ilgisi yok. Buradaki şahitler bilinçli olarak seçilen şahitlerdir. Şimdi bunun görgü tanıklarıyla ne ilgisi var? Her şeyi birbirine karıştırmışsın.

DNA testinin kullanım alanı çok geniştir. Ben bu konuyu çoktan bitirdim. Yukarıdaki yazın hiçbir yeni delil getirmiyor. Artık nesih ve şeriat üzerinden devam edeceğim.

Benim bilgim konusunda delilsiz bir yorum yaparak konuyu tekrar açtın. Şimdi ben de senin bilgi düzeyin hakkında bir tahmin yaparsam (ki ben tahmin yaparsam tutar) hoş mu olur? Hadi az çok bildiğin konularda konuşuyorsun; hiç bilmediğin konularda ne diye konuşuyorsun?

Sana söyleyeceğim eğer bilgiye ve emeğe zerre kadar saygın varsa bu konuya artık cevap yazma. Çünkü konunun ciddiyetinin bozuyorsun.

Mutlu ve esen kalın

Ve iyi bayramlar

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam,

Konuya şimdi giriyorum ama sanırım artık kimse yazmamış. Bu konuyu iyi anlayabilmek için zannımca konuyla ilgili tüm Kuran ayetlerinin irdelenmesi gerekir. Ancak böylelikle bazı sonuçlara varılabilir. Şahitlik olayı da küçümsenmemelidir. Ve şahitlik olayı da Kurandan araştırılmalıdır. Öyel her önüne gelene herhalde kimse inanmayacaktır değil mi? Nasıl şahitler olması gerektiğini Kuran şahitlerin özelliklerini sayarak belirtmiştir. Herhalde karar verecek olan mercii şahitlikte bulunanın kim olduğunu, ne iş yaptığını, güvenilir mi değil mi, nasıl bir insan olduğunu araştıracaktır. Şu an ülkemizdeki en büyük eksiklik bu bence. İnsanların doğru mu yanlış mı söylediklerini anlamak için bir ölçü yok.

nesh meselesine gelince; okuna katılmıyorum. O zaman öyleydi de şimdi böyle oldu, hükmü değişti gibi şeyler çok tehlikeli sözler. Hükmünü kaldıracaksa Allah, kitapta niye tuttu? Hükmü kim kaldıracak? Allah mı insanlar mı? Öncelikle bunların mantıksal analizini Kurana dayalı olarak yapmak gerekir diye düşünüyorum. O zaman herkes kendi kafasına göre bilimsel bir şeyler bulup ayetlerin hükmünü kaldırabilir öyle mi?

Dediğim gibi Allah eğer Kuran daki cümleler anlamında bir ayeti kaldırmayı dileseydi peygambere de unutturur, böylelikle biz o ayeti görmezdik.

Kaldıki Kuranın evrensellik özelleğiyle de çeliştiğini düşünüyorum. Teknoloji geliştikçe ayetlerin hükmü mü kaldırılcak? Ee, zamanla teknoloji de hızla geliştiğine göre yakın zamanda Kuran ayetlerinin tümünün hükmü kalkabilir. Tövbe, tövbe.

İyi düşünmek lazım.

Sevgiyle.

 

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats