Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Musanın elini ceybine sokması ayetinde olduğu gibi yaka açıklığından içeri elini sokuyor diye kendiniz belirtmiştiniz.Ben şunu kabul etmiştim yaka açıklığının örtülmesi farzının gerekçesini bilmemekle birlikte yaka açıklığından (kısmen ) görülmesi muhtemel göğüslerin örtülmesi istenmiş olabilir demiştim.Aklın yolu bir.
Ben soruyorum ama hala cevap yok.Cinsel organların örtünüp gizlenmesini hem erkeğe hem kadına emreneden ayetin devamında konu birden bire takılara zıplayıp kel alaka yasaklama geliyor. Kaldı ki araf 30 31de o takıları mescitlerde herkesin içinde takmak serbestken.
Merhaba savana. Altı çizik sözlerinize cevaben bir ileti yazdım. Sonra bir yerini düzeltmek istedim. Burada hep INTERNET EXPLORER kullanırız ya, bu kez "Google Chrome"u deneyeyim dedim yazı allak bullak oldu. Tek kelimesi anlaşılmıyor. Silmek zorunda kaldım.
Bunu açıklamamın nedeni hala cevap yok diye yakınmanız. Daha önce defalarca cevap verdim oysa. Kaldı ki ayrıntılı bir açıklama Nur suresi: çeviri, yorum başlıklı çalışmamda da var. Hala orda duruyor.
Musanın elini ceybine sokması ayetinde olduğu gibi yaka açıklığından içeri elini sokuyor diye kendiniz belirtmiştiniz.
Cevap: Yanlış aklınızda kalmış; yaka açıklığını onaylamam mümkün değil. İyi hatırlıyorum. Siz sürekli yaka açıklığı diyordunuz. İtiraz ettim. Ondan sonraki yazınızda göğüs yırtmacı dediniz ve "Bakın sizin dediğinizi yaptım," diye dikkatimi çektiniz. Teşekkür ettim.
-
Eli koyna sokmak budur. İnsan, elini yaka yırtmacından gırtlağına değil göğüs yırtmacından koynuna sokar.
Yüce Allah, Hz Musa'ya bunu yapmasını buyurdu (27:12): ادخل يدك في جيبك Edhıl yedek fi ceybik. İstisnasız bütün meallerde bunun Türkçesi: Elini koynuna sok! KOYNUNA, "memeler"inin olduğu yere, GÖĞSÜNE.
جيب CEYB yaka açıklığı değil göğüs açıklığıdır yani giysinin memeleri açıkta bırakan açıklığı. Bakınız: resim. Eğer bu hamım, bir "inanan kadın"sa şu ilahi buyruğun muhatabıdır: "İnanan kadınlar"a söyle. Örtülerini علي جيوبهن göğüs açıklarının üzerine vursunlar (Nur 31).
Ancak... Allah'ın Nur 31'deki buyruğu "GÖĞÜSLERİNİ örtsünler" anlamında değil. Yoksa hemen ardından "Şu şu şu kimselere açmaları caizdir," deniyor; o kimselerin bir kısmı şehveten duyarlı yabancı erkekler. Üç tanesini aşağıda açıklamaya çalıştım.
Allah'ın, "İnanan kadının şehveten duyarlı yabancı erkeklere göğsünü açması caizdir!" demesi mümkün değil. Haşa. Allah'tan öyle ahlaksız icazet çıkmaz. Haşa. Tesettür ulemasının icazeti o.
Nur 31'deki buyruk memelerle değil "khimar"ın altındaki uzun takı ile ilgili. Kadın o takısını teninden uzaklaştırıp blüzünün üstüne takmak suretiyle yakın çevresinde olup kendisinin görmemişlik ve takı teşhirciliği yaptığını öne sürmeyen kimselere açabilir. Temiz olan bu. Caiz olan bu.
Apış aralarının kapatılacağı ise bir çok ayette belirtiliyor. Örneğin Nur 30'da. O, Nur 31'de yeri gelmişken anılıverilen bir yan konu. Nur 31'in asıl konusu "ziynetler"dir. Örneğin "khimar"ın altındaki altın zincir.
Nur 31'in göğüs çatalıyla, göğüsle, saçla başla ilgisi yok; tesettürle zerre kadar ilgisi yok.
*
Cinsel organların örtünüp gizlenmesini hem erkeğe hem kadına emreneden ayetin devamında konu birden bire takılara zıplayıp kel alaka yasaklama geliyor.
Kel alaka iddiası geçersiz. Çünkü Nur 31 bir önceki ayetle, Nur 31'in ilk bölümü de geri kalan bölümüyle yakından alakalı.
Bakın, hepsinin konusu ortak: AVRETLER. Yalnız, Nur 30'un bütünündeki ve Nur 31'in ilk bölümündeki avretler BEDENE DAİR olduğu halde Nur 31'in geri kalan bölümündeki avretler TAKILARA DAİR.
Siz TAKILARA DAİR AVRETLER konusunda bana itiraz ettiğiniz için önce onu açıklıyayım.
Ahzab 13'e bakar mısınız. Savaşa gitmek istemeyen münafıklar orada Hz Peygamber'e "inne buyuutena avretun" diyor, evlerimiz avrettir. Yani savaşmak üzere evlerinden uzaklaşırlarsa evleri kafirlerin saldırısına uğrayıp yağma edilecekmiş; "evlerimiz tehlikeye açık"mış.
Açık ve net. Bu avret BEDENE DAİR değil. Tamam?
İşte Nur 31'in ikinci bölümünde geçen عورات avretler bu anlama geliyor. Neden? Çünkü inanan kadının, الطفل الذين لم يظهروا علي عورات النساء "kadınların avretlerinden anlamayan çocuklar"a ziynetlerini açması caiz. Eğer ziynetler yani o avretler BEDENE DAİR olsaydı bu icazet ahlaksız bir icazet olurdu; Allah öyle bir icazet veriyor olamaz.
O çocuklar
(1)kadının kendi çocukları değiller.
(2)ihtilam gücüne ermiş olabilirler. (Nur 59)
Nur 59: واذا بلغ الاطفال منكم الحلم çocuklarınız ihtilam gücüne erince de...
Kısacası kadının akrabası olmayan erkekler onlar. TAKI anlamındaki "ziynetler"den, her halde zeka özürlü oldukları için, anlamazlar. Onları kadının üzerinde görmekten etkilenmezler. "Bu kadın, görmemişin biri; ziynet teşhirciliği yapıyor!" demezler. Anlamazlar. Ama ihtilam gücüne ermiş oldukları için kadının BEDENE DAİR avretlerinden anlarlar.
Tıpkı التابعين غير اولي الاربة من الرجال kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler gibi. Erkek hizmetçiler, erkek korumalar...
Ve yine tıpkı ما ملكت ايمانهن kadınların yeminlerinin sahip olduğu erkekler gibi. Kadınların bakımlarını üstlendikleri kimseler, örneğin erkek evlatlıklar, erkek yetimler...
Bu üç sınıf erkek cinsel duyarlığa sahiptir; sokaktaki yababancı erkekler ne ise onlar da odur.
İnanan kadının göğüs çatalı gibi BEDENE DAİR avretlerini bu üç sınıf erkeğe açmasını caiz ilan etmek... Tesettür bid'atının temelinde bu ahlaksız icazet var.
Aklı başında hiç bir mümine uymaz o ahlaksız icazete; uymuyor. Bu gerçek gözönüne alınınca görülen o ki aslında inanan kadınlar reddediyor tesettürü ama olup bitenin ayırdında değiller.
BEDENE DAİR AVRETLER iki tane.
(1)dini avret: FERC yani Elmalılı'nın atıfta bulunduğu halk deyimiyle insanın apış arası.
(2)örfi avret: geleneksel avret; örneğin kadının Arabistan çöllerinde yüzü, Türkiye'de memeleri. Çöl kadını yüzünü, Türk kadını memelerini örtmek zorunda.
Suudi çöl kadını - Türk kadınları (Mehmet Akif Ersoy'un eşi ve kızları). Bu çöl kadını peçeli. Çünkü çöl Araplarının örfünde peçe var; ona uymak zorunda. Ama bu Türk anası ve kızları peçesiz. Çünkü Türklerin örfünde peçe yok.
Devam etmek üzere, Allah isterse.
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|