HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: cebrail - Ruh-ül kudüs - Er-Ruh-ül emin Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
sabaha_dogru
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 21 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 10
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sabaha_dogru

Vay be, Allah'ın vahyini bize melek diye yutturmuşlar. Peki bu Cebrail melek idiyse, daha önceki elçiler zamanında nerede imiş. Allah'ım ne olur bizi yolun ve bilginin en doğrusuna ilet.
Yukarı dön Göster sabaha_dogru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sabaha_dogru
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

kurani indiren cebraildir.ama bu cebrailin kurani getirdigini gostermez.cebrail kurani kutsal ruhla peygamberin(sav) kalbine gondermistir.necm suresindeki peygamber efendimizin(sav) gordugu cebraildir.butun isi melei ala yapiyor.bunlarin ustunde bir varligin oldugunu dusunmuyorum.biz aslinda melei ala ya kulluk yapiyoruz.onlarin soylediklerini yapiyoruz.cunku bir hadiste melei alanin kefaretler konusunda tartistigi bildirilir.bu hadis tirmizide vardir.ayrica seytanin melei alayi dinleme olayi.melei ala olaylara karar veriyorsa tek yetkili onlar demektir.ayrica lkurandaki biz kelimesi ne demektir.kurani biz indirdik diyor.bu nedeme biz kim biz olsa olsa melei ala olur.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

efendi ancak Allah'tır...

selam mümünleredir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
sabaha_dogru
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 21 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 10
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sabaha_dogru

Necmettin kardeş,  alimlerden duyduklarını bize satmayın lütfen, size tavsiyem ilk önce Hanifliği öğrenin. Sonra Kur'an'a teslim olun. Tutturmuşsunuz bir mele i ala gidiyorsunuz.  

saygılarla...

Yukarı dön Göster sabaha_dogru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sabaha_dogru
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

bak kardes kurani kim indirdi.cebrail.nasil indirdi kutsal ruh ile.kurani inceledigimizde verilen orneklere baktigimizda aslinda kuranin bir ortak akil oldugunu gorururz.yani melei alanin kararlastirdigi konulardir kuran ayetleri.kuranda gecen biz kelimesi nadir sence.ALLAH birdir fakat bir tek ferd degildirki tek ferd oldugunu kuran soylemez.mesela kuranda soyle bir ayet vardir.ALLAH buyururki.size kolelerinizden ornek verir sahibi oldugunuz seylere onlari ortak eder ve birbirinizden cekindiginiz gibi onlardan cekinirmisiniz.bu ayetlerin uzerinde dusundugumuz zaman ALLAH in bir ferd olmadigini bir topluluk oldugunu anlariz.benim kurandan anladigim ALLAHIN melei la oldugudur.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selam.

sn necmettin, aşağıdaki yazının umarım size şifası olur, inşaAllah.

ŞİRKİN ŞİFASI: İHLAS SURESİ

TARİHİ ARKA PLAN ve KURAN BÜTÜNLÜĞÜNDE ŞİRK MANTIĞI

İnsanlık tarihi incelendiğinde ve tüm din tarihi incelendiğinde, Adem’den beri tüm kavimler “HERŞEYİ YARATIP YÖNETEN, HERŞEYE GÜCÜ YETEN, MUTLAK AŞKIN, GÖRÜLMEYEN TEK TANRI’YA İNANMAKTADIRLAR”. Bunun istisnası yoktur.

Bu kavimler kendilerine bu İMANI öğreten Peygamberlerinin ( selam hepsine ) ardından, o TEK TANRI inancını hep korumuşlar, ancak geçen süreler içinde O TEK TANRININ isminin altına çeşitli isimler eklemişlerdir. Bu isimlerin, “O TEK TANRI’dan aldıkları yetki ile, ya da O’ndan taşıdıkları bir parça sebebi ile, ya da O’ndan yaratıldıkları inancı ile KUTSAL olduklarını, İNSANÜSTÜ olduklarını, YETKİLERİ ve GÜÇLERİ olduklarını inançlaştırmışlardır.”

Ve bunun sonucunda, EN ÜSTTE O TEK TANRI ve altında,  bir taneden otuzbin taneye kadar yarı-tanrılar sisteminden oluşan “dinler” türetmişlerdir.

Ancak hiç kimse bu alt tanrılar için KENDİ BAŞINA BİR ŞEYİ YARATABİLİR, YOKTAN VAR EDEBİLİR yani O TEK TANRI İLE AYNI ÖZELLİKLERE SAHİPTİR dememiştir. Yeryüzündeki bu dinlerin hiç birisi ve hiçbir mensubu kendilerinin O TEK TANRIYA ŞİRK KOŞTUĞUNU yani MÜŞRİK olduğunu kabul etmez ve bunu şiddetle reddeder. O’nun TEK olduğunu söyler. Bir Hindu da, Bir Mecusi de, Bir Şintoist de Bir Hristiyan da ve tüm diğerleri de size bunu açıkça söyleyecek hatta bu sorgunuza bozulacaklardır.

Gerek tarihsel verilerden gerekse Kuran’daki anlatımlardan, genel olarak üç sınıf sahte tanrıların O TEK TANRI’ya nispet edilerek şirk ( ortak ) koşulduğunu görüyoruz. Bu kategoriler ve bu tip inanç sahiplerine göre onların “kutsal olmalarının delilleri” şu şekildedir :

1- Başta peygamberler olmak üzere, salih insanlar, muttaki kişiler geçen süreç içinde, din adamları sınıfı o anda ve geçen süreç içinde : Bu kategoridekiler, O TEK TANRIDAN Vahiy aldıkları için, ve O’nun adına konuşma yetkisinde oldukları için KUTSALDIRLAR ve DİN HÜKÜMLERİ koyabilir ve değiştirebilirler. Bu yüzden insanüstüdürler, olağanüstüdürler ve kutsaldırlar.

2- Melekler ve/veya tabiat güçleri : Allah’ın tüm vahiylerinde kendi yarattığı kulları ve kendi başlarına hiçbir şeye güç yetiremeyecek sadece Allah’ın emirlerini yerine getiren varlıklar olarak tanımladığı melekler bir çok ümmet tarafından, Allah’ın kendi varlığından “birer parça” taşıdıklar gerekçesi ile ve kendi başlarına işler yapabildiklerine olan inanç ile KUTSALLAŞTIRILMIŞLARDIR.

Bu inancın bir önceki aşaması ise ANİMİZM ve bir sonrakisi PANTEİZMDİR ( Vahdeti Vucud ). Bu inançlar da evrendeki her şeyin O TEK TANRIDAN bir PARÇA taşıdığı ( Animizm ) ve hatta O’nun kendisi olduğu ( PANTEİZM ) düşüncesiyle Kutsallaştırılmışlardır. ( Allah’u es-SAMED in ne demek olduğu aşağıda buradan anlaşılacaktır )

3- Krallar ve hanedanları, Liderler, Ulusal Kahramanlar : Bu inançlar da, kendilerini yöneten kişilerin O TEK TANRI tarafından seçilerek atandığına, soylarının da kutsandığına, kendilerine dünyevi zaferler kazandıran ya da ülkeler, sistemler kuran  Liderler ve Kahramanların O TEK TANRI tarafından seçilmiş ve gönderilmiş ve görevlendirilmiş insan üstü varlıklar olduğuna inanarak Kutsallaştırılmış ve her söyledikleri, kanunları kuralları MUTLAK HAK olarak kabul edilmişlerdir.

Evet, işte şirkin bu kategorik durumu Adem’den beri tüm ümmetlerde görülmüş ve kendilerince koydukları bu gerekçelerle bu yarı-tanrılaştırdıkları isimlere Kutsiyet atfetmişler, onların tüm sözlerinin “DİN” olduğunu kabul etmişler ve kendilerine dünyada ve ahirette faydalar vereceklerine inanmışlar ve bu nedenle O TEK TANRI ile beraber bunların da İSİMLERİNİN TESBİH EDİLMESİ ve ONLARA DA TAZİMDE BULUNULUP ONLARIN DA YÜCELTİLMESİ GEREKTİĞİNİ bir iman esası olarak tescil etmişlerdir. Onlar anılmadan, kabul edilmeden DİNLERİNİN EKSİK OLACAĞINA İMAN ETMİŞLERDİR.

Şirkin, Adem’den beri hikayesi budur.

En son, MS.7. yüzyılda Mekke toplumunun içinden çıkmış Muhammed Peygambere ( selam ona ) inen Vahiy ( el-Kuran ) o çağda ve toplumda yukarıdaki şirk kategorilerinin hemen hemen hepsini ya da bir kısmını bünyelerinde barındıran KUREYŞLİLER-HRİSTİYANLAR-YAHUDİLER özelinde bu durumu açıklamış ve tüm insanlığa bir kere daha bu inançların uydurma olduğunu, o isimlere Allah’ın böyle yetkiler vermediğini, tüm varlıkların ( peygamberler dahil ) Allah’ın kulları olup imtihan olduklarını, dünyada ve ahirette kendilerine bir fayda ya da zarar vermeye hiçbir güç ve yetkilerinin olmadığını ve buna iman edip bu şekilde yaşamaları gerektiğini belirtmiştir. “İşte dosdoğru din (ed-din, din ül qayyime )budur ancak İNSANLARIN ÇOĞU BİLMEZLER” ( Rum 30 v.d. ) demiştir.

Kuran’ın tamamında anlatılan bu ŞİRK-TEVHİD açıklamasıdır, ve muhkem ve yalın halde İHLAS SURESİNDE özetlenmiştir. Bu surenin diğer adı da TEVHİD suresidir.

İHLAS SURESİ

 

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْم 14;نِ الرَّحِي 05;ِ

 

قُلْ هُوَ اللّٰهُ اَحَدٌ  

اَللّٰهُ الصَّمَد 15;

لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ

وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا اَحَدٌ

 

RAHMAN VE RAHİM ALLAH ADIYLA

De ki : ( aynen tüm inançların söylediği gibi ) O ALLAH TEK’tir

( ama tümünüzün inandığı gibi paramparça bir tek değil ) ALLAH SAMED’dir  (Yani öyle TEK’tir ki O, parçalanamaz, bölünemez, en ufak bir parça koparılamaz, eklenemez, içinden bir şey çıkamaz, giremez, BÖLÜNMEZ BİR BÜTÜN HALİNDE TEKTİR )

DOĞURMAMIŞTIR, DOĞURULMAMIŞTIR ( oğlu-kızı-kardeşi-eşi-anası-babası YOKTUR )

HİÇ BİR ŞEY ONUN DENGİ-EŞİ-BENZERİ DEĞİLDİR ( o isimlere O’nun gibi muamele etmeyin, yüceltmeyin, tazim etmeyin, onlar da O’nun sadece kullarıdır, başka hiçbir şey değiller )

( İşte O, öyle ) TEK’TİR.

*****

Yeryüzünde, Adem’den bu güne bir dine sahip olup da ” ALLAH VAR VE TEK ” demeyen hiç bir kavim ya da kimse yok. Sorun demelerde değil, iddialarda değil. bunları “demek” de bir şey ifade etmiyor. Mesele, O TEK ALLAH’A TESLİM OLMAK ve GERÇEKTEN ONUNLA BİRLİKTE BAŞKA İSİMLERİ ANMAMAK, YÜCELTMEMEK, ONLARA BİR TAKIM GÜÇLER VE YETKİLER TANIMAMAK. Yani O TEK Tanrı’nın es-SAMED olarak TEK olduğuna iman etmek ve öyle yaşamak.

Şüphesiz ki ben, tüm benliğimi bir hanif olarak, gökleri ve yeri yaratan Allah’a adadım ve O’na teslim oldum yani ben müşriklerden değilim.

Selam hidayete tabi olanlaradır ve akibet, elbetteki muttakilerindir.

NOT: ” Samed ” kelimesinin gerçek anlamına ulaşmamızda kelimenin kökenini araştırarak gündeme getiren İhsan ELİAÇIK’a teşekkür ederim.  Allah ecrini versin inş.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

ayrıca,

"kefaret konusunda tartıştılar" falan gibi saçmalıkları Allah ın sana bahşettiği aklın ile de aşabilirsin. Bu kainat evren düzen tıkır tıkır işliyorsa TEK OTORİTE TEK KARAR VERİCİ TEK ÖLÇÜ KOYUCU ( EL-KADİR ) olduğu için.

iki genel müdür olan bir şirket bile olmazken, üç beş kişilik topluluklarda bile karar konusunda bin tane yamukluk çıkarken.. di mi ama.. aklet ve bak Allah'ın şu ayetleri şimdi senin kalbine iniyor:

 

"Allah’tan başka ilah olsaydı, her ilah, kendi yarattığını idare eder, bir gün biri diğerlerine galip gelirdi. Allah, onların NİTELENDİRDİKLERİNDEN münezzehtir. [Müminun 91]


" Eğer her ikisinde (gökte ve yerde) Allah'ın dışında ilahlar olsaydı, elbette, ikisi de bozulup gitmişti. Arşın Rabbi olan Allah onların NİTELENDİRDİKLERİNDEN münezzehtir." enbiya 22

Selam ile..



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ihlas suresindeki tek kavrami sayi olarak tekligi gostermez.ALLAH tektir demek ALLAH tan baska bir ilahin olmadigini soylemek icindir.bakin kurandaki biz yarattik,biz hesaba cekecegiz,biz istedek ayetleri ne anlama gelebilir.kuran cebrailin indirdigi hukumleri buyuk melekler tarafindan kararlastirilmis bir kitaptir.ALLAH buyuk meleklerden olusan bir guruptur.kurandaki orneklere bak...

Rum
(28)

(Allah) size kendinizden bir misal verdi: Hiç size kısmet ettiğimiz şeyde elleriniz altındaki kölelerinizden ortaklarınız bulunur da onlarla siz eşit olur, aranızda birbirinizi saydığınız gibi, onları da sayar mısınız? İşte düşünecek bir toplum için ayetleri böyle ayırdediyoruz.

ornek verilen ayetlerde goruldugu gibi.benim iddiam hasa allah 2 dir demiyorum.ALLAH birdir fakat bir ferd degildir.bir topluluktur.

bakiniz biz hz muhammede(sav) inanan insanlariz ve bizim gorevimiz kurani ANLAMAKTIR.cunku ALLAH bize kurani anlamamizi emretmistir

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

sn necemttin,

ilk yazıda TEK ve SAMED var. dikkatli okumamışsın. SAMED senin gibi düşünenlere ve onlarca "dini inanca" cevap olarak söyleniyor.

ikinci yazıdaki ayetleri akledemiyorsun. aynı yetkideki bir topluluk şirket bile yönetemezken kainatı nasıl yönetsin diyor sana o ayetlerde.

Kuran'da Allah kendi şahsı için " BEN-SEN-O-BİZ" zamirlerini kullanır " SİZ ( çoğul manada ) ve ONLAR " zamirlerini kullanmaz.

ilk dördü insanın konuşma dilinde tek fert olarak kendisi için kullandığı zamirlerdir. diğer ikisi topluluk için kullandığı. buna da dikkat etmiyorsun.

kısacası, KURAN'ın en temel konusu olan EHAD-SAMED olan Allah inancı hakkında yanlıştasın. daha çok çabala, az günah işle, az yalan söyle bol infak et, o zaman açılır sana. ( enfal 29 ) ama ilk şart LA İLAHE İLLA ALLAH cümlesini aklınla anlaman ve iman etmen.

selam ile.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

samedin anlami hakkinda cok yorum var.sen tek bolunmez parcalanmaz anlamini tercih ediyorsun.fakat yemez icmez anlamida var.dagmamis dogurulmamis anlamindada olabilir.ben sana sunu soruyorum.kuranda gecen biz kelimesi ne anlama geliyor.ayrica seytanlar artik yuce toplulugu dinleyemezler ayetindeki anlam neyi isaret ediyor.demekki hersey yuce toplulukta kararlastiriyor.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats