Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba Kursat, Epictetus( Epiktetos baskasinin bir ressamin adi)insanin haricindeki gelismelerin kader oldugunu ve bunlarin insanin kontrolunun disinda gelistigini savunur. Bununla birlikte insanin davranislarini belirleme gucunu elinde bulundurdugunu ve bu yuzdende yaptiklarindan sorumlu tutulacagini soyler.
Seviyeli diyalogun olusturulmasi bazi esaslarin takip edilmesi ile mumkundur. Bir kimse soylediklerini anlasilir kilan izahatlari yapmakla mukelleftir. Gecmis degistirilir veya degistirilmez derken ne anlatilmak istenmektedir?
Fiziksel alemde olmus bitmis, son bulmus vakialara, zamanin tersinde bir seyir gostererek ulasmak ve mudahele etmek malum fiziksel mahlukat icin mevzu bahis degildir diye bir soz sarfedildiginde muhataplar bunlari uc asagi bes yukari anlarlar.
Bu iddia alemlerin mulku-butun idaresi kontrolu altinda bulunan yuce Allah icin yapildigi zaman bu iddianin sahibi inanan rolunu oynuyorsa terbiyesizin tekidir. Allah her seye kadirdir. Bununla birlikte soyle bir ifade terbiye sinirlari icindedir; Kadir olan Allah herseyin karsiligini en adil bir sekilde verecegini ve bu vadinden donmeyecegini soz verdigine gore, olmus bitmislerin degistirilmesine yonelik bir mudahelede bulunmasi dusunulemez.
Aslinda Epiktetus'un sozunu soyle yorumlarsak bu ifadeye katilabiliriz ; olanlar kendisini takiben devam eden gelismeleri olusturmaktadir. O halde olanlara yapilan mudaheleler onlarin ne sekilde gelisme gostereceklerini belirleyecektir, bir anlamda hem gecmis, hemde gelecek yapilan mudahelerin sonucunda olusmaktadir. Bu haliyle kisinin durumunu belirleyen, olusumlara yaptigi katkilar olarak karsimiza cikmaktadir. Boylece kim nasil bir katki yapmissa bundan mesuldur.
allah cisim (şekilli) kabul edildiğinde şunu sorsam: allah yer içer mi ve tuvalet yapar mı. bizim büyük küçük abdest dedimiz yani. eğer bu olmaz derseniz. buna dair deliliniz var mı. bu dediklerimin olması onun ilahlığına uymaz mı? uymassa neden uymaz? böle olmuş olsa onun ilahlığını red mi edeceksiniz? fakat bu sorularıma; allahın cisim oldunu kabul ettiğinizi varsayarak cevap verin. ben allaha cisim diyorum.
şimdi başka bi forumda eski yazılarıma bakıyorken bişe gördüm. ben eskiden alahın varlığının başlangıcını savunuyorken, gözden kaçırdığım bi incelik varmış, şahsın biri beni bu konuda uyarmış ama ben onun dediğini anlamamışım şimdi o yazıyı göstereyim;
11. ayda 2005 yılında şahsın bana yazdığı yazı:
Sevgili Kürşat ben bir müslüman olarak cevap vereyim.
Eğer evren sonsuzdan beri yani ezelden beri var olsaydı , bugüne kadar hiçbir maddenin gelememesi gerekirdi diyorsun.Çünkü sonsuz zaman evvelinden beri varlarsa bu sonsuz zamanı asla aşamayacaklar ve günümüze ulaşamayacaklar diyorsun.Yok eğer ulaşmışlarsa başlangıçları sonsuz-ezeli değil ki bugüne gelebilmişler diyorsun.A ve B zaman aralığı sonlu olmalı ki a noktasındaki bir varlık b noktasına ulaşabilmeli diyorsun.....B noktası günümüzü temsil ediyor tabii ki......
Ama senin burada tam açıklamadığın yanlışa sapmalarını ben burada okuyuculara hatırlatayım.Sen bu mantığını yüce Allah için de kullanıyorsun ve O'nun da ezeli olmadığını ve bir başlangıcının olduğunu iddia ediyorsun.Çünkü diyorsun eğer Allah ezeli olsaydı günümüze asla ulaşamazdı diyorsun ve bir çuval inciri berbat edip herşeyi mahvediveriyorsun.
Birincisi senin bu yanlış mantığını şöyle kolayca çürütmüştüm.Sen yokluğun ezeli olduğunu kabul ediyorsun farkında olmasan da...Örneğin yokluk yoktur diyorsun veya yokluk yaratılamaz diyorsun.Her iki şıkta da yokluğun sonsuzdan yani ezelden beri var olduğunu kabul ediyorsun ama farkında değilsin.Ben de sana dedim ki madem yokluk ezeli,o zaman o ezeli olan yokluk günümüze nasıl geldi?Sense bu soruma cevap veremedin.
Sonra da ben sana dedim ki nasıl ki yokluğun ezeli olduğunu kabul ediyorsun ama aynı zamanda günümüze gelebildiğini biliyorsun,aynı şekilde yüce Allah'ın da ezeli olduğu halde günümüze ulaşabilmesini kabul etmelisin.Yokluk bile bunu başarabildiğine göre(senin mantığına göre),yüce Allah için bu çok kolaydır.
Zaten bir şeyin sonsuz olabilmesi,hem ezeli hem de ebedi olabilmesi için hem sonsuz geçmişe,hem sonsuz geleceğe hem de bugüne ulaşalabilmesi gerekir.Yani yüce Allah için hepsi çok kolaydır.
peşine adama demişim ki:
allahın başlangıcını kabul etmeden yapılan alemin varlığına ilişkin izahların hepsi de aslında allahın varlığının başlangıcını kabul etmeye varıyor. bunu anlatacam aslında sende allahın başlangıncını savunuyon ama farkında değilsin bunu sana gösterecem. isteyenle görüşürüm. ben zaten yokluk yok demiştim. nerden çıkarıyon benim yokluğa ezeli dediğimi
adambana demiş ki: sevgili Kürşat söyledim ya,yokluk yok deyince aslında onun var olduğunu söylemiş oluyorsun ama farkında değilsin
izah: ben anlattığım nedenlere binaen allahın varlığının başlangıcını savunmuştum. sonra alahın varlının başlangıçlı olmaması lazım deyip, ezeli alem görüşünü temellendirme yoluna gitmiştim. ancak yukarda şahsın söyledikleri çok önemli bir tespitti. ve aklen allahında ezeli olması gerektiğinin net bi izahıydı. adam diyo ki: eğer allahın varlının başlangıcı olursa şu olur: mantıken başlangıçtan bahsedebilmek için, bu başlangıçtan önce zamanı ( o yokluk demiş) kabul etmek gerekir. başlangıç ancak zamanda olabilir. dolayısıyla sen: "allahın varlının başlangıcını savunsan bile, farkında olmadan zamana ezeli demiş oluyosun. sonuç olarak "olaylar geçmişten bugüne madem geldi, öyleyse gelebildine göre bi başlangıçtan gelmeli, ( sonsuz geçmişten bugüne gelinemez ve sonsuzluk tüketilemez prensibine göre) o halde allahın da varlığının başlangıcı olmalıdır" diyosun ama unuttuğun şu: peki o halde zaman ezelden bugüne nasıl geldi? yani bu sorudan kaçamazsın. allahın varlığının başlangıcını, sırf bu sorudan kaçmak için savunmuştun. ama gördüğün gibi bunu savunmakla da, bu sorudan kaçamadın. öyleyse alahın varlığının başlangıcını savunmanın bi anlamı kalmadı. zaten bunu savunamayacağını da sana kanıtlamış oldum diyor.
bu şahsa bu tespitinden dolayı teşekkür ediyorum
şu an tarih 2009 haziran. ben alemin ezeli ve alahında ezeli olduğunu 2006 ilk aylarda savunmaya başlamıştım
---bunuda yeni buldum: allah alemi sonradan yarattı diyolar ya. allah zaten ezeli dolayısıyla şu mana çıkıyo: "ezelden sonra yarattı alemi". burda ise şu problem var: ezelden sonra ne demektir. ezelilik, baş değildir ve "ezelilikten sonra" dendiğinde bu süre ölçülemez. şöyle söylim: "allah, alemi kendi zatından sonra yaratttı" dediklerinde biz sorduk bu süre sonlu mu sonsuz mu. onlar sonlu demek durumunda kalır. ama sonlu sürenin bir başı birde sonu olmalıdır. buna göre ( ezel ....... alem ) aradaki süre sonlu kabul edildi ama ezel bir baş olmayıp. başlangıçsızlıktır. hal böyle iken. bu süre sonlu süre olarak değerlendirilemez.
dolayısıyla ezelden sonra ifadesi çelişkili ve hatalı olur. tekrar diyorum: ezelden sonra deniyo. bir şeyden sonra dendiğinde, şu anlaşılır. bi baş olmalı ki o baştan itibaren belli süre geçtikten sonra bir nokta daha belirlersin; olur sana sonlu süre. yani bekleme süresi. ancak ezeliyet zaten baş olmayıp başlangıçsızlık olduğundan, bu aradaki sonlu varsayılan süre başlayamaz. dolayısıylada allah alemi sonradan yarattı denemez.
( dediğimi anlayan var mı acaba anlayan varsa bir de o ifade etsin lütfen)
--- teselsülün inkar edilerek olayların başlama noktasını kabul ederek. yani olaylar neden eser şeklinde sonsuza dek gidemez, bir noktada, yani nedensiz neden olan alahda durmalıdır diyenler, kendilerince alemin ezeli olmadığını ve allahın alemi yoktan yarattını söylediler. fakat burada göremedikleri incelik şudur: olaylar zincirini geçmişte bir noktada kesip, allaha dayandırıyorlar bunu, ancak allah ezelidir, eğer allaha dayanıyorsa bu olaylar zinciri, o halde bu zincirin başlangıçsız olması gerekir. hem allaha dayandırıp, hem allaha ezeli deyip, hem de bu zincirin başlangıcı var diyemezsiniz
tam anlatamamış olabilirim. bu kitaplarda olmayan bir izahtır, dediğimi anlayanlar aleme ezeli demek zorunda kalacaklardır. allaha inanıp, alaha ezeli demek için de, sudur anlayışı kabul edilmelidir. ancak ibn sina farabi modeli bir akıl teorisini kabul etmiyorum, keyfiyetini, nasıllığını açıklayamadığım bir şekilde, alem allahın bilgisine göre ezeli olarak sudur etmiştir diyorum, buradaki sudur çıkma, taşma manasına gelen ifade mecazidir.
dün de bişe buldum: onlar bize diyo ya "sonsuz geçmişten bugüne gelinemez demek ki sonlu geçmişten bugüne gelindi. demek ki sonlu zaman geri gidilirse bir başa varılır demek ki alem yoktan varlığa geldi diyolar" ya..bak şimdi.... alem bunlara göre yoktan varlığa, zamanda gelmedi mi? yani aslında bunlara göre de zaman ezeli oluyo. öleyse onların bize sorduğunu aynen biz de onlara soruyoz diyoz ki: "madem sonsuzluk aşılamaz, sonsuz geçmişten bu güne gelinemez diyonuz bizde size diyoz ki: size göre alem varolmadan önceki sonsuz geçmişten, alemin varolduğu an' a nası gelinebildi? yani bize karşı ileri sürdükleri soru onlara da sorulabiliyo.. şimdi bana dersen ki "onlar öle demiyo ki allah alemle beraber zamanı da yarattıı yani alemden önce zaman kavramından söz edilemez" dersen. bende sana derim ki: bir başlangıçtan söz etmek için zamansal öncelik kabul edilmek zorunluluktur. öncelik ise zamandan başka bişe değildir.
yazını okurken bir arkadaşım ile yaptığım bir sohbetteki diyalog geldi aklıma. A: arkadaşım B: Ben
A: Diyelim ki ortalama ömür 100 sene, bu 100 senelik dünya hayatına karşılık sonsuz mükafata bir diyecek yok, ama sonsuzluk karşısında 100 senelik ÇOK KISA bir zaman diliminde yapılan kötülüklere karşı Allah'ın sonsuz olarak cehennemde azab etmesi ADALET midir?
B: Sonsuzluk veya zaman kavramı DEĞİŞKENDİR. Şimdi çok mutlu olduğun, sevdiğin bir olay anında zaman sana göre çok çabuk geçer. Ama sen hasta iken ZAMAN adeta durur.
A: Tamam da, bunun sonsuz azab ile ilgisi ne?
B: Gazze de kanlar içindeki cansız çocuğunun bedenini elinde tutarken bir anneyi babayı düşün. Onu öldüren ZALİM için çok küçük bir zaman dilimidir. Ancak o andaki ana-baba için, o küçük ZAMAN dilimi, SONSUZLUĞA açılan ÇOOOOK UZUN BİR ZAMAN DİLİMİ değil midir?
Kardeşim mesele şudur. Bilimsel olarak ispatlanamamış, akıl olarak tam algılanamayan ve adına 0,5. boyut / zaman denilen şeyi ANLAMAYA çalışmak YORAR bizi.
Biz basit olarak algılayalım. İyilere mükafat, kötülere azab vardır. Biz ezelde vardık veya yoktuk. Bu bilgiyi BİLMEK, İDRAK etmek bize ne kazandırır?
Biz fıtratımıza uygun bir şekilde yaşayalım, yaşamaya çalışalım yeter. Sonuçta çok aciz bir yaratığız.
İnsan aya giderken bile WC tertibatını YAPMAK zorunda olan bir varlık.
Seçim hakkı önümüzde. Hangi yolu seçeceğimizi Allah'ın bilmesi, bunun bir kitapta yazıyor olması, bize HANGİ YOLU SEÇECEĞİMİZ hakkında SEBEP olmaz. Ya nefsimize göre yaşarız, ya da vicdanımıza göre...
bu videom 20 vidyom var: http://tr.netlog.com/go/explore/vide...oid=tr-2851220 tıkla eğer açılmadıysa video, sağ üstte "ara" yazan boşluk bir yer var oraya "kursat1976abi" yaz ve ara düğmesine tıkla. sol altta mavi yazılı "kursat1976abi" yazısını tıkla (görmüyosan bunu profiller yazısına tıkla, o zaman görürsün) sayfanın altında "videolar" yazıyor orada videolarım var. tıkla izle.
netlog sitesi yasaklanırsa şöyle yapın: ktunnel.com adresini açın, yukardaki linki Begin Browsing yazılı yere yapıştırın. tıklayın. videoyu açmak için de yukarda anlattığımı yapın.
www.aynayayinevi.com forum bölümün de, serbest kürsü de "kitabım kader üzerine" başlığında kitabım var. silerlese bunu bida yüklemek istiyom. bu başlık altında. kopyalayıp öle okuyun ordan okunmuyo. ctrl ye bas, basarken a harfine de bas. mavi oluyo sora kopyala emi. bilgisayarına yapıştır. namaz kılıyom. ateist değilim
seninle alemin kıdemi hususunda şimdiye dek denemediğim bazı yöntemleri deneyeceğim bunlar esasında kitaplarda geçen izahlardır ancakbu şekilde sormamıştım :
tehafüt kitaplarında: ( gazali "felsefecilerin tutarsızlıkları", ibn rüşd "tutarsızlığın tutarsızlığı", "kitabuz zuhr" nasıreddin tusi, kemalpaşazade "tehafüt haşiyesi", "tehafüt haşiyesinin tahlili", karabaği "tehaffüt" le ilgili kitabı) bunlar tercüme edilmiştir kütüphanelerde vardır.
soru: allahın iradesi ezeli mi evet dersen, alemi yaratmayı ezeldemi irade etti diye sorarım evet dersen buna göre alemin ezeli olması gerekmezmi derim eğer ezelde irade etmedi bunu dersen . ehli sünnet der ki alalh olacak herşeyi ezelde irade etmiştir der bunu karşı gelmektesin derim bunu ne dersin.
İnsan et ve kemikten müteşekkil bir varlık değildir,insan bir göz bir el bir miğde değildir..insan seçme yetisiyle insandır.Seçimsizliği kendine tavır edinenler veya zorunda kalanlar bu insan tanımının dışındadırlar,onlar insan değil belki bir kütüktürler..
inanır ve kendinize çeki düzen verirseniz kurtulursunuz...
inanmaz ve sorumsuzca davranmaya devam edersiniz yanarsınız...
canınız yanar...
pişman olursunuz...
ne yapıp edin kötülükleri bırakın...
iyiliklerinizi çoğaltmaya bakın...
sorumlusunuz...
bu sorumluluğu gerektirecek özgür iradeye sahipsiniz...
eğer özgür olmasaydınız sorumlu da olmazdınız...
hiç bir çıkarımınız düşünceniz ve inancınız sorumlu olduğunuz gerçeğini değiştirmez...
istediğiniz şeye inanın ama sorumlu olduğunuz gerçeğini aklınızdan çıkarmayın..
hayatımızın tek tek hesabını vereceğiz...
bunu sağlayacak ortam hazırlanmıştır...
iyiler cennete kötüler cehenneme gidecektir...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma